To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stukanie w zawieszeniu

sipex - 27-02-2011, 19:57

no właśnie tak myślałęm ale przegub chyba bardziej strzela i to podczas jazdy? a tu nawet przy skręcaniu w miejscu słychać..
Hugo - 27-02-2011, 22:26

sipex na tym forum są setki odpowiedzi na Twoje pytanie. Przeważnie zgrzyta sworzeń wahacza prostego, w którym brak jest smaru (zaciera się). Nie jesteś na tym forum od dziś, funkcja SZUKAJ u góry ekranu nie gryzie.
marcinzam - 25-03-2011, 13:58

nie wiem ,czy to dobry temat, ale od pewnego czasu słyszę pojedyńczy stuk z okolic skrzyni gdy gwałtownie puszczam sprzęgło na wstecznym, czy to może byc któraś poducha ?
Anonymous - 25-01-2012, 10:03

Witam Panowie
Znów problem z zawieszeniem achh te polskie drogi.
Otóż przy dynamiczniejszym starcie np zjazd z krawężnika slychać takie mocne uderzenie pusty dzwięk tak samo na dochamowaniu na nierównościach. Dodam ze nic nie stuka na dziurach przy normalnej jezdzie. Na szarpakach diagnosta powiedział że to końcówka drążka ale wydaje mi sie że to niemożliwe aby wydawała ona tak głośny dzwięk ? W czym może tkwić przyczyna banan wymieniany jakies 5 tys km temu a przedni górny wahacz jakies 7 tys km.

Nikt nic nie podpowie ?

19sebo20 - 29-01-2012, 21:37

był poruszony temat ze na dziurach i przy skrecaniu skrzypi cos. Przy zakupie oczywiscie tego nie bylo :) ale i tak mimo wszystko dla wlasnej ciekawosci pojechalem na stacje diagnostyczna. Majster bo obejrzeniu uznal ze zadziwiajaco zadbany i zawieszenie wrecz w idealnym stanie nie ma sie do czego przyczepic. No ale jakby to nie bylo dzien po sprawdzeniu zaczelo cos skrzypiec na dziurach i przy skrecaniu w lewym kole. Myslalem ze to od mrozu jakies gumy. Wiec zdjelem kolo i porpyskalem wszyskie gumy nasmarowalem. I na dzien problem zginal ale teraz znow powrocił. Co o tym myslicie ?

Nie ukrywam ze bardzo wkurzajace jest to ze nowy samochod od tyg hehe i cos skrzypi :D

marcinspike - 31-01-2012, 10:07

Nowy to on był około 10 lat temu, a co do skrzypienia przy skręcaniu to u mnie był to wahacz prosty - to ten z którego lubi się koło wypiąć http://allegro.pl/mitsubi...063956162.html.
Na żadnych szarpakach nigdy mi nikt nie znalazł usterki w zawieszeniu.
trzeba wykręcić i sprawdzić. Ale z tego co piszesz to objawy te same co u mnie.

19sebo20 - 31-01-2012, 21:43

i jaki koszt mniejwiecej tego byl naprawy u ciebie ??
marcinspike - 01-02-2012, 19:23

Ja kupiłem wahacz Oyodo z jappats dałem chyba 230 zł. Wymieniłem sam
KamilR10 - 17-02-2012, 23:59

marcinzam napisał/a:
nie wiem ,czy to dobry temat, ale od pewnego czasu słyszę pojedyńczy stuk z okolic skrzyni gdy gwałtownie puszczam sprzęgło na wstecznym, czy to może byc któraś poducha ?

Dołączam się do pytania, co to może być? Wydaje mi się że coś takiego ostatnio słyszałem u siebie.

przemooo - 23-02-2012, 12:55

A ja zauważyłem zupełnie inną rzecz w moim aucie (wersja 2.5 - Elegance, zawieszenie standard). Jest to poniekąd związane ze stukaniem zawieszenia, dlatego w tym temacie. Z góry przepraszam za długość wywodu, ale chciałbym dokładnie wytłumaczyć.
1. Przejeżdżanie przez próg zwalniający - dojeżdżam do progu (powoli - powiedzmy 5km/h), zawieszenie przednie ugina się (koło "wchodzi" w nadkole), następnie z powodu fizycznych właściwości sprężyny wybija ona nadwozie w górę, dochodzi ono do poziomu naturalnego dla stojącego na kołach samochodu, po czym idzie jeszcze lekko do góry (normalny objaw). W tym momencie koła już zaczynają zjeżdżać z progu i następuje głośne "łupnięcie", po czym nadwozie schodzi w dół i już wszystko wraca do normy.
2. Taka sama sytuacja występuje przy zjeżdżaniu z krawężnika. Zanim nadwozie rozpocznie swoją drogę "w dół" zawieszenie razem z kołem "spada" z krawężnika i znowu "łup".
3. Zjeżdżam z drogi asfaltowanej na kostkę brukową, akurat na zakręcie. Uskok między asfaltem a brukiem ma kilka cm w dół. Nadwozie lekko przechylone, więc koło po wewnętrznej stronie zakrętu odciążone. I znowu, gdy zjeżdża z tego uskoku słychać "łup".
O ile wyżej opisana sytuacja z krawężnikiem przytrafia się również w innych samochodach, o tyle pozostałe są już dla mnie dziwne.
Oglądałem rysunki zawieszenia i nie zaobserwowałem tam żadnego elementu ograniczającego ruch zawieszenia "w dół". W związku z tym wydaje mi się, że przyczyna leży w tym że kończy się skok amortyzatora. I stąd ten dźwięk. Według mnie amortyzatory mają za krótką drogę "na wysunięcie" w stosunku do normalnego położenia, gdy samochód stoi na kołach. Czy koledzy mają podobne objawy? Czy ja mam za długie sprężyny? Czy może za krótkie amortyzatory? A może to znak że należy wymienić amortyzatory, bo za słabo tłumią i pozwalają na zbyt mocne wysunięcie. Nie zauważyłem jednak żadnych innych objawów, które by o tym świadczyły. Jak to sprawdzić?

Hugo - 23-02-2012, 20:00

przemooo, sprawdź czy nie pękła sprężyna zawieszenia, ale objawy są bardzo podobne do wybitego sworznia górnego wahacza.
polaff - 23-02-2012, 23:48

ja mam identyczne objawy + drgania przy duzych prędkościach, których nie mogę się pozbyć....
arturj123 - 24-02-2012, 00:57

U mnie jakiś "tuningowiec" skroił o zwój, a może ciut więcej przednie sprężyny objaw przy progu zwalniającym dokładnie tak samo :)
Amortyzatory też możesz sprawdzić, pewnie trupy

polaff - 24-02-2012, 08:21

arturj123 napisał/a:
Amortyzatory też możesz sprawdzić, pewnie trupy

sprawdzałem w lato ~~75%

komarsnk - 24-02-2012, 09:12

polaff napisał/a:
arturj123 napisał/a:
Amortyzatory też możesz sprawdzić, pewnie trupy

sprawdzałem w lato ~~75%

mmhmm ja dla picu sprawdzałem wylane amorki. I też miały 75% :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group