To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Tuning Outlandera II

pablo_escobar - 23-05-2009, 00:36

Hiszpan, masz dobre oko ;) ale opornika nie ma tam specjalnie. Zauważ, że w srodkowym obwodzie napiecie zasila 6diód, w pozostałych po 5 i opornik.. Chodzi o to, że tak dobierając obwody środkowy pasek świeci słabiej niż ramka na pozycyjnych, a przy stopie i większym napięciu z kontrolera świeci rowno cała lampa, co było zamierzeniem..

Oczywiście, jeśli ktos zrealizuje lepszy pomysł, to słucham

[ Dodano: 23-05-2009, 00:40 ]
Co do gwarancji, to zawsze można takie lampy przed wizytą w serwisie wymienić na podstawowe atrapy..

Hiszpan - 23-05-2009, 00:56

pablo_escobar napisał/a:
Zauważ, że w srodkowym obwodzie napiecie zasila 6diód, w pozostałych po 5 i opornik..
Bez obawy, nie znam się na tym ni w ząb. ;)
Dla mnie brakowało tam jednego kwadracika. :D

Anonymous - 28-05-2009, 21:39
Temat postu: Tuning Outlandera II
Cytat:
To jest schemat podłączenia lampy:



Jeśli to tak zmontujesz, opiszę wykonanie odpowiedniego kontrolera :D pozdrawiam


podejrzewam ze to bylo najprostrze , co dalej zrobic ???

jmgmotocykle - 01-06-2009, 06:35

dwa pytania :
1. czy ktoś montował od c-crossera chromowane obwódki bocznych szyb???
2.czy ktos oddzielał szkło od korpusu lampy - chce diody (smd) zamontować wewnatrz reflektorów co wiąże sie z ich demontazem - w dawnych lampach 40 minut w piekarniku przy 50 stopniach załatwiało temat odłaczenia szyby od korpusu - a jak jest w outku?

pablo_escobar - 01-06-2009, 12:43

Gregor, zmontowałeś lampy? :) wieczorem rozrysuje kontroler..
Student - 01-06-2009, 13:18

W tym schemacie jest jeden szkopuł , jest to połączenie szeregowe dla każdego rzędu, przy spaleniu jednej diody cały rząd lampy nie będzie działać.
Trzeba to zrobić na połączeniu równoległym, wtedy będzie git.

pablo_escobar - 01-06-2009, 19:47

To zrób.



Jak zrobisz swoje lampy, to zobaczymy, czy będzie lepiej ;P
zeby wymienic diode i tak musialbys rozciac lampę, wiec co za roznica?

Anonymous - 01-06-2009, 20:09

hallo pablo_escobar

diody polaczylem wedlug schematu narazie tylko na deseczce - niemam zastepczych lamp , wiec chce narazie zrobic eszystko na stole i jak bedzie gotowe zamontowac wszystko w jeden dzien do auta - mysle ze mi sie to uda .

pablo_escobar - 01-06-2009, 21:40

Obiecany schemat kontrolera:


Elementy wlutowane w plytkę, calość zamknięta w pudelku ok. 10x6cm i polączona konektorami.

Gregor, co do montażu to min 2dni, bo 1 dzien przyschną diody do plastiku i próba, 2- przyschnie zamknięta lampa..montaż gotowych elementów to 0,5h plus regulacja jasności.

Anonymous - 01-06-2009, 22:19

pablo_escobar dzieki za schemat
jak widac potencjometrami mozna regulowac jasnosc pozycyjnych i stopu poza przelacznikiem kolyskowym z dioda wszystko jest dla mnie jasne , wytlumacz prosze po co ten tajemniczy przelacznik ?

[ Dodano: 01-06-2009, 22:39 ]
przepraszam za glupie pytanie przelacznik kolyskowy to fachowa nazwa przelacznika on-off

pablo_escobar - 02-06-2009, 01:43

tak, on-off :D można sobie światla włączyć albo wyłączyć i dioda sygnalizuje,czy jest napięcie dostarczone do kontrolera, czy nie. Można sobie ten włącznik zamontować gdzies na zewnątrz urządzenia, by mieć dostęp do włącznika w czasie jazdy itp..
Powodzenia

Student - 02-06-2009, 07:44

Pablo nie potrzebnie się unosisz, zwróciłem tylko uwagę na to że jak padnie dioda to cały rząd nie będzie świecił, jest to zgoła odmienna sytuacja od nieświecenia jednej diody w szyku.

Ponadto jeżeli wkładacie tyle pracy, to może zrobić lepiej jeżeli jest możliwość , sprawa różni się tylko rodzajem połączenia i innym opornikiem ale to na pewno wiecie.
Ot cały problem.

jachupda - 02-06-2009, 11:35

pablo_escobar czy masz jakies zdjecia swiatel jak swieca bo to w avatarze jakos male i nic nie widac.
pablo_escobar - 02-06-2009, 12:21

Spoko Student, logiczne masz spostrzeżenie, dzieki :) Wiesz, można to na wiele sposobów zrobić..
ale przy deklarowanej żywotności diód dłuższej niż zycie samochodu liczę raczej na bezawaryjność.


jachupda, /search topic/

jachupda - 02-06-2009, 12:28

pablo_escobar napisał/a:
Spoko Student, logiczne masz spostrzeżenie, dzieki :) Wiesz, można to na wiele sposobów zrobić..
ale przy deklarowanej żywotności diód dłuższej niż zycie samochodu liczę raczej na bezawaryjność.


jachupda, /search topic/


ok dzieki znalazlem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group