To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt C51A GL - White Sleeper

Krzyzak - 15-09-2022, 11:51

grzesiopol napisał/a:
Obroty regulowane ze sztuką - co masz na myśli.
Grześ - generalnie cała procedura ustawiania obrotów dla DOHC jest na pewno do znalezienia, ale postaram się w skrócie opisać ocb.
Sprawa nr 1 - IPS - iddle position switch, masz z tyłu przepustnicy, 1 kabelek dochodzi i służy do tego, że jak puścisz gaz, to switch zwiera i ECU wie, że ma sterować obrotami przez silnik krokowy - musi być ustawiony z odpowiednią odległością od tego skrzydełka, które na niego naciska
Sprawa nr 2 - TPS - throttle position sensor - musi być ustawione odpowiednio, niestety nie pamiętam czy tak jest w każdym dawnym Mitsu na 0.5V dla wolnych obrotów
Sprawa nr 3 - silnik krokowy - ma 4 obwody i każdy powinien mieć w okolicy 30-40 omów
Sprawa nr 4 - regulacja - jeśli dobrze pamiętam, a na 99% tak jest, to do regulacji DOHC (tą śrubką w środku) trzeba ustawić stan serwisowy ECU, żeby krokowiec nie nadrabiał i dopiero wtedy tą śrubką kręcić; serwis ustawiasz zwierając pin nr 10 i 12 na złączu ALDL (ale pamiętam jak się na FB spieraliśmy o numerację pinów tego złącza...)
Po takiej regulacji znów sprawdzasz czy IPS i TPS są odpowiednio ustawione i w razie potrzeby ustawiasz i znów ustawiasz obroty.
Do tego aby wszystko zagrało jest potrzebna ogólna sprawność silnika - tu wszystko może mieć wpływ, nawet lambda (bo na pewno powinieneś mieć 4 przewodową z grzaniem - zatem startuje dość szybko), także lewe powietrze, stan silnika, ucieczka podciśnienia przez servo hamulca, sprawność alternatora (dodatkowe obciążenie w postaci świateł)...
komputer też koniecznie do obejrzenia w środku bo będzie ciężko taki znaleźć (mam magika w Gdyni od takiego sprzętu, ratuje stare Mitsu lutując dedykowane EPROMy do kompów ze starym oprogramowaniem niedostępnym już dla jakiegoś rzadkiego modelu jak np. Lancer C68 AWD)

grzesiopol - 24-09-2022, 07:07

Krzyzak napisał/a:
Sprawa nr 1 - IPS - iddle position switch, masz z tyłu przepustnicy, 1 kabelek dochodzi i służy do tego, że jak puścisz gaz, to switch zwiera i ECU wie, że ma sterować obrotami przez silnik krokowy - musi być ustawiony z odpowiednią odległością od tego skrzydełka, które na niego naciska
Darek sęk w tym, że ja nie mam IPS. jedyną elektroniką/elektryką przy przepustnicy jest TPS i krokowiec. Ja mam 6A12 z Galanta C54A. Ok już znalazłem u mnie jest ten IPS zintegrowany z TPS. U mnie to ustawiałem, po prostu w położeniu spoczynkowym przepustnicy na pinach 3 i 4 TPS jest ciągłość na omomierzu, jak dodam gazu to ciagłość jest przerwana - teraz wiem o co chodzi z wkładaniem szczelinomierza pod śrubę przepustnicy. :mrgreen:
Krzyzak napisał/a:
Sprawa nr 2 - TPS - throttle position sensor - musi być ustawione odpowiednio, niestety nie pamiętam czy tak jest w każdym dawnym Mitsu na 0.5V dla wolnych obrotów
TPS ustawiałem na opornośni, ustawiłem na takie wartości jak w dziewiczej przepustnicy jaką dorwałem. Zwiększanie obrotów za pomocą śruby położenia przepustnicy nic nie dawało. Nie będę przecież kręcił w nieskończoność bo równie dobrze mogłem podciągnąć na lince aby miał obroty :wink:
Krzyzak napisał/a:
Sprawa nr 3 - silnik krokowy - ma 4 obwody i każdy powinien mieć w okolicy 30-40 omów
Krokowiec raczej jest OK ale nie sprawdzałem miernikiem więc "raczej"
Krzyzak napisał/a:
Sprawa nr 4 - regulacja - jeśli dobrze pamiętam, a na 99% tak jest, to do regulacji DOHC (tą śrubką w środku) trzeba ustawić stan serwisowy ECU, żeby krokowiec nie nadrabiał i dopiero wtedy tą śrubką kręcić; serwis ustawiasz zwierając pin nr 10 i 12 na złączu ALDL (ale pamiętam jak się na FB spieraliśmy o numerację pinów tego złącza...)
Nie bardzo rozumiem co ty do mnie piszesz :wink: :mrgreen: ja sie spierałem? Chodzi ci o "OBD" o piny 6 i 8 czyli twoje 10 i 12? (http://coltmania.pl/c50-c51a-c52-c58a-dzial-techniczny-f128/jak-wymrugac-bledy-t12101.html) Chodzi ci o śrubę Fixed SAS na przepustnicy czy tą śrubę SAS co niektórzy twierdzą, że się jej nie rusza?

Widzisz problem nie polega na tym, że mie ma obrotów w każdym czasie tylko gdy dużo pojeżdżę, np po mieście czyli jak wszystko w komorze się nagrzeje. Ostatnio zauważyłem, że jak wrzucę na luz i jeszcze się toczę to jest ok, ale jak stanę już to spadają. Najbardziej jest to zauważalne np przy podjeżdżaniu na skrzyżowaniach lub parkowaniu.

A teraz tak sobie pomyślałem, że może po prostu przyczyną jest ssanie ciepłego powietrza z komory, W sumie nie mam odseparowanego stożka.

Krzyzak - 24-09-2022, 20:24

grzesiopol napisał/a:
6A12 z Galanta C54A
I teraz jasne - fakt, oglądałem go w Suścu, ale zapomniałem... To wiele zmienia, faktycznie musisz ustawić TPS/IPS na czujniku w przepustnicy i z odpowiednim listkiem szczelinomierza (zależnie czy masz kontrolę trakcji czy nie)
grzesiopol napisał/a:
ja sie spierałem?
oj pewnie pamiętasz jak na FB się przerzucaliśmy skrinami z manuala, gdzie ja opisywałem od strony wtyczki a Ty od strony gniazda... nevermind

grzesiopol napisał/a:
W sumie nie mam odseparowanego stożka
daj tam chociaż jakieś spiro na próbę

grzesiopol napisał/a:
Zwiększanie obrotów za pomocą śruby położenia przepustnicy nic nie dawało.
to jest najbardziej niepokojące, bo powinno - mówimy o tej śrubce wewnątrz tulejki w przepustnicy?
wg instrukcji, jeśli to kręcenie nic nie daje, to możesz mieć przepustnicę do wymiany, chociaż przypomniało mi się, że pisałeś o silikonie - może zalepiłeś kanał powietrza???

grzesiopol - 26-09-2022, 00:44

Krzyzak napisał/a:
o jest najbardziej niepokojące, bo powinno - mówimy o tej śrubce wewnątrz tulejki w przepustnicy?
nie to ta co jest na osi gdzie jest sprężyna, po regulacji krokowiec sam sobie chyba dorównywał i nie chciałem aż tak mocno wychylać przepustnicy. Może za mało podkręciem i przepustnica ma za małą szczelinę. Jak już pisałem wszystko jest ok do momentu gdy dłużej pojeżdże. W praktyce jak jest silnik ciepły czyli jest normalna temperatura to jest ok, troche na mieście go pomęczę i przy tej samej temperaturze silnika już spada i tak jak pisałem wtedy kiedy są włączone światła, jak wyłączę to wtedy jest ok.
Krzyzak napisał/a:
chociaż przypomniało mi się, że pisałeś o silikonie
silikonem uszczelniłem tylko krokowca ale delikatnie po obrzeżu.
grzesiopol - 26-09-2022, 00:49

Sprawdze jeszcze jedno. Pin 24 w ECU czy jak światła są wyłączone to będzie 0-0,3 V i gdy włącze światło to jest napięcie jak w aku.
grzesiopol - 25-10-2022, 13:48

Jak pech to pech. Dziwne odgłosy pojawiły się nagle pod maską, podjeżdżam pod garaż a tam dymi alternator. Chciał nie chciał do zrobienia. Ale łatwo powiedzieć wyciągnij alternator z auta w którym nigdy nie było tego silnika. Trzy godziny walki :boxing: :minigun: :argue: i w końcu wyszedł :blob5: :cheers: . Montaż już szybciej bo człowiek już wiedział którędy. Na dzień dzisiejszy działa ale testujemy dalej póki zima nie przyjdzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Czy przyjdzie ten czas gdy powiem koniec robót????

robertdg - 25-10-2022, 19:58

grzesiopol napisał/a:
Czy przyjdzie ten czas gdy powiem koniec robót????
Na każdego przyjdzie ten czas :roll:
Krzyzak - 26-10-2022, 09:59

grzesiopol napisał/a:
dymi alternator
łożysko czy coś innego?
grzesiopol - 31-10-2022, 09:36

Diody poszły. Ale wymienione szczotki, łożysko, i diody. Tak przynajmniej wpisane w gwarancje.
Juiceman - 05-11-2022, 08:48

grzesiopol napisał/a:

Czy przyjdzie ten czas gdy powiem koniec robót????



Tylko jak sprzedasz albo nie będziesz używać ale wtedy będzie nowy projekt xd

grzesiopol - 06-11-2022, 12:33

W sumie drugi Colt stoi pod blokiem więc projekt już jest, tylko nie ma gdzie robić tego projektu, szukam miejscówki bo w tym co wynajmuje zrobiło się mało miejsca na to co jest tam do roboty.
grzesiopol - 10-12-2022, 14:51

No Misiu umyty i postawiony w garażu na sen zimowy. No może jak będzie sucho to się go obudzi na spacer :mrgreen:
grzesiopol - 24-05-2023, 20:01

Na wiosnę w końcu wymieniony olej, do tego teraz nowe oponki. Reszta bez zmian bo wiecznie nie ma czasu na uruchomienie nowego zestawu audio i dokończenie "zabudowy" bagażnika.
grzesiopol - 24-10-2023, 22:32

Uuu czas na aktualizację.
Zlot zaliczony - 3x3 miejsce, 2 x drugie i jedno pierwsze. Puchary doszły do kolekcji. Dzięki za uznanie.
Niestety nie obyło sie bez niespodzianek, na zlocie nie chciał odpalać przy pomocy kolegów lubelaków, jak zwykle niezawodnych udało się odpalić. Rozrusznik strzelił focha. Myślałem, że to tylko jednorazowy foch ale tydzień temu znowu to samo.
Korzystając z ostatniego ciepła wyjęty zawieziony do regeneracji i dziś wrzucony. Kręci jak wariat.
Hmm poza tym tylko lać paliwo i jeździć.

grzesiopol - 31-03-2024, 08:10

Misiek obudzony ze snu. Powrót do jazdy. Trzeba będzie zrobić przegląd hamulców i porzadne mycie bo pomimo, że nie jeżdżony zima to brudny jak diabli.
Powiem tak po zimowej jeździe 1.6 HDI i przesiadce na Colta duża przepaść, jak to w reklamie - "Sama zobacz jak się bestia rwie". Trzeba znowu się uczyć jeździć. :D :D :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group