To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

gzesiolek - 28-09-2010, 22:45

jaca71, zaskakujaco niezle wyniki, toz ja mam takie spalanie (8-9 l/100km) w 1,5, no ale mnie rano czesto lapia korki ledwo toczace sie... ale wtedy spalanie czasem siega 2cyfr... po pracy mam luzniej to mi spalanie spada do 8-8,5l/100km, ale powrot do domu mam zwykle malo eko ;) (tzn. jak sie bardzo postaram schodze przy powrocie do 7,5)
jaca71 - 29-09-2010, 11:44

gzesiolek napisał/a:
jaca71, zaskakujaco niezle wyniki, toz ja mam takie spalanie (8-9 l/100km) w 1,5,

To jest kolejny dowód na to że samochody niezależnie od wielkości silnika silnika powinny w tych samych warunkach palić podobnie.
Z ciekawostek przyrodniczych: Ostatnio (z powodu niedzielnego spotu) zamieniliśmy się z zoną na dwa dni samochodami. Ja jeździłem Lancerem (stąd te eksperymenty ze spalaniem) a ona civikiem. Pierwsze co powiedziała to że całą drogę do Krakowa około 40km przejechała na trójce bo honda nie chciała jechać :P A o wyprzedzaniu na czwórce mowy nie było. Więc nie jestem chyba jedyny co nie ma nic przeciwko jeżdżeniu Lancerem poniżej 2000rpm :P

macior - 29-09-2010, 13:13

a może ktoś się wychyli z dobrymi radami w zakresie eco-drivingu dla zautomatyzowanych :?:
(tylko bez takich proszę, żeby dobie zmienić na manual)

bastek - 29-09-2010, 13:52

Drive4Fun napisał/a:
Dziwne trochę to spalanie

wcale nie, jeśli:
jaca71 napisał/a:
Nie wolno używać hamulca
Nie wolno się podpalać i pokazywać każdemu że na 100m między światłami się go spokojnie objedzie
tylko pozwolić Lancerowi jeździć samemu: ruszać i toczyć się bez gazu.


tylko-wtedy inni - objeżdżaja, trąbią, bo oni muszą gaaaazzzzzzz-hamulec ostro, noga prawa cały czas na pedale - albo na gazie albo na hamulcu
macior napisał/a:
a może ktoś się wychyli z dobrymi radami w zakresie eco-drivingu dla zautomatyzowanych

też bym chętnie pocztał, bo moja piękna połowa nie chce się nauczyć zmienaić biegi 9nie napiszę że nie potarfi, lub zapomna.... ;) ) i nast. samochód będzie razcej w autoamcie

Kjuba - 29-09-2010, 14:01

macior napisał/a:
a może ktoś się wychyli z dobrymi radami w zakresie eco-drivingu dla zautomatyzowanych :?:
(tylko bez takich proszę, żeby dobie zmienić na manual)


jeździć na wysokich biegach czyli przy ok 50 km/h na 4 , przy 65-70 km/h na 5 jeśli utrzymujemy stałą prędkość. jak przyspieszamy to na niższych do odpowiedniego poziomu prędkości i zmiana biegu. Unikać korków ( wiem wiem nie w Polsce ale i tak nie jest tu najgorzej), jeździć w miarę po długich odcinkach by nie było ciągłego hamowania i przyspieszania bo wtedy pali niemiłosiernie dużo :P Unikać krótkich jazd na zimnym silniku bo więcej pali.
teraz mam go na dotarciu więc nie będę pisał jakie średnie spalanie bo się pewnie trochę zmieni.

Anonymous - 29-09-2010, 14:36

To ja sie podzielę swoimi doświadczeniami.
Ostatnia trasa to 5000 km. z tego 2400 km na autostradach prędkość ok 140 km/h. Reszta kilometrów w górach i średnie spalanie wyszło dokładnie 8,5 l/100km. Generalnie chyba nie jest źle. Przebieg na dzień dzisiejszy to 26000 km.

macior - 30-09-2010, 06:52

Kjuba napisał/a:
jeździć na wysokich biegach
mój już ma tak fabrycznie ustawione, że 90% zasuwa na 6-tce :)
Kjuba - 30-09-2010, 10:48

to kozacko :P u mnie póki co spalanie na poziomie 10,5 l/100 przy trasach luźniejszych i ze sporą ilością jechania po prostych odcinkach. natomiast do pracy mam ok 4 km, ciągle duże różnice wysokości, mega korki i do 4 biegu nawet nie dochodze to 13 -15 l :P ale że ma dopiero 150 km przejechanych to może się kiedyś zmniejszy
skostrze - 30-09-2010, 11:16

Kjuba napisał/a:
to kozacko :P u mnie póki co spalanie na poziomie 10,5 l/100 przy trasach luźniejszych i ze sporą ilością jechania po prostych odcinkach. natomiast do pracy mam ok 4 km, ciągle duże różnice wysokości, mega korki i do 4 biegu nawet nie dochodze to 13 -15 l :P ale że ma dopiero 150 km przejechanych to może się kiedyś zmniejszy


U mnie (1.5) przejechane jakieś 10k w mieście na krótkich trasach w całości w korkach jest 12-13 przy dłuższej jeździe 9-10, z małymi korkami 8-9, bez korków 7-8. W trasie przy jeździe ECO (max 90km/h) 5.3 :) ale przy normalnej jeździe jest od 5.9 do 6.5. Więc jak na samochód benzynowy to dla mnie jest naprawdę super.

macior - 30-09-2010, 11:38

skostrze napisał/a:
U mnie (1.5)
sznowny Panie, nie rób Pan OT, bo raporty spalania półtoralitrówek nas - jednoósmaków jeno rozdrażniają
Kjuba napisał/a:
to kozacko
w każdym razie jak na automat i większość jazdy po mieście "na zimnym" to nie mam się co użalać nad swojo konsumpcjo bynzyny
yalook - 30-09-2010, 11:38

Kjuba napisał/a:
ale że ma dopiero 150 km przejechanych to może się kiedyś zmniejszy

No to po takim przebiegu to jeszcze ciężko cokolwiek powiedzieć... Bazujesz chyba na wskazaniach komputera, a te po 4-rech godzinach od wyłączenia silnika zerują się, więc mogą przekłamywać.

skostrze - 30-09-2010, 11:54

macior napisał/a:
skostrze napisał/a:
U mnie (1.5)
sznowny Panie, nie rób Pan OT, bo raporty spalania półtoralitrówek nas - jednoósmaków jeno rozdrażniają


Oj sorki dużo tu postów i zapomniałem jaki to temat.

sn - 30-09-2010, 14:36

jak już wszyscy rozpisują się o spalaniu to ja też coś napiszę..

Przejechałem autkiem prawie 30kkm, na początku wydawało mi się że zejście ze spalaniem poniżej 10 l/100 km jest nie możliwe po kilkunastu kkm na trasie (bez autostrad) + trochę miasta spalanie pokazywane przez komputer najczęściej było w okolicach 7 l/100 km.

Ostatnio został odłączony akumulator... po tym zdarzeniu nie ma opcji (jakbym spokojnie nie jechał), żeby komputer pokazał spalanie poniżej 10 l (na tych samych trasach i w takich samych warunkach jak wcześniej, gdy spalanie było nawet poniżej 7 l).

O co chodzi ?
Czy jest to możliwe żeby komputer się tak zresetował ze od początku się "uczy" ?

MichalRej - 30-09-2010, 15:04

hmmm....

Ja gdy zmieniałem tłumik końcowy i chłopaki coś tam spawali, to też odpinali akumulator...
I również później zauważyłem że spalanie (wg. komputera) na tych samych odcinkach trasy wzrosło...
Były to różnice: w mieście przed około 10-11l, a po zmianie i odpięciu aku nie z chodziło poniżej 15l/100km (ten sam odcinek trasy)
Byłem troszkę zdziwiony, nawet chyba w tym temacie już ten wątek poruszałem z innymi forumowiczami...

Ale po jakiś 2 miesiącach spalanie (tak mi się wydaje) w miarę wróciło to do poprzedniego stanu...
Więc może coś w tym jest...?? Nie wiem...

Drive4Fun - 30-09-2010, 18:50

bastek1 napisał/a:
Drive4Fun napisał/a:
Dziwne trochę to spalanie

wcale nie, jeśli:
jaca71 napisał/a:
Nie wolno używać hamulca
Nie wolno się podpalać i pokazywać każdemu że na 100m między światłami się go spokojnie objedzie
tylko pozwolić Lancerowi jeździć samemu: ruszać i toczyć się bez gazu.




A już zupełnie nie będzie dziwne, kiedy będzie w l/100km :lol: :wink: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group