To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Hugo - 01-04-2016, 20:32

Nie kupuj 555, to już nie ta jakość co kiedyś. Tylko CTR, kupowałem w tym tygodniu na alle... po 47 zł/szt. Cały wahacz TRW będzie OK, ale po co go wymieniać skoro tuleje będą na pewno dobre?
wlodek93 - 02-04-2016, 12:46

ja kupilem gorne trw i sa calkiem spoko
JayChyl - 02-04-2016, 16:11

U mnie walka z wahaczami miejmy nadzieję, na chwilę obecną skończyła się.

Dziś założone nowe - prosty CTR oraz gięty Ashika (w środku Asahi - na wahaczu, na gumie). Sama guma jest dość miękka i bardziej sprężysta niż ta w Yamato czy MOOG (porównywaliśmy) a do tego ma taką jakby zawleczkę, która trzyma gumę na sworzniu. Kolor wahacza - złoty :D Zobaczymy ile podziałają. Z drugiej strony prosty mam Nipparts - ale za mały przebieg by go osądzać. Wcześniej wahacz gięty miałem zamontowany SRline, wytrzymał ok 12-13 tyś km, po czym dostał luzów dzięki syfowi dostającemu się przez uszkodzoną+sparciałą gumę na sworzniu.

Z drugiej strony tj lewej miałem też wymieniony górny TRW (ponad 2 lata temu) i póki co "trzyma się" dobrze.




Hugo - 02-04-2016, 17:28

Ile ta Ashika kosztowała?
Owczar - 02-04-2016, 17:35

Biorąc pod uwagę markę to raczej na krótko się skończyła :) Szykuj się na kolejną rundę.
JayChyl - 02-04-2016, 18:36

No chyba nic lepszego niż ta Ashika obecnie nie ma dostępnego (oczywiście nie liczę oryginału). Pożyjemy, zobaczymy :D
Chciałbym, aby chociaż 30 tyś km przeżyły, to byłby dobry wynik.

- Ashika w. gięty kosztowała coś około 330zł
- CTR w. prosty 200zł.

Biorąc pod uwagę cenę oryginału (1550zł) a cenę Ashiki 330zł - to mamy 4,69x drożej.
Oryginał wytrzymuje 150-200 tyś km, ale nie sądzę, bym tyle zrobił przez kolejnych kilka lat (robię około 6 tyś. km rocznie).

Owczar - 04-04-2016, 09:13

Właśnie zamówiłem w autogt gumki na sworznie wahaczy tylnych. Cena ok 44 netto za sztukę. Dostałem 15% rabatu.
Zamówiłem także gumki na sworznie wahaczy górnych z przodu- ale tym razem od hyundai, bo są 2 razy tańsze. Jedna gumka 17pln netto.

HYUNDAI/KIA 5443638000 - przód góra
Mitsubishi MB911286 tył

JayChyl - 04-04-2016, 23:25

Jeżeli problem się powtórzy (a zapewne się powtórzy), to zapewne skorzystam z patentu wymiany gum na sworzniach na te od hyundai.

Póki co wymiana obu wahaczy tj. prostego i giętego (miały luzy) wyeliminowała "poruszanie się kierownicy" w prawo podczas wciskania hamulca niezależnie od pozycji kierownicy, ale nie wyeliminowała dziwnego stukania podczas hamowania przy niskich prędkościach (np pulsując co chwilę przy hamowaniu słychać stuki/trzaski dochodzące jakby z zacisku hamulcowego z prawego przedniego koła). Jednak ten zacisk był regenerowany całkowicie, ponieważ miał wżery na tulei i wydostawał się płyn hamulcowy, układ hamulcowy dokładnie sprawdzony (klocki, prowadnice klocków po obu stronach). Jedyne co pozostało do sprawdzenia to właśnie ten prawy górny wahacz, który jest już nieco skorodowany i to jedyny wahacz, którego jeszcze nie wymieniałem (z lewej strony miałem już wymieniony na TRW jakiś czas temu). Gdy samochód stoi w miejscu i wciskam hamulec - nie słychać stuków.

Co dziwne. Przed wymianą wahacza prostego i giętego stukanie było słychać przy hamowaniu ale głównie na skręconych kołach, bardzo rzadko podczas hamowania na wprost. Po wymianie słychać częściej podczas hamowania na wprost. Dodatkowo, bardzo rzadko słychać te stuki na jakichkolwiek nierównościach oraz nie słychać stuków podczas hamowania gdy samochód nie jest rozgrzany albo podczas gdy np jest wilgotno/rano padał deszcz itp.

Hugo - 05-04-2016, 06:55

JayChyl, sprężyna na amortyzatorze stuka/brzdęka.
Ewcia80 - 05-04-2016, 17:09

Hejka.moze ktos mi pomoze rozwiazac zagadke,bo juz normalnie nie wiem czy sie nie pozbede auta.Otoz wiem juz ze najwazniejsze sa wahacze proste.Wiem tez ze mozna je sprawdzic posrednio tak,ze jak sie kreci kierownice w miejscu na P to jak nie skrzypia to sa teoretycznie ok.Otoz dzisiaj caly dzien mam taka sytuacje,ze czasami ja jade powoli i skrecam w lewo lub prawo to sa takie skrzeczenia ze az sie ludzie odwracaja.Jak sie zatrzymam i jestem na P i krece w miejscu to jest cisza.Czy jak sa zatarte sworznie w prostych to powinny skrzeczec caly czas czy kiedy im sie podoba?Czy inne sworznie np w gornych wahaczach tez moga skrzeczec podczas skrecania?I najwazniejsze pytanie:Czy jak sworznie w prostych sa zatarte to oznacza automatycznie ze maja juz luzy?Czy moze byc tak ,ze jak pojade na kanal i lomem mechanik je obada i okaze sie ze nie maja luzow to moge bezpiecznie jezdzic?Co jeszce moze skrzeczec podczas skretow na malych predkosciach?
JayChyl - 05-04-2016, 18:02

Hugo napisał/a:
JayChyl, sprężyna na amortyzatorze stuka/brzdęka.


Serio? Tak czy inaczej wahacz wymienić muszę, bo ten, który jest zamontowany jest dość mocno skorodowany, więc nie ma wyjścia.

Co do amorów, bardzo możliwe. Miałeś podobny przypadek? Zmieniałem tylko amortyzatory w Marcu 2014r. ok 14 tyś km temu. Sprężyny są chyba od nowości. Wiesz jak można je skutecznie uciszyć? O ile wymiana wahacza nie rozwiąże problemu rzecz jasna.

Dziwne jest to, że te stukanie/trzaskanie pojawia się tylko jak jest dość sucho i samochód przejedzie kilka/kilkanaście km. Na samym początku albo gdy pada deszcz jest ok. Takie zachowaniu wykluczałoby teoretycznie sprężyny.

[ Dodano: 05-04-2016, 19:04 ]
Ewcia80 napisał/a:
Hejka.moze ktos mi pomoze rozwiazac zagadke,bo juz normalnie nie wiem czy sie nie pozbede auta.Otoz wiem juz ze najwazniejsze sa wahacze proste.Wiem tez ze mozna je sprawdzic posrednio tak,ze jak sie kreci kierownice w miejscu na P to jak nie skrzypia to sa teoretycznie ok.Otoz dzisiaj caly dzien mam taka sytuacje,ze czasami ja jade powoli i skrecam w lewo lub prawo to sa takie skrzeczenia ze az sie ludzie odwracaja.Jak sie zatrzymam i jestem na P i krece w miejscu to jest cisza.Czy jak sa zatarte sworznie w prostych to powinny skrzeczec caly czas czy kiedy im sie podoba?Czy inne sworznie np w gornych wahaczach tez moga skrzeczec podczas skrecania?I najwazniejsze pytanie:Czy jak sworznie w prostych sa zatarte to oznacza automatycznie ze maja juz luzy?Czy moze byc tak ,ze jak pojade na kanal i lomem mechanik je obada i okaze sie ze nie maja luzow to moge bezpiecznie jezdzic?Co jeszce moze skrzeczec podczas skretow na malych predkosciach?


Aby sprawdzić wahacz prosty czy nie ma luzów, musisz go najpierw zdjąć/wykręcić. Inaczej nie sprawdzisz dokładnie. Gdy jest założony, działają na niego takie siły, że element jest "sztywny" i co do zasady na szarpakach/podczas badania "łomem" (czy jak to się zwie) takie luzy mogą nie zostać wykryte.

Hugo - 05-04-2016, 19:59

JayChyl, serio. U mnie stuka w zasadzie w takich samych okolicznościach jak u Ciebie Gala masz obniżonego zapewne? Naprawa tego nic nie kosztuje. Ja szukałem powodów tego dźwięku 2 lata, myślałem już, że to przekładnia kierownicza, ale jednak nie. Naciągasz wężyk na ostatni, dolny zwój sprężyny i po problemie. Będę to robił w najbliższym czasie i napewno w moim temacie opiszę wrażenia.
W większości aut pomiędzy ostatnim zwojem sprężyny a miseczką amortyzatora jest specjalna guma, w Galu oczywiście nie, bo teoretycznie w tym wielowahaczu amortyzator nie obraca się podczas skręcania. W praktyce przekręca się o kilka stopni i stąd te stuki. Dodam, że jak założyłem standardowe sprężyny z przodu to stuki zniknęły jak ręką odjął.

JayChyl - 05-04-2016, 20:25

Nie mam obniżonego, sprężyny są ori. Ale na pewno sprawdzę ten temat u siebie i pokombinuję z tą sprężyną.
Hugo - 05-04-2016, 21:35

Hmm, no u mnie na ori sprężynach cisza jak makiem zasiał, ale powodem tych stuków jest na 100% sprężyna (przynajmniej u mnie), bo brat kręcił kierownicą, ja chwyciłem za sprężynę i jak był stuk tu czułem jak się przesuwa.
Ewcia80 - 05-04-2016, 21:37

HEJKA.Z wpisow tu zawartych wynika,ze jesli chodzi o wahacze proste to z zamiennikow godne polecenia sa CTR.Czy one wytrzymaja 40.000 km?A jakie jest wasze zdanie na temat zakupu wahaczy prostych SH z gumkami od Hyundaia?Czy ona dadza rade pojezdzic 30.000 km?Czy te CTR tez maja gumke tak dobra jak te ori hyundaia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group