To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Marcino - 28-03-2012, 11:26

Owczar napisał/a:
Wtedy zapętlanie miałeś na 100%.

O tak, wtedy pluł błedami byle kiedy, teraz nie sprawdzałem, bo i nie ma się gdzie bujnąć porzadnie.

Owczar - 28-03-2012, 11:30

Jeśli masz możliwość i nie ma dużo roboty, to spróbuj przełożyć mapsensor między reduktor a filtr fazy lotnej. Będzie wiadomo czy spadki generuje głównie reduktor, czy przyczyna tkwi filtrze.
Bury - 28-03-2012, 18:20

KaWu napisał/a:

Bury napisał/a:
Czas gazowy nie wzrośnie bo zależy od czasu benzyny.


Może wzrosnąć ... zarówno może czas wtrysku PB też się wydłużyć lub skrócić ...


Jeśli nie są rozjechane korekty w ecu i LPG wyregulowane w miarę przyzwoicie to nie wzrośnie powyżej maksymalnego.
Taka możliwość istnieje tylko wtedy gdy uboga mieszanka wpłynie na korekty w ECU,ale to tylko podczas pracy w close loop.Jeśli taka sytuacja będzie się powtarzać to zaświeci nam lampke z błędem ubogiej mieszanki.

Podczas ostrego butowania,większość aut idzie w pętli otwartej,korekty wtedy nie działają to i czas wtrysku benzyny się nie zwiększy powyżej maksymalnego,a co za tym idzie czas wtrysku gazu też się nie zmieni.

Edit:
Jedyną możliwością zmiany czasu LPG bez zmiany czau benzyny jest zadziałanie korekty sterownika LPG.W tym zaszyta w stagu 200 korekta na ciśnienie już zadziałała,bo był spory spadek ciśnienia.
Faktycznie mógłby się ten czas wydłużyć jeśli cisnienie spadłoby niżej.O ile tego raczej się nie dowiemy bo ten model sterownika ma je ukryte bez możliwości zmian.

Picakus - 29-03-2012, 11:21

U mnie taki zestaw bardzo dobrze się sprawuje już od jakiegoś czasu

KaWu - 29-03-2012, 18:42

Picakus, tak dla dodania: życie pokazuje, że to co zamontowane fizycznie a to co na homologacji to różne sprawy. Może masz tak jak jest wpisane.

Przewody Fagumit przy wtryskach dobrze jest wymienic po 2 latach bo juz raczej sa spekane...
Reduktor Magic (podobno ) po poprawce to nadal loteria bo puszcza gaz do ukladu chlodzenia...

2pac - 29-03-2012, 23:00

tomek84 napisał/a:
stawiam, że w montując w tym kominku, trzeba mieć pojedyncze wtryskiwacze, albo po 3
na listwie 6x nie ma bata tego w ten sposób zamontować, nie?


oprócz montażu jak na zdjęciu:


widziałem na własne oczy montaż na pojedynczych wtryskiwaczach wyłącznie od strony przodu samochody:
+ nie ma żadnych wtryskiwaczy ukrytych pod kolektorem
- EDIT by mod: strasznie ciasno

fredfm - 30-03-2012, 08:55

Ja w swoim miśku mam właśnie wszystkie 6 wtryskiwaczy (pojedyncze) zamontowane z przodu.. Wydaje się to najlepsze rozwiązanie. Upchane owszem jest dosyć mocno, ale mamy ten plus że zawsze możemy dociągnąć opaskę czy wymienić kawałek wężyka w przypadku jakiejś nieszczelności. No i sam fakt wystąpienia nieszczelności.. zdiagnozować ją pod kolektorem byłoby niezwykle trudno bez uprzedniego ściągnięcia go..


Owczar - 30-03-2012, 09:28

Niewątpliwie ma to swoje plusy, ale u Ciebie jest trochę dziwnie spięte.

Nie masz kompensacji to sprawa pierwsza, a druga to gdzie jest map sensor?

fredfm napisał/a:
zdiagnozować ją pod kolektorem byłoby niezwykle trudno bez uprzedniego ściągnięcia go..


Sama diagnoza prosta, bo wsuwasz czujnik i wiesz czy masz tam nieszczelność. Jej usuwanie bardziej kłopotliwe.

Marcino - 30-03-2012, 09:55

Owczar napisał/a:
Jeśli masz możliwość i nie ma dużo roboty, to spróbuj przełożyć mapsensor między reduktor a filtr fazy lotnej. Będzie wiadomo czy spadki generuje głównie reduktor, czy przyczyna tkwi filtrze.

U mnie tak włąsnie jest, mierze cienienie przed filtrem FL,
Niepokoi mnie jednak wyjscie z reduktora, bo rura zakręca 180.deg i do tego jest tam wsunieta sprezyna, chyba po to zeby sie nie załamywała rura, czy to jest ok?
Widzę ze bez kompensacji sie nie obedzie..:) W przyszłym tyg mam zamiar zadziałać. Czy jak bym zrobił dwa wyjscia z rediktora do obu stron listwy na zasadzie kompensacji, to MAPsensor musi być pomiedzy listawami, czy mogę go zostawić na jedej lini zasilajacej? W sumie to ciśnienie powinno być wszędzie takie samo.

Owczar - 30-03-2012, 10:05

Marcino napisał/a:
U mnie tak włąsnie jest, mierze cienienie przed filtrem FL,


No to nieciekawie, bo za filtrem spadki są jeszcze większe i stag nie kompensuje jak należy.

Marcino napisał/a:
Niepokoi mnie jednak wyjscie z reduktora, bo rura zakręca 180.deg i do tego jest tam wsunieta sprezyna, chyba po to zeby sie nie załamywała rura, czy to jest ok?


Tak, po to wkłada się sprężyny. Myślę, że to zagięcie nie jest problemem.

Marcino napisał/a:
Czy jak bym zrobił dwa wyjscia z rediktora do obu stron listwy na zasadzie kompensacji, to MAPsensor musi być pomiedzy listawami, czy mogę go zostawić na jedej lini zasilajacej?


Optymalnie między listwami, ale z jednej strony też będzie ok. Przypomnij jak masz podłączone listwy. Obie z jednej strony?

Jaki masz elektrozawór? Kiedy zmieniałeś filtr fazy ciekłej?

temen - 02-04-2012, 20:29

Hej,
jutro jestem umówiony z gazownikiem, od 1.5-2 tygodni przeglądam różne opinie i fora (form lpg mnie zwłaszcza zmieszało dzie polecają czerwony hany, a pół roku temu polecali zielone)
po przeczytaniu ostatnich 20 stron chcę zaproponować jutro gazownikowi, któryś z następujących trzech zestawów:
1. Stag + AC R01 + Hana zielona + rurki i wielozawór 8mm
2. Stag + KME Silver FZ8 + hana zielona + rurki i wielozawór 8mm
3. Stag + KME Gold + hana zielona + 8mm

I teraz co mnie dręczy i podsumowując cały research:
1. Z racji, że Owczar pisał o "idealnym" zestawie w którym ma 2 reduktory zavoli, chciałem podpytać i upewnić się: Czy każdy z tych 3 w/w zestawów poprawnie obsłuży silnik 2.5 V6 również w momencie obciążenia i "buta" do odcinki? Czy któryś z nich jest lepszy/gorszy? Czy mogę przedstawić gazownikowi je i może sobie wybrać. Zdaża mi się agresywniej jeździć.. ;)
2. Poprosić o screeny po kalibracji i ustawieniu mnożnika na trasie, oscylogram i na 1-2 biegu do odcinku
3. Zwrócić uwagę by wiercenie odbywało się na zdemontowanym kolektorze, a montaż wtrysków w dolnym kolektorze.


Gazownik dość polecany, ale wolałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę/poprosić/zapytać ;)
Coś przeoczyłem? Wiem, że to kolejne-kolejne pytanie o to samo, ale jak słowo czytam, czytam i czasem tylko bardziej dezorientuje się ;)

Owczar - 02-04-2012, 20:51

temen napisał/a:
1. Stag + AC R01 + Hana zielona + rurki i wielozawór 8mm
2. Stag + KME Silver FZ8 + hana zielona + rurki i wielozawór 8mm
3. Stag + KME Gold + hana zielona + 8mm


Ja bym brał 2, ale nie wiem czy są dostępne, bo na allegro ich teraz nie widzę.
Jeśli nie 2 to 3.

Zwróć jeszcze uwagę na sposób montażu golda. Ma wbudowany elektorazowór i nie jest mu obojętne jak pracuje. Nie może być do dołu. Ale nie wiem czy prawidłowa pozycja jest w dół czy w bok. Trzeba sprawdzić w instrukcji.

Na KME gold spadki kosmetyczne, termika też daje radę bez problemu i według mnie w tym momencie to najrozsądniejszy wybór. Polecają też AC R01, ale według mnie za słaby do gala V6. Gold daje radę w lagunie turbo 200KM.

Do tego 2 listwy spięte z kompensacją i optymalnie 2 filtry gazu, najlepiej FL02 stosowane w BRC. Najlepsze rozwiązanie to 2 filtry FL02 z podstawą w kształcie Y. Jedno wyjście z reduktora idzie do jednego filtra, rozdziela się na 2 strony i zasila obie listwy z jednej strony. Drugie wyjście analogicznie po drugiej stronie. Reduktor centralnie na grodzi. Przy 2 filtrach zmieniasz je 2 razy rzadziej, a przepuszczalność jest dużo lepsza.

Koniecznie podpięta sonda - bez tego nie odbieraj auta.

temen napisał/a:
2. Poprosić o screeny po kalibracji i ustawieniu mnożnika na trasie, oscylogram i na 1-2 biegu do odcinku

Jeśli jest gdzie to też na 3 biegu, bo często gdy jest na styk na dwójce, na trójce już leci. Chyba że da większy zapas w pętli otwartej.

temen napisał/a:
3. Zwrócić uwagę by wiercenie odbywało się na zdemontowanym kolektorze, a montaż wtrysków w dolnym kolektorze.


Koniecznie.

Hany zielone, ciśnienie na 1 bar i mnożnik będzie coś koło 1.

temen - 02-04-2012, 20:59

Owczar napisał/a:

Ja bym brał 2, ale nie wiem czy są dostępne, bo na allegro ich teraz nie widzę.
Jeśli nie 2 to 3.

ok
Owczar napisał/a:

Zwróć jeszcze uwagę na sposób montażu golda. Ma wbudowany elektorazowór i nie jest mu obojętne jak pracuje. Nie może być do dołu. Ale nie wiem czy prawidłowa pozycja jest w dół czy w bok. Trzeba sprawdzić w instrukcji.

montaż jak w instrukcji, dopisane.. ;)

Owczar napisał/a:

Na KME gold spadki kosmetyczne, termika też daje radę bez problemu i według mnie w tym momencie to najrozsądniejszy wybór. Polecają też AC R01, ale według mnie za słaby do gala V6. Gold daje radę w lagunie turbo 200KM.

Do tego 2 listwy spięte z kompensacją i optymalnie 2 filtry gazu, najlepiej FL02 stosowane w BRC. Najlepsze rozwiązanie to 2 filtry FL02 z podstawą w kształcie Y. Jedno wyjście z reduktora idzie do jednego filtra, rozdziela się na 2 strony i zasila obie listwy z jednej strony. Drugie wyjście analogicznie po drugiej stronie. Reduktor centralnie na grodzi. Przy 2 filtrach zmieniasz je 2 razy rzadziej, a przepuszczalność jest dużo lepsza.

Instalacja stag300 +zavoli+valtek to 2800zł, stag300+zavoli+hana to 3200
Znasz może widełki o jakie w/w rzeczy mogę podnieść cene? By nie okazało się, że zażyczy sobie 700zł więcej za taki montaż jak opisałes, a średnia róznica to np 300 ;)
Nie wiem jak bardzo to się różni od standardowego montażu, stąd pytanie..

Owczar napisał/a:

Koniecznie podpięta sonda - bez tego nie odbieraj auta.

To pytanie laika.. Jak to sprawdzić? Póki co wiem tylko, że jak się pali check engine to nie odbieram i opi.. zwracam uwagę gazownikowi.


Owczar napisał/a:

Jeśli jest gdzie to też na 3 biegu, bo często gdy jest na styk na dwójce, na trójce już leci. Chyba że da większy zapas w pętli otwartej.

wskoczę na ekspresówkę, da się zrobić. ;)

Owczar - 02-04-2012, 21:05

temen napisał/a:
Instalacja stag300 +zavoli+valtek to 2800zł, stag300+zavoli+hana to 3200
Znasz może widełki o jakie w/w rzeczy mogę podnieść cene? By nie okazało się, że zażyczy sobie 700zł więcej za taki montaż jak opisałes, a średnia róznica to np 300


Nie wiem co liczy w takim zestawie. Ale za reduktor musisz dopłacić jakieś 160zł pewnie. Za filtry z podstawami około 70-90zł. Reszta tak powinna być montowana więc to nic ponad standard :)

temen napisał/a:
To pytanie laika.. Jak to sprawdzić? Póki co wiem tylko, że jak się pali check engine to nie odbieram i opi.. zwracam uwagę gazownikowi.


Na oscylogramie rysuje około 5v jak jest niepodpięta. Jak jest podpięta to oscyluje.

temen - 02-04-2012, 21:10

Owczar napisał/a:
Nie wiem co liczy w takim zestawie. Ale za reduktor musisz dopłacić jakieś 160zł pewnie. Za filtry z podstawami około 70-90zł. Reszta tak powinna być montowana więc to nic ponad standard :)

Tak, na reduktor jestem przygotowany.. ;)
czyli ~250 za reduktor i filtry z podstawami + z 50zł za miedź 8mm, a nie 6 (bo pewnie to jest w standardzie)
no ok, to jeszcze przeżyję 3.5k ;)
Owczar napisał/a:

Na oscylogramie rysuje około 5v jak jest niepodpięta. Jak jest podpięta to oscyluje.

Super. To drukuję sobie Twój opis filtrów, te 2 zestawy z KME Silver FZ8/Gold, jutro rano jadę, a wieczorem będę chwalił, lub narzekał.. ;-)
Dzięki!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group