To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

sdyz - 26-11-2012, 19:07

sveno napisał/a:
sdyz, I made a mistake, the correct values ​​are:
VSS: 0,0392 [m/imp] is very precise,
injector~ 0,00400 [l/s] is too high I think :)


У меня получилось по одометру: VSS - 0,3915 m/imp (возможно даже 0,3914)
С такой постоянной расстояние со штатного одометра соответствует расстоянию в бортовом компьютере.

Инжектор на стадии калибровки.
Поискав в Интернете информацию по форсункам (двигатель 6А13) обнаружил, что максимум, что дает форсунка это - 0,00383 [l/s] (данные еще не проверены на 100%).
Сделаю окончательные замеры - отпишусь.

swinks_UK - 26-11-2012, 22:53

sdyz, you vss seems about right. It's around 0.400 figure and may vary due to wheel and tyre size. Mine is 0.403 (with 235/45R17 tyres).

Regarding injectors, that may vary as well due to wear-and-tear of injectors, fuel pump efficiency etc. Your figures also seems right for 6A13 n/a engine, but beware that actual full calibration of fuel injectors you will achieve after some time with several filling ups.

sdyz - 26-11-2012, 23:47

swinks_UK napisał/a:
sdyz, you vss seems about right. It's around 0.400 figure and may vary due to wheel and tyre size. Mine is 0.403 (with 235/45R17 tyres).

Все-таки я думаю, что постоянная VSS должна соответствовать заводской настройке. Штатные шины по мануалу 195/65/R14 или 195/60/R15.
Здесь есть калькулятор для вычисления погрешности в %.

У меня стоят шины 195/65/R15. Погрешность +3,3% от 195/60/R15 или +4,1% от 195/65/R14.

Плюс к тому же, если ввести "неправильную" постоянную VSS, то не будет соответствовать общий километраж, а также сервисное обслуживание в бортовом компьютере.

Tomek - 27-11-2012, 06:52

swinks_UK napisał/a:
It's around 0.400 figure and may vary due to wheel and tyre size. Mine is 0.403 (with 235/45R17 tyres).


jeśli ustawiasz UKP pod GPS to może się różnić
jeśli pod licznik globalny auta, to niezależnie od tego jakie koło założysz VSS będzie taki sam

większość ustawiając pod auto ma 0.392
u mnie dziwnie wyszło 0.396

mouseman - 27-11-2012, 12:58

Fajny patent z tym komputerem dokładanych do zegarów, ktoś montował to w GDi ?
sveno - 27-11-2012, 13:05

mouseman, z tego co wiem, to tylko ja i Owczar mamy wyświetlacze UKP w zegarach, także nikt w GDI ich nie ma, ale montaż wyglądałby tak samo dla każdej wersji silnikowej, działaj bo warto :)
Owczar - 27-11-2012, 13:14

Ergonomia w zegarach nieporównywalna do wersji w zegarku :)
mouseman - 27-11-2012, 14:30

Byłoby bosko jakby jeszcze na wyświetlaczu błyskała kontrolka GDI, inaczej jej braknie. Zajmuje sie ktoś montażem u nas na forum ? Jaki koszt usługi/produktu ?
Owczar - 27-11-2012, 14:32

mouseman napisał/a:
błyskała kontrolka GDI


Możesz ją przenieść w inne miejsce. Sławek i ja przenosiliśmy kontrolkę ciśnienia oleju. Projekt by sveno.

Tomek - 27-11-2012, 14:34

Owczar napisał/a:

Możesz ją przenieść w inne miejsce. Sławek i ja przenosiliśmy kontrolkę ciśnienia oleju. Projekt by sveno.


dokładnie
tak czy tak musisz zapodać nowy cyferblat "by sveno"
więc trochę inwencji i zrobione

sdyz - 02-12-2012, 21:12

У меня постоянная инжектора - 0,00422, это не много? Может форсунки пропускают топливо?
Нужно проверить форсунки? Может их прочистить?

azbest - 10-12-2012, 13:20

Panowie, mam problem. Zamontowałem UKP, wszystko śmiga poza jednym małym ale. Po wyłączeniu zapłonu UKP gaśnie ale po kilku sekundach słychać jakiś pstryk spod deski rozdzielczej i UKP znowu się uruchamia. +12 po zapłonie wziąłem z zegarka. Dodam że dzieją sie dziwne rzeczy bo powyższa sytuacja dzieje się jeśli mam włożony panel od radia , a jeśli go wyciągne to UKP w ogółe się nie wyłącza. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeży przyczyna?
Tomek - 10-12-2012, 13:29

azbest napisał/a:
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeży przyczyna?


bóg jeden wie :mrgreen:

podejrzewam, że ktoś namieszał w instalacji elektrycznej radia+zegara
prześledź kable, czy tam nie ma jakichś podejrzanych/nieoryginalnych patentów

Owczar - 10-12-2012, 13:39

Ktoś zwarł 2 obwody przy radio. Tam jest doprowadzony stałe 12V i 12V po zapłonie, ktoś zwarł te 2 kabelki żeby można było słuchać radio na postoju, ale nie pomyślał, że prąd będzie się wracał. Inn sprawa, że pewnie ładnie Ci ssie aku...
azbest - 10-12-2012, 13:40

tomek84 napisał/a:
azbest napisał/a:
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeży przyczyna?

prześledź kable, czy tam nie ma jakichś podejrzanych/nieoryginalnych patentów


Chyba sobie daruje...
Prędzej wezmę +12 po zapłonie z innego miesjca... tak się właśnie zastanawiam skąd najlepiej... stacyjka, radio ? Nie znasz może pewnego łatwodostępnego przewodu z +12 po zapłonie ?

[ Dodano: 10-12-2012, 13:41 ]
Owczar napisał/a:
Ktoś zwarł 2 obwody przy radio. Tam jest doprowadzony stałe 12V i 12V po zapłonie, ktoś zwarł te 2 kabelki żeby można było słuchać radio na postoju, ale nie pomyślał, że prąd będzie się wracał. Inn sprawa, że pewnie ładnie Ci ssie aku...

Z tym, że u mnie na wyłączonym zapłonie radio nie działa :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group