To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

SPIDER-ek - 25-01-2013, 22:23

Ja swoją grafike mam wgraną.
mohinder - 26-01-2013, 21:17

Witam.
Jestem zaintersowany tym komputerem pokładowym i kupię go ale potrzebuję się z kimś dogadać w sprawie podłączenia. Jeśli jest ktoś chętny we wsparciu nowego mitsumaniaka to będę wdzięczny.
Pozdrawiam

[ Dodano: 22-02-2013, 12:28 ]
Witamo
Udało mi się w końcu przeczytać cały wątek, a jest co czytać. Spowodowało to, że zdecydowałem się sam podłączyć UKP. Wyświetlacz OLED już wcześniej zamontowałem w zegarek i czekał na podłączenie. Podłączyłem wszystko poza czujnikem analogowym. Sygnał z wtrysku pierwszego, vss, oba czujniki temperatury, LPG, światła, dwie sondy lambda. Uczę się teraz obsługi i staram się skofigurować. Podczas wpisywania danych przez program z PC nie mogę wpisać stanu kilometrów. Udaje mi się wpisać tylko trzy cyfry :(
I mam jeszcze pytanie odnośnie tankowania. Zatankowałem gaz i stojąc jeszcze na stacji z wyłączonym silnikiem podałem, że zatankowałem i okazało się, że zrobił się pełny zbiornik ale PB. Czy musi silnik pracować na gazie i w tedy dopiero informować UKP o zatankowaniu?

[ Dodano: 22-02-2013, 12:35 ]
Zapomniałem dodać, że czujniki temperatury umieściłem odpowiednio - czujnik zewnętrzny przy oryginalnym (zobaczymy jakie są różnice) a wewnętrzny w rurce climatronica zaraz na początku co pozwoli obserwować temperaturę powietrza jakie jest zasysane z kabiny do pomiaru przez climatronic. Jestem mocno ciekaw tego jak to będzie się potwierdzać.

[ Dodano: 23-02-2013, 15:28 ]
Udało mi się wpisać stan licznika :) ale mam z nim problem, pojeździłem dzisiaj troche i było dobrze, liczył wszystko, dodawał kilometry ale po jakimś czasie i nie wiem w którym momencie na liczniku zaczeło brakować około 10000km. Dodawał kilometry normalnie a dlaczego ich ubyło to nie wiem. Może TWS coś mi podpowie?

[ Dodano: 24-02-2013, 22:34 ]
Już wiem dlaczego zmienił się licznik kilometrów. Poprostu dobieram jeszcze VSS i po zmianie wartości wszystko zostaje przeliczone więc podczas ustawiania licznik może wzrastać lub maleć. Wydaje mi się, że już ustawiłem i jest to 0,394 choć jeszcze nie wiem czy nie będzie to 0,3948 czyli prawie tak samo jak większości wyszło 0,395. Ustawiłem tak, żeby pokrywało się z licznikiem drogi samochodu.
Taraz będę się brał za ustawienie dokładne spalania gazu i benzyny.

Tak sobie myślę, że przydałaby się możliwość wyboru które paliwo zatankowałem i które liczniki mają być kasowane. Chodzi o to, żeby można było to zrobić bez odpalania auta i przejściu na odpowiednie paliwo aby kasować liczniki i potwierdzić tankowanie.
Pomyślałem o tym jak zatankowałem LPG i stałem jeszcze przy dystrybutorze i skasowałem liczniki i potwierdziłem tankowanie tyle tylko, że po chwili zorientowałem się że zrobiłem to odnośnie do PB.

[ Dodano: 02-03-2013, 18:41 ]
Ustawienie VSS jednak uległo zmianie i jest 0,3946 i jeszcze na widzę, że na dystansie okolo 30km dodał względm drogomierza z samochodu jakieś 50m.
Dodatkowo dzisiaj miałem mały problem z UKP. Podłączyłem sie komputerem i chciałem zmienić wartość vss a tu zonk i nie widzi UKP. Musiałem odłączyć całkiem od zasilania UKP i dopiero to pomogło.
Jak juz ustawię dokladnie licznik drogi to będę kalibrował spalanie i zobaczymy co z tego wyjdzie.

[ Dodano: 03-03-2013, 18:46 ]
Widzę, że temat ucichł, a w urządzeniu zaszły powazne zmiany. Jest nowy program do obsługi z komputera i jest nowy firmware oznaczony 2.5.7. Są w nim powazne zmiany ale narazie widziałem je tylko w programie do obsługi bo UKP nie jest jeszcze zaktualizowany, a będzie trzeba zrobić aktualizację bo warto.

tws - 04-03-2013, 18:04

W związku z dużą liczbą pytań o aktualizacje, napiszę jak sytuacja wygląda. Mniej więcej od od końca grudnia/początku stycznia wprowadziliśmy nowszy hardware, jednak soft został bez zmian "adoptowany" -> oznaczenie robocze to "2.5.6" (odpowiednik 2.0.6). Niedawno wyszedł 2.5.7. Wszyscy Ci, którzy mają już moduły z serii 2.5, to mogą do nas podjechać autem na bezpłatną aktualizacje do 2.5.7 (ewentualnie podesłać sam moduł). Osoby które mają jeszcze 2.0.X, to dla nich najnowsza wersja softu to 2.0.6. Istnieje możliwość odpłatnej modyfikacji hardware do wersji 2.5, a co za tym idzie aktualizacji z 2.0.X do 2.5.7, ale średnio się to opłaca (ok 100zł upgrade elektroniki z 2.0 do 2.5,a 210zł sam nowy moduł 2.5). Odpowiem jeszcze na pytanie dlaczego nie będzie "2.0.7"? Ponieważ tak naprawdę już w 2.0.5 skończyła się pamięć w urządzeniu. Po długich bojach i optymalizacji kodu, udało się jeszcze wydać 2.0.6 na tym samym hardware. Chcąc rozwijać dalej urządzenie, musieliśmy zmienić w nim serducho na potężniejsze. Wszystkie moduły z tego roku powinny mieć już 2.5 hardware. Aby to sprawdzić czy mamy 2.0 czy 2.5, trzeba się połączyć z softem i tam wyświetli albo 2.0.6, albo 2.5.6 (uwaga - na wyświetlaczu w obu przypadkach wyświetli 2.0.6, także musimy sprawdzać to w sofcie na PC). Wklejam jeszcze listę zmian w 2.5.7 aby nie szukać.

2.5.7 marzec 2013 (REVELTRONICS)
- możliwość włączenia opcji autościemniania wyświetlacza po włączeniu świateł (tzw. "dimmer") - możliwe jest własne zdefiniowanie poziomów jasności dla obu trybów,
- możliwość całkowitego autowygaszania wyświetlacza po zadanym czasie bezczynności (opcja ustawienia tego czasu),
- dodano pomiar RPM (w ograniczonym zakresie - tylko dla niektórych silników - pomiar na podstawie sygnału z wtrysku),
- rozbudowano inspekcje - od teraz istnieje możliwość zdefiniowania maksymalnie 4 różnych inspekcji z opcją ustawienia indywidualnej nazwy dla każdej z nich oraz okresu występowania,
- rozbudowano alerty - od teraz jest możliwość ustawienia alertów dla temperatur oraz napięcia z pełną konfiguracją. Można ustawić własne progi załączania alarmu (dolny oraz górny), tryb występowania (na dolny próg, na górny próg, lub na oba progi), zakres histerezy oraz typ sygnalizacji (wizualna, dźwiękowa lub wizualno-dźwiękowa). Praktyczne przykłady zastosowania to m.in. ostrzeganie o gołoledzi, o wysokiej temperaturze silnika, zbyt niskim napięciu ładowania itd.
- dodano w programie silniki 1-, 2- i 12-cylindrowe,
- możliwość mierzenia poziomu paliwa PB/ON na podstawie sygnału 0-5V (zaimplementowana opcja skalowania czujnika, tj. ustawienia napięć dla pustego/pełnego zbiornika),
- dodano pomiar EGT na podstawie sygnału z przetwornika czujnika 0-5V (zaimplementowana opcja skalowania przetwornika),

mohinder - 04-03-2013, 18:42

Witam
Widzę TWS, że po moim mailu jednak chwile dla nas znalazłeś. Bardzo się cieszę z tego powodu. Jak już wiesz wysłałem do Ciebie ukp. Z niecierpliwością czekam na powrót :)
Pozdrawiam

jAZZMAN - 05-03-2013, 11:24

tws napisał/a:
rozbudowano inspekcje - od teraz istnieje możliwość zdefiniowania maksymalnie 4 różnych inspekcji z opcją ustawienia indywidualnej nazwy dla każdej z nich oraz okresu występowania


1. Czy inspekcja dotyczy przejechanych km czy można ustawić datę np przeglądu czy ubezpieczenia?
2. Zmiany HW będą wymagały zmian w instalacji czy to będzie plug&play?
3. Przy zdaniu starego HW uwzględniasz rabaty?

tws - 05-03-2013, 17:47

jAZZMAN napisał/a:


1. Czy inspekcja dotyczy przejechanych km czy można ustawić datę np przeglądu czy ubezpieczenia?
2. Zmiany HW będą wymagały zmian w instalacji czy to będzie plug&play?
3. Przy zdaniu starego HW uwzględniasz rabaty?


ad1. wszystkie 4 są na przebieg (np. olej, rozrząd, filtry pb, filtry lpg). W kolejnej wersji postaramy się dodać czasową i na datę
ad2. złącza i wyprowadzenia są te same
ad3. myślę, że tak, ale moim zdaniem lepiej już modyfikować to co jest. temat do dogadania indywidualnie na priv

mohinder - 07-03-2013, 17:36

Witam
UKP wróciło z aktualizacji ale po podłączeniu pojawiły się małe problemy. Wysłałem do TWS maila z opisem ale dołączam go i tutaj bo może komuś się to przyda lub może ktoś miał coś podobnego i coś podpowie.

Wartość napięcia próbowałem ustawić i jak ustawię przy wyłaczonym silniku kiedy nie ma ładowania to pokrywa się wskazanie ukp z wskazaniem miernika, ale jak odpalę silnik to jest różnica i to spora. Chciałem w tym miejscu zapyatać jak do wskazań są uwzględniane wartości współczynnika i ofsetu? CHodzi tu oczywiście o zmianę wskazywanej wartości ze względu na ładowanie lub jego brak.

Kolejny problem to wartość z sond lambda pokazuje 0,7V i jak ustawię zakres pracy sondy tak jak było wcześniej czyli 0-1V to pokazuje wykresy ale tylko w zakresie od 0,7 do prawie 1V a zaznaczam że skala zaczyna się od 0V. Jest tak na obu sondach które oczywiście wczesniej pokazywały ładne wykresiki.

i kolejny problem mam nadzieje że ostatni to pojawia mi się losowa wartość na wejściu czujnika analogowego, raz jest to 15 raz 128 i tak różnie. Nic nie jest podpięte w to miejsce.

Co może być przyczyną takich wskazań?

Aha jeszcze wariuje temperatura zewnętrzna, raz -0,1C a raz chyba 84C czy jakoś tak. To są chyba dwie skrajne wartości mówiące o stanie czujnika. Tylko dlaczego raz jedna raz druga a za chwile jest ok.

Oczywiście zaznaczam, że wcześniej wszystko grało jak nalezy.

Chciałem przy okazji zapytać czy proponuje pan podłączyć czujnik poziomu paliwa czy pozostać przy wyliczaniu poziomu paliwa?

Pozdrawiam

tws - 08-03-2013, 10:43

Wszystko wskazuje na uszkodzony przetwornik analogowy. Jak otrzymamy moduł do sprawdzenia wtedy będę mógł coś więcej napisać.

Odpowiadając na pozostałe pytania - dla potomnych ;) Od którejś tam wersji (bodajże 2.0.6) do kalibracji napięcia są dwie stałe - współczynnik kalibracji i offset. Współczynnikiem kalibracji przeskalujemy cały odczyt liniowo (w całym zakresie - jest to współczynnik kierunkowy funkcji liniowej), a offsetem (jak sama nazwa wskazuje) podniesiemy/obniżymy funkcje o daną wartość. Przykład - w miejscu zasilania UKP może być spadek napięcia, np. 0,3V względem napięcia akumulatora - wtedy trzeba dać offset +0,3V. Współczynnik liniowy bardziej służy do kompensacji niedokładności samego przetwornika.

Jeżeli chodzi o wskazania temperatury - identyczny efekt będzie jak będziemy podłączać/odłączać czujnik w trakcie pracy urządzenia. Moim zdaniem coś nie kontaktuje, tym bardziej że jest to czujnik zewnętrzny - jego bardzo dokładnie trzeba zaizolować aby nie dostawała się wilgoć. Tutaj idealnie zdają egzamin koszulki termokurczliwe. Czujnik ma 3 piny, na każdy pin (po przylutowaniu) idzie jedna koszulka, a potem na cały czujnik najlepiej dać dwie koszulki na zakładkę - wtedy żadna wilgoć, woda i sól nie są straszne.

Ostatnia kwestia - pozostała ilość paliwa w baku. Proponuje zostawić tak jak jest domyślnie. Jeżeli ktoś ma gaz, to żaden czujnik w butli nie da tak dokładnych wskazań jak pomiar różnicowy.

mohinder - 08-03-2013, 11:51

Sprawa wartości napięcia wygląda tak, że silnik jest zgaszony i miernik mam podłączony do akumulatora i widzę wartość napięcia, powiedzmy równe 12V. UKP pokazuje 12,5V czyli koryguję współczynnikiem aby pokazywał 12V. Odpalam silnik i miernik pokazuje dajmy na to 14V a na UKP jest 14,5V. I teraz jak zmienie współczynnik to zmienia się na 14 ale juz nie będzie 12V. Nie umiem tego jakoś utrafić dlatego pytałem jaki maja wpływ wartoći współczynnika i ofsetu.
Będę się bawił. Pozdrawiam

tws - 08-03-2013, 12:44

W twoim przypadku obstawiał bym na walnięty przetwornik. Bo ten sam przetwornik obsługuje wejścia ADC1/ADC2, wyjście na czujnik temperatury jak również wskazania napięcia. Będziesz miał chęć i możliwość to podeślij moduł na sprawdzenie.
mohinder - 08-03-2013, 17:54

OK. Myślę, że może we wtorek wyslę.

[ Dodano: 21-03-2013, 16:59 ]
Witam ponownie.
UKP został wysłany do sprawdzenia i juz wrócil. W czasie kiedy jeździl po kraju w paczce ja montowałem wyświetlacz w obrotomierz. Efety nawet sa zadowalajace. Miałem najwiekszy problem z jasnością wyświetlacza. Świeci za jasno. Próbowałem go przyciemnić różnymi foliami. Ciekawie wygladał kiedy byl przysłonięty folią z efektem lustra ale były jakieś dziwne refleksy kolorowe i wywaliłem to. Ostatecznie przyciemniłem kawałkiem negatywu z aparatu. Ma on bursztynowy kolor. Negatyw czarnobiały nie dawał dobrego efektu wbrew oczekiwaniom.
Innym problemem było co zrobić z kontrolkami TCL ale na szczęście były wolne dwa miejsca i je wykorzystałem. Oryginalne napisy TCL wyciąłem i podkleiłem pod pasek z kontrolkami. Jak ktoś ma ochotę poogladać to podaję link.

https://plus.google.com/photos/111107922667795599917/albums/5857819792823762769

[ Dodano: 23-04-2013, 00:44 ]
Tak trochę jeszcze zmieniłem coś co pozwoliło zaspokoić moją ciekawość. Interesowała mnie temperatura powitrza wylatującego z kanałów wentylacyjnych. Chciałem wiedzieć jak climatronic tym wszystkim reguluje. Przełożyłem więc czujnik który jest podłączony do UKP jako zewnętrzny w kanał wentylacyjny. Poprostu zrobiłem niewielka dziurkę w kanale który wychodzi z lewej strony kierowcy. Wydaje mi się że przez te kanały zawsze leci jakas cześć powietrza.
Teraz obserwując oba wskazania widac ładnie jak pracuje climatronic. Jak juz pisałem wcześniej czujnik temperatury wewnętrznej jest przy czujniku climatronica i wiem jaką temperaturę odczytuje sterownik i ładnie widac jak szybko reaguje zmieniając temperaturę wdmuchiwanego powietrza do kabiny. A waha się ona od 9 stopni do prawie 50.
Pozdrawiam

jAZZMAN - 20-05-2013, 17:21

tws, a jakby rozbudować UKP o TEMPOMAT?

Wzięło mi się to stąd:
http://serwis.avt.pl/manuals/AVT5397.pdf

:roll:

WreX - 25-08-2013, 19:28

Ja bym raczej widział w UKP, 2 progi jasności zmieniający się z godziną, wiadomo w dzień jeździmy na full podkręconych zegarach a w nocy pewnie część sobie zmniejsza jasność na najniższą wiec np UKP w zależności, która godzina mógłby przeskakiwać z trybu jasności (ustawionego przez użytkownika) 80% na 6% z uwzględnieniem długości dnia na przestrzeni roku, oczywiście regulacja dalej możliwa, tylko automatyczne zmniejszanie jasności, ewentualnie czujnik światła ale nie wiem czy to nie zbyt skomplikowane.
mohinder - 25-08-2013, 23:23

Bardzo dobry pomysł. Popieram
promatti - 26-08-2013, 02:00

tws - jestes niesamowity, mega dobra robota.

marianoooo - istny Matrix z tym odbiciem xD mega pomysł świetne wykonanie! a jak to się prezentuje w dzien?

Mitsumaniaki - ja Cię świetnie te UKP wyglądają w autkach, szacuneczek za włożona prace w montaż i opisywanie tego.

na tygodniu zamówie dla swojego Miśka OLED'a xD

[Edit: 07:09:2013]

Wczoraj dostałem komputerek i teraz rozkminiam całą instrukcję, dłuuuuuuga droga przed mną....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group