To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - "Sportowe" zawieszenie... (Eibach)

adaxo - 30-12-2011, 21:06

robertdg napisał/a:
Katalogowo spręzyny Eibach pomiędzy 2.0 a 2.4 i 2.5V6 różnią się ot choćby nośnością. Z zamiennikami to większośc wie jak jest, pakują we wszelkie możliwe konfiguracje co by obniżyć koszta produkcji a poszerzyć asortyment krosujących podzespołów. Zastosować można ale trzeba się liczyć ze zmiennymi właściwościami jezdnymi (czy na plus czy na minus to kazdy może ocenić indywidualnie, jednemu lepiej, innemu gorzej) no i wizualnymi.

Oczywiście po zmianie nalezy pamiętać o korekcie geometrii ;-)



Własnie to samo chciałem napisać, a to dlatego ze przerabiałem to na własnej skórze kilkukrotnie i z ręką na sercu przyznaje ze mieszanie sprężyn przód/tył to porażka jeśli chodzi o zachowanie auta jak również zakładanie sportowych sprężyn zaprojektowanych do np. 2.0 do 2.5 mija się z celem i auto będzie się prowadzić zdecydowanie gorzej, to samo dotyczy wersji kombi vs sedan.
Oczywiście fizycznie one pasują ale maja zupełnie inna charakterystykę.

Co do kat KYB to trochę dziwne ze proponują te same sprężyny skoro w ASA jest inaczej.

komarsnk - 30-12-2011, 21:12

robertdg napisał/a:
Przód nie, tył tak, ale sama zbieżność to już i z przodu i z tyłu

Zbieżność OK - to zawsze warto sprawdzić ;)
Ale pochylenie koła z tyłu na minus daje fajne wejścia w zakręty :D
Wiem bo mi nivo lekko już siedzą i tak ciutkę się rozjechał ;)

bluecard88 - 12-01-2012, 22:23

Witam.(z góry przepraszam jeśli zły wątek) Mam małe pytanko, a nawet dwa :D Otóż mogę kupić po atrakcyjnej cenie sprężyny obniżające H&R , takie jak w linku :
http://www.ebay.com/itm/H...=item4841621788
I tu moje pytanie, bo są one do sedana i czy podejdą do kombi (bo cena bardzo bardzo atrakcyjna, więc kusi). I moje 2 pytanie , jeśli obniży mi to auto około 30mm i do tego felgi 18" (dostałem z autem) czy nie bedzie tarło o nadkola ? Przerabiał już ktoś taki duet?

robertdg - 12-01-2012, 22:26

Jeżeli masz samopoziomujące amortyzatory to nie podejdą.
bluecard88 - 12-01-2012, 22:30

robertdg napisał/a:
Jeżeli masz samopoziomujące amortyzatory to nie podejdą.

Kurcze w tym problem ,że niewiem czy są to nivomaty. Bo ostatnio wracalem do polski na swieta, zapakowalem sie po dach i po odpaleniu nic mi sie tył auta nie podnosil. Wiec niemam pojecia jak to rozpoznac ;/

komarsnk - 12-01-2012, 22:48

bluecard88 napisał/a:
robertdg napisał/a:
Jeżeli masz samopoziomujące amortyzatory to nie podejdą.

Kurcze w tym problem ,że niewiem czy są to nivomaty. Bo ostatnio wracalem do polski na swieta, zapakowalem sie po dach i po odpaleniu nic mi sie tył auta nie podnosil. Wiec niemam pojecia jak to rozpoznac ;/

Nivo są grube (bodajże) jak przednie amory. Zwykłe są niewiele grubsze od siłowników klapy bagażnika :rolleyes:

robertdg - 12-01-2012, 22:49

Grubość amortyzatora

W Mitsu Nivomat nie dziala na takiej zasadzie jak w Mercu, że jest pompka cisnieniowa pompujaca plyn, w mitsu jest kolumna poziomujaca - gruby amor

komarsnk - 12-01-2012, 22:54

robertdg napisał/a:
Grubość amortyzatora

W Mitsu Nivomat nie dziala na takiej zasadzie jak w Mercu, że jest pompka cisnieniowa pompujaca plyn, w mitsu jest kolumna poziomujaca - gruby amor

A tak lekko offtopowo: wiesz może na jakiej zasadzie oba nivo wiedzą jak się mają ustawić skoro nie są niczym z niczym połączone? :biggrin:
Bardzo mnie to zastanawia gdy np. na lewą stronę bagażnika wrzucimy 200kg cementu to teoretycznie powinien się wyrównać względem nieobciążonej osi. Skąd ten jeden wie jak się ma podnieść? :rolleyes:

bluecard88 - 12-01-2012, 22:55

robertdg napisał/a:
Grubość amortyzatora

W Mitsu Nivomat nie dziala na takiej zasadzie jak w Mercu, że jest pompka cisnieniowa pompujaca plyn, w mitsu jest kolumna poziomujaca - gruby amor

Kurcze niemam latarki bo bym poleciał na parking oblukać te amory, ale nic to jutro jak będzie ciut jaśniej. Robertdg a jak myślisz o tych felgach (pisałem wyżej) z ewentualnie tymi sprężynami?

robertdg - 12-01-2012, 22:58

One się nie podnoszą, one mają za zadanie utrzymać stały poziom, coś ala klasyczna wasserwaga (wężyk z menzurkami)
komarsnk - 12-01-2012, 23:01

robertdg napisał/a:
One się nie podnoszą, one mają za zadanie utrzymać stały poziom, coś ala klasyczna wasserwaga (wężyk z menzurkami)

To czy to normalne, że jak np. podniesie się tył na podnośniku to po opuszczeniu siedzi jak w Golfie 3 dojcze-tijunig? ;) i podnosi się po kilkudziesięciu metrach?

adaxo - 13-01-2012, 00:38

bluecard88 napisał/a:
Witam.(z góry przepraszam jeśli zły wątek) Mam małe pytanko, a nawet dwa :D Otóż mogę kupić po atrakcyjnej cenie sprężyny obniżające H&R , takie jak w linku :
http://www.ebay.com/itm/H...=item4841621788
I tu moje pytanie, bo są one do sedana i czy podejdą do kombi (bo cena bardzo bardzo atrakcyjna, więc kusi). I moje 2 pytanie , jeśli obniży mi to auto około 30mm i do tego felgi 18" (dostałem z autem) czy nie bedzie tarło o nadkola ? Przerabiał już ktoś taki duet?


Przerabiałem temat, znaczy sprężyny dedykowane do sedana założyłem do kombi, zdecydowanie odradzam, tył na pusto siedział tak jak by trzy konkretne osoby siedziały w środku na tylnej kanapie a na zakrętach prowadził się jak ponton, wywaliłem po dwóch dniach bo nie dało się jeździć.

BTW te sprężyny z linka nie są przypadkiem dedykowane do Galanta w wersji US?? AFAIK zawiasy są inne w wersji na EUR

robertdg - 13-01-2012, 08:04

komarsnk napisał/a:
To czy to normalne, że jak np. podniesie się tył na podnośniku to po opuszczeniu siedzi jak w Golfie 3 dojcze-tijunig? ;) i podnosi się po kilkudziesięciu metrach?
Odprężył się (rozciągnął), został położony (złożył się), zaczął poziomowanie
KoraX - 25-11-2012, 20:58

Witam,
Czy orientuje się ktoś czy można jeszcze kupić oryginalne sprężyny Eibach'a do Avance'a (Sedan) ...albo jakieś zamienniki (nie chińszczyzna) ?

Szukałem po necie ale jedyną informacją jaką znalazłem w jakimś sklepie była ta: "Produkt wycofany ze sprzedaży" :doubt:

W papierach od tych sprężyn mam:
EIBACH Typ: 6026; KBA-Nr. 90556

Jest też tabelka która pokazuje:
*przód: EW6026101 VA (GDI und 6-Zylinder bis 985 kg)
*tył: EW6026102 HA (GDI und 6-Zylinder bis 850 kg)

Tył siedzi mi już tak nisko że pomiędzy oponą a nadkolem wchodzą ledwo 2 palce.
(bez skojarzeń proszę) :mrgreen:


Torp12 - 25-11-2012, 21:07

Eibach Polska


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group