To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - MEGA SWAP :P

lukasz12 - 27-05-2013, 13:28

VirMan napisał/a:
w sumie zależność jest tak samo liniowa od średnicy jak i obwodu -średnice łatwiej zmierzyć - ale przesadziłęm z tym 6 - ale 2,25 skąd ? masz może wymiary tych kółek ? (jakieś maleńkie to na alternatorze)


Może zamiast teoretyzować, po prostu sprawdź linka jak liczy się przełożenie. A wymiary są hipotetyczne - może jest 2:1 może 2,3:1. Na oko. Tak czy inaczej chodzi o stosunek średnic kół a nie o długość paska

mazda10000 - 27-05-2013, 22:33

VirMan napisał/a:
to jest rolka dolna czy górna ?
Dolna
VirMan - 27-05-2013, 22:39

lukasz12 napisał/a:
VirMan napisał/a:
w sumie zależność jest tak samo liniowa od średnicy jak i obwodu -średnice łatwiej zmierzyć - ale przesadziłęm z tym 6 - ale 2,25 skąd ? masz może wymiary tych kółek ? (jakieś maleńkie to na alternatorze)


Może zamiast teoretyzować, po prostu sprawdź linka jak liczy się przełożenie. A wymiary są hipotetyczne - może jest 2:1 może 2,3:1. Na oko. Tak czy inaczej chodzi o stosunek średnic kół a nie o długość paska


Ja mówiłem obwód koła a nie długość paska... zmoderuj to proszę [delete some posts] łukasz bo się robi bałagan.

a stosunek tych kółek jest niecałe 3:1 więc koło 20k rpm może mieć alternator.

[ Dodano: 27-05-2013, 22:42 ]
mazda10000, to nie wygląda mi na dolną rolkę bo ma inny kształt niż moja -bardziej jak górna wygląda (ta nie regulowana) chyba że pasuje nadal ,ale podkładek by trzeba nawalić bo zmienili konstrukcję.

[ Dodano: 27-05-2013, 22:44 ]
właśnie przeczytałem jeszcze raz swoją wypowiedź :D i rzeczywiście napisałem o pasku.... ta to jest jak się pisze o północy albo po niedospaniu :D

mazda10000 - 27-05-2013, 23:02

To ewidentnie ta dolna, regulowana
http://www.ebay.com/sch/i...318474&_sacat=0
Tu jeszcze na ebayu znalazłem

VirMan - 27-05-2013, 23:20

wygląda zupełnie inaczej niż moja - śruba mi wystaje z rolki - tu jest sporo do wewnątrz.. chyba ze nowsze tak miały i była inna śruba.. hmm Łukasz - ty masz może rozeznanie ?

[ Dodano: 27-05-2013, 23:22 ]
http://www.ebay.com/itm/A...=item5894c2e0a5 to wygląda jak moja rolka

lukasz12 - 27-05-2013, 23:26

Te rolki z ebaya pasują, to jest nowszy typ - z już nie teoretycznie wymiennym łożyskiem.
Ale tak czy inaczej z taką cena to niech idą na drzewo.

Takie rolki zamawiałem w 2006 w Mitsubishi w Stanach - ceny były wtedy niższe - nieco bardziej strawne (ok. 35 i 40 dolarów). Problem w tym że rolki zaczęły szumieć po 40 tysiącach km...Zatem dzięki bardzo za GENUINE MITSUBISHI PARTS.

Osobiście albo bym poszukał łożyska do tej rolki starego typu albo poszedł drogą Virmana.

VirMan - 27-05-2013, 23:33

definitywnie ta czarna to dolna rolka (jest w opisie) to co dałeś to jest rolka górna.
mazda10000 - 28-05-2013, 07:43

lukasz12 napisał/a:
Ale tak czy inaczej z taką cena to niech idą na drzewo.

Stronę wcześniej podałem link do rolki dayco za 160 zł - cena moim zdaniem już bardziej znośna

kleryk-3kgt - 04-11-2013, 20:04

VirMan napisał/a:
Długo updatów nie było - co nie oznacza że autko pleśnieje - dostało kilka dodatkowych elementów z zamierzonych i extrasów :P

Moje koło pasowe sie rozwarstwiło ( na początku skrzypienie na wolnych obrotach , potem coraz gorzej) z napinaniem paska alternatora wytrzymało prawie 10k km w sumie :) Dziś stałem sie szczęśliwym posiadaczem nowego koła zrobionego na zamówienie z alu :] z USA za drogo oryginał za drogi i niedostępny , używki w róznym stanie itd więc zdecydowałem że spróbuję jak będzie działać z alu :) Oryginalne koło posiada dwie sekcje zawieszone na gumie w celu tłumienia rezonansów na wale ( częstotliwość odpalania tłoków powoduje że zdarza sie że sam wał skręca sie czasem nawet o 2' w niektórych samochodach (rzędowe 6) ) i w pewnym momencie takie drgania sprężyste wału mogą powodować wpadnięcie w rezonans i pęknięcie wału co nie jest fajną rzeczą. Aluminium jest stosunkowo miękkie i sprężyste. Dobrze absorbuje drgania ( lepiej niż żeliwo i stal) co w połączeniu z odpowiednim rozkłądem mas powinno zrobić mini koło zamachowe po drugiej stronie silnika co z kolei powinno poprawić charakterystykę rezonansową. Generalnie koło ma rozkład masy bardziej ku zewnetrznej częsci, nie jest wycieniane i optymalizowane na jak najlzejsze. choć można było - takie rozwiązanie pozwala mimo zredukowania masy względem oryginału na poprawienie przejmowania chwilowych impulsów które powoduja drganai i wygaszanie istniejących. Zobaczymy jak w praktyce sie to zachowa :) Oto fotki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pierwsze co mozesz sie spodziewać po tym kole, to brak tłumika drgań skrętnych. A co to spowoduje, to wiadomo, wibracje wały i szybkie niszczenie panewek.

A rolkę alternatora, to z dziką chęcią kupie, ta co zrobiłeś z alu. Tylko żeby łożysko było jakiś porządniejsze.

Wszyc - 11-11-2013, 19:45

Ale żeś odkopał trupa :P nikt tu chyba już nie zagląda ale masz racje :P ale pierwsza sprawa to to że po zmianie koła pasowego na lżejsze trzwba było by wyważyć cały układ korbowo-tłokowy :P po takiej zmianie panewka środkowej podpory wału/podpór wału będzie ostro dostawać po łbie :P
wojtas - 11-11-2013, 21:08

Dostaje juz jakieś dwa lata, a raczej nie dostaje bo śmiga aż miło :wink:
Wszyc - 11-11-2013, 22:46

Moze i jeszcze 3 lata śmigać co nie zmienia faktu że nie jest to zdrowe dla panewek :) zależy od silnika i od tego jak go kto męczy :)
VirMan - 11-11-2013, 22:53

Może tak od siebie - koło mam wyważone do połowy masy oryginału, więc harmoniczne drgania i tak pochłonie - może nieco gorzej.
A nowsze modele oferowano z kołem pasowym bez części masy bezwładnej więc chyba nie tak źle - na dodatek są wersje silnika tego lub nowszego w którym w ogóle nie występuje ten element.
Tak dekoracyjnie na koniec - nasze v6 są naprawdę kulturalne jeśli chodzi o pracę i jeśli nie są wytłuczone to ten tłumik drgań nie ma co robić - lubię powyprzedzać do 6-7k nieraz , (no dobra dźwięk też jest piękny :D ) a trasy przy 3-4 tys rpm po 1000 km robię kilka razy w roku.
Nie sądzę żeby to było szkodliwe dla tego silnika skoro samo mitsu odchudzało koła pasowe jeszcze w latach over engineeringu. ;)

[ Dodano: 11-11-2013, 22:57 ]
tak dodatkowo dorzucę - robiłem miesiąc czy dwa temu hydrofobizację i w deszczu wracałem na autostradzie bez wycieraczek - rewelacja - ogólnie szyba czysta i rewelacyjnie wodę doprowadza (robiłem boczne + przód) +10 do widoczności i szyba nieco gładsza się wydaje.
Delikatny minus - na postoju albo przy wolnej jeździe, na szybie zostają kropelki maleńkie i wycieraczki nie ściągają do "zera" :)

wojtas - 11-11-2013, 23:33

Wszyc, pożyjemy zobaczymy...
Wszyc - 12-11-2013, 01:42

Spoko ja jestem wyczulony z powodu 4G63 :P tam takie patenty nie przechodza :P generalnie 4 cylindrówki Mitsu są tak bardzo nie zawodne jak wankle mazdy :D z Vkami nie wiem jak jest :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group