To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Jurii - 02-01-2018, 23:13

Dzięki za wsparcie takiego swiezaczka w tym temacie jak ja jeszcze poczytam popatrzę za jakimś instalatorem w Łodzi

[ Dodano: 03-01-2018, 01:32 ]
Tak sobie czytam o tej instalacji i przestrzegam przed BRC bo autoryzowany serwis zaleca instalację lubryfikacji żeby przykryć pseudo monterów którzy wypuszczają auta bez korekty na samej auto-korekcie .. Tu są zdjęcia jak wygląda kolektor po lubryfikacji http://lpg-forum.pl/kolek...tfu-t52877.html

Golotheman - 03-01-2018, 10:29

Cytat z lpg forum:

Cytat:
Może kogoś zainteresuje i nieco wyjaśni:"Wybór układów lubryfikacji dostępnych obecnie na rynku jest bardzo szeroki: począwszy od najprymitywniejszych, polegających na doprowadzaniu stałej ilości środka smarnego do układu dolotowego, niezależnie od warunków pracy silnika, przewodem ze zbiorniczka wyposażonego w zawór, poprzez układy podciśnieniowe, następnie dozujące substancje lubryfikującą za pomocą pompy kierowanej przez elektroniczny sterownik, w zależności od chwilowych parametrów pracy silnika aż po najbardziej wyszukane konstrukcje sekwencyjne, w których każdy cylinder jest zaopatrywany niezależnie przez oddzielny dozownik.
Czy warto je stosować i czy inwestycja w taki układ zaprocentuje? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Aby naukowo dowieść ich skuteczności, należałoby przeprowadzić badania porównawcze w idealnie powtarzalnych warunkach, eliminując wszystkie inne zmienne, mogące mieć wpływ na ich wyniki. Zdania specjalistów zajmujących się „gazową” stroną motoryzacji są zaś podzielone (często według interesu ekonomicznego) i można spotkać się ze skrajnymi opiniami. W każdym razie układy lubryfikacji nawet jeżeli nie pomogą zwiększyć żywotności jednostek napędowych zasilanych paliwami gazowymi, raczej im nie zaszkodzą.
Rozwiązywanie problemu, którego jeszcze nie ma
Inną szeroko dyskutowaną metodą zabezpieczania silników przed wpływem podwyższonych temperatur przy zasilaniu gazem ( i nie tylko ) jest podnoszenie odporności elementów głowicy, szczególnie gniazd zaworowych i samych zaworów na wysokie temperatury poprzez poddawanie ich specjalnym zabiegom technologicznym lub wymianę na zamienniki lepszej jakości. Idea polega na zabezpieczeniu tych elementów zanim ulegną uszkodzeniu. Oczywiście problem, dotyczy zaworów i gniazd wydechowych. Jak wiadomo, zawory ssące są ciągle chłodzone poprzez kontakt z zasysaną świeżą mieszanką, dzięki czemu ich temperatura robocza jest znacznie mniejsza niż zaworów wydechowych pozbawionych tego efektu, nie przekraczając w zasadzie 400oC. To właśnie zawory wydechowe poddawane są szczególnie wysokim temperaturom roboczym rzędu 750-850oC, dlatego musza być wykonane z odpowiednich materiałów. Zazwyczaj są to wysokostopowe stale austenityczne z dodatkami pierwiastków nadających stali własności żaroodporne, takich jak: chrom, nikiel, wolfram czy molibden, za to ze stosunkowo niewielką zawartością żelaza. Dodatkowo poddawane są one najczęściej zabiegom obróbki cieplnej, mającym za zadanie zwiększenie twardości i odporności na ścieranie ich powierzchni.
Tradycyjnie stosowanym od dawna zabiegiem technologicznym stosowanym w tym celu było i wciąż często jest chromowanie. Ostatnio jednak coraz większą popularnością cieszy się proces zwany azotowaniem. Polega on na wprowadzaniu do warstwy wierzchniej poddawanego procesowi przedmiotu azotu, który tworzy wraz ze składnikami stopowymi stali, takimi jak tytan, wanad, czy glin niezwykle twarde i odporne na ścieranie związki azotu, fenomenalnie zabezpieczające naazotowane powierzchnie przed zużywaniem w środowisku tak agresywnym jak komora spalania silnika spalinowego. Jak efektywny jest to proces, niech świadczy fakt, że twardości uzyskiwane dla naazotowanych powierzchni osiągają nawet 1200 HV.
Zawory wydechowe poddane zabiegowi azotowania są odporne na działanie bardzo wysokich temperatur, ścieranie, korozję, nie występują na nich duże naprężenia powierzchniowe, jednocześnie zachowana zostaje ciągliwość rdzenia, zapewniająca dostateczna rozszerzalność cieplną. Praktycznie jedyną wadą tego procesu jest wysoka cena. Czy operacja wymontowania zaworów w celu wymiany na nowe azotowane i/lub gniazd zaworowych w celu ich utwardzania ma sens? Z logicznego punktu widzenia tak, z ekonomicznego - zdecydowanie nie.
Archaiczne podejście
Warto mieć świadomość, że znaczna część opinii o szkodliwości stosowania paliwa gazowego w silnikach sięga czasów mieszalnikowych układów zasilania gazem, które faktycznie charakteryzowały się dużą niedoskonałością tworzenia mieszanki. Jej parametry często znacznie odbiegały od wartości stechiometrycznej, częstokroć właśnie w kierunku jej zubażania, co było powodem częstszych awarii silników pracujących na zasilaniu gazowym, istotnie z powodu podwyższonej temperatury panującej w komorze spalania.
We współczesnych sekwencyjnych instalacjach zasilania gazem, o bardzo wysokiej precyzji dawkowania paliwa nieodbiegającej od precyzji benzynowych układów zasilania, problem ten nie występuje. Co więcej, wszechobecny dzisiaj w konstruowaniu nowoczesnych jednostek napędowych trend downsizingu wymusza stosowanie w ich konstrukcji coraz doskonalszych i odporniejszych materiałów, które dodatkowo poddaje się wyspecjalizowanym zabiegom technologicznym, tak aby było one w stanie wytrzymać ekstremalne warunki pracy, spowodowane coraz większymi obciążeniami mechanicznymi i cieplnymi.
Dzięki temu w znakomitej większości wypadków współczesne silniki posiadają margines wytrzymałości, który jest całkowicie wystarczający do zniwelowania szkodliwego wpływu nieznacznie podwyższonych temperatur, spowodowanych brakiem efektu odparowywania ciekłego paliwa. Silniki, których elementy szczególnie wrażliwe na działanie wysokich temperatur, wykonane z kiepskiej jakości stopów są po prostu kiepskiej jakości silnikami, które będą podatne na uszkodzenia wynikłe nie tylko z zamontowania układu zasilania paliwem gazowym, ale na przykład nieprecyzyjnego dawkowania paliwa bazowego czy dynamiczniejszego stylu jazdy. Ale to już specyfika i problem tych silników, a nie układów zasilania paliwami gazowymi jako takich. Dla nieprzekonanych alternatywą mogą być układy zasilania gazem oparte na wtrysku fazy ciekłej, co jednak wiąże się z wyższymi kosztami ich montażu."
Maciej Rychły
Absolwent Politechniki Krakowskiej ze specjalizacją "Eksploatacja pojazdów samochodowych".

Jurii - 03-01-2018, 14:52

Postanowiłem założyć gaz w autoryzowanym serwisie STAGa przysłali mi trzy oferty pomóżcie która wybrać Waszym zdaniem był a by lepsza do założenia http://oferta.nagaz.pl/?i...6bbadadb194406a
plecho1 - 03-01-2018, 15:11

Lovato od razu sobie odpuść, pozostałe dwa zestawy w sumie mogą być tylko ciągle mi się nie podobają wtryskiwacze w listwie, gdyby zamiast ACW02 były ACW03 lub w drugim zestawie Barracudy pojedyncze a nie w listwie to było by całkiem OK.
Jurii - 03-01-2018, 15:48

Zapytam się czy wymienia tak jak mówisz a obawiam się robić to u Pana Mietka w garażu tak jak chce sprawdzić luzu przed założeniem 150zl normalnie u Mietka w garażu a 350 w aso nie jest to taka cena żeby nie można było zapłacić i mieć pewność że po złożeniu nie zostało części na stole jak u Pana Mietka
zbychu74 - 03-01-2018, 15:53

[b]Nie moja sprawa gdzie założysz gaz ale pamiętaj o jednym oszczędzamy przy dystrybutorze ,a zakład mogę Co polecić z forów lpg.

V-Gaz Paweł Rząca
ul. Swojczycka 21/41
51-501 Wrocław

Daleko nie masz a ten gość bardzo zna się na rzeczy ,Plecho pewnie potwierdzi.

plecho1 - 03-01-2018, 17:39

Tak to dobry warsztat, czasem takie małe warsztaciki są bardziej wartościowe niż niejedno ASO ale oczywiście nie jest to regułą.
Jurii - 03-01-2018, 17:56

Czasu nie mam za bardzo żeby jeździć po Polsce za gazem i dlatego staram się czegoś szukać w okolicy Łodzi jak kupiłem swoje 1 auto i prawie od razu założyłem gaz to nie znałem się nic spytałem się jednej osoby gdzie zakładała też pojechałem założyli co chcieli i tyle było dobrze a Tu człowiek wywalił trochę kasy na Misiaka i chce żeby dobrze służył więc się naczytal o luzach wypalajacych się wylotach o podzespołach do lpg i tym człowiek więcej wie tym bardziej głupi bo teraz znajdź dobrego mechanika od luzow dobrego gazownika który założy dobre części i dobrze ustawi ...

[ Dodano: 03-01-2018, 18:03 ]
Tak lecz w kilkanaście godzin mi tego nie zrobi żeby było dobrze to potrzeba na to że dwa dni a to zaraz hotel a to zaraz zonka będzie chciała jechać że mną i się okaże że będziemy jechać cała rodzina żeby założyć gaz i przespać się w hotelu wiem że to nie jest łatwa sprawa i o dobrego mechanika trudno no ok nie zawracam Wam gitary ważne że już wiem jakie podzespoły są ok i że teraz muszę poszukać dobrego gościa od luzow i moze od razu sprawdzic napinacz od lancucha rozrzadu i drugiego od instalacji lpg

plecho1 - 03-01-2018, 18:20

W przypadku tego silnika warto trochę popytać czy pozawracać głowę bo jeśli będą błędy w montażu czy w strojeniu to można dość szybko remontować głowicę.
Jurii - 03-01-2018, 18:34

Najlepiej było by zamontować lpg V lub VI generacji z wtryskiem w stanie cieklym lecz pewnie przez ich koszta nikt o nich nie wspomina

[ Dodano: 03-01-2018, 18:45 ]
A zakładał ktoś gaz w energy gaz polska znajdujący się w Warszawie ?

jacek63 - 03-01-2018, 19:04

Odnośnie lubryfikacji: http://lpg-forum.pl/post709199.html#p709199
Tutaj mapa polecanych warsztatów: https://www.google.com/ma...33950000035&z=6

100% pewności nigdy nie ma, ale lepiej ryzyko złego montażu zminimalizować. Energy gaz na tej liście nie widzę.

plecho1 - 03-01-2018, 19:12

O tym Energy słyszałem sporo nieprzychylnych opinii, ja bym nie ryzykował.
Jurii - 03-01-2018, 21:48

Plecho1 a Ciebie pełno w tym Internecie hehe no ok temat lpg mam już załatwiony wiem co jak i gdzie teraz przygotuję auto do tego zabiegu sprawdzając luzy oraz szklanki i przy okazji jak będzie rozkładał to zobaczy mi napinacz i rozrząd czy jest ok Dzięki za pomoc i sorki za upierdliwosc
plecho1 - 03-01-2018, 22:01

Lubię coś tam wiedzieć o różnych rzeczach a że mam na to troszkę czasu to zaglądam tu i tam :)
Co do warsztatu który wybrałeś to raczej dobrzy fachowcy ale jednak dla ich motywacji na Twoim miejscu radził bym im wspomnieć że ich znasz z forum o lpg bo czasem nawet z tymi polecanymi bywa tak że jak trafi się ktoś nieświadomy to potrafią odwalić fuszerkę.

Jurii - 03-01-2018, 22:28

Zgadza się wiedzy nigdy za wiele :-) na początku myślałem że autoryzowany serwis będzie najlepszy bo wysyłają pracowników na szkolenia żeby utrzymać autoryzację danej marki części że u nich rzetelność to podstawa żeby się utrzymać i nie trzeba płacić z góry żeby Pan Mietek miał na części tylko są w stanie to zrobić i rozłożyć na raty a ż polecenia Pana Mietka z Internetu to jak ja bym był takim Mietkiem to mógł bym mieć w kilka dni i 100 ocen na 5* więc raczej tak średnio ale tak źle i tak niedobrze ale gdzieś trzeba to zrobić teraz się zajmę przygotowaniem auta pod lpg sprawdzenie luzu szklanek przy okazji napinacza rozrządu poszukam tu ma forum mitsumaniakow z Łodzi i popytać się gdzie oni mają swoje ulubione warsztaty żeby nie tracić na paprocha który złoży wszystko do kupy a na stole zostaną jeszcze części..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group