To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

komarsnk - 06-02-2012, 21:49

A który mobil lać tak, żeby nie był lany z tej samej beczki co castrol w fabryce lotosa? :?
Bo dobry znajomy pracujący swego czasu w grupie Orlen był kiedyś w Lotosie i widział co i do jakich butelek się leje :/

rajder - 06-02-2012, 21:58

komarsnk, na temat oleju było bardzo dużo napisane.nie polecany jest mobil
komarsnk - 06-02-2012, 22:10

rajder napisał/a:
komarsnk, na temat oleju było bardzo dużo napisane.nie polecany jest mobil

Mnie nie musisz tego mówić.
Ale mobila właśnie poleca Kolega, który do tej pory zdaje się nie być w ciemię bitym w temacie olejów dlatego pytam Go jako kompetentnego w tym temacie - gdzie W POLSCE kupić mobila i jakiego, żeby nie był tym samym czymś co jest w tańszych o połowę butelkach (podobno) :doubt:
I tu bez uszczypliwości - pytam bo może są takie mobile.

Marcino - 06-02-2012, 22:51

Ja jezdziłem na MObil 1 5W50, 5W40, teraz mam Valvoline 5w40, nie odczuwam różnicy
koliber124 - 07-02-2012, 00:29

Ludziska kochane po co sobie robicie sami takie problemy typu: było lane z beki czy nie było i takie inne blabla...
Wlać do Mitsu Valvoline np. 10w40 i będziesz Pan zadowolony. Nie masz na to kasy (mówię do ogółu) to wlej coś tańszego i też będzie gitara.
Jako nowicjusz też czytałem przed wymianą oleju ten temat i ze wszystkich za i przeciw wybrałem Valvoline. Oczywiście pełen szacun dla wszystkich i pozdrawiam.

bbandi - 07-02-2012, 05:07

koliber124 napisał/a:
Ludziska kochane po co sobie robicie sami takie problemy typu: było lane z beki czy nie było i takie inne blabla....


Niedługo będą opinie że komuś handlarz nalał prosto w fabyce do baniaka :mrgreen:

Tak w ogóle to ma zamiar kupic Shelux Mobilux Full Synthetux (długa i złożona nazwa, dodatkowo drogi jak diabli - to chyba dobry nie?)

sampler - 07-02-2012, 08:19

komarsnk napisał/a:
A który mobil lać tak, żeby nie był lany z tej samej beczki co castrol w fabryce lotosa? :?
Bo dobry znajomy pracujący swego czasu w grupie Orlen był kiedyś w Lotosie i widział co i do jakich butelek się leje :/


Tylko Mobil 1 to pelne syntetyki. Jak w nazwie jest mobil, mobil super albo mobil 2000 to juz omijaj. Patrz tez gdzie jest rozlewany. Najlepiej kup coz z Niemiec. Pozatym celowo podalem mobil 1 na ostatnim miejscu jako ze jest to najczesciej podrabiany olej.

Zeby stwierdzic czy olej jest 100% syntetykiem patrzymy do karty charakterystyki czy jest stworzony na bazie syntetycznej czyli polialfaoleiny PAO lub estrow. Jezeli w karcie pojawi sie cos o nazwie ropa naftowa lub obrabiany wodorem to nie jest to syntetyk. Jak tego nie podaja bo sa juz takie karty to trzeba zobaczyc minimalna temperaturę płynięcia. Jezeli jest to ponizej -4x stC to mamy doczynienia z syntetykiem. Najnizsza temp oleju HC to zwykle -3x stC

Tomii - 07-02-2012, 08:58

sampler napisał/a:
Jezeli jest to ponizej -4x stC to mamy doczynienia z syntetykiem. Najnizsza temp oleju HC to zwykle -3x stC


to w takim razie wychwalany MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 nie jest pełnym syntetykiem bo ma temp płynięcia -33st ?
A ktoś pisał również że Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 nie jest 100% syntetykiem chociaż ma temp płynięcia -45st :? pogubiłem się...

mlun - 07-02-2012, 09:23

No podany przez Ciebie motul to HC.
sampler - 07-02-2012, 10:27

Tomii napisał/a:
sampler napisał/a:
Jezeli jest to ponizej -4x stC to mamy doczynienia z syntetykiem. Najnizsza temp oleju HC to zwykle -3x stC


to w takim razie wychwalany MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 nie jest pełnym syntetykiem bo ma temp płynięcia -33st ?
A ktoś pisał również że Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 nie jest 100% syntetykiem chociaż ma temp płynięcia -45st :? pogubiłem się...


MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 to olej typu HC karta . Full syntetyk estrowy to np X-Lite 0W30

Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 to full syntetyk PAO karta

tosztotomasz - 07-02-2012, 10:29

sampler napisał/a:
Jak juz lac to 100% pelen syntetyk. (...) Mobil 1
sampler napisał/a:
Tylko Mobil 1 to pelne syntetyki.


Z takimi stwierdzeniami byłbym ostrożny.

Cytat:
A natural evolution of the formulation

The Mobil 1 formulation strategy has always been based on selecting the best components available. We now have the very high quality Group III+ base stock, ‘Visom’ exclusively available to ExxonMobil. As we developed the Mobil 1 ESP technology we found that combining Visom with PAO could deliver a formulation of equivalent performance to an all PAO formulation.

Competitive advantage

Visom is the only non-PAO stock that can deliver the required performance to formulate a 0W grade oil that meets European OEM engine oil specifications. Visom is not available to our competition.

To support Mobil 1 growth

Global PAO capacity is limited. As we quickly approach this limit, new base stocks must be explored to ensure we can support the continued growth of the Mobil 1 family of products.

To ensure continuity of supply

As we saw with the 2005 hurricane, the more flexibility we have in our formulations, the better placed we are to withstand disruption to our supply. We can balance PAO and Visom supply fluctuations to ensure we can always deliver the final product to our customers.

To maintain market relevant pricing

As PAO supply has tightened globally, raw material costs have increased substantially. In the future, an exclusively PAO formulation may be priced out of the market or result in significant margin erosion.

To prepare for next generation basestocks (GTL)

Commencing 2010, the next generation of base stocks derived from Natural Gas (Gas To Liquids) will enter the market. These high quality basestocks will arrive in substantial quantities and will probably be used in the majority of competitive premium formulations. Visom is viewed as a precursor of GTL, and hence it’s use now in our flagship formulations eases our transition to a GTL world, and helps us understand how to maintain flagship performance using these high quality


Pojęcie pełnego syntetyka (nawet w naszym właściwym rozumieniu) ostatnio bardzo się zaciera. Producenci coraz mniej chętnie udostępniają informacje o swojej technologii, pozostawiając tylko to, co nakazuje im litera prawa. Z klasyfikacją po temperaturach płynięcia również bym uważał.

sampler - 07-02-2012, 10:32

dlatego np castrol w karcie charakterystyki nie podaje dziwnym trafem ani skladu ani temperatury plyniecia :)

[ Dodano: 07-02-2012, 10:40 ]
tutaj karty msds wspomnianego wyzej mobila :) mobil

pit696 - 07-02-2012, 19:20

a ile oleju wejdzie do 2.5 v6? bo nie wiem czy kupic 4l czy 5l ?
komarsnk - 07-02-2012, 19:31

pit696 napisał/a:
a ile oleju wejdzie do 2.5 v6? bo nie wiem czy kupic 4l czy 5l ?

Kupisz 4 to będzie gitara :) ale nic na dolewki nie zostanie :biggrin:

koliber124 - 07-02-2012, 22:09

m6riano napisał/a:
Weź lepiej Shelux Mobilux milion pieńcetstodziewieńcet procentux Full Synthetux
:mrgreen:

tak tak i tu kolega ma racje, ten akurat jest dobry bo ma w sobie procentux :mrgreen: i to nawet 56% :twisted:

[ Dodano: 07-02-2012, 22:11 ]
pit696 napisał/a:
a ile oleju wejdzie do 2.5 v6? bo nie wiem czy kupic 4l czy 5l ?

wchodzi 4 ale wiesz że dobrze jest mieć na dolewkę, więc... :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group