To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II

peja-1991 - 12-01-2009, 18:02

mimo wszystko Outlander najlepiej wygląda na oryginalnych 18 calowych 7-ramiennych felgach...jak będę w domu to pstryknę foto jak wygląda na 16 5-calowych
Grześku - 13-01-2009, 20:52

A co powiecie o 17" felach do Outka?
Przez cały wątek przewijają się tylko dwa rozmiary 16" i 18". Jest ku temu jakiś powód?

mnemonik - 13-01-2009, 21:27

rozmiar nie ma homologacji,
z tego co wiem, w przypadku stłuczki może to być podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia :(

po co ryzykować ?

yesko - 13-01-2009, 22:13

Postaram się zrobić zdjęcie całego Outlandera na tych zimowych kołach. Jak dla mnie 16" z oponami cooper prezentują się całkiem przyzwoicie, dobrze wgryzają się w śnieg i błoto. Nie mam też tak twardej amortyzacji jak na 18".
Wiadomo, cytując klasyka, że "każda sroczka swój ogonek chwali".
Dobrze, że każdy ma wolny wybór, swój rozum i może założyć na zimę co mu się podoba. Niezdecydowani mogą sobie poczytać forum i wyrobić własne zdanie.


P.S. Mogę tylko ewentualnie apelować o niezakładanie felg stalowych do Outlandera II, wydaje mi się, że wygląda w nich jak gentlemen w garniturze z butami typu "relaks" na nogach. Z całym szacunkiem dla miłośników tego obuwia rzecz jasna.

Grześku - 13-01-2009, 22:37

mnemonik napisał/a:
rozmiar nie ma homologacji

?
rozwiń temat bo wydaje mi się ...

homologacja na rozmiar pośredni?


eee, nieee...

mnemonik - 13-01-2009, 23:42

Nie jestem ekspertem i mi tez chodziły po głowie 17'' ...
Fakt rozmiar pośredni dlaczego by nie - ale dlaczego nie mamy takiego na tabliczce ? (w tabelce na słupku są tylko 16 i 18)

"Ostrzeżenie" podaję za kierownikiem pewnego autoryzowanego serwisu
w ktorym akuratnie "klepią" mojego miśka po bliskim kontakcie z elementami roślinnymi.
I powiem Wam ze przy kosztach naprawy kilkudziesięciu tys. PLN (wg wyceny PZU) kwestia odszkodowania czy jego braku ma większe znaczenie niz design :)

GrzesiekJozefow - 14-01-2009, 01:13

mnemonik napisał/a:
rozmiar nie ma homologacji,
z tego co wiem, w przypadku stłuczki może to być podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia :(

po co ryzykować ?


Bardzo dziwne jest to co piszesz. :roll:

Skoro w oficjalnym katalogu na oficjalnej stronie importera Mitsubishi w Polsce http://www.mitsubishi.pl/...R_Akcesoria.pdf czarno na białym są oferowane felgi w rozmiarze 17, a nawet 19 cali.

Czyżby importer oferował nielegalne akcesoria do sprzedawanych przez siebie samochodów :?:

Czy to kierownik pewnego autoryzowanego serwisu nie bardzo wie czym dysponuje i co oferuje do sprzedaży :?:

Ja obstawiam tą drugą ewentualność. :wink:

Hiszpan - 15-01-2009, 08:47

GrzesiekJozefow, na początku 17" calowe koła nie były oferowane do Outka :doubt:
Jak poczytasz ten temat od początku to zobaczysz jak mocna była dyskusja na temat homologacji tych felg i o tym czy można je zakładać :D

Inną sprawą był fakt, że takich felg dedykowanych do Outka II po prostu nie było. Większość firm produkujących alufelgi na swoich stronach zalecało tylko 16 i 18. Te felgi może były jakieś mocniejsze i dlatego były zalecane do SUV-ów, a jak ktoś kupił 17 to dobrał ją rozstawem śrub, szerokością i ET, na własne ryzyko, bo do Outlandera nie była przeznaczona :roll:
I na początku serwisy faktycznie nie zalecały 17" i można było kupić u nich tylko 16-ki i 18-ki

Anonymous - 15-01-2009, 09:05

Grześku napisał/a:
A co powiecie o 17" felach do Outka?
Przez cały wątek przewijają się tylko dwa rozmiary 16" i 18". Jest ku temu jakiś powód?

Witam!

Ja jeżdżę na 17, miałem w między czasie stłuczkę i nie było żadnego problemu z odszkodowaniem, poniżej kilka fotek outka na 17.

Pozdr

http://www.fotosik.pl/pok...f8916a0771.html
http://www.fotosik.pl/pok...61ca2d6ae9.html
http://www.fotosik.pl/pok...e21d1b80df.html

kosiar - 15-01-2009, 12:57

witam

od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem OUTKA TURBO :mrgreen:

1 nie rozumię czemu do waszych outlanderów II nie można zakładać 17 " jakies homologacje i takie tam :?: przecież wersja TURBO była produkowana od chyba 2004 i śmigała sobie na fabrycznych 17 " - czy są różnice pomiędzy I a II rozstaw śrub ET itd, itp :?:

2 w moim misiu mam oryginalne opony YOKOHAMA Goelandar 35 M + S 215/55/17 niby wielosezonowe, zaraz po zakupie mojej bryki pomyślałem że jednak co zimowe to zimowe ale.... po przeczytaniu paru artykułów/testów opon zimowych w których także wzięto pod lupę opony wielosezonowe M + S, totalnie sie zaskoczyłem ponieważ w wielu przypadkach wielosezonowe dorównywały a nawet byłe lepsze od typowych zimówek :shock: :!: i co teraz począć??? pomyślałem tak: poczekam na pierwsze śniegi i opony przetestuję, zobaczę na co je stać :lol: nie minął nawet tydzień spadł śnieg troszku przymroziło i ... po pierwszej i kolejnych jazdach nawet nie ma mowy o jakimkolwiek testowaniu tych opon - według mnie na zimę to się totalnie nie nadają :!: pomimo że moje mają dopiero 20 tyś i stan bieżnika idealny, jak ktoś z Was miał do czynienia z tymi oponami ( okres zimowy ) to proszę o swoje uwagi. Za kółkiem siadam już 14 lat jeździłem już różnymi samochodami na różnych oponach i nie wydaje mi się by było to spowodowane brakiem doświadczenia, chyba że 4x4 trzeba się poruszać jakoś inaczej bo z tym napędem to się przywitałem dopiero miesiąc temu ale według opini innych to powinno być super a napewno dużo lepiej niż z napędem na dwa koła

pozdrawiam

Anonymous - 15-01-2009, 18:47

Outlander I i II to zupelnie rozne samochody maja inna srednice zew kola wiec nie mozna ich w ten sposob porownywac.
Co do opon to geolandery srednio sie spisuja w sniegu jak nie kiepsko. Na mokra nawierzchnie i lekkie blotko posniegowe ok ale jak juz wieksza ciapa i snieg to latasz "jak szmata".

yesko - 15-01-2009, 22:16

Cytat:
Ja jeżdżę na 17, miałem w między czasie stłuczkę i nie było żadnego problemu z odszkodowaniem


pewnie zależy to od ubezpieczalni i konkretnego rzeczoznawcy - jak się uprze to będzie szukał aż coś znajdzie... ale jak się powołamy na znajomość z RZECZNIKIEM PRAW KONSUMENTA powinien odpuścić nam te felgi 17", które na zdrowy rozum nie maja nic wspólnego z zaistniałym ewentualnym "dzwonem".

na tych 17" MO II Art'a dobrze wygląda i o to chodzi

Grześku - 16-01-2009, 08:23

mnemonik napisał/a:
"Ostrzeżenie" podaję za kierownikiem pewnego autoryzowanego serwisu

Wczoraj pytałem w ASO 'o co kaman' z tymi 17-ami.
Sprawa jest prosta - po prostu na początku sprzedaży Outlanderów były kłopoty z dostępem do felg 17"5x114,3. Dlatego były oferowane tylko 16" i 18" bo te akurat były dostępne.
W chwili obecnej oferta alufelg powiększyła się i bez problemu można kupić i założyć, nie tylko ww 17" ale i - jak ktoś ma kaprycho - nawet 19" i 20".
I żadna homologacja, żaden ubezpieczyciel. Ważne, żeby dla własnego bezpieczeństwa i poprawności wskazań zegarów właściwie dobrać profil opony. Ale to nie problem z uwagi na ogólną dostępność kalkulatorów opon w internecie.


kalkulator I
kalkulator II
przykładowy konfigurator felg do Outlandera

Anonymous - 17-01-2009, 21:26

Ja mam te Geolandery 16'' M+S i moim zdaniem nie sa zbyt dobre na zime.
Poniewaz chce sie wybrac w gory, to mam pytanie, czy znacie jakies miejsce w Warszawie lub okolicach, gdzie moglbym podjechac, zostawic w rozliczeniu te gumy, doplacic ile trzeba i wyjechac na Nokianach? Nie chce mi sie bujac z tymi i sprzedawac osobno, wiec zaakceptuje nawet nizsza cene. Zna ktos takie miejsce?

tomek.rzepek - 17-01-2009, 22:03

heh swego czasu jak sprzedawałem opony to nie znalazłem takiego miejsca, co nie znacyz że nie ma. U jakiegoś wulanizatora napewno znajdziesz, ale będzie to iście nieopłacalne. Lepiej poscic na allegro a zakupić nokian.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group