To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

milo - 10-03-2012, 16:27

Na szybkiego przebij ostrym śrubokrętem filtr tylko ostrożnie i wykręć ,nie powinno tak się robić ale czasem ostatnia deska ratunku
wicek - 10-03-2012, 17:17

milo napisał/a:
Na szybkiego przebij ostrym śrubokrętem filtr tylko ostrożnie i wykręć ,nie powinno tak się robić ale czasem ostatnia deska ratunku


Nawet mądre ;) nie zdarzyłem przeczytać ale kolega wpadł z 3 kluczem i pol minuty i zrobione a ja się męczyłem parę godzin. Olej zalany ale jeszcze próby nie robiłem bo tłumik dziurawy jutro dokończę spawać(muszę jutro bo od poniedziałku dyzo pracy).

komarsnk - 10-03-2012, 17:54

wicek napisał/a:
milo napisał/a:
Na szybkiego przebij ostrym śrubokrętem filtr tylko ostrożnie i wykręć ,nie powinno tak się robić ale czasem ostatnia deska ratunku


Nawet mądre ;) nie zdarzyłem przeczytać ale kolega wpadł z 3 kluczem i pol minuty i zrobione a ja się męczyłem parę godzin. Olej zalany ale jeszcze próby nie robiłem bo tłumik dziurawy jutro dokończę spawać(muszę jutro bo od poniedziałku dyzo pracy).

Mam nadzieję, że uszczelka maźnięta olejem żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości? :p

wicek - 10-03-2012, 18:05

Cytat:
Mam nadzieję, że uszczelka maźnięta olejem żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości? :p


Oczywiście ;) maźnięta tak jak należy. Kupiłem płukankę firmy BG 109 używał ktoś tego prędzej?

Dodam fotke:

Krzyzak - 10-03-2012, 23:08

wicek napisał/a:
firmy BG
jeśli to tak firma z USA to szczególnie polecam - robią głównie płyny do Mitsubishi i robią je naprawdę dobre (mam w skrzynce ich olej przekładniowy - jest naprawdę wybitny)
wicek - 11-03-2012, 00:43

Tak i ponoć za dużo ich nie ma na polskim rynku... Rzadko można dostać w sklepach motoryzacyjnych prędzej w jakiś firmowych warsztatach samochodowych(tak tylko słyszałem) ale na 3 sklepy 1 hurtownie to nie miał nikt, tylko jakieś za 10zł ;)
Jarcev - 11-03-2012, 11:18

Przeczytałem 24 strony i mam supermulti mikser w głowie. Sprawa wyglada tak : 2,5 v6 kupiony nie cykał, zalany jakis badziewny lotos - cykanie - płukanka i wymiana na valvoline i tez cykał lecz ciszej wiec wsadziłem ceramizer i cisza :D teraz musze wymienic olej i mysle o wypróbowaniu innego bo moze nie bedzie potrzeby wsadzania ceramizera . Wyczytałem o elfach i ewentualnie motulach :D co polecicie 184 tkm i wyciek prawdopodobnie na uszczelce pokrywy zaworów . od razu jak ktos wie czy jest jakas instrukcja jej wymiany na forum to mozę mi podać namiar :)
motke - 11-03-2012, 21:50

do pierwszej pokrywy patrząc od przodu dostaniesz się bez problemu. Do drugiej musisz zdjąć kolektor, co trochę czasu schodzi. Co do oleju, ja już 3 sezon będę zalewał elfa. Faktycznie czytając te posty można bardziej zgłupieć niż zmądrzeć. Podobną sytuację miałem ja ty. Z tym że kupiłem autko to nie cykał, zalałem castrola i się zaczęło. Była płukanka i ceramizer. Ale skończyło się na wymianie wszystkich popychaczy i jest spokój. Niektórym pomagało czyszczenie i odpowietrzenie popychacze, u mnie nie pomógł bo 10 szt było już powybijanych.
Jarcev - 11-03-2012, 22:32

bede wymieniał od razu uszczelke pokrywy to spojrze na te popychacze i przeczyszcze , jak nie pomoze to tez sie zdecyduje na wymiane . a na tym elfie CI cyka bez ceramizera?

edit. a jak masz wymienione popychacze to nie cyka - logiczne ;) sorry

motke - 12-03-2012, 01:11

Jarcev napisał/a:
a na tym elfie CI cyka bez ceramizera?

edit. a jak masz wymienione popychacze to nie cyka - logiczne ;) sorry


przed wymianą miałem elfa i cykało mniej (porównując do castrola i valvoline). Po wymianie przestało całkowicie cykać.


Jarcev napisał/a:
bede wymieniał od razu uszczelke pokrywy to spojrze na te popychacze i przeczyszcze


Kup litr ropy i znajdź sobie kilka godzin wolnego, bo z tym trochę zejdzie. Mi zeszło ok. 5-6 godzin.

Jarcev - 12-03-2012, 17:25

tak, wezme sie za to w jakąs sobote zamiast uczelni :D sa rzeczy wazne i wazniejsze :D a przed chwilą w czasie jak wulkanizator wyciagał mi srube z opony to spojrzałem na bańke po oleju i było to valvoline 10w40 synthetic blend. Myslałem wczesniej ze 5w40. A z uszczelki klawiatury i korka wlewu oleju cieknie az mokro . Czy ten valvoline to byłe pełen syntetyk tak? bo pomieniłbym teraz na Elf Excellium LDX 5W40 pełny syntetyk.
fergul11 - 12-03-2012, 17:58

Blend -to mieszanka , też kiedyś kupiłem omyłkowo
sampler - 12-03-2012, 20:11

Jarcev napisał/a:
tak, wezme sie za to w jakąs sobote zamiast uczelni :D sa rzeczy wazne i wazniejsze :D a przed chwilą w czasie jak wulkanizator wyciagał mi srube z opony to spojrzałem na bańke po oleju i było to valvoline 10w40 synthetic blend. Myslałem wczesniej ze 5w40. A z uszczelki klawiatury i korka wlewu oleju cieknie az mokro . Czy ten valvoline to byłe pełen syntetyk tak? bo pomieniłbym teraz na Elf Excellium LDX 5W40 pełny syntetyk.


zaden z nich nie jest syntetykiem

Jarcev - 12-03-2012, 20:57

O tym elfie ze jest syntetykiem to wyczytałem w trakcie czytania pierwszych 20 stron. Ok wiemy ze to nie syntetyki ale czy jak miałem wczesniej wspomniany valvoline to czy ten elf bedzie dobry?? w sensie obydwa są półsyntetykami czy jak??
Owczar - 12-03-2012, 21:46

Jarcev, każdy ma inne zdanie na ten temat, każdy ma inne preferencje. Jeśli popychacze stukają to generalnie z olejem jest loteria. Póki nie stukają to dobry syntetyk jest według mnie najlepszy. Prawdziwy syntetyk, a nie hydrokrakowany minerał nazywany syntetykiem.

deejay leje elfa ale zmienia chyba co 7k. Ja wlałem Valvo VR1 i nigdy więcej hydrokraka. Mam zamiar teraz kupić coś z prawdziwych syntetyków typu Fuchs, Millers lub AMS. Co Ty zalejesz będzie już tylko Twoją decyzją. Pamiętaj też o dobrym filtrze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group