To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - COLT C53A - PRAWDZIWE GTI - 2.4 DOHC

NYSAN - 26-08-2009, 21:43

Nie rozumiem deko pytania " punktowo czy rozproszone " , ważne żeby trafiało tam gdzie powinno
mkm - 26-08-2009, 21:44

NYSAN napisał/a:
Ważne żeby trafiało tam gdzie powinno

ok. Dzieki za szcegolowa informacje...

NYSAN - 26-08-2009, 21:59

No dobra obczaiłem :wink: , rurka nie jest połączona na sztywno z filtrem , zasysa sobie sam ile chce , ważne żeby dostawał zimne , następnym krokiem będzie teflonowa uszczelka pod ssaka . A co do 1.6 to uważam że ten krok tak samo jak w 2.4 tak i w 1.6 dużo by zmienił . No może nie dużo ale różnica jest znacząca
Anonymous - 26-08-2009, 22:43

Jo mkm, ach ten Nysan se zartuje normalnie z wieczora :wink:
Tak, dobrze Nysan pisze lecz zapomniał dopowiedzieć, że to zimne powietrze brane zderzakiem będziemy chcieli odizolować w jakimś opakowaniu coby się nie mieszało z tym z komory. A silniczek sobie pobierze tyle ile mu będzie pasowało. No i uszczelka pod ssący znacząco obniża temperaturę w kolektorze dolotowym(zwłaszcza w 4g6. series)-koszt 120-150zł. Co do zastosowania tego rozwiązania w 1.6 wg mnie jak najbardziej na miejscu zwłaszcza że koszta nie są duże. Napewno najlepiej pozbyć się przy tej operacji przepływki i wystroić porządnie auto lecz tu już zaczynają się koszty. :doubt:

mkm - 26-08-2009, 22:54

NYSAN napisał/a:
Nie rozumiem deko pytania " punktowo czy rozproszone "

Faktycznie troche zbyt uprościłem.
„Punktowo” czyli rura od wlotu do filtra.
„Rozproszone” czyli gdzies po drodze jest komora i stamtąd sobie ciagnie.
Nie mogę znaleźć za duzo info na temat doprowadzenia powietrza do mniejszych silnikow bez turbo, wiec bazuje na serii i swoich przemysleniach.
W serii jest wlot w zderzaku, powietrze uderza w pas przedni, stamtąd „skrzelami/zeberkami” jest zasysane w rure w kształcie syfonu, potem wpada w obudowe filtra gdzie ma troche miejsca przed filtrem i przez filtr już do silnika.

Czyli w Twoim wypadku „ustrojstwo” zastepuje wlot, „skrzela” i „syfon”. Tak?
A co dalej? Już bezpośrednio w filtr czy jeszcze się kolejne ustrojstwo pojawi?

NYSAN - 26-08-2009, 23:02

Docelowo u mnie wyląduje odizolowany od reszty komory stożek w którego będzie uderzało zimne powietrze z rury biegnącej od "ustrojstwa" przyklejonego do wlotu w zderzaku właśnie do stożka . Jak będzie mi się chciało zdejmować po raz kolejny błotnik to pyknę foto jak to wygląda w całości pomontowane
mkm - 26-08-2009, 23:21

Co Wam powiem to Wam powiem, ale Wam powiem...
Macie naśladowcę!
Ja co prawda myslalem o bardziej brutalnym przebiciu się przez blotnik, ale ustrojstwo mnie urzeklo.
Panowie prosba:
Jak caly ten układ nie będzie opatentowany to proszę o jak najwięcej fotek.
Ogolnie jak najwięcej info o modyfikacjach proszę, bo trzeba Wam przyznac, ze temat macie dogłębnie przemyślany.

A myśleliście o chlodzeniu kolektora wydechowego? Jakies sprytne pokierowanie powietrza?

Anonymous - 26-08-2009, 23:27

mkm napisał/a:
Co Wam powiem to Wam powiem, ale Wam powiem...
Macie naśladowcę!
Ja co prawda myslalem o bardziej brutalnym przebiciu się przez blotnik, ale ustrojstwo mnie urzeklo.
Panowie prosba:
Jak caly ten układ nie będzie opatentowany to proszę o jak najwięcej fotek.
Ogolnie jak najwięcej info o modyfikacjach proszę, bo trzeba Wam przyznac, ze temat macie dogłębnie przemyślany.

A myśleliście o chlodzeniu kolektora wydechowego? Jakies sprytne pokierowanie powietrza?


Oby więcej nas było dłubiących 8) Ni ma patentów, dopilnuje Nysana :wink: Wydech generuje masę ciepła i najprościej owinąć go w specjalnie do tego przeznaczony bandaż:
np. http://www.allegro.pl/ite...owy_bandaz.html
i pozamiatane...

roch_27 - 26-08-2009, 23:36

autoR napisał/a:
Wydech generuje masę ciepła i najprościej owinąć go w specjalnie do tego przeznaczony bandaż:
http://www.allegro.pl/ite...owy_bandaz.html
i pozamiatane...
mam coś podobnego i mogę z całą pewnością polecić bandaż termoizolacyjny - tylko na początek użytkowania musi się trochę "wypalić" co skutkuje nie mała ilością białego dymu :D Na światłach inni kierowcy mogą pokazywać że auto zaczyna się palić :badgrin:

pozdro

NYSAN - 27-08-2009, 19:30

Nie chciało mi się jednak zdejmować błotnika ale zderzak musiałem więc jakieś tam foto walnąłem :





W między czasie udało się pospawać z kwasa odcinek łączący stożek z przepustnicą :



oraz owinąć szmatą kolektor wydechowy :



roch_27 napisał/a:
autoR napisał/a:
Wydech generuje masę ciepła i najprościej owinąć go w specjalnie do tego przeznaczony bandaż:
http://www.allegro.pl/ite...owy_bandaz.html
i pozamiatane...
mam coś podobnego i mogę z całą pewnością polecić bandaż termoizolacyjny - tylko na początek użytkowania musi się trochę "wypalić" co skutkuje nie mała ilością białego dymu :D Na światłach inni kierowcy mogą pokazywać że auto zaczyna się palić :badgrin:

pozdro


Jest strasznie :lol:

Anonymous - 11-09-2009, 20:51

Dzisiejszy dzień zaowocował wymianą przepływki, przepustnicy i kolektora ssącego na ten z ''Clipsa'' 1G, także autko bardziej nerwowo reaguje na gaz no i poprawiła się wkręcalność w obroty, która i tak jest wg mnie bardzo dobra. W niedzielę wystroimy toto porządnie i dopiero później powiemy papa przepływce. Trzeba było nieco pokombinować aby się jej można było pozbyć. Ale o tym w następnej relacji :wink:
Anonymous - 14-09-2009, 11:19

To jaki to bedzie model? C59A? :D
pawela - 14-09-2009, 12:09

autoR napisał/a:
dopiero później powiemy papa przepływce


Czarek, a co na to ECU? Ono jest w miśkach w końcu programowalne, czy nie?

Hubeeert - 14-09-2009, 12:36

pawela napisał/a:
Czarek, a co na to ECU? Ono jest w miśkach w końcu programowalne, czy nie?

I tu są schody. To zalezy od tego który model Czarek posiada. Jeżeli ten co ja i Eclipse (nie wszystkie) to się da, jeżeli nie - to kicha.

Anonymous - 15-09-2009, 13:13

pawela napisał/a:
autoR napisał/a:
dopiero później powiemy papa przepływce


Czarek, a co na to ECU? Ono jest w miśkach w końcu programowalne, czy nie?


Jak napisał Hubcio :wink: niektóre lecz nas to nie interesuje ponieważ Ecumaster skutecznie oszukuje-modyfikuje sygnały. Konwersja na MAP w tym przypadku jest trochę kłopotliwa lecz chłopaki od Ecumastera dali sobie z tym radę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group