[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec
arturj123 - 14-02-2012, 20:31
dzięki wielkie, wszystko jasne
[ Dodano: 17-02-2012, 16:39 ]
Dziś zabrałem się za osłony. Zaraz na początku zrodził się problem, zamówiony przeze mnie zestaw jest ewidentnie za mały...
Dla zainteresowanych wrzucam foto, z wymiarowana jest oryginalna osłona przeciwpyłowa - przód - mój Galant '97r. - 2.0 EA2A.
tomusn - 21-02-2012, 00:14
zmierz i podaj sprzedawcy średnicę tłoczka
fj_mike - 21-02-2012, 06:24
arturj123, w zacisku masz jeden tłoczek, średnica fi 60mm. Przeczytaj ten temat od początku
keleron - 17-03-2012, 18:25
Mam taka prośbę co do zakupu nowych tłoczków możecie mi podesłałac jakis namiar na sklep co sie takimi tematami zajmuje...moje dzisiaj odmówiły posłuszeństwa.
Szukam tłoczka fi 43mm
fj_mike - 17-03-2012, 18:39
keleron, pisz do all-parts. Kiedyś u niego kupiłem, ok 40zł.
ziutoon - 17-03-2012, 18:46
W Warszawie jest sklep na Nowolipie 25, mają też wysyłkę.
Ja dzisiaj kupiłem zestaw na przód Carix
pokazałem stary tłoczek i sprzedawca dobrał bez problemu i tłoczek i gumy.
koszt około 50 pln za tłoczek i ok 40 za gumy (na podwojny zacisk)
polecam
keleron - 17-03-2012, 19:47
Dzięki Panowie za pomoc maile wysłałem czekam na odpowiedź w poniedziałek...
Pozdrawiam
m6riano - 17-03-2012, 20:21
keleron, masz dwa sklepy w Wawie więc możesz porównać cenowo..;-)
sipex - 13-06-2012, 07:20
witam Panowie.wczoraj wymieniłem klocki hamulcowe z przodu..przed wymiana odkreciłem zawór odpowietrzania hamulców żeby wcisną tłoczek .Wszedł dość opornie..po skręceniu wszystkiego i odpowietrzeniu hamluców klocki trą jakby o tarcze czy to wina tego że tłoczek nie odbija do końca po odpuszczeniu hamulca?dodam że nic nie cieknie ,jest dużo rdzy na i w tłoczku ale sucho niechce rozbierac wszystkiego,czy w moim przypadku wystarczy zrobić tak jak mówił kolega Owczar na pierwszej stronie tego tematu?wysunąc delikatnie tłoczek oczyscić go przesmarować schować i powtorzyć tą operacje kilkakrotnie?i czy po wyczyszczeniu przesmarowaniu i po skreceniu wszystkiego tloczek powinien chodzic luźno czy tylko wtedy gdy niema ciśnienia w przewodach hamulcowych(zawór odpowietrzania odkręcony)?proszę o pomoc
polaff - 13-06-2012, 07:32
sipex napisał/a: | przed wymiana odkreciłem zawór odpowietrzania hamulców żeby wcisną tłoczek | podziwiam inwencję kolegi. Naprawdę.
sipex - 13-06-2012, 07:55
tzn?bo nie bardzo rozumiem..
polaff - 13-06-2012, 08:05
poco wykręcałeś odpowietrznik przy wciskaniu tłoka?
sipex - 13-06-2012, 09:44
zeby go wcisnac do środka bo nowe klocki grubsze i zacisk niechcial wejsc na miejsce..nieznam sie na tym wiec prosze o wyrozumienie..a co do moich wczesniejszych pytan pomoze ktoś?
arturj123 - 13-06-2012, 09:51
Teraz kolego najprawdopodobniej czeka Cie procedura odpowietrzania
Na drugi raz wciskaj tłoczek np. ściskiem stolarskim. A co do problemu prawdopodobnie tłoczek nie odbija poprawnie.
Jeśli ciężko wchodzi, to możesz spróbować go "rozbujać", poprzez kilkukrotne powtarzanie czynności wciskania tłoczka i wyciągania go pedałem hamulca (ale nie za mocno by płyn nie wyleciał) poczytaj uważnie temat, nie lej byle WD40. Nie zapomnij o przesmarowaniu prowadnic.
Choć najlepiej rozebrać cały zacisk, a to często się wiążę ze spuszczeniem płynu ham., być może wymianą tłoczka, zestawu naprawczego osłony tłoczka i na końcu odpowietrzeniem.
fabryka24 - 13-06-2012, 10:35
jak tłoczki ciężko chodzą to nawet nie kombinuj , wyjmij zacisk rozbierz dobrze wyczyść , wymień zestaw naprawczy , w inter carsie ok 20 zł . rozebranie zacisku i złożenie jest bardzo proste nie ma się czego bać , zacisk tył , http://www.fotosik.pl/pok...488faa9c30.html
|
|
|