To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

komarsnk - 05-04-2012, 18:29

Owczar napisał/a:
Mój potrafi raz zrobić 300km, a innym razem nie zrobi nawet 200.

Aaa czyli nie jestem jedyny :D
Ostatnio przełączało na PB koło 250km a teraz mam prawie 350km i wciąż jedzie ;)

pawik - 05-04-2012, 21:56
Temat postu: i
ja moim na 38 litrach lpg robie 360 km i tak się trzyma cały czas :D
Owczar - 05-04-2012, 23:04

Czy to jest temat o spalaniu?
marcinspike - 06-04-2012, 09:08

Witam mam instalację elpigaz Stella 4 gen.

Ostatnio zauważyłem że podczas przyspieszania, około 5000obr samoistnie przełącza się na pb.

Byłem z tym u gazownika zwiększył ciśnienie, pomogło to na tyle że przełącza się rzadziej.
Objaw:
Nagłe dodanie gazu, np na jałowym - nie przełączy się.
Równomierne przyspieszanie np podczas wyprzedzania - przełączy się.

Co to może być?

KaWu - 06-04-2012, 09:18

post32 napisał/a:
Może ktoś sie spotkał z czymś takim.


Tak, pływak zmienił swoje położenie-odgiął się. Choć tak jak napisał Owczar, 30 km to żadna różnic na baku. Może być wszystko ok a jest np. inny gaz.

marcinspike napisał/a:
Co to może być?


Pewnie za duży spadek ciśnienia lpg w układzie.

marcinspike napisał/a:
Byłem z tym u gazownika zwiększył ciśnienie, pomogło to na tyle że przełącza się rzadziej.


Powinien usunąć przyczynę a nie maskować ...

Marcino - 06-04-2012, 09:24

A moze ktoś wkleić zdjecie jak powinien być zamontowany wielozawór w butli? Zdarzają sie prztpadki ze jest zamontowany do jazdy na wstecznym.
Chciałbym swój zweryfikować.
Pozdrawiam

KaWu - 06-04-2012, 09:40

Marcino, jak otwierasz bagaznik to wielozawor powinienes miec zaraz od siebie -od strony zamka klapy.
Marcino napisał/a:
Zdarzają sie prztpadki ze jest zamontowany do jazdy na wstecznym


Ano zdarzaja sie. I szewc bez butow chodzi :oops:
W 2 litrach przy dobrym wypoziomowaniu butli i normalnej jezdzie nie ma roznicy.
Ale warto jest montowac butle toroidalna, tak aby wielozawor byl z "tylu" auta. Na pewno wyjezdzisz wiecej gazi i spadki gazu nie beda takie duze przy szybszej jezdzie.

marcinzam - 06-04-2012, 13:16

KaWu napisał/a:
Marcino, jak otwierasz bagaznik to wielozawor powinienes miec zaraz od siebie -od strony zamka klapy.
Marcino napisał/a:
Zdarzają sie prztpadki ze jest zamontowany do jazdy na wstecznym


Ano zdarzaja sie. I szewc bez butow chodzi :oops:
W 2 litrach przy dobrym wypoziomowaniu butli i normalnej jezdzie nie ma roznicy.
Ale warto jest montowac butle toroidalna, tak aby wielozawor byl z "tylu" auta. Na pewno wyjezdzisz wiecej gazi i spadki gazu nie beda takie duze przy szybszej jezdzie.


i to nawet często się zdarza, rozumiem że może montują tak ponieważ lepiej widać poziom gazu ,ale kto tam zagląda ?

Owczar - 06-04-2012, 13:23

To zaszłości ze starych instalacji, gdzie nie było elektronicznego wskaźnika LPG i czasem się tam zaglądało.
Marcino - 06-04-2012, 19:55

Kawu,
Dzięki za wyjaśnienie... to ja też mam na odwrót. Ciekaw jestem czy jest to łatwo przełożyć? Czy trzeba wywalić nowe otwory?

Owczar - 06-04-2012, 20:00

Przeważnie jest problem bo komin od butli nie jest na środku. Dodatkowo jest sporo pracy przy przewodach miedzianych. Jeśli masz długą rurkę to nie powinno być problemów.
davido1990 - 07-04-2012, 11:04

Mam galanta 2,5 v6 i zamierzam założyć instalacje gazową. Zastanawialem sie nad stag albo brc ale kolega mi polecil doswiadczony warsztat ktory montuje istalacje landirenzo ktore ponoc jest duzo lepsze od brc czy stag lecz cena to 4tys zł. Ile mniej wiecej kosztowaloby zalozenie stag lub brc? A może sa tez inne bardzo dobre instalacje ktore beda lepsze do galanta v6?
temen - 07-04-2012, 12:55

davido1990 napisał/a:
Mam galanta 2,5 v6 i zamierzam założyć instalacje gazową. Zastanawialem sie nad stag albo brc ale kolega mi polecil doswiadczony warsztat ktory montuje istalacje landirenzo ktore ponoc jest duzo lepsze od brc czy stag lecz cena to 4tys zł. Ile mniej wiecej kosztowaloby zalozenie stag lub brc? A może sa tez inne bardzo dobre instalacje ktore beda lepsze do galanta v6?

Nie jestem forumowym specem od lpg, ale z tego co czytałem:
1. Landi to może być przesada. Jasne, jeśli masz na to kasę i chce Ci się - to chyba nikt nie narzeka na tą instalacje.
2. O brc nie wiem przyznam
3. Stag jest myśle niezłym wyborem, można dobrać dobre komponenty (reduktor, wtryski) oraz wiele osób zna się na nim
4. Zerknij na stronę 85 tematu i od tej strony poczytaj do obecnej :-)
5. stag300 + wtryski hana + dobry reduktor + wlew w paliwie to 3100 (Mława) lub 3300 (Wwa)

Ad innych instalacji, to nie slyszałem - Galant 2.5 V6 jest bezproblemowy w kwestii gazu, także czy to ze stagiem czy brc nie powinieneś mieć większych problemów, o ile sensowny gazownik (i jesli stag, to dobrane wtryski i reduktor sensowne)

2pac - 07-04-2012, 13:27

davido1990, pomyśl jeszcze nad Zenit Pro i Prinsie :mrgreen:
Tomek - 07-04-2012, 14:00

davido1990 napisał/a:
Zastanawialem sie nad stag albo brc ale kolega mi polecil doswiadczony warsztat ktory montuje istalacje landirenzo ktore ponoc jest duzo lepsze od brc czy stag lecz cena to 4tys zł. Ile mniej wiecej kosztowaloby zalozenie stag lub brc?


mam BRC i poza kilkoma mankamentami jestem więcej niż zadowolony
ale gdybym sam zakładał to wziąłbym Staga na mocnym setupie, za te same pieniądze

koszt 3700-4300



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group