To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Rozpórka - Lancer CYxA

Mitsu_Gawlo - 07-07-2016, 19:15

Taka rozpórka Ultra Racing byłaby fajna:

https://www.youtube.com/watch?v=ZqHUDibF2DE

nie trzeba nawet odkręcać trzeciej nakrętki :biggrin:

wiewioor - 01-08-2016, 08:40

U mnie ostatnio wpadła rozpórka firmy D1-Spec.

Wrażenia: może faktycznie lepiej się auto zachowuje, a może to tylko efekt placebo. Muszę trochę więcej pojeździć - wtedy coś więcej napiszę.

W każdym bądź razie u mnie pojawił się efekt uboczny - po założeniu rozpórki przestało zawieszenie piszczeć i skrzypieć. :wink:
Więc jestem mega zadowolony




lurek - 30-08-2016, 12:10

Mam pytanie do użytkowników rozpórki Staffa, są różne opinie ale trochę czasu minęło i czas je zweryfikować :)

1. Czy faktycznie nie można wymienić filtra powietrza (standardowy) bez odkręcania/poluzowania rozpórki?

2. Pasuje idealnie (poniżej był wpis o "zabezpieczeniach", czy to też dot. tej rozpórki)?

3. (bonusowe) Czy wie ktoś gdzie ew. kupić oryginalną rozpórkę (używaną) - odp. może być na PW ;)

lobuzek - 30-08-2016, 12:52

Mam Staffę. Pasuje idealnie, czyli z wymianą filtra są problemy. Ja co każdą zmianę (10 000 km) po prostu popuszczam śruby, bo szkoda mi się mordować z puszką filtra, która i bez rozpórki jest oporna w składaniu. Po raz pierwszy zmieniałem filtr bez popuszczania rozpórki i mam dość. Po 2,5 latach chyba ją zdejmę, wypiaskuję i pomaluje, bo pod śrubami lakier zaczął odchodzić. Tak czy inaczej - spełnia swoją rolę, ostatnio jeździłem Lancerem szwagra bez rozpórki i różnica jest wyczuwalna. Warto zainwestować 200 zł, bo poza tym nic nie stuka i nie puka - buda się usztywniła.
lurek - 30-08-2016, 19:39

A czy przy odkręcaniu rozpórki zaobserwowałeś efekt przecierania spawów/zabezpieczeń jak pisał Mitsu_Gawlo?
lobuzek - 30-08-2016, 22:50

Nie zauważyłem. Jedyny efekt, to wycieranie lakieru na samej rozpórce.
Mitsu_Gawlo - 31-08-2016, 08:54
Temat postu: zabezpieczenie antykorozyjne
Te zabezpieczenia/spawy to w rzeczywistości zabezpieczenia antykorozyjne.
Przerzucając instrukcję serwisową w dziale Body Repair w rozdziale BODY SEALING LOCATIONS natknąłem się na taki obrazek:



Część samochodów ma to zabezpieczenie nałożone wokół kielichów, a część z rozpórką nie. Jeśli jest tego dużo to rozpórka będzie się na tym wspierać.

lurek - 07-10-2016, 08:55

Dotarła rozpórka, używana wiec muszę trochę ją przeczyścić z rudej (miała być po 50km ale chyba jedno "k" zjadło:P)

Tu mam pytanie do posiadaczy oryginału, czy wasza rozpórka też jest prosta? tzn po położeniu na podłogę mocowania leżą równo z podłoga? Czy na środku rury macie przyspawany prostokąty kawałek metalu? (nie widzę tego na małych zdjęciach jakie tu są zamieszczone)

tyku - 07-10-2016, 12:27

lurek napisał/a:
Czy na środku rury macie przyspawany prostokąty kawałek metalu?
Nie mam.
Cytat:
czy wasza rozpórka też jest prosta?

Jest wygięta.

Zwykłe lancery mają takie:


To jest rozpórka z lancera Evolution X

:wink:

lurek - 07-10-2016, 15:16

tyku napisał/a:

Cytat:
czy wasza rozpórka też jest prosta?

Jest wygięta. :


Ok, użyłem za dużego skrótu ale to efekt że pali się w robocie od rana ;)

Sama rozpórka jest wygięta ale chodzi mi o końcówki ("łapki"), czy jak położysz na podłodze to lezą płasko całą swoją powierzchnią czy są pod kątem (eh nie wiem czy zrozumiale pisze, chyba zrobię zdjęcie wieczorem)

matiudgk - 07-10-2016, 16:10

Jeżeli chodzi Ci o te końcówki, które przykręcasz do kielichów to z tego co pamiętam, nie leżały idealnie płasko.
tokyo - 07-10-2016, 21:18

witam
przy zakladaniu auto musi stac na rownej powierzchni i powinno byc ok z wymiarami

lurek - 08-10-2016, 20:22

no właśnie na stojącym aucie czy poniesionym?
Trik - 10-10-2016, 00:41

Rozpórkę montujesz na stojącym aucie. Jak auto podniesiesz to Ci kolumny się wysuną z kielichów :lol: . Przecież odkręcasz wszystkie śruby, które trzymają łożyska kolumn.
Łapy są pod kątem bo kielichy też są pod kątem. Pochylenie kielicha wynosi ok 15mm tj. ok 5 stopni. Weź poziomicę i sprawdź.

Yorii - 31-01-2017, 22:52

Hej odgrzeje deczko też mam rozpórkę stafa już chyba 2 lata albo i więcej.
Nowości nie napisze pod śrubami farba odprysła i wyżłobiły się korytka pod śrubami. (rozporka 2 razy zakręcana). i z minusów to było by na tyle.

Co do zgniatania się warstwy uszczelniającej/antykorozyjnej zgniotła się trochę ale nie wykruszyła przy 1 zdjęciu rozpórki pomalowałem te miejsca zaprawka i jest lux. Natomiast wiem że jak się ja tam słabo przykręci i będzie podróżować to fakt możne wykruszyć te miejsca i zedrzeć trochę lakieru. Lekarstwem na to jest dokręcić odpowiednim momentem i np na 2 dzień sprawdzić je jeszcze raz. z pewnością się okaże ze zrobi jeszcze z obrót lub 2. potem już nie trzeba tego robić przy kolejnych ściągnięciach i przykręcaniach.

Filtr powietrza da się wymienić nie popuszczając żadnej śrubki i nie ocierając się o auto :) na pewno w silniku 1.6 zajmuje to deko dłużnej 15-20 min (ja aby się z tym nie bawić zbyt często założyłem K&N nie wiem tam ma się go przemyć po 80000 tyś km chyba ja wyczyścić mam zamiar po 40 tyś ).

Auto sztywniejsze to na 100 % za cenę 200 zł. A jakbym miał nawet zapłacić 400 tylko za wykonaną w inox to dał bym w ciemno:) .

korespondowałem z panami ze stafa odnośnie rozporki na tył bez problemu tylko ktoś musi podjechać na pomiary ja niestety z daleka jestem i nie dam rady, a z chęcią bym kupił i na tył bo nie zależny mi na miejscu w bagażniku :)


A tak deko poza tematem panowie co nie mają gumowych pokrywek na śrubie amora.
Kupcie alu cynk w spreju, odczycie lekko te śrubki mała szczotką miedziana (z kurzu pyłu itd) weźcie wacik do uszu napuśćcie tym cynkiem i dopiero lekko prze-rolujcie na gwincie.
Efekt nie ma korozji ładnie wygląda i nie trzeba nic nakręcać w razie w po roku można powtórzyć .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group