To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

kayetan - 10-06-2018, 22:28

tyku napisał/a:
kayetan, Po numerze VIN można sprawdzić. :wink:

OK, rozumiem. Czy samochody z lat 2008-2010 miały montowane takie dostosowania?

tyku - 10-06-2018, 22:56

Z tego co mi wiadomo to chyba rocznik 2010 :roll:
kayetan - 15-06-2018, 08:14

W innym wątku na tym forum przeczytałem, że 1.6 MIVEC ma hydrauliczne popychacze. Można też znaleźć informację w internecie, że ten silnik jest w związku z tym dobry do LPG. Prawda to czy nie?
kerw - 25-06-2018, 11:04

W moim lancerze zamontowany jest instalacja gazowa e-g@s, miał ktoś może coś podobnego u siebie bo u mnie w okolicy żaden magik od gazu nie jest w stanie się z nią połączyć. Znalazłem na necie kabel diagnostyczny ale nie wiem czy jest sens wywalać kasę w błoto gdyby się okazało że jednak nie da się połączyć ze sterownikiem.
plecho1 - 25-06-2018, 12:42

Popytaj może na Lpg-Forum bo trochę tam kiedyś o tej włoszczyźnie czytałem.
kerw - 26-06-2018, 15:08

Obczytałem się na forum odnośnie tego wynalazku jakim jest lubryfikacja przy lpg i teraz szczerze zgłupiałem. :shock:
U mnie jest to cudo i teraz zastanawiam się czy tego nie zakręcić w cholerę bo chyba więcej to może narobić szkody niż ewentualnego pożytku z tego będzie. A co wy sądzicie ?

plecho1 - 26-06-2018, 15:49

Moim zdaniem to ściema nie mająca prawa działać. Może zasyfić dolot a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zapieczenia pierścieni tłokowych. Jakby to było wtryskiwane bezpośrednio na zawory wydechowe to może i by chłodziło czy tam smarowało te zawory. Ale jak jest podawane gdzieś w jednym miejscu w kolektor dolotowy to musiało by się jakoś inteligentnie podzielić na cztery cylindry i jeszcze jakoś cudownie przejść nienaruszone (niespalone)z mieszanką przez komorę spalania i trafić na zawory. Moim zdaniem to jednak mało prawdopodobne by tak to działało.
Golotheman - 27-06-2018, 06:53

Podobno jest teraz jakas forma lubry, która nie "kapie" a jest rozpylana, jak benzyna. Ale nawet jeśli, to i tak mamy przelot przez zawory ssące, potem niby się miesza, ale wątpię, że przetrwa spalenie, skoro to też jest mieszanina węglowodorów. Trochę to śliskie. Rozmawiałem z gaziarzem z brc co kilka lancerów przerobił i powiedział, że z lubrą te luz wolniej się kasują mimo wszystko. Ale nie wiem, czy można mu wierzyć. Sprawiał wrażenie ok, ale jak jest, wszyscy wiemy.
plecho1 - 27-06-2018, 07:26

BRC to ładuje do wszystkiego bo dodatkowo na tym zarabiają, najprostsze kapiące ich systemy kosztowały pewnie z 300 a taki fikuśny wtrysk to pewnie z 1000zł. jakiś czas temu na forum był temat Outku z dilerską instalacją BRC w którym przez ich niewłaściwy serwis i pewnie błędy montażowe padła głowica i nawet lubra nie pomogła. Po naprawie silnika serwis ten stwierdził że lepsze będą dotryski :) Nic nie zastąpi odpowiednio wydajnej instalacji dobrze zamontowanej i wyregulowanej tak aby skład mieszanki był odpowiednio kaloryczny w całym zakresie obrotów i obciążeń. Jeśli gazownik zapewni Cię że zdejmuje kolektor do wykonania nawiertów i instalacje reguluje podczas jazdy lub na hamowni z wykorzystaniem korekt benzynowych w CL i zewnętrznej sondy AFR a OL (kiedy korekty już nie działają) to u takiego montuj. Każdy inny który czaruje że to niepotrzebne bo ma jakieś inne swoje patenty to najzwyczajniej ściemnia i w delikatnym silniku wrózy to problemy.
Marcino - 27-06-2018, 08:33

plecho1 napisał/a:
Po naprawie silnika serwis ten stwierdził że lepsze będą dotryski

Znajomemu proponują LPG do RAV-4 w serwisie. I też mówią o instalacji z dotryskami. Chcą za to 4tyś i ze nie utraci gwarancji bo auto jest 1/2roczne .
Zgadzam się z plecho ze dobry montaż i strojenie to podstawa sukcesu.

Grzegorz1989 - 26-07-2018, 18:07

Miśki jaką instalacje polecacie do 1.5?
Lubryfikacja czy bez?
Jaki zakład polecacie z Łodzi do założenia LPG.
W Stefanowskim NaGaz zaproponowali mi trzy opcje:
Stag Qbox
Lovato
Brc
Jak sprawdzę dokładnie które to dopiszę.
Pozdrawiam

Golotheman - 27-07-2018, 06:56

Do 1.5, z tego co rozmawiałem z gazownikami i szczególnie z tym, który zakładał mi staga, że nie poleca żadnej. 1.5 i 1.6 to już tak słabe głowice, że z gazem różnie współpracują. Analogiczna sytuacja jak w przypadku ceed'ów. Także montaż na własne ryzyko. Do nowego auta pewnie lepiej się wstrzymać. Chyba, że wkalkulujesz remont głowicy o gniazda i grzybki o lepszym utwardzeniu.
Grzegorz1989 - 27-07-2018, 17:24

Okej dzięki za info,
Jest jakiś użytkownik takiego silnika z LPG?
Przy jakim przebiegu na gazie zaczynają się ewentualne problemy z silnikiem?

plecho1 - 27-07-2018, 23:01

Jak gaz dobrze założony i wyregulowany to teoretycznie silnik powinien działać jak na benzynie. Ale przy delikatnym silniku ważny jest każdy szczegół a dotryski benzyny czy lubra to tylko próby (w dodatku nieudolne) naprawienia niefachowości gazownika.
brylekVFR - 29-07-2018, 22:04

U mnie już 40kkm na gazie. Jestem świeżo po sprawdzaniu luzu na zaworach. Wszystkie w normie. Tylko na jednym luz uległ zmianie, reszta bez zmian.😁


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group