To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

arturj123 - 18-09-2014, 20:46

Jaki stan przewodów WN/ fajkocewek/ świec.
Ale w pierwszej kolejności sprawdź pasek balansowy.

KsiadzRobak - 18-09-2014, 22:32

Bo to są czujniki binarne - tzn. albo działają albo nie. Nie można nimi wyeliminować następstw natury chaotycznej, wielopoziomowej.
nix - 19-09-2014, 12:02

arturj123 napisał/a:
Jaki stan przewodów WN/ fajkocewek/ świec.
Ale w pierwszej kolejności sprawdź pasek balansowy.


Przewody itd sprawdzę, o pasku słyszałem ale gdzie on się znajduje dokładnie? :)

KsiadzRobak napisał/a:
Bo to są czujniki binarne - tzn. albo działają albo nie. Nie można nimi wyeliminować następstw natury chaotycznej, wielopoziomowej.


Rozumiem, tyle że uszkodzony czujnik może już nie działać tak jak piszesz i dawać błędne dane do komputera, a ten na ich podstawie może błędnie przestawiać punkt zapłonu.
We wspomnianym Tipo sprawa wyglądała tak, że czujnik po nagrzaniu się silnika ( i tym samym podniosła się temperatura jego otoczenia) zaczynał świrować, facet na serwisie wyłapał temat w ten sposób że mokrą szmata ochłodził czujnik i momentalnie obroty się uspokoiły.

KsiadzRobak - 19-09-2014, 12:32

Być może w Tipo nie są to czujniki binarne. Ew. szwankowała elektronika w czujniku - bo zależnie od wykonania (opto czy magneto) musi tam być coś więcej niż tylko sama czujka.
Jak w Mitsubishi padnie czujnik wału to nie odpalisz auta. Koniec i kropka.
Jak czujnik wałka padnie to masz wtrysk i zapłon symultaniczny do par cylindrów - tylko na podstawie czujnika wału. Ew. silnik gaśnie po 5 sek. od uruchomienia.

nix - 19-09-2014, 12:36

Ok, to samo odnośnie padniętych czujników pisano na forum :roll: . Gwoli ścisłości pasek balansowy to ten od wałka wyrównoważającego? Dzięki za podpowiedzi, czas na działanie.
KsiadzRobak - 19-09-2014, 13:29

nix napisał/a:
Gwoli ścisłości pasek balansowy to ten od wałka wyrównoważającego?
Masz 2 wałki - jeden napędzany paskiem a drugi od pompy oleju (czyli paskiem rozrządu).
arturj123 - 19-09-2014, 15:30

Musisz zdemontować osłonę rozrządu i sprawdzić ten pasek balansowy. Jeżeli pękł to często uszkadza czujnik położenia wału, a na samym końcu może uszkodzić pasek rozrządu. Tu masz zdjęcie jak to wygląda (pasek balansowy to ten po lewo, czujnik też widać gdzie jest)

nix - 19-09-2014, 16:18

Tak, to miałem na myśli, dzieki
matrixadam - 12-11-2014, 15:51

Panowie mam zamiar czyścić w tym tygodniu przepustnicę w swoim Galancie ze względu na dziwne zjawiska występujące w nim od niedługiego czasu (nierówna praca silnika, dodatkowo dzisiaj błąd check engine oraz kontrolka TCL Off się pali po odpaleniu). Dodam również, że nie wymieniałem jeszcze świec, nie wiem czy ma to jakiś związek z powyższą sytuacją, obiecuję je jak najszybciej wymienić.

Wracając do tematu, chciałem jednak zapytać jak to zrobić (czyszczenie przepustnicy), gdyż mam założoną instalację podtlenku eL Pe Dżi i jest tam jakaś część od gazu domontowana i nie wiem co z tym zrobić, odkręcać czy zostawić, może uważać jakoś na to? Poniżej fotografia.


Hugo - 12-11-2014, 20:58

Na zdjęciu nie widać śladu instalacji LPG. Ten "grzybek" to zawór podciśnieniowy od tempomatu.
polaff - 12-11-2014, 21:07

Hugo napisał/a:
Ten "grzybek" to zawór podciśnieniowy od tempomatu.
chyba raczej siłownik tempomatu, a nie zawór...
Hugo - 12-11-2014, 21:10

Niech Ci będzie. Brakowało mi odpowiedniego słowa.
matrixadam - 12-11-2014, 21:43

Trzeba to odkręcać przed czyszczeniem przepustnicy czy nie ruszać?
polaff - 12-11-2014, 21:49

matrixadam, to urządzenie akurat jest niegroźne :)
dmi - 13-11-2014, 02:22

jak wygląda sprawa z drganiami ?
Świece + przewody nowe (wymienione 4k km temu) Denso K20tt + kable NGK niebieskie, kopułka + palec rozdzielacza nie ruszane, nie wiadomo ile km temu wymienione/oczyszczone, bezn + lpg V6

Drgania są na prawdę minimalne, dla typowego laika niewyczuwalne, lecz jak się człowiek skupi to minimalnie czuć, pytanie czy zawracać sobie tym głowę :)

obroty ustawione na odpowiednim poziomie jakby co.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group