To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

promatti - 26-09-2013, 20:40

artufcb napisał/a:
mógłby ktoś podsumować dotychczasowe funkcje tego komputera oraz ogólnie cały temat? Bo troszkę dużo czytania, a większość to niepotrzebne informacje. Zlituj się ktoś :)
i jeszcze interesuje mnie cała instalacja tego cuda, bo boję się, że nie podołałbym


http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp

proszę, jestem również na etapie prób instalacji w moim przypadku ja sie nie znam powiedziano mi żebym poprosił kogoś o pomoc, samemu lepiej nie :P . nie wiem jak to wyglada u Ciebie, więc powodzenia,
33, 43, 101 strony tam masz zdjęcia z montazy bardzo fajne i pomocne :)

jAZZMAN - 26-09-2013, 21:55

artufcb, proszę:
http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html

sveno - 27-09-2013, 08:58

promatti napisał/a:
samemu lepiej nie :P
czemu? Jeżeli nie tniesz kabli to tam nie ma co popsuć :)
WreX - 27-09-2013, 09:07

sveno napisał/a:
promatti napisał/a:
samemu lepiej nie :P
czemu? Jeżeli nie tniesz kabli to tam nie ma co popsuć :)


Przecież nawet jak przetniesz to zawsze możesz je zlutować, if you know what I mean ;>

artufcb - 27-09-2013, 15:17

właśnie się tego boję, że nie podołam, bo z elektroniki jestem noga. Trzeba się podpinać do ECU, który trzeba rozebrać. Tam trzeba lutować? Tak samo do wtrysków, więc chyba nie dam rady, ale gdybym nie był takim leniem, to bym pewnie zrobił :) a nawet nie mam nikogo kto by się na tym znał.
WreX - 27-09-2013, 15:44

artufcb napisał/a:
właśnie się tego boję, że nie podołam, bo z elektroniki jestem noga.


Też tak myślałem i prawie rok to odkładałem, ale jak się podejdzie do tego w miarę "trzeźwo" i rozsądnie w 90% musi się udać.

artufcb napisał/a:
Trzeba się podpinać do ECU, który trzeba rozebrać. Tam trzeba lutować?


ECU nie rozbieramy, tylko wtyczki 2 albo 3 wypinamy do, których się dobieramy rozbierając boki od środkowej kolumny czy jak to się tam nazywa.
No przydało by się lutować, ale nie trzeba ciąć kabli tylko w nie się wpiąć. Tzn w te odpowiednie, stamtąd dokładnie 3 albo 4 chyba bierzesz, ale możesz tylko dwa jeśli chcesz VSS i stałą wtrysku.

artufcb napisał/a:
chyba nie dam rady, ale gdybym nie był takim leniem, to bym pewnie zrobił


Jak to mówią, NO RISK NO FUN :twisted:

ALEX-77 - 28-09-2013, 19:38

Wyświetlacz zamontowany ufff.. nawet fajnie wyszło ,teraz podłączenie i tu ponawiam pytanie odnośnie wpięcia się w ECU wtryskiwacze według supplementu 2001 to piny 1,9,24,2,10,25 do którego się podłączyć nie ma znaczenia tak ? czujnik prędkości VSS to pin 80 ? może to ktoś potwierdzić ?
sveno - 28-09-2013, 19:57

ALEX-77 napisał/a:
1,9,24,2,10,25 do którego się podłączyć nie ma znaczenia tak ?
nie ma znaczenia
ALEX-77 napisał/a:
czujnik prędkości VSS to pin 80 ? może to ktoś potwierdzić ?
wg rozpiski to tak.
ALEX-77 - 02-10-2013, 17:53

OK wtryski i czujnik prędkości podłączone :) mam jeszcze dwa pytanka odnośnie podłączenia się pod sondę lambda co by mi ładnie wykresik rysowało ,w którym miejscu się podpiąć w ECU ? i gdzie najlepiej umieścić czujnik temperatury wewnętrznej ?
WreX - 02-10-2013, 18:30

ALEX-77 napisał/a:
w którym miejscu się podpiąć w ECU ?


Sonda lambda z tego co kojarzę miała biały grubszy przewód w 3 wtyczce? Nie pamiętam, ale też patrzyłem po kolorach kabli, gdzieś na rozpisce powinieneś znaleźć.

ALEX-77 napisał/a:
i gdzie najlepiej umieścić czujnik temperatury wewnętrznej ?


Nie wiem czy to "prawidłowo" ale mój się znalazł pod małym schowkiem koło bezpieczników od strony kierowcy przy drzwiach. Nawet nie jest tam jakoś specjalnie przymocowany, po prostu tam jest i pracuje.

ALEX-77 - 02-10-2013, 20:46

Według Suplementu 2001 są to w 3-ciej wtyczce 4 piny 71,73,72,74 tylko w który się wpiąć :? są oznaczone tak :PIN 71 Left bank oxygen sensor (front) i PIN 73 Left bank oxygen sensor(rear) oraz PIN 72 Right bank oxygen sensor (front) i PIN 74 Right bank oxygen sensor (rear) czyli ma 4 sondy .
sveno - 02-10-2013, 21:03

ALEX-77 napisał/a:
Według Suplementu 2001 są to w 3-ciej wtyczce 4 piny 71,73,72,74 tylko w który się wpiąć :? są oznaczone tak :PIN 71 Left bank oxygen sensor (front) i PIN 73 Left bank oxygen sensor(rear) oraz PIN 72 Right bank oxygen sensor (front) i PIN 74 Right bank oxygen sensor (rear) czyli ma 4 sondy .
71 albo 72

ALEX-77 napisał/a:
i gdzie najlepiej umieścić czujnik temperatury wewnętrznej ?
wiem gdzie nie umieszczać: przy podłodze przy tunelu środkowym, pokazuje bzdury jak się wydech nagrzeje.
ALEX-77 - 02-10-2013, 22:38

OK dzięki Sveno ,jutro muszę zakończyć te podłączanie bo zima mnie złapie hehe...
mohinder - 03-10-2013, 19:02

Ja umieściłem czujnik temperatury wewnętrznej w miejscu w którym climatronik mierzy temperaturę. A dokładniej to w rurce wychodzącej z climatronika, czujnik zewnętrznej temperatury w wylocie z kratki wentylacyjnej. Dobry czujnik temperatury zewnętrznej jest przecież przez fabrykę zamontowany.
Sedinix - 04-10-2013, 00:56
Temat postu: witam
ktoś może podesłać post w którym jest opisane podłączenie i konfiguracja lpg ? z benzyną dałem radę ale po zamontowaniu lpg nie wiem co gdzie podpiąć i jak poustawiać. Z góry dziekuję za pomoc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group