To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

Krzyzak - 23-01-2014, 14:33

Owczar napisał/a:
prąd płynący w uzwojeniach wirnika, który jest regulowany przez regulator
no właśnie regulowane jest napięcie, prąd jest zmienny - zależny od obciążenia

nie ukrywam - teoretyzuję, nie znam się aż tak bardzo

milo, dzięki za link, poczytam

Witek vel Mysza - 23-01-2014, 18:32

Powiem tak. Załóżmy przykładowo: Alternator 90A. Odpalone auto, powiedzmy 2tys rpm, ładuje, regulator utrzymuje 14V. Włączasz el. podgrzewaną szybę i fotele (30A), dmuchawę i wycieraczki (30A), światła i jeszcze coś (30A). Alternator utrzymuje napięcie 14V. Ale włączasz dodatkowe odbiorniki, np przetwornicę pod zapalniczkęi grzane elektryczne fotele. I co się dzieje? Napięcie spada poniżej 14V. Dlaczego? Bo alternator nie jest w stanie wygenerować prądu powyżej 90A, mimo że regulator zadaje mu 14V. Co się dzieje wtedy? Zaczyna się ponadnormatywnie przegrzewać aż do wysypania.

100A altek będzie miał inne "bebechy" i będzie w stanie wygenerować coś powyżej 90A żeby utrzymać napięcie zadane regulatorem. Tak to wygląda.

Dlatego też alternatory producent dobiera do ilości zainstalowanych urządzeń elektrycznych które można naraz włączyć.

m6riano - 25-01-2014, 22:29

Dla potomnych:
alternator od 2,4GDI pasuje p&p do silnika 4G63sohc
masz ten:
MD317862
to ten też będzie pasował:
MD358421
ten prawdopodobnie też:
MD343416

lukasz85lukasz - 29-01-2014, 15:01

Witam,
podepnę się pod temat:)
Kilka dni temu rozładował mi się akumulator (kupiony w grudniu 2013r. czyli ma miesiąc)
Przeczytałem całą dyskusję, zrobiłem pomiary i oto moje wyniki:

Stan akumulatora przed próbą: 11,90 V

1. silnik zimny - bez obciążenia:
- wolne obroty - 14,72 V;
- 2,5 tys. - 14,73 V;
- powyżej 2,8 tys. - 14,76 V.

2. silnik zimny - maksymalne obciążenie (klima, nawiew max, długie światła, radio, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby):
- wolne obroty - 14,55 V;
- 2,5 tys. - 14,54 V;
- powyżej 2,8 tys. - 14,55 V.


3. silnik ciepły - bez obciążenia:
- wolne obroty - 14,30 V;
- 2,5 tys. - 14,33 V;
- powyżej 2,8 tys. - 14,34 V.

4. silnik ciepły - pełne obciążenie (klima, nawiew max, długie światła, radio, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby):
- wolne obroty - 12,45 V;
- 2,5 tys. - 14,16 V;
- powyżej 2,8 tys. - 14,16 V.

I oto moje pytania:
Czy wartości które pogrubiłem nie są za niskie?
Czy niski stan naładowania akku może mieć wpływ na to że ładowanie pod obciążeniem jest takie niskie? Czyli że gdyby akku miał na początku np. 12,6V to ładowanie też było by wyższe?

Reklamować akku czy szukać w instalacji samochodu czegoś co zżarło prąd?
Akumulator rozładował się gdy nie jeździłem samochodem 2 dni

A może regulator pada?

milo - 29-01-2014, 15:17

lukasz85lukasz napisał/a:
Stan akumulatora przed próbą: 11,90 V

Stosunkowo za niskie napięcie nie powinno spadać poniżej 12 V dobry aku powinien mieć około 12,4-12,8 V ,jeszcze zależy jaki masz pobór prądu mierzone w mA to wszystko na postoju
lukasz85lukasz napisał/a:
silnik ciepły - pełne obciążenie (klima, nawiew max, długie światła, radio, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby):
- wolne obroty - 12,45 V;

To normalne
lukasz85lukasz napisał/a:
Czy niski stan naładowania akku może mieć wpływ na to że ładowanie pod obciążeniem jest takie niskie? Czyli że gdyby akku miał na początku np. 12,6V to ładowanie też było by wyższe?

Watpie

arturj123 - 29-01-2014, 16:42

milo napisał/a:
lukasz85lukasz napisał/a:
silnik ciepły - pełne obciążenie (klima, nawiew max, długie światła, radio, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby):
- wolne obroty - 12,45 V;

To normalne


Wg mnie to raczej wskazuje, na brak ładowania a wskazane napięcie to napięcie akumulatora, alternator do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze na ciepłym, przy średnim obciążeniu - pewnie też będzie lipa ładowanie.

Sprawdź dodatkowo miernikiem pobór prądu (nie zapominając o przełączeniu na mierniku zakresu do 10A) - szeregowo podłączając, może jest jakiś złodziej prądu.

francuz83 - 29-01-2014, 16:44

Pomiary napięcia na akumulatorze masz w miarę ok. Jeśli stał 2 dni i się rozładował to być może masz w środku jakieś źródło, które pobiera prąd w stanie spoczynku. Mają tak niektóre kiepskie modele radia (miałem tak w poprzednim aucie, trzeba było klemy zdejmować przed planowanym kilkudniowym postojem auta). Ewentualnie mogłeś nie wyłączyć oświetlenie wewnątrz czy coś podobnego.
Naładuj także akumulator prostownikiem i zobacz jakie jest na nim napięcie. Sprawny akumulator po naładowaniu na maksa ma ok 12,5-12,8 V. Jak jest mniej to może być akumulator do reklamacji.

milo - 29-01-2014, 16:53

arturj123 napisał/a:
Wg mnie to raczej wskazuje, na brak ładowania a wskazane napięcie to napięcie akumulatora, alternator do wymiany/regeneracji.

Przy maksymalnym obciążeniu wszystkie odbiorniki i wolne obroty nie ma cudów ładowanie nie wzrośnie przelicz tylko pobór pradu A ,wg mnie jest dobrze :D

lukasz85lukasz - 29-01-2014, 17:13

Ok akumulator wyjęty ładuje się zobaczymy jak będzie dalej, Jutro włożę sprawdzę czy jest ok i zmierzę pobór prądu na zgaszonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Owczar - 29-01-2014, 17:25

Napięcia, które podałeś są ok. W zasadzie każde EA na biegu jałowym z maks obciążeniem nie daje rady i ładowanie tak spada żeby tylko podtrzymać napięcie akumulatora.
Ja u siebie zmieniłem rolkę na mniejszą i jest min lepiej, ale bez kosmosu. O ile na biegu jałowym jest ok o tyle na biegu jałowym i D ze wszystkimi odbiornikami mam jak u Ciebie.

Napięcie na aku 11,9 - oznacza rozładowany akumulator. Sprawdź pobór prądu na postoju- odczekaj kilka minut i dopiero wtedy odczytaj. Pamiętaj żeby wszystko pozamykać - żarówki w drzwiach i podsufitce ;)

Witek vel Mysza - 29-01-2014, 19:14

lukasz85lukasz napisał/a:
Stan akumulatora przed próbą: 11,90 V
na odpiętej klemie?

lukasz85lukasz napisał/a:
4. silnik ciepły - pełne obciążenie (klima, nawiew max, długie światła, radio, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby):
- wolne obroty - 12,45 V;
- 2,5 tys. - 14,16 V;
- powyżej 2,8 tys. - 14,16 V.
Jest dobrze. Silnik ciepły = niskie obroty jałowe. Pełne obciążenie alternatora na wolnych obrotach silnika doprowadziłoby do unieruchomienia silnika, tak więc pewnie producent się zabezpieczył w ten sposób. Mój też tak miał.
arturj123 - 29-01-2014, 19:33

Owczar napisał/a:
Pamiętaj żeby wszystko pozamykać - żarówki w drzwiach i podsufitce ;)
Trzeba także pamiętać o czasowym podświetleniu stacyjki, które też gaśnie po czasie
lukasz85lukasz - 29-01-2014, 20:10

Witek vel Mysza, Klema przykręcona
Ponadto od czasu gdy mi się rozładował ten akumulator sprawdzam napięcie rano i wieczorem oto wyniki:

Rano 11,88 V

Wieczorem 11,78 V

Rano 12,00 V

Wieczorem 11,98 V

Rano 11,90 V

Dzisiejszego wieczornego nie mam bo jak pisałem wyżej akumulator ładuje się na prostowniku :evil:

Wszystkie pomiary robię na przykręconych klemach

Owczar - 29-01-2014, 20:16

Jezdziles z rozladowanym akumulatorem.
deejay - 29-01-2014, 22:59

lukasz85lukasz napisał/a:
Reklamować akku czy szukać w instalacji samochodu czegoś co zżarło prąd?
Akumulator rozładował się gdy nie jeździłem samochodem 2 dni


Masz "złodzieja " prądu . Ja tak miałem i tez postał dwa dni i brak możliwości uruchomienia , zostało tylko na kontrolki :wink: Po spr okazało sie że instalacja pobiera prawie 0.5A . ( uszkodzony przekaznik webasto )
Spr pobór prądu max do 0,06A , jesli jest ok aku do reklamacji .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group