[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Rozpórka - Lancer CYxA
Mitsu_Gawlo - 07-07-2016, 19:15
Taka rozpórka Ultra Racing byłaby fajna:
https://www.youtube.com/watch?v=ZqHUDibF2DE
nie trzeba nawet odkręcać trzeciej nakrętki
wiewioor - 01-08-2016, 08:40
U mnie ostatnio wpadła rozpórka firmy D1-Spec.
Wrażenia: może faktycznie lepiej się auto zachowuje, a może to tylko efekt placebo. Muszę trochę więcej pojeździć - wtedy coś więcej napiszę.
W każdym bądź razie u mnie pojawił się efekt uboczny - po założeniu rozpórki przestało zawieszenie piszczeć i skrzypieć.
Więc jestem mega zadowolony
lurek - 30-08-2016, 12:10
Mam pytanie do użytkowników rozpórki Staffa, są różne opinie ale trochę czasu minęło i czas je zweryfikować
1. Czy faktycznie nie można wymienić filtra powietrza (standardowy) bez odkręcania/poluzowania rozpórki?
2. Pasuje idealnie (poniżej był wpis o "zabezpieczeniach", czy to też dot. tej rozpórki)?
3. (bonusowe) Czy wie ktoś gdzie ew. kupić oryginalną rozpórkę (używaną) - odp. może być na PW
lobuzek - 30-08-2016, 12:52
Mam Staffę. Pasuje idealnie, czyli z wymianą filtra są problemy. Ja co każdą zmianę (10 000 km) po prostu popuszczam śruby, bo szkoda mi się mordować z puszką filtra, która i bez rozpórki jest oporna w składaniu. Po raz pierwszy zmieniałem filtr bez popuszczania rozpórki i mam dość. Po 2,5 latach chyba ją zdejmę, wypiaskuję i pomaluje, bo pod śrubami lakier zaczął odchodzić. Tak czy inaczej - spełnia swoją rolę, ostatnio jeździłem Lancerem szwagra bez rozpórki i różnica jest wyczuwalna. Warto zainwestować 200 zł, bo poza tym nic nie stuka i nie puka - buda się usztywniła.
lurek - 30-08-2016, 19:39
A czy przy odkręcaniu rozpórki zaobserwowałeś efekt przecierania spawów/zabezpieczeń jak pisał Mitsu_Gawlo?
lobuzek - 30-08-2016, 22:50
Nie zauważyłem. Jedyny efekt, to wycieranie lakieru na samej rozpórce.
Mitsu_Gawlo - 31-08-2016, 08:54 Temat postu: zabezpieczenie antykorozyjne Te zabezpieczenia/spawy to w rzeczywistości zabezpieczenia antykorozyjne.
Przerzucając instrukcję serwisową w dziale Body Repair w rozdziale BODY SEALING LOCATIONS natknąłem się na taki obrazek:
Część samochodów ma to zabezpieczenie nałożone wokół kielichów, a część z rozpórką nie. Jeśli jest tego dużo to rozpórka będzie się na tym wspierać.
lurek - 07-10-2016, 08:55
Dotarła rozpórka, używana wiec muszę trochę ją przeczyścić z rudej (miała być po 50km ale chyba jedno "k" zjadło:P)
Tu mam pytanie do posiadaczy oryginału, czy wasza rozpórka też jest prosta? tzn po położeniu na podłogę mocowania leżą równo z podłoga? Czy na środku rury macie przyspawany prostokąty kawałek metalu? (nie widzę tego na małych zdjęciach jakie tu są zamieszczone)
tyku - 07-10-2016, 12:27
lurek napisał/a: | Czy na środku rury macie przyspawany prostokąty kawałek metalu? | Nie mam.
Cytat: | czy wasza rozpórka też jest prosta? |
Jest wygięta.
Zwykłe lancery mają takie:
To jest rozpórka z lancera Evolution X
lurek - 07-10-2016, 15:16
tyku napisał/a: |
Cytat: | czy wasza rozpórka też jest prosta? |
Jest wygięta. : |
Ok, użyłem za dużego skrótu ale to efekt że pali się w robocie od rana
Sama rozpórka jest wygięta ale chodzi mi o końcówki ("łapki"), czy jak położysz na podłodze to lezą płasko całą swoją powierzchnią czy są pod kątem (eh nie wiem czy zrozumiale pisze, chyba zrobię zdjęcie wieczorem)
matiudgk - 07-10-2016, 16:10
Jeżeli chodzi Ci o te końcówki, które przykręcasz do kielichów to z tego co pamiętam, nie leżały idealnie płasko.
tokyo - 07-10-2016, 21:18
witam
przy zakladaniu auto musi stac na rownej powierzchni i powinno byc ok z wymiarami
lurek - 08-10-2016, 20:22
no właśnie na stojącym aucie czy poniesionym?
Trik - 10-10-2016, 00:41
Rozpórkę montujesz na stojącym aucie. Jak auto podniesiesz to Ci kolumny się wysuną z kielichów . Przecież odkręcasz wszystkie śruby, które trzymają łożyska kolumn.
Łapy są pod kątem bo kielichy też są pod kątem. Pochylenie kielicha wynosi ok 15mm tj. ok 5 stopni. Weź poziomicę i sprawdź.
Yorii - 31-01-2017, 22:52
Hej odgrzeje deczko też mam rozpórkę stafa już chyba 2 lata albo i więcej.
Nowości nie napisze pod śrubami farba odprysła i wyżłobiły się korytka pod śrubami. (rozporka 2 razy zakręcana). i z minusów to było by na tyle.
Co do zgniatania się warstwy uszczelniającej/antykorozyjnej zgniotła się trochę ale nie wykruszyła przy 1 zdjęciu rozpórki pomalowałem te miejsca zaprawka i jest lux. Natomiast wiem że jak się ja tam słabo przykręci i będzie podróżować to fakt możne wykruszyć te miejsca i zedrzeć trochę lakieru. Lekarstwem na to jest dokręcić odpowiednim momentem i np na 2 dzień sprawdzić je jeszcze raz. z pewnością się okaże ze zrobi jeszcze z obrót lub 2. potem już nie trzeba tego robić przy kolejnych ściągnięciach i przykręcaniach.
Filtr powietrza da się wymienić nie popuszczając żadnej śrubki i nie ocierając się o auto na pewno w silniku 1.6 zajmuje to deko dłużnej 15-20 min (ja aby się z tym nie bawić zbyt często założyłem K&N nie wiem tam ma się go przemyć po 80000 tyś km chyba ja wyczyścić mam zamiar po 40 tyś ).
Auto sztywniejsze to na 100 % za cenę 200 zł. A jakbym miał nawet zapłacić 400 tylko za wykonaną w inox to dał bym w ciemno:) .
korespondowałem z panami ze stafa odnośnie rozporki na tył bez problemu tylko ktoś musi podjechać na pomiary ja niestety z daleka jestem i nie dam rady, a z chęcią bym kupił i na tył bo nie zależny mi na miejscu w bagażniku
A tak deko poza tematem panowie co nie mają gumowych pokrywek na śrubie amora.
Kupcie alu cynk w spreju, odczycie lekko te śrubki mała szczotką miedziana (z kurzu pyłu itd) weźcie wacik do uszu napuśćcie tym cynkiem i dopiero lekko prze-rolujcie na gwincie.
Efekt nie ma korozji ładnie wygląda i nie trzeba nic nakręcać w razie w po roku można powtórzyć .
|
|
|