[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Mandrake - 31-03-2016, 20:00
Opony letnie są w innym rozmiarze?
Ewcia80 - 31-03-2016, 20:07
Zimowe to 195/60/15 a letnie to 195/65/15
Owczar - 31-03-2016, 20:39
Zawieszenie skrzypi po zimie. Standar w tym aucie.
Ewcia80 - 31-03-2016, 21:26
Owczar,wczoraj mechanik wyczyscil mi tuleje plywajace i tyl juz nie skrzypi.A to skrzypiace zawieszenie przednie moglo sie pojawic tak nagle bez wczesniejszych obajwow?To co mam teraz zrobic?Czyms smarowac tuleje itp,czy czekac do zimy hehe?
[ Dodano: 31-03-2016, 22:44 ]
No i zastanawia mnie dlaczego skrzypi rytmicznie podczas hamowania?czy zawieszenie sie przesuwa podczas hamowania ze tak skrzypi?
[ Dodano: 01-04-2016, 14:19 ]
HEJKA.A wiec zmienilam opony na zimowe zeby wykluczyc letnie opony i dalej skrzypi.Troszke mniej bo caly czas pada.Czy mozecie mi powiedziec ktore wahacze z przodu najbardziej pracuja kiedy auto przejezdza przez spiacego policjanta lub hopki i nadwozie pracuje gora-dol? Ktore wahacze najbardziej pracuja podczas hamowania?Czy sprezyny oraz gumy stabilizatora podczas hamowania tez pracuja?
Fragu - 01-04-2016, 13:22
Ewcia80, przede wszystkim sprawdź sworznie na wahaczach prostych!!
Pryz hamowaniu skrzypi bo całe zawieszenie się napina...
Ewcia80 - 01-04-2016, 13:30
Fragu,a jak najpewniej sprawdzic te wahacze proste.Czytalam,ze jak krecac kierownica w miejscu to skrzypia.Ja tak sprawdzalam i nie skrzypia jak krece w miejscu.Kierownica tez ladnie odnija.
Fragu - 01-04-2016, 13:34
Breszką trzeba dobrze ponapinać zawieszenie sprawdzając czy sworznie nie mają luzu. Oczywiście może skrzypieć coś innego, ale warto zacząć od prostych dla własnego bezpieczeństwa.
Jedź do mechanika/na stację niech dokładnie (dokładnie!) sprawdzi zawieche jak i np końcówki drążków kierowniczych.
Ewcia80 - 01-04-2016, 13:45
Fragu,zawieszenie cale sprawdzalam 2 mce temu.czy mozliwe ze sie w tym czasie cos popsulo?
Owczar - 01-04-2016, 13:47
Ja mam inną propozycję. Kupić gumki od japaneze albo w ASO. Wybić sworznie, obmacać dobrze, wymienić gumki i złożyć. Gumka kosztuje 20zł, a wydłuży żywot sworznia o kilka lat. Zawsze najpierw pada gumka, potem pada sworzeń. Ze starości parcieje i taki efekt. Ja u siebie z przodu dawno zmieniłem. Teraz kolej na tył- są masakrycznie sparciałe.
Fragu - 01-04-2016, 13:49
| Ewcia80 napisał/a: | | czy mozliwe ze sie w tym czasie cos popsulo? |
Oczywiście, że możliwe
Ewcia80 - 01-04-2016, 14:01
To jade na przeglad
komarsnk - 01-04-2016, 16:48
ALe skrzypi guma bo jest cieplej więc jest bardziej miękka i elastyczna. Jeśli sworznie na prostych są OK to do sprawdzenia zostają dwie tuleje na prostym, cukierek na bananie, gumy mocowania stabilizatora (obstawiam) i ew. tuleje górnego wahacza.
Ewcia80 - 01-04-2016, 17:06
A wiec bylam na sprawdzeniu.jak jechalam to to skrzypienie wydobywalo sie tak jakby z gory od strony kierowcy.na sprawdzeniu wyszlo,ze gumks na sworzniu wahacza gornego sie troche naderwala i to skrzypienie jesr wlasnie z tego sworznia.trzeszczy bo sie dostal brud i cgyba go zaciera.mechanik powiedzial,zeby cos wstrzyknac.ale co?Mam silokon w sprayu oraz smar silikonowy z teflonem.Czy cos z tego sie nada?jak nie to co trzeba dac?wahacze proste byly lomem spradzane i sa ok.Mam jeszcze pytanie.na postoju jak krece kierownoca w miejscu to jest cisza.Ale robie to na trybie P.Czy tak mam to spawdzac,czy jak jest na D i hamulcu?
Krzyzak - 01-04-2016, 19:34
| Ewcia80 napisał/a: | | ale co? | olej silnikowy, strzykawką z igłą
ale tylko w celu sprawdzenia - jak ucichnie to wahacz/sworzeń do wymiany
Ewcia80 - 01-04-2016, 20:11
Rozumiem.patrzylam na ceny i sam sworzen kosztuje 80 zl firmy 555,a ca,y wahacz trw kolega moze zalatwic za 145 zl.czy ten trw wytrzyma ze 2 lata?
|
|
|