To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

Szwagroz - 17-06-2011, 08:31

hmm dawno dawno temu jechałem ze znajomymi mercem beczką automat, prędkość około 80km/h, nagle pasażer z przodu pyta sie kierowcy a to "P" to do czego i nie czekając na odpowiedź przesunął wajhę. wszyscy oczywiście na szybie. Po zatrzymaniu nawet silnik nie zgasł, wrzucił bieg i do przodu. Kurde szkoda że te czasy nie wróca że auta były robione poto zeby jeździły po zylion kilometrów a nie żeby nasłuchiwac czy coś się dziwnego nie dzieje.
weksel - 17-06-2011, 10:10

Krzyzak, mój błąd, może w galancie jest troszkę nowocześniejsza skrzynia, ja wynoszę swoje doświadcznia z Volvo, nigdy nie wrzucałem na głupiego bez hamulca D :D W ciągu trzech lat wymieniłem już 2 skrzynie, pierwsza padła mechanicznie bo poprzedni właściciel prawdopodobnie nie zmieniał oleju a w drugiej padł sterownik:D na szczęście potem udało się przełożyć sterownik od starej i już na razie od roku jeżdzi ślicznie :)
polaff, tryby-->zębatki :) Czy to ważne jakich słów użyłem, ważne żeby tak nie robić bo można uszkodzić skrzynię.

pompec - 17-06-2011, 10:49

weksel napisał/a:
nigdy nie wrzucałem na głupiego bez hamulca D

co to znaczy "na głupiego"? w Galancie jest tak, że jak do czegoś jest potrzebny wciśnięty hamulec (np. P->R) to nie można tego wykonać bez wciskania hamulca... podobnie jest z guzikiem... więc jeśli można przerzucić N->D bez guzika i hamulca i ładnie zaczyna jechać, to moim zdaniem nic złego się stać nie powinno... inna sprawa po co tak robić... ja tak zrobiłem z ciekawości i nasunęło mi się pytanie o bezpieczeństwo... niejednokrotnie widziałem filmy z USA gdzie pies/dziecko włączał bieg i samochód zaczynał sam jechać...

polaff - 17-06-2011, 11:01

weksel napisał/a:
polaff, tryby-->zębatki
nie chodzi mi o nazewnictwo tylko o to, że w automacie przekazyanie napędu realizowane jest za pomoca sprzęgieł ciernych a nie kół zębatych.


Szwagroz napisał/a:
hmm dawno dawno temu jechałem ze znajomymi mercem beczką automat, prędkość około 80km/h, nagle pasażer z przodu pyta sie kierowcy a to "P" to do czego i nie czekając na odpowiedź przesunął wajhę. wszyscy oczywiście na szybie. Po zatrzymaniu nawet silnik nie zgasł, wrzucił bieg i do przodu. Kurde szkoda że te czasy nie wróca że auta były robione poto zeby jeździły po zylion kilometrów a nie żeby nasłuchiwac czy coś się dziwnego nie dzieje.



ostatnio mój syn podczas jazdy (około 100km/h) włączył R i też sie nic nie stało, ale to było w pajero...

kiedyś byłem na przeglądzie z autem, i na rolkach stał merol - testowali siłę hamowania i diagnosta się zapomniał i włączył "P" gdy rolki się kręciły - efekt był niepowtarzalny - zgrzyt chrupnięcie i plama oleju hydraulicznego pod autem. Wyrwała się blokada kół. Z tego doświadczenia wiem, że nie ma co eksperymentować ze skrzynia A/T.

A jeśli chodzi o mitsu to skrzynia w pajero jest po prostu rekordem świata a w galu jeszcze nie mam zdania jeśli chodzi o trwałość bo mam auto od miesiąca i dopiero 12 tyś km nim przejechałem, natomiast długośc biegów jest dobijająca - strasznie nieefektywna jest ta skrzynia... (mówię o skrzynie bez tiptronic)

pompec - 17-06-2011, 11:05

polaff napisał/a:
mam auto od miesiąca i dopiero 12 tyś km nim przejechałem

dopiero 12 tys. km w miesiąc :P dobre :P robisz 140 tys. rocznie? :shock:

polaff - 17-06-2011, 11:15

pompec napisał/a:
robisz 140 tys. rocznie?


nie!! :D
przeciętnie robie 6-8 może 10 miesięcznie...

Ale we wtorek 21/22 czerwca) w nocy jade na urlop i muszę zaległości w firmie nadrobić przed urlopem...

Robie około 80- 100 rocznie :)

teraz ja może zadam pytanko:

jak kupiłem auto to skrzynia nie szarpała podczas zmiany biegów, niestety teraz to uległo zmianie :|
czy przyczyną może być to, że poprzedni właściciel jeździł spokojnie a ja jeżdże bardzo dynamicznie?
p. zmętnienie
Zakładam, że zmiana sposobu eksploatacji przyczyniła się do konieczności wcześniejszej wymiany oleju ze względu na jego nie wiem.. np. jego zmętnienie.
Czy wymiana oleju (mimo, że termin za jakieś 40tyś km) może rozwiązać problem?

pompec - 17-06-2011, 12:08

a resetowałeś skrzynię po kupnie?

[ Dodano: 17-06-2011, 12:11 ]
a... dopiero się zorientowałem, że masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy

polaff - 17-06-2011, 20:28

pompec napisał/a:
a resetowałeś skrzynię po kupnie?

[ Dodano: 17-06-2011, 12:11 ]
a... dopiero się zorientowałem, że masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy

nawet nie wiem jak się to robi, pewnie w starej skrzyni nie ma tej opcji...

Hugo - 17-06-2011, 23:54

pompec napisał/a:
masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy
Nie widzę związku.
polaff napisał/a:
nawet nie wiem jak się to robi, pewnie w starej skrzyni nie ma tej opcji...
Normalnie, odpinasz klemę ujemną na ok. 1 minutę, zakładasz z powrotem i jeździsz. Przez kilkaset km skrzynia będzie "poszarpywać" i podczas przełączania biegów będą "uślizgi", a później już sama przyjemność.
polaff - 18-06-2011, 00:01

Hugo napisał/a:
później już sama przyjemność.

czyli mówisz, że nie olej a adaptacja jej potrzebna?

Hugo - 19-06-2011, 11:53

polaff, jedno i drugie i będzie pięknie.
pompec - 19-06-2011, 14:06

aha, czyli skrzynia bez tiptronika też jest adaptacyjna... nie wiedziałem... przy okazji: czy po wymianie oleju w skrzyni zalecany jest reset?
radek79 - 19-06-2011, 14:47

pompec napisał/a:
aha, czyli skrzynia bez tiptronika też jest adaptacyjna... nie wiedziałem... przy okazji: czy po wymianie oleju w skrzyni zalecany jest reset?

tak jest zalecany

Owczar - 20-06-2011, 17:17

Hugo napisał/a:
Normalnie, odpinasz klemę ujemną na ok. 1 minutę, zakładasz z powrotem i jeździsz. Przez kilkaset km skrzynia będzie "poszarpywać" i podczas przełączania biegów będą "uślizgi", a później już sama przyjemność.


Swojej zrobiłem już kilka resetów i nie zauważyłem żadnych szarpnięć podczas nauki.

KaWu - 20-06-2011, 18:01

Owczar napisał/a:
Swojej zrobiłem już kilka resetów i nie zauważyłem żadnych szarpnięć podczas nauki.


Ja tak samo. Resetowałem już 2 galanty z ASB i nie bylo nic z poszarpywania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group