To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

RalfPi - 17-12-2017, 12:02

jacek63 napisał/a:
Samochód ma przejechane niecałe 160k km. Jeśli zużycie następuje liniowo i po 140k km na benzynie luz był w środku zakresu (w najlepszym przypadku z fabryki wyjechał w górnym zakresie i skasowała się połowa) to na gazie degradacja postępuje znacznie szybciej - po 18k km skasowała się druga połowa luzu - 8 razy szybciej niż na benzynie...


Są jakieś podstawy fizyczne, z powodu których zasilanie LPG powoduje kasowanie luzu znacznie szybciej?
Ja zjeździłem ok. 158kkm w tym 155km i nawet jednej szklanki nie wymieniłem..

Golotheman - 18-12-2017, 11:38

RalfPi, masz wzmocnioną głowicę. My jeździmy na fabrycznych silnikach. Dopóki ktoś z nas nie zrobi większych przebiegów, to nie dowiemy się jak to. Tak w ogóle, to chyba nigdy nie wyjaśnimy, czy lpg szkodzi czy nie - WSZYSTKO zależy od regulacji ( tu jest 80% błędów), potem od komponentów a na końcu auta i wykonania. Za dużo tu zmiennych. Jeden założy i okaże się, że gra. A drugi założy i powie - nigdy tego syfu już nie założe. Prawda jest jedna - jak zamontujesz w aucie A instalkę B u instalatora C, przejedziesz z 200tys km bezawaryjnie, to można dopiero powiedzieć, że Warto w aucie A założyć instalkę B u instalatora C - bo warto. Inaczej nic się nie dowiemy. Nawet auta same w sobie potrafią być różne- różne roczniki, wady materiałowe, albo błędy na produkcji.
jacek63 - 18-12-2017, 11:45

Po rocznym przeglądzie LPG poprosiłem o dostrojenie ponieważ przy nagłym wciśnięciu gazu silnik potrafił przez chwilę zamulić (czuć było chwilową zamułę i dopiero szedł prawidłowo). Instalator dodał koretktę po obrotach do 3900obr i powyżej 80% obciązenia na -7.
Prawdopodobnie silnik w okolicy 140-150 czyli tuż przed 4000 obr pracował w otwartej pętli na nieco uboższej mieszance i gniazda wypaliło...

Co ciekawe podczas jazdy na 3900 obr było strasznie głośno a przy 4100 już ciszej. 4100 to kolejna kratka na mapie, gdzie koretkta była 0%.

Wszystko składa się w logiczną całość, a korektę już wyrzuciłem. Szkoda tylko, że przed roczną regulacją nie sprawdziłem luzów - wtedy wszystko byłoby jasne.

Dzwoniłem do ASO i szklanka kosztuje 38zł. Szlifowanie znalazłem za 10-15/szt niestety od strony wałka, nie zaworu.

Jurii - 02-01-2018, 14:50

Plecho1 mam pytanie stronę wcześniej pytałem się o zestaw lpg lecz niestety tamten musi odpaść ponieważ nie mają rat rozgladalrm się za autoryzowanym serwisem stag znalazłem w Wolbórzu pod Łodzią http://www.tomanek-gaz.com.pl/ i zaproponowali mi to ,,Witam polecam stag QNext+ lub QBox+ wtryskiwacze AC wo3 lub AC wo2 reduktor AC ro1 150 koszt to 2800 raty tak 2lat gwarancji ogólnopolskiej,, ponieważ się na tym nie znam a chciał bym żeby ładnie to zw sobą pracowało proszę o opinie co o tym zestawie sądzisz ?
plecho1 - 02-01-2018, 15:51

Wtryskiwacze i sterowniki jak najbardziej ok. Reduktory AC za bardzo mi się nie podobają, wolał bym KME Tura lub Magic III. Jeszcze niedawno z reduktorami ACR01 były problemy i mi też się taki wadliwy trafił, dodatkowo nie ma do nich zestawów naprawczych. Teraz podobno są poprawione ale jak bym miał wybór to bym jednak zdecydował się na inny.
Ważne jednak aby ten warsztat miał dobre opinie i w autoryzowanych warsztatach trafiają się nieprofesjonalni pracownicy.

Jurii - 02-01-2018, 16:07

Zgadza się tak jak z pieczeniem cy gotowaniem z tych samych produktów jeden zrobi będzie ok a drugi zrobi to nie bedzie smakować więc mechanik mechanikowi nie równy a tym Twoim reduktorem co sie dzialo ? Wymienili go na gwarancji czy stalo sie to juz po ?
plecho1 - 02-01-2018, 17:17

Wcześniej miałem za słaby reduktor i sam kupiłem i wymieniłem tego AC. Po pewnym czasie zaczęło wariować ciśnienie oraz zaczęło całkowicie spadać podczas przyspieszania co powodowało przełączanie na benzynę. Nie odsyłałem go bo z serwisem były niezłe cyrki a auto było mi potrzebne więc kupiłem inny Zetę N, swoją drogą też bardzo dobry reduktor ale wymagający na początku małej ingerencji.
Jurii - 02-01-2018, 17:38

Dobrze że znasz się i wiesz co i gdzie oraz jak samemu sobie poradzić no ja teraz zakupiłem lancera z myślą zagazowania go lecz po kilku dniach jeżdżenia stwierdziłem że nie ma na co czekać i trzeba to zrobić teraz a żeby obniżyć ryzyko że ktoś coś źle zrobi postanowiłem zrobić to w autoryzowanym serwisie wiem że w takich też są paprochy ale ryzyko mniejsze niż u ,,Ryśka,, czy ,,Krzyśka,, z garaży gdzie mają warsztat
plecho1 - 02-01-2018, 18:08

Jeśli ten warsztat jest polecany na LPG-Forum to raczej się znają na robocie ale warto też wtedy nadmienić że zna się ich z tamtego forum co może ich dodatkowo zmobilizować bo nawet dobrzy gazownicy mogą nie podejść fachowo do tematu jak klient nieświadomy.
Jurii - 02-01-2018, 18:40

O odezwał się następny i odpisał ,,
Witam proszę mi powiedzieć jakie podzespoły by Pan zaproponował do lancera z 2008roku z 1,8-litrowym silnikiem MIVEC. Jednostka wyposażona w system zmiennych faz rozrządu osiąga moc 143 KM I proszę podać cenę instalacji i czy istnieje możliwość kredytowania inwestycji z góry dziękuję za odpowiedź

Piotr Wasik
Witam serdecznie cena instalacji markowej włoskiej instalacji sekwencyjnej BRC SQ32 to 2800 zł , ewentualnie wersja podstawowa BRC ALBA to 2350 zł, z butla w kolo 47 l , gwarancja 2 lata bez limitu km, przeglądy co 15 000 km płatne 140 zł
pierwszy bezpłatny po 2000km. Termin proszę potwierdzić telefonicznie 2-3
dni wcześniej. Udzielamy rat w BNP Pariba , jest teraz promocja 10 rat
z oprocentowaniem 10 % . Dodam ze inst BRC jest w tej chwili uważana za najbardziej trwałą
i bezawaryjną, porównując z tańszą polską konkurencją spisuje się wprost rewelacyjnie,
konkurencja np daje gwarancje na wtryskiwacze tylko na 40-50 tys km, BRC nie ma limitu
kilometrów a 2 lata terminu. Za wlew schowany we wlewie paliwa dopłata 100 zł.

[ Dodano: 02-01-2018, 18:41 ]
Czarna magia dla kogoś kto się nie zna..

[ Dodano: 02-01-2018, 18:42 ]
No nic nie będę tutaj zwracał gitary najwyżej napiszę Ci na priv jak będę miał problem

plecho1 - 02-01-2018, 19:17

Ja tam odradzam BRC bo wcale nie jest takie super i na pewno nie jest lepsze od obecnych polskich konstrukcji. Dodatkowo sterowniki BRC z serii 32 są zablokowane co uniemożliwia ingerencje niezależnych gazowników (często o wiele bardziej doświadczonych). Serwis pogwarancyjny tych instalacji jest sporo droższy niż w przypadku polskich instalacji, taki reduktor to koszt około 500zł a w przypadku polskich to około 200zł czy komplet wtryskiwaczy to około 1000zł a np komplet bardzo dobrych , jak nie lepszych od BRC Barracód to około 350 zł.
Jurii - 02-01-2018, 19:27

Aha czyli BRC sobie odpuścić tak samo jak wtryskiwaczy i reduktory AC już wiem czego unikać więc STAG Qnext/Qbox i reduktor KME tur lub Magic III a wtryskiwacze Baracuda

[ Dodano: 02-01-2018, 19:31 ]
Ten BRC napisał jeszcze ,, Proponuję w pełni oryginalną instalację BRC SQ. Kolektor wiercimy metodą ciśnieniową - od 20 lat żadnych problemów.
Oczywiście że po montażu wykonujemy mapowanie podczas jazdy próbnej.
Lubryfikacje z rozdzielaczem na 4 cyl. polecam z mojego doświadczenia pomaga. Koszty to 350 zł.,,
Więc widać raczej że dupa bo nie ściągają kolektorado wiercenia i promuje lubryfikator na wszelki wypadek a wiemy że dobre założenie i dobre strojenie załatwia wszystko ..

plecho1 - 02-01-2018, 20:37

Ogólnie nie są to złe instalacje ale bardzo często są nieciekawie montowane i regulowane. Osobiście denerwuje mnie ich podejście chociaż by z serwisem pogwarancyjnym jak i z wciskaniem wszędzie gdzie się da tych systemów lubryfikacji.
Wtryski ACW02 i ACW03 są bardzo dobre, Barracudy są trochę pewniejsze bo są dłużej na rynku i się sprawdzają, znam przypadek że w jeździe głównie autostradowej wytrzymały trochę ponad 300 tys km.

Jurii - 02-01-2018, 21:12

I znalazłem instalację że sterownikiem Nevo Pro Obd z wtryskarki Barracuda za 3100 co myślisz o tym sterowniku czy STAG zamontować i sobie nie zawracać innymi ?
plecho1 - 02-01-2018, 22:36

Sterownik ma najmniejsze znaczenie bo praktycznie wszystkie mają podobna funkcjonalność i najważniejsze aby gazownik zamontował to co najlepiej potrafi regulować. Jakbyś jednak w przyszłości planował sam zacząć grzebać przy LPG to polecam sterowniki LPG Techa lub Optimy bo są dość przyjemne w regulacji ale jeśli nie planujesz takich zabaw i jeśli ten gazownik jest dobry to polecam jak najbardziej. Jak się trochę orientuję, to sterowniki KME mają dość dużo ciekawych opcji i często są polecane do bardziej wymagających silników. W naszych autkach nie są konieczne ale to oczywiście ich nie skreśla :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group