Nasze Miśki - Lancer SB incognito
HUGIO - 07-07-2020, 16:16
Dzisiaj odbył się serwis klimy - dobicie czynnika, odgrzybianie i ozonowanie. Było to spowodowane słyszalnym syczeniem gazu przy każdym uruchomieniu klimatyzacji. Chyba był to pierwsze dobicie od nowości, bo nie znalazłem żadnych faktur/paragonów na to (chociaż były na same filtry kabinowe). Przy najchłodniejszym ustawieniu udało się zejść do 6,4oC, gdzie wcześniej było to około 13oC. Dodatkowo wymiana filtra kabinowego ponowie na: MANN FreciousPlus FP 2141.
HUGIO - 01-08-2020, 23:37
Wreszcie się zabrałem za oklejenie przednich reflektorów folią ochronną (zdecydowałem się na LLumar - samoregenerująca, z filtrem UV itp.). Niestety nie ma szablonu dla Lancera, trzeba samemu docinać. Najpierw zabrałem sie jednak za polerowanie reflektorów, z racji, że wcześniejsze próby nie dawały zadowalającego efektu postawiłem zaatakować grubszym kalibrem: dokładne mycie z glinkowaniem, potem polerowanie pastą do zębów, polerka pastą cut, finish i na koniec Sonax spray polish (wszystko ręcznie). Wcześniej całą procedurę sobie testowałem i "udoskonalałem" na bocznej krawędzi reflektora.
Przed:
Po (tutaj nie widać tego idealnie, ale mój telefon ma problemy z ostrością - w rzeczywistości nie ma takiego "rozmycia"):
Tak zastanawiam się czy ktoś kiedyś nie postanowił samym bezbarwnym polakierować tych reflektorów i może to nie były wżery, tylko schodził klar.
Potem już tylko oklejanie, tutaj muszę podziękować mkm - patent z folią spożywczą sporo mi pomógł na start . Gdyby nie to wybrzuszenie na pozycyjnych, to samo oklejanie trwałoby z 10 minut, a tak, to się męczyłem blisko godzinę (podgrzewanie tej foli suszarką niewiele pomaga, chyba że moja suszarka po prostu za słabo grzeje).
Tu już z folią, ale jej praktycznie w ogóle nie widać:
Dodatkowo założyłem jeszcze kiedyś kupione klaksony, bo były takie czerwoniutkie, prawie pod kolor auta .
Bizi78 - 02-08-2020, 00:13
Jeśli po polerowaniu lamp nie zabezpieczysz ich jakimś środkiem UV, to efekt pozostanie krótko.
Ja zakupiłem zestaw MOTIPA do polakierowania lamp ale czekam aby próbę wykonać na lampach foki brata .
Uwex - 02-08-2020, 09:15
Bizi78- pisze, że okleił folią z filtrem UV....
Bizi78 - 02-08-2020, 09:28
Wiem, wiem, tylko napisałem tak jakby ktoś chciał zastosować samą polerkę na lampy .
HUGIO - 02-08-2020, 17:11
Bizi78,
Też nad tym myślałem, ale stwierdziłem, że taka folia lepiej zabezpieczy przed kamieniami plus jest samoregenerująca. Już trochę na niej pojeździłem i dość dobrze zabezpiecza też przed owadami - jedno pryśnięcie spryskiwaczami po trasie i są czyste (wcześniej to tylko chemia i myjka ciśnieniowa).
Swoją drogą tak się kiedyś zastanawiałem jak to jest, że można legalnie sobie polerować reflektory i potem je lakierować nie tracąc homologacji, a naklejenie niektórych foli bezbarwnych (bez atestów) już jest nielegalne .
HUGIO - 08-08-2020, 20:32
Nowa zabawka od przyszłego tygodnia po godzinach :
Zastanawiam się jeszcze nad techniką, która będzie najlepsza: wykałaczki, czy strzykawka z igłą?
Mazin89 - 09-08-2020, 22:26
Ja jak kupiłem mojego Lancera, dostałem od poprzedniego właściciela taki zestawik, i tam były pędzelki. Nawet ładnie tym wychodzi, więc może trzeba żonie, dziewczynie czy siostrze zwinąć od lakieru do paznokci
Te klaksony to Hella Supertone?
HUGIO - 10-08-2020, 09:17
W moim też są pędzelki, ale problem jest taki, że mam odpryski głównie od kamieni na masce i drzwiach. Są one średnicy może 0,5-1mm maksymalnie, a pędzelek ma około 3mm, więc bym sporo wychodził poza odprysk. Wykałaczka/igła wydają się najlepsze do tego typu zadań ( https://www.youtube.com/watch?v=WLJnqiBxKtg ). Dodatkowo jeszcze we wcześniejszym aucie próbowałem tymi pędzelkami robić i nie wychodziło mi to zbyt ładnie. W każdym razie tych kropeczek mam setki, więc pewnie wypróbuję wszystkie 3 metody .
Z wyglądu tak, ale producent inny: https://mtuning.pl/Klakson-BlastTone-335-400Hz-Red-p41533 . Jeszcze w tamtym roku je kupiłem na promocji (albo rabacie przy większych zakupach - nie pamiętam już dokładnie).
HUGIO - 13-08-2020, 19:44
Dzisiaj wymieniłem uchwyt na telefon, teraz jest magnetyczny xblitz g250:
Przy okazji zacząłem się powoli zabierać do tych zaprawek i uważniej przyglądać się autu. Niestety trafiłem na purchelki progu zaraz przy drzwiach i błotniku, lekko popukałem, podwadziłem paznokciem i :
Nie wiem jak do tej pory mogłem tego nie zauważyć... Niestety chyba trzeba szukać lakiernika, bo samemu raczej ciężko będzie to profesjonalnie zrobić...
HUGIO - 17-08-2020, 14:01
W poprzednim tygodniu trochę popracowałem nad konserwacją. Standardowo: oczyszczenie ile się dało, app r-stop, podkład, farba i konserwacja, w przypadku tego wspornika zderzaka nie dałem konserwacji.
Przed:
Po:
Podkład i czarna farba:
Konserwacja:
Przy okazji trochę podczyściłem końcówki:
W przyszłości z racji, że końcówki są z nierdzewki (a przynajmniej magnes na nie nie działa) chyba je potraktuję papierem i zrobię efekt szczotkowanego aluminium plus lekkiego podgrzania palnikiem, żeby zrobiły się na krawędziach niebieskie .
W sprawie progu byłem u kilku lakierników, terminy około miesiąc, a cena średnio koło tysiąca zł, więc chyba jednak sam się za to zabiorę...
HUGIO - 04-09-2020, 19:16
Ostatnio przeprowadziłem w Lancerku grubszą robotę (jak na moje standardy), a mianowicie zaatakowałem wcześniej wspominany próg:
Po ściągnięciu błotnika i listwy okazało, się, że szlifowania było trochę więcej, niż pierwotnie to wyglądało, ale na szczęście nie było dziur, ani większych ubytków.:
Na to poszedł APP r-stop, delikatne przeszlifowanie go i podkład:
Ostatecznie:
Niestety zrobił się zaciek, ale akurat w miejscu, które przykrywa listwa, a że miałem jeden dzień na całą operację, to postawiłem go zostawić.
Przy okazji znalazłem rysy w innych miejscach pod listwą:
Zostały one potraktowane tylko APP i na to zaprawka kupiona w ASO z racji tego, że też będą ukryte pod listwą. Będąc około 1,5m od progu i tak nie było widać nawet zaprawek.
Mając taki ładny dostęp trochę zaatakowałem rudą i popsikałem konserwacją:
Mniej więcej tak to wygląda po prawie miesiącu (na drugim zdjęciu widać taki centymetrowy ciemniejszy pasek i on jest granicą przejścia, dalej jest brud):
Co ciekawe w cieniu nowy lakier wydaje się ciemniejszy, a w słońcu jaśniejszy.
Niestety listwa będzie musiała zostać ponownie ściągnięta, ponieważ biała taśma za bardzo rzuca się w oczy i w dwóch miejscach się odkleiła od listwy (a nie od progu ).
Całość zamknęła się w około 150zł (baza w sprayu około 90zł, podkład chyba 30 plus taśma).
Mając bazę pod kolor auta wreszcie przemaluję te czujniki parkowania, tylko jeszcze nie wiem jak to poprawnie zrobić .
jacek11 - 04-09-2020, 20:49
Cytat: | Mając bazę pod kolor auta wreszcie przemaluję te czujniki parkowania, tylko jeszcze nie wiem jak to poprawnie zrobić .
|
Musisz pomalować podkładem do plastiku. Potem już normalnie akryl, baza i klar.
HUGIO - 04-09-2020, 21:38
jacek11 a jak wygląda sprawa ze szczeliną? W części poradników, które czytałem piszą, żeby ją zamaskować, w filmikach na YT malują wszystko ( w niektórych nawet bez podkładu). Jeśli trzeba zamaskować, to całą szczelinę wraz z bocznymi ściankami, czy tylko tą dolną?
jacek11 napisał/a: | podkładem do plastiku. Potem już normalnie akryl, baza i klar |
Akryl? Myślałem, że baza bezpośrednio na podkład wystarczy. Obstawiam, że po 2 warstwy wszystkiego maksymalnie ?
jacek11 - 04-09-2020, 21:50
HUGIO napisał/a: | Jeśli trzeba zamaskować, to całą szczelinę wraz z bocznymi ściankami, czy tylko tą dolną? |
Wrzuć jakieś zdjęcie, bo nie kumam o co chodzi.
Cytat: | Akryl? Myślałem, że baza bezpośrednio na podkład wystarczy. Obstawiam, że po 2 warstwy wszystkiego maksymalnie ? |
Pytałeś jak poprawnie to zrobić, to napisałem
|
|
|