[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
robertdg - 06-03-2016, 20:16
Salon hyundai 54517-22000
Tomasz87 - 07-03-2016, 12:56
hej, a jak w końcu jest z wymianą sworznia na wahaczu dolnym prostym?
robi się to czy wy wymienia cały wahacz?
Jeśli da się to zrobić na jakiejś prasie, to jaki sworzeń i jak tam wcisnąć? Jaki jest numer katalogowy tego sworznia/zamiennika sworznia...?
Starałem się uważnie przeczytać wątek, ale co mitsumaniak to inna opinia. Jak jest? Ktoś podsumuje?
Hugo - 07-03-2016, 13:04
Tomasz87, sworznie w dolnych wahaczach są niewymienne. Wymienia się całe wahacze albo oddaje do regeneracji sworzni.
Tomasz87 - 07-03-2016, 15:05
| Hugo napisał/a: | | Tomasz87, sworznie w dolnych wahaczach są niewymienne. Wymienia się całe wahacze albo oddaje do regeneracji sworzni. |
Hugo, dzięki za odpowiedź... jednak na czym polega regeneracja? Chyba właśnie na wymianie elementów gumowych i sworznia, prawda? Robią to ludzie. Czy używają do tego jakiegoś niedostępnego sprzętu? Jakiś konkretny sworzeń też tam muszą wsadzić.. jaki?
Rozumiecie, o co mi chodzi?
Hugo - 07-03-2016, 15:53
Tomasz87, regeneracja polega na wymianie gniazda sworznia i sworznia. Uwierz mi, że sam tego nie zrobisz...
Tomasz87 - 07-03-2016, 19:52
| Hugo napisał/a: | | Tomasz87, regeneracja polega na wymianie gniazda sworznia i sworznia. Uwierz mi, że sam tego nie zrobisz... |
skąd wiesz czym dysponuję...?
przyspawać na końcu sworznie z NOK ER0562MO ? To bezpieczne?
Hugo - 07-03-2016, 19:58
Wymiękam
Tomasz87 - 07-03-2016, 20:19
no po prostu nie mogę sobie tego wyobrazić jak regeneruje się te gniazdo...
dodatkowo daliście już tyle info, ze sieczka z mózgu...
Krzyzak - 07-03-2016, 21:02
w gnieździe wyrabia się teflonowy wkład
trzeba go wymienić na nowy i zaspawać od tyłu
dmi - 08-03-2016, 01:22
regenerować, cenowo pewnie 80-100zł albo kupić cały wahacz CTR za 230zł. Choć już jakiś czas temu pisałem ,że się zawiodłem na nim bo wytrzymał raptem 20k km
Tomasz87 - 09-03-2016, 14:05
ok, po lekkiej kompromitacji, jeszcze jedno pytanie dotyczące zawieszenia...
zwrotnica - w poliftach i przedliftach jest taka sama, czy w związku ze zmianą zacisków hamulcowych, zmieniona jest też zwrotnica(rozstaw mocowania pewnie)?
Hugo - 09-03-2016, 14:09
Tomasz87, od 10.1996 (początek produkcji modelu EA)-12.1998 zwrotnice miały rozstaw otworów na mocowania jarzm 128 mm, po 12.1998 (czyli po I lifcie) do końca produkcji modelu rozstaw ten wynosił 158 mm. To jedyna różnica. Reszta parametrów bez zmian.
Tomasz87 - 09-03-2016, 17:40
Dzięki Hugo...
kondzik135 - 10-03-2016, 17:44
Witam. Mam taki problem, że straszenie ale to strasznie skrzypi mi lewa strona z przodu pod czas jazdy po nie równości jak i na postoju gdy skręcam koła , już wytrzymać nie mogę. Byłem u znajomego diagnosty i stwierdził, że dźwięk wydobywa się z tylnej tulei banana . Czy jest możliwość wymiany samej tuleji?? Przy okazji mam do wymiany dwa wahacze proste dolne oraz końcówki i drążki kierownicze. Jakiej firmy polecacie, powiedzmy średniej półki cenowej ??
Tomasz87 - 10-03-2016, 19:48
| kondzik135 napisał/a: | Witam. Mam taki problem, że straszenie ale to strasznie skrzypi mi lewa strona z przodu pod czas jazdy po nie równości jak i na postoju gdy skręcam koła , już wytrzymać nie mogę. Byłem u znajomego diagnosty i stwierdził, że dźwięk wydobywa się z tylnej tulei banana . Czy jest możliwość wymiany samej tuleji?? Przy okazji mam do wymiany dwa wahacze proste dolne oraz końcówki i drążki kierownicze. Jakiej firmy polecacie, powiedzmy średniej półki cenowej ?? |
Wszystko jest w temacie...
Cały banan, graty firm 555, Yamato
|
|
|