To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Golotheman - 12-12-2017, 08:38

RalfPi, wychłodzenie auta kilka godzin, sama robota około 2h - nasz silnik jest bardzo upierdliwy, jeśli chodzi o to co tam zrobić, to defacto jest cała góra do demontażu, plus paski żeby unieść wałki rozrządu.
RalfPi - 12-12-2017, 16:24

Dzięki. 2h przy takich temperaturach trzeba liczyć na wychłodzenie.
Zastanawia mnie ile de-facto zajmuje samo sprawdzenie (i czy jestem to w stanie sam zrobić majac czas, narzędzia oraz manuale), a ile wymiana każdej pojedynczej szklanki (np. 10 min na szklankę - tj. pomiar, dobór, montaż).
dla 16 szklanek w najgorszym przypadku liczyć trzeba np. 3h + montaż i demontaż - daje razem może z 5h całej roboty.

Chyba sprawdzenie zrobię sam, a w razie czego regulację mechanikowi.

plecho1 - 12-12-2017, 18:09

Samo sprawdzenie to wsunięcie szczelinomierza po między wałek a szklankę tylko oczywiście trzeba obracać wałem aby krzywki nie wciskały zaworów.
Marcino - 12-12-2017, 18:48

To i tak lepiej niż wyjmowanie silnika jak np w subaru.
Jurii - 14-12-2017, 23:44

Panowie proszę o jeszcze jedna poradę co myślicie o tym zestawie od takiego gazownika http://dzinksgarage.pl

Witam, lubryfikacja stanowczo nie.
Wariator jak kto uważa, podobno daje kilka km. On jest niezależny od instalacji LPG.
Co do komponentów
Można na KME, STAG, Blue Box.
KME nevo, tur, barracuda pojedyncza.
STAG qbox Basic, acr01, acw03
Bluebox, Herkules pojedynczy, tur.
Węże gumowe Maflow
Filtr KME włókno szklane albo Alex 360.
Wlew w klapkę
Zdejmowany kolektor do wiercenia i gwintowania.
Konserwacja ingerencji w nadwozie.
Strojenie w trasie na korekty i AFR.
Cena 2800zl, dwa dni na montaż.

Jak wiesz :!: To po co piszesz nie w temacie. :doubt:

plecho1 - 15-12-2017, 06:43

Jeśli to dobry i uczciwy gazownik i zrobi co opisałeś to chyba warto a zestawy poza Zenitem jak najbardziej ok chociaż i zenit podobno nie najgorszy tylko słyszałem trochę negatywnych opinii co do precyzji dawkowania ich wtryskiwaczy Herkules ale to też tak do końca nic potwierdzonego :) Osobiście jednak poszedł bym w sprawdzone firmy czyli KME i Staga, wtryskiwacze Barracudy i ACW03 a reduktor z tych dwóch to KME Tur bo z tymi od AC były problemy i nie ma jednoznacznych opinnii że te nowe są na pewno OK.
jacek63 - 15-12-2017, 17:32

Używał ktoś z was tego wariatora wyprzedzenia zapłonu? Ma to sens?
plecho1 - 15-12-2017, 18:45

Przy LPG wiele tym się nie zyska, z 5% mocy może przybyć i może spalanie spaść o około 10%. Podobno może się poprawić elastyczność przy niższych obrotach.
Jurii - 15-12-2017, 20:48

Plecho1wielkie dzięki więc Herkulesa nie montować i zamiast tego wtryskiwacze Barracuda i reduktor kme a te acw03 to co to jest jak bys mi miał napisać zestawić dobre polecane części to było by to reduktor kme wtryskiwacze Barracuda filtr i węże zostają
plecho1 - 15-12-2017, 22:05

ACW03 też są dobre a trochę tańsze od Barracud. Mają jeszcze jedną zaletę, są rozbieralne więc bez problemu można je łatwo wyczyścić.
Jedne i drugie w połączeniu z dobrym filtrem na pewno bezproblemowo podziałają 100 tys km albo dłużej.

jacek63 - 16-12-2017, 15:16

Zmierzyłem dziś luzy zaworowe po 18k km przebiegu na LPG. Szału nie ma:


Wartości tabeli podane w 0,01mm, na pomarańczowo poza zakresem. Wychodzi na to, że po ustawieniu na górną wartość można przejechać ok. 30-40k km. do następnej regulacji.

plecho1 - 16-12-2017, 23:08

jacek63, jaka dokładnie instalacja, gdzie montowana, jak regulowana? Wiele rzeczy może mieć wpływ na taka sytuację...
jacek63 - 17-12-2017, 07:52

tech 324 obd + barracudy + kme silver, montowane w warsztacie polecanym na lpg-forum

niestety nie było strojenia AFR. zastanawiam się czy to nie jest przyczyną - samochód od 140-150 jedzie w otwartej pętli, pytanie czy mieszanka jest wtedy odpowiednia.

plecho1 - 17-12-2017, 08:55

Nie tylko od takiej prędkości, kiedy ostrzej przyspieszasz to też jest OL.
jacek63 - 17-12-2017, 10:06

Tak wiem, niemniej jednak przyśpieszenie trwa kilkanaście sekund, a jazda z dużą prędkością np. 30minut. Stąd jeśli winą jest skład mieszanki spodziewałbym się, że to długotrwała jazda w OL wypala gniazda a nie krótkotrwałe obciążenia od przyśpieszania.

Plus jest taki że zużycie jest stosunkowo równomierne czyli wtryski równo dawkują gaz.

Wie ktoś czy zużycie gniazd następuje równomiernie, czy może długo długo nic po czym gwałtowne kasowanie luzu?

Samochód ma przejechane niecałe 160k km. Jeśli zużycie następuje liniowo i po 140k km na benzynie luz był w środku zakresu (w najlepszym przypadku z fabryki wyjechał w górnym zakresie i skasowała się połowa) to na gazie degradacja postępuje znacznie szybciej - po 18k km skasowała się druga połowa luzu - 8 razy szybciej niż na benzynie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group