Outlander II GEN Techniczne - Tuning Outlandera II
pablo_escobar - 23-05-2009, 00:36
Hiszpan, masz dobre oko ale opornika nie ma tam specjalnie. Zauważ, że w srodkowym obwodzie napiecie zasila 6diód, w pozostałych po 5 i opornik.. Chodzi o to, że tak dobierając obwody środkowy pasek świeci słabiej niż ramka na pozycyjnych, a przy stopie i większym napięciu z kontrolera świeci rowno cała lampa, co było zamierzeniem..
Oczywiście, jeśli ktos zrealizuje lepszy pomysł, to słucham
[ Dodano: 23-05-2009, 00:40 ]
Co do gwarancji, to zawsze można takie lampy przed wizytą w serwisie wymienić na podstawowe atrapy..
Hiszpan - 23-05-2009, 00:56
pablo_escobar napisał/a: | Zauważ, że w srodkowym obwodzie napiecie zasila 6diód, w pozostałych po 5 i opornik.. | Bez obawy, nie znam się na tym ni w ząb.
Dla mnie brakowało tam jednego kwadracika.
Anonymous - 28-05-2009, 21:39 Temat postu: Tuning Outlandera II
Cytat: | To jest schemat podłączenia lampy:
Jeśli to tak zmontujesz, opiszę wykonanie odpowiedniego kontrolera pozdrawiam |
podejrzewam ze to bylo najprostrze , co dalej zrobic ???
jmgmotocykle - 01-06-2009, 06:35
dwa pytania :
1. czy ktoś montował od c-crossera chromowane obwódki bocznych szyb???
2.czy ktos oddzielał szkło od korpusu lampy - chce diody (smd) zamontować wewnatrz reflektorów co wiąże sie z ich demontazem - w dawnych lampach 40 minut w piekarniku przy 50 stopniach załatwiało temat odłaczenia szyby od korpusu - a jak jest w outku?
pablo_escobar - 01-06-2009, 12:43
Gregor, zmontowałeś lampy? wieczorem rozrysuje kontroler..
Student - 01-06-2009, 13:18
W tym schemacie jest jeden szkopuł , jest to połączenie szeregowe dla każdego rzędu, przy spaleniu jednej diody cały rząd lampy nie będzie działać.
Trzeba to zrobić na połączeniu równoległym, wtedy będzie git.
pablo_escobar - 01-06-2009, 19:47
To zrób.
Jak zrobisz swoje lampy, to zobaczymy, czy będzie lepiej ;P
zeby wymienic diode i tak musialbys rozciac lampę, wiec co za roznica?
Anonymous - 01-06-2009, 20:09
hallo pablo_escobar
diody polaczylem wedlug schematu narazie tylko na deseczce - niemam zastepczych lamp , wiec chce narazie zrobic eszystko na stole i jak bedzie gotowe zamontowac wszystko w jeden dzien do auta - mysle ze mi sie to uda .
pablo_escobar - 01-06-2009, 21:40
Obiecany schemat kontrolera:
Elementy wlutowane w plytkę, calość zamknięta w pudelku ok. 10x6cm i polączona konektorami.
Gregor, co do montażu to min 2dni, bo 1 dzien przyschną diody do plastiku i próba, 2- przyschnie zamknięta lampa..montaż gotowych elementów to 0,5h plus regulacja jasności.
Anonymous - 01-06-2009, 22:19
pablo_escobar dzieki za schemat
jak widac potencjometrami mozna regulowac jasnosc pozycyjnych i stopu poza przelacznikiem kolyskowym z dioda wszystko jest dla mnie jasne , wytlumacz prosze po co ten tajemniczy przelacznik ?
[ Dodano: 01-06-2009, 22:39 ]
przepraszam za glupie pytanie przelacznik kolyskowy to fachowa nazwa przelacznika on-off
pablo_escobar - 02-06-2009, 01:43
tak, on-off można sobie światla włączyć albo wyłączyć i dioda sygnalizuje,czy jest napięcie dostarczone do kontrolera, czy nie. Można sobie ten włącznik zamontować gdzies na zewnątrz urządzenia, by mieć dostęp do włącznika w czasie jazdy itp..
Powodzenia
Student - 02-06-2009, 07:44
Pablo nie potrzebnie się unosisz, zwróciłem tylko uwagę na to że jak padnie dioda to cały rząd nie będzie świecił, jest to zgoła odmienna sytuacja od nieświecenia jednej diody w szyku.
Ponadto jeżeli wkładacie tyle pracy, to może zrobić lepiej jeżeli jest możliwość , sprawa różni się tylko rodzajem połączenia i innym opornikiem ale to na pewno wiecie.
Ot cały problem.
jachupda - 02-06-2009, 11:35
pablo_escobar czy masz jakies zdjecia swiatel jak swieca bo to w avatarze jakos male i nic nie widac.
pablo_escobar - 02-06-2009, 12:21
Spoko Student, logiczne masz spostrzeżenie, dzieki Wiesz, można to na wiele sposobów zrobić..
ale przy deklarowanej żywotności diód dłuższej niż zycie samochodu liczę raczej na bezawaryjność.
jachupda, /search topic/
jachupda - 02-06-2009, 12:28
pablo_escobar napisał/a: | Spoko Student, logiczne masz spostrzeżenie, dzieki Wiesz, można to na wiele sposobów zrobić..
ale przy deklarowanej żywotności diód dłuższej niż zycie samochodu liczę raczej na bezawaryjność.
jachupda, /search topic/ |
ok dzieki znalazlem
|
|
|