[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jarzma, zaciski hamulcowe, piasta - problemy,naprawa,części.
mazin - 13-10-2017, 10:54 Temat postu: Re: Jarzma do hamulców tył Mam dwa krótkie pytania:
1. Jakie narzędzia są potrzebne do zregenrowania zacisków (i przód i tył) w lancerze? Chodzi o wymianę tłoczków, gumek, prowadnic jarzma. Czy trzeba miec jakieś specjalne klucze, czy też wystarczy zestaw standardowy (tj. klucze, szczypce + imadło)? Wiem mniej więcej jak wygląda cała operacja, ale nie mam pojęcia czy lancerowe zaciski nie różnią się istotnie od np. vagowskich.
2. Jakim smarem smarować prowadnice? Miedziowy? A jesli nie miedziowy to jaki?
Gregix - 13-10-2017, 11:35
Moze bialy/przezroczysty silikonowy wysokotemperaturowy. Taki 200+
Miedziowy zdaje sie tez jest ok. Trzeba unikac na bazie mineralnych jako ze pod wplywem temp zaczynaja dzialac jak klej...
Ja korzystalem z porad tego goscia https://m.youtube.com/watch?t=672s&v=6RQ9UabOIPg
tyku - 13-10-2017, 11:39
Gregix napisał/a: | Miedziowy zdaje sie tez jest ok. | Tylko nie miedziowy.
Na stronie 8 masz opisane jakim smarem się posłużyć.
mazin - 13-10-2017, 11:57
OK, dzięki, wszystko jasne. Zdaje się, że nawet mam toto w garażu, bo w motocyklu używałem.
A coś na temat niezbędnych narzędzi? Klucze, rozpychacze, praski itp? Planuję zdjąć, odkręcić zaciski, oczyścić, podmalowac, wymienić gumki a może całe tłoczki itp. - czyli taka kompleksowa zabawa, ale nie wiem w co się jeszcze *muszę* zaopatrzyć.
Gregix - 13-10-2017, 12:09
U mnie tloczki i gumki byly jeszcze w miare ok. Tylko te blaszki z zestawu wymagaly oczyszczenia z brudu. To co sieglem na tloczku tez oczyscilem. No i papierem zaciski i calosc. Umyte. Pomalowane.
Do zacisniecia tloczka by wcisnac nowe klocki uzylem takiego recznego imadla i starego klocka...srodki prowadnic oczyscilem ze starego mazidla. Bylo jakies kleiste gowno...
tyku - 13-10-2017, 12:41
mazin, Wszystko zależy od stanu, jaki zastaniesz po rozebraniu zacisków.
Chyba, że chcesz sprawne tłoczki wymieniać. Jeżeli masz sprawny układ to wymień tylko tuleję śruby - prowadnicy zacisku hamulca ( MB699264 ).
Najlepiej to będzie kupić zestaw na przód 4605A259 - cena około 95 zł, lub na tył 4605A262 - cena 110 zł.
Do wymiany może być zestaw montażowy przednich klocków hamulcowych (Numer Mitsubishi - MR527673 ) i zestaw montażowy tylnych klocków hamulcowych (Numery Mitsubishi - MR510545 ; MR493177 ).
mazin - 13-10-2017, 13:55
OK, dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Temat reparaturek czy tłoczków mam "ogarnięty", tj. wiem co może być potrzebne. Chodzi mi raczej o jakies nietypowe narzędzia, bez których się nie da rozłożyć a potem złożyć zacisku. Nie zamierzam wymieniać niczego na zapas, ale ponieważ od nowości hamulce nie były ruszane, to z pewnością choćby przesmarowanie się przyda.
lurek - 13-10-2017, 14:36
A jakie jarzmo polecicie na tył? Firmy NTY, FEBEST? Firm nie znam a to w sumie jedyny wybór na aledrogo.
mazin - 14-10-2017, 10:04
I jeszcze jedno pytanie: Jakie wymiary mają podkładki/uszczelki (zakładam, że miedziane) na końcówce przewodu hamulcowego (z przodu)? Nie planuję go odkręcać, ale jeżeli okaże się, że bez zdjęcia zacisku z auta nie da się go zregenerować, to wolę być przygotowany.
grzesiopol - 14-10-2017, 14:20
Z narzędzi nietypowych nic raczej ci nie trzeba, chyba, że chcesz sobie usprawnić pracę to do wyjęcia tłoczka z zacisku możesz użyć specjalnych narzędzi ale lepiej użyj sprężarki bo szybciej i najtaniej to wychodzi, trzeba tylko uważać aby tłoczek nie wyskoczył całkiem z zacisku bo mogłoby sie to skończyć źle dla twojego zdrowia Trzeba sobie podłożyć jakieś drewienko między tłoczek a te ramiona co trzymają klocki hamulcowe.
To też dobry patent.
Gregix - 15-10-2017, 15:50
Źle wcześniej umieściłem posta więc przeklejam tu
Zerknąłem w hamulce na wszelki i moim oczom ukazało się to
najwidoczniej wcześniej uszkodziłem i po złożeniu się przetarło.
Tera pytanie - jako że sprawdziłem poziom płynu i jest pod korek nie wiedzieć czemu... - czy to ma jakiś wpływ i czy wymaga naprawy/regeneracji.
Po złożeniu z powrotem wszystkiego kontrolnie się przejechałem i ostro pohamowałem z 4x z okolic 80km/h do zera(lokalne drogi) i różnicy nie widać. Płynu nie ubywa. Klocki nie ocierają się jak jadę normalnie o tarcze. Tarcze rozgrzane były że prawie zostawiłem na nich naskórek...
ravpraca - 17-10-2017, 00:33
Jeśli elementy MB699264 o których wspomniał tyku są wykonane z gumy to bym był bardzo ostrożny ze smarowaniem prowadnic środkiem Plastilube.
Smar ten działa degradująco na gumę. Chyba, że te elementy gumowe są akurat odporne ale tego nie wiadomo.
Prowadnice z tymi elementami gumowymi smarowałbym tylko smarem silikonowym wysokotemperaturowym.
Plastilube można posmarować (a tak naprawdę delikatnie "natłuścić") miejsca styku klocka z jarzmem i klocka z tłoczkiem.
komajaro - 01-12-2017, 13:12
Serwis wymienil mi ostatnio lewy tylny zacisk hamulcowy (bo sie okazalo, ze plyn wyciekal hamulcowy). Po wymianie jak sie ledwo tocze i zaciagne delikatnie reczny, z tylu dochodza gluche dzwieki dosyc glosne, jakby sie cos zapieklo i nagle odbilo, lupanie jakby walil ktos w beben.
Wymieniac prawy zacisk rowniez, czy cos innego polecacie ? (teraz wyraznie lewy tyl hamuje lepiej przy zaciaganiu recznego niz prawy, jak sie wolno jedzie to ciche pukanie slychac z tylu)
Ogolnie to nie spotkalem jeszcze mechanika, ktory by wiedzial jak sie tego pozbyc, uzyskuje jedynie
-tak to juz jest
-albo przeczyszcza, przesmaruja i za chwile to samo
tyku - 02-12-2017, 15:15
komajaro napisał/a: | teraz wyraznie lewy tyl hamuje lepiej przy zaciaganiu recznego niz prawy | To się reguluje.
komajaro napisał/a: | -tak to juz jest | Jakoś u mnie jest inaczej.
komajaro - 12-12-2017, 19:31
Zanim sie wybiore do nich wymienic drugi zacisk (ewentualnie wyregulowac) to mam pytanie:
- na fakturze jest:
1. usluga wymiany zacisku - 50zl brutto
2. zacisk hamulca bhz921e - 400zl brutto
z tego co widze na necie to zacisk ten kosztuje od 150 do 369zl - skad wiem ktora wersja jest u mnie ?
|
|
|