To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Klimatyzacja - działanie, przeglądy, konserwacja,części.

tyku - 13-08-2015, 18:50

Lucas123w napisał/a:
Z lenistwa używam auto i jestem zadowolony, czy to na krótkim czy na długim odcinku.

Czyli na 2 i 3 pokrętle jest na auto :?:
Lucas123w napisał/a:
klima na 22 ustawiona,

Nie za wysoka temperatura jak na takie upały :?:
Lucas123w, Licznik z ASXa(benzyna), przebieg prawidłowy. :wink:

Lucas123w - 13-08-2015, 21:02

tyku, przy ponad 38 stopniach to jak dla mnie niska temp 22 w aucie. W Łodzi na obiad jak wysiadłem to szoku doznałem i zalany potem. Powinno się ponoć nie więcej jak 10 stopni różnicy robić.
tyku - 13-08-2015, 21:28

Lucas123w, Jeżeli jedziesz w długą trasę to się zgodzę z takimi ustawieniami, ale na odcinku 2-3 km muszę dać na minimum tj. 15 stopni. Potrzeba natychmiast uzyskać jak najniższą temperaturę wewnątrz. :wink:
aequitas - 13-08-2015, 21:46

Mam wrażenie jakbyśmy mieli inne modele samochodu.

W trybie auto, po prostu marznę, dlatego manualnie ustawiam sobie nawiew. Zazwyczaj gdy chcę by szybko się schłodziło to ustawiam temperaturę na 17*C, drugi bieg nawiewu, oraz nawiew na szybę. Po osiągnięciu dla mnie optymalnej temperatury, ustawiam na 23*C, i pierwszy bieg nawiewu i mogę tak jechać w największym upalę, w samochodzie i tak jest chłodno.

Nie wiem jakich modyfikacji trzeba dokonać by włączona klimatyzacja dawała jeszcze kopa. W poprzednim samochodzie klima również obciążała silnik i generalnie większość znajomych to potwierdza.

tyku - 13-08-2015, 22:23

Cytat:
Nie wiem jakich modyfikacji trzeba dokonać by włączona klimatyzacja dawała jeszcze kopa.

Takiej:

aequitas, Czytaj uważniej co było napisane powyżej. :wink:
Cytat:
Pewnie wynika to z tego, że mam filtr stożkowy, który nie jest zamknięty w obudowie. Chodzi dodatkowy wentylator i powietrze dostaje się nie tylko z samego układu dolotowego.

:wink:

michaello - 14-08-2015, 15:05

Przepraszam z jakiego "dodatkowego" wentylatora ta większa moc, czegoś tu nie rozumiem?
Mowa o wentylatorze przy parowniku? Jesli natomiast kolega ma na mysli sladowe ilosci "lewego" powietrza dostajace sie do filtra przez komore to gratuluje tezy o zwiekszonej mocy.

tyku - 16-08-2015, 13:08

michaello napisał/a:
Jesli natomiast kolega ma na mysli sladowe ilosci "lewego" powietrza dostajace sie do filtra przez komore to gratuluje tezy o zwiekszonej mocy.

Nie wnikałem skąd się powietrze dostaje do filtra(myślę, że z wentylatora), ale po załączeniu klimy jakby lancer dostawał dodatkowej mocy(nie chodzi o przyrost jak z turbosprężarki), a powinno być na odwrót. :wink:

piomic - 23-08-2015, 22:20

tyku napisał/a:
na odcinku 2-3 km muszę dać na minimum tj. 15 stopni. Potrzeba natychmiast uzyskać jak najniższą temperaturę wewnątrz.
No ja właśnie od tego mam klimatyzację automatyczną żeby za mnie w takich warunkach ustawiała się na maksa a po schłodzeniu odpuszczała. Cały rok jeżdżę na "22°C auto auto", jak mokro przekręcam na szybę, przy upałach podnoszę do 26-28°C i działa bez zarzutu.
mjsystem napisał/a:
piomic napisał/a:
Chłodzi bez zarzutu, może wiatraki mocniej chodzą ale i warunki termiczne raczej nietypowe ostatnio.
Poczekaj kilka dni na "normalne temperatury". Być może wróci do normalnego zachowania, być może czynnik się kończy, etc. Sprawdzić zawsze warto- to inna rzecz.
Byłem, sprawdziłem. Okazało się, że trochę ubyło przez te lata – w układzie było 60g czynnika (a powinno być 500!), co najlepsze kiepsko bo kiepsko i nie we wszystkich nawiewach (ten po prawej od radia dmuchał ciepłym) ale jednak działała.
Spadi - 29-09-2015, 20:28
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Klimatyzacja mocno obciąża samochód
Hej,

Poprzedni mój post poszedł do kosza gdyż problem nie był właściwie sprecyzowany.

Tym razem chciałem was zapytać o klimatyzację, i czy to normalne, że obciąża silnik aż tak bardzo, że obroty spadają o 500 obr/min w dół?
Lancer obroty na klimatyzacji .

Ogromny spadek obrotów widać za pierwszym razem (ok 20 sekunda filmiku), później spadają obroty mniej drastycznie. Jednak podczas jazdy na trasie czuć, że samochód traci sporo mocy gdy klimatyzacja pracuje...

Co sugerujecie sprawdzić?

Robert_N - 30-09-2015, 14:49

U mnie nawet ruchu wskazówki nie widać, wiec coś musi być nie tak.
tyku - 30-09-2015, 16:40

Spadi napisał/a:
obroty spadają o 500 obr/min w dół?
Obroty podczas załączenia sprężarki wzrastają, a nie spadają.
Spadi napisał/a:
Co sugerujecie sprawdzić?

Zrobić przegląd klimatyzacji. :wink:

wechman - 15-04-2016, 23:11
Temat postu: Problem z obrotami przy włączonej klimie
Witam.
Mam problem z moim Lancerkiem. Rocznik 2010 silnik 1.5...
Otóż przy uruchomionej klimie, na postoju sprężarka klimy działą ok. 20 sekund, następnie wyłącza się na około 9 sekund i tak w kółko. Problemem jest to że podczas załączania sprężarki obroty spadają i silnik się dusi. Co na to poradzić?
Miał ktoś podobnie czy to może taka bolączka tego modelu?

Pozdrawiam!

brylekVFR - 16-04-2016, 22:01

Ale jak silnik się dusi? Gaśnie? Czy obroty spadają, po chwili się podnoszą? Za chwile idą w górę i wracają do normy?
coni940 - 16-04-2016, 22:16

a jak jedziesz, masz obroty powiedzmy 2000 albo wiecej i wlaczysz klime, to dziala poprawnie? ja w poprzednim aucie (honda civic) mialem taki problem, ze na wolnych obrotach klima praktycznie nie chlodzila, wiala takim lekko chlodnym powietrzem, czasem nawet cieplym, pomimo temperatury ustawionej na minimum. okazalo sie, ze problemem byl zawor rozprezny - byl chyba lekko przyrdzewialy i blokowal sie, przez co nie bylo odpowiedniego cisnienia w ukladzie. jezeli obroty silnika przekroczyly 1500rpm klima normalnie dzialala i lecialo zimne powietrze.
wechman - 17-04-2016, 12:32

Silnik nie gaśnie, ale obroty spadają znacznie. Tak, że samochód wpada w mocne wibracje. Nie musze mówić że jest to na dłuższą metę uciążliwe, szczególnie podczas jazdy w korku. Aha... kiedy sprężarka się załączy, a obroty spadną, to w czasie pracy sprężarki obroty mocno falują i nie osiągają odpowieniego poziomu bez lekkiego podpompowania pedałem gazu.

Przy normalnej jeździe problemu nie ma. Przy jeździe autostradą klima pracuje bez zastrzeżeń i mocno chłodzi. Wydaje mi się, że rzeczywiście chłodzenie w czasie postoju jest trochę ograniczone.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group