To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Opony zimowe, jazda w okresie zimowym itp

Morfi - 08-01-2010, 23:03

krzychu napisał/a:
2 opony letnie a 2 zimowe to jest zło.

Własnie przez taki zestaw ojciec zakonczył dotychczasowa kariere kierowcy (24 letni staż).
Rok temu go obróciło i uszkodził Fiata CC.

rosomak1983 - 08-01-2010, 23:12

Morfi, jak to zakończył?
xor - 08-01-2010, 23:14

Pexu napisał/a:

w odwrotnej sytuacji tył samochodu Cię zacznie wyprzedzać i staniesz w poprzek drogi...

a pewnie zacznie wyprzedzać, tylko z nadsterowności da się auto wyciągnąć, z podsterowności już zdecydowanie trudniej

Morfi - 08-01-2010, 23:17

rosomak1983, Auto nie nadaje sie do naprawy a rodziców nie stać na kupno innego.
Anonymous - 08-01-2010, 23:19

xor napisał/a:
a pewnie zacznie wyprzedzać, tylko z nadsterowności da się auto wyciągnąć, z podsterowności już zdecydowanie trudniej


a od zawsze slyszalem ze latwiej jest opanowac podsterownosc:)

krzychu - 08-01-2010, 23:22

deenbe napisał/a:
a od zawsze slyszalem ze latwiej jest opanowac podsterownosc:)


Można, gorzej jak ta nadsterowność to pernamenty brak przyczepności jednej osi a druga całkiem dobrze sobie radzi. Wtedy nie ważne czy przód czy tył i tak jest grubo pamiętam kolega co poldolotem tak jeździł przód jakieś chłamy, a z tyłu zimówki ten to się na stresował manewrowanie przy parkowaniu było nie lada wyzwaniem... Hamowania prawie brak, skręcać nie chciało..... ale za to przyspieszało dobrze :badgrin:

xor - 08-01-2010, 23:37

deenbe napisał/a:

a od zawsze slyszalem ze latwiej jest opanowac podsterownosc:)


to zupelnie odwrotnie jak ja :)

Nadsterownośc opanować stosunkowo łatwo.
Zaswiadczą o tym rzesze drifterów, również forumowych ;)

Morfi - 08-01-2010, 23:40

http://www.youtube.com/watch?v=BaXXrKFJctU
Szkoda, że nie mam kasy aby na taki tor pojechac i się przekonać.

kolejny artykuł
http://www.auto-swiat.pl/...yl,25198,1.html

xor - 08-01-2010, 23:47

Się tak zacząlem zastanawiać co ja robię w zcasie poślizgu.
Nadsterownego to co wszyscy - kontra i gaz.
Podsterownego - ha... przy niedużej prędkości ręcznym zarzucam tyłem, jednocześnie prostując koła i gaz, czyli podsterownośc zwalczam nadsterownością :)
Przy więszych prędkościach odpuszczam gaz, lekko prostuję koła i z sercem w gardle modlę się o odzyskanie przyczepności, na tyle aby ominać przeszkodę.

krzychu - 08-01-2010, 23:53

Morfi napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=BaXXrKFJctU
Szkoda, że nie mam kasy aby na taki tor pojechac i się przekonać.


Pada kwestia "profesional driver" a gość nawet nie kontruje.


Morfi napisał/a:

kolejny artykuł
http://www.auto-swiat.pl/...yl,25198,1.html


Koła należy rotować tak żeby zużywały się równomiernie tylne i przednie opony.

xor napisał/a:

Podsterownego - ha... przy niedużej prędkości ręcznym zarzucam tyłem, jednocześnie prostując koła i gaz, czyli podsterownośc zwalczam nadsterownością :)


Zwalczanie podsterowności ręcznym nie jest dobrym pomysłem szczególnie jeśli jesteśmy po zewnętrznej zakrętu. Odpuszczenie gazu pomaga w 90% jeśli nie damy rady to prędkość była za duża.

Morfi - 08-01-2010, 23:58

krzychu, Pomaga zaciaganie rekawa. Przy 20 km/h na lodzie nie wyhamujesz na 20m. Nawet ABS nie pomoże. A zaciagniecie rekawa może uratowac felge lub opone :) Po drugie stawiając auto bokiem szybciej hamujesz :)
krzychu - 09-01-2010, 00:01

Morfi napisał/a:
krzychu, Pomaga zaciaganie rekawa. Przy 20 km/h na lodzie nie wyhamujesz na 20m. Nawet ABS nie pomoże. A zaciagniecie rekawa może uratowac felge lub opone :) Po drugie stawiając auto bokiem szybciej hamujesz :)


Niekiedy nie ma miejsca, a zaciągając ręczny tracisz co najmniej 2-4m a to już drugi pas albo pobocze. Nie widzę tego ale ok może ktoś próbował i zadziałało mi tam pomaga zdjęcie gazu Lancer jest bardzo dobrze wyważony na gazie podsterowny bez gazu popada w nadsterowność przy mocniejszym skręcie kierownicą.

xor - 09-01-2010, 00:05

jeśli w ogóle doszło do podsterowności to znaczy że prędkośc już była za duża.

przy krawędzi zakrętu to już nic nie pomoże

nie zgadzam się z tym, że ręczny nie jest dobrym pomysłem. Przy niskich prędkościach (~20kmh) wielokrotnie go w tym celu wykorzystywałem z dobrym skutkiem na śliskiej nawierzchni.

Morfi - 09-01-2010, 00:09

http://www.mototube.pl/fi...ki-zakret-hehe/
jaca71 - 09-01-2010, 00:36

Ale fajna zima się zrobiła :( Do pracy dotarłem bez przygód. Godzina 23:00 idę do samochodu i zonk. Na samochodzie tak z 3mm lodu (deszcz i temperatura -1-0C. Samochód jedna bryła nie bardzo jest jak drzwi otworzyć. Ale udało się zapaliłem grzanie na maksa i "Mors" w łapę. Wszystko fajnie tylko nie było jak skrobać szyb bo nogi odjeżdżały i się rozjeżdżały - zero zaparcia by się do szyby dobrać. Mors zadziałał szyby czyste to jedziemy. I o dziwo jechało się ok. Jutro ma być nie lepiej a miały być narty... a raczej muszą być bo córa ma wyjazd ze szkółki to i cała reszta familii się zabierze. Ciekawe jak będzie się jutro jechać?

Edit: Zapomniałem napisać że dzisiaj pierwszy raz od przedszkola pokazałem komuś język.
Wczesne popołudnie, śnieg pada drobny ale powoli zamienia się w deszcz, ślisko i ciemno się robi. Miejsce Kraków, ulica Mogilska wyjechałem z Kosynierów i chciałem nawrócić do centrum zaraz za przystankiem pod KWP. Jestem na rozbiegówce po nawrotce i chcę na pas przeskoczyć. Ale jakiś uparty kolo się zaczął bawić, dziurę przed sobą skasował na pierwsze mignięcie. To zwolniłem żeby za nim wjechać - on też hamuje, oczywiście pewnie dlatego że czerwone było, tylko po co wcześniej przyspieszył? Musiałem stanąć bo mi się rozbiegówka skończyła na szczęście ten za nim był z innego gatunku i mnie bez problemu wpuścił. Za światłami przejechałem na prawy a kolo utknął za skręcającym w Kosynierów z prawym migaczem. Normalnie to bym go wpuścił tym razem nie i jeszcze mu język pokazałem - bardzo swego czynu żałuję, znaczy tego języka i tego że go nie wpuściłem. Chyba lepszą nauką byłoby go wpuścić ale cóż poniosło mnie... To taka forma spowiedzi :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group