To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

KsiadzRobak - 26-02-2015, 08:13

adt81 napisał/a:
kiedyś przy wymianie rozrządu omyłkowo kupiłem i leży do dzisiaj
cenowo pewnie powala - oryginał kiedyś kosztował 200 zł, Reinz mógł być połowę tańszy
Tomek - 26-02-2015, 08:54

bialyjayz napisał/a:
a uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego wymieniałeś może przy ostatniej wymianie? :)
Pytam bo też chciałem wymienić...
a właśnie pytanko do kogoś obeznanego w temacie uszczelniaczy wału korbowego jest dwa, i się różnią wielkością jakie wymiary powinny mieć, czy nie warto wymieniać tego od strony skrzynii ?


wymieniałem wszystkie 3 uszczelnicze
ale nie zaszkodzi Ci wymienić
za 3 sztuki płaciłem rok temu 50 zł (NOK)

bialyjayz - 26-02-2015, 11:05

Hugo napisał/a:
Od strony rozrządu na wale korbowym jest dużo mniejszej średnicy. Chcesz zrzucać skrzynię biegów żeby wymienić uszczelniacz

ten argument do mnie przemawia by tego nie wymieniać :)

Bizi78 - 26-02-2015, 11:47

KsiadzRobak napisał/a:
cenowo pewnie powala - oryginał kiedyś kosztował 200 zł

Dzisiaj na alledrogo możesz ori kupić za 40zł :wink: .
Nr. OE trochę inny ale wymiar się zgadza 85x103x8.

Dario1986 - 02-03-2015, 11:58

Panowie można prosić o link do allegro/ sklepu lub info gdzie kupić kpl rozrząd do Ea2A?
Bez napinacza i pompy wody (wymieniana przy ostatnim rozrządzie 59 tkm temu).

bialyjayz - 02-03-2015, 19:37

Dario1986 napisał/a:
Panowie można prosić o link do allegro/ sklepu lub info gdzie kupić kpl rozrząd do Ea2A?

http://allegro.pl/rozrzad...5104299349.html
http://allegro.pl/mitsubi...5078707777.html

[ Dodano: 03-03-2015, 22:04 ]
Jestem świeżo po wymianie rozrządu i zastanawiam się czy istnieje coś takiego jak okres docierania ..... :P jest jakaś umowna liczba kilometrów albo jakiś specjalny czas przez który należy auto ze świeżym rozrządem oszczędzać?

Atropos - 12-03-2015, 08:39

Jak wygląda sprawa z napinaczem hydraulicznym paska rozrządu w EA5A? Wymienia się go razem z paskiem i rolkami?
tresorex - 12-03-2015, 11:14

Jeśli jest popsuty to tak, ale on powinien przeżyć silnik więc warto sprawdzić czy koniecznie trzeba wymieniać. W manualu jest instrukcja jak go sprawdzić.
Tomek - 12-03-2015, 11:48

koszt napinacza to jest jakieś 340 zł, może i mniej teraz
to jakies 25% calosci roboty rozrządu
ja przy obu autach wymienilem, bo jak juz masz rozebrany rozrząd to czemu nie, zwlaszcza, ze nigdy nie wiadomo ile lat i kilometrow ma ten napinacz za soba
jakby potem napinacz polecial, to szkoda drugiej roboty, nie mowiac o ewentualnych skutkach
szansa, ze sie rozleci raczej niewielka, ale jednak

ale przy drugiej wymianie w tym samym aucie bym nie wymienil

Atropos - 12-03-2015, 12:37

Rozrząd był robiony 6 lat temu, 40 tkm przejechane od tego czasu - taka jest teoria. Może faktycznie poproszę mechanika o sprawdzenie przed ewentualną wymianą.
tresorex - 12-03-2015, 14:15

I tak jak ten "napinacz" padnie to rozrząd powinien się trzymać. Rolka, którą niby napina i tak jest przykręcona swoją śrubą i się nie ruszy o tyle żeby poluzował się pasek. W katalogach widnieje on pod nazwą "tłumik drgań".

Tu na przykładzie 4G63: Czy jeśli "napinacz" padnie i bolec się zacznie chować lub się unieruchomi to mocowanie rolki napinacza (nr 5) jest w stanie się przesunąć o tyle żeby pasek spadł, poluzował się?


Moim zdaniem nie. Lepiej te 350zł zainwestować w lepszej jakości rolki...

KsiadzRobak - 13-03-2015, 08:35

tresorex napisał/a:
Czy jeśli "napinacz" padnie i bolec się zacznie chować lub się unieruchomi to mocowanie rolki napinacza (nr 5) jest w stanie się przesunąć o tyle żeby pasek spadł, poluzował się?
Jeśli napinacz był założony zgodnie z procedurą (wstępne wysunięcie na 3,8 - 4,5mm) to gdy się uszkodzi pasek nie ma prawa spaść lub przeskoczyć - takie są założenia fabryczne
Zolar - 13-03-2015, 12:30

Czy przy wymianie rozrządu w V6 można zostawić pompę Aisin po przebiegu 88 tys.?
robertdg - 13-03-2015, 18:08

Zolar, nikt Ci na to nie da gwarancji, zmiana paska to zmiana naprężenie obciążającego pompe, może ale nie musi dac rady
Sticker - 20-03-2015, 16:09

a jakie macie patenty na wyciąganie simeringów ?
jakieś narzędzia specjalistyczne czy jakies samoróbki.
Ja już jestem po ale ile mnie to nerwów i kombinacji kosztowało



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group