To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

mackbeth - 17-10-2011, 13:36

Albo Evoscan i kabelek za pare zł...:)
Owczar - 17-10-2011, 13:38

Tyle, że dla aut po drugim lifcie Evoscan nie widzi obu banków... Widzi tylko pierwszy.
mackbeth - 17-10-2011, 14:35

Ano fakt, po drugim lificie:) he, mało takich autek jest:)
danino88 - 17-10-2011, 19:26

no ja mam po drugim :lol:
lukasz12 - 17-10-2011, 21:17

Jackall napisał/a:
Silnik 6G72 występował między innymi w Sigmie, Eclipse i 3000GT


Do Galanta EA podejdzie bez nadmiernej rzeźby tylko ten Eclipse 3G i (SOHC 24V). Sigma i 3000GT mają starszą wersję która kręci się do tyłu, ze skrzynią biegów po stronie pasażera.

swinks_UK - 18-10-2011, 13:59

MATTNATTS napisał/a:
Wie ktoś czy kolektor z vr-4 pasuje P&P do N/A v6?

Pasuje p&p. Brak EGR, który trzeba w v6 zaślepić.

W weekend przeprowadziliśmy lokalne testy na V6 z 2001 (drugi lift). Zastosowanie kolektora z vr4 "zabija" środek momentu obrotowego, dół i góra za to robią się bardzo agresywne. Cóż, ta zmiana powoduje że poświęcamy płynność silnika na rzecz agresywności.
Jeśli ktoś używa auta do jazdy miejskiej - nie polecam tego modu. Chyba, że zrobimy flash kompa i dobierzemy charakterystyki map paliwa, zapłonu itd.

Owczar - 18-10-2011, 15:51

Panowie, a ja mam pytanko z troszkę innej beczki.

Po tych moich przeróbkach auto w sumie jeździ rewelacja bo łeb w łeb z Hondą Civic 2.0Vtec w manualu 160KM, ale to spalanie to jedna chyba ciut za wysokie. Znaczy samo spalanie to mnie jakoś nie dziwi, ale korekty LTFT, które są non stop powyżej zera, a w większości oscylują koło +10.

Generalnie to jestem przekonany, że to wina sond. Jedno, że są nieoryginalne, a drugie, że są wywalone oryginalne kolektory i wrzucone przedliftowe. Sonda może mieć trochę inną powierzchnię, którą opływają spaliny.

Z tego co wyczytałem to sonda działa na zasadzie porównywania składu powietrza i spalin. Gdy w spalinach nie ma powietrza to tlen zawarty w powietrzu generuje siłę elektromotoryczną (mieszanka bogata), gdy w spalinach jest tlen to siła elektromotoryczna się nie generuje. Generalnie czy mieszanka bogata, czy uboga, to w spalinach tlen będzie zawsze, tylko w tym 1 wypadku będzie go znacznie mniej.

Odnoszę wrażenie, że moje "sondy" są zbyt czułe i małą ilość tlenu interpretują już jako ubogą mieszankę. Przez to korekty lecą w górę. Z wydechu czuć paliwo...

Rozwiązanie rozsądne to analiza spalin i dopasowanie długości gniazda sondy tak, by dochodziło do spalania mieszanki stechiometrycznej. Tak zrobiłbym już dawno, ale dostęp do sond mam okropny i zastanawiam się nad obejściem.

Zmodyfikować dolot tak, by powietrza było w rzeczywistości więcej, ale żeby przepływka tego nie zauważyła. Tylko teraz zastanawiam się co na to sondy. Widzę 2 scenariusze.
Pierwszy to taki, że powietrza będzie więcej, ale też powietrza w spalinach będzie więcej i sondy jeszcze bardziej wywindują korekty.
Drugi to taki, że dojdzie do lepszego dopalania mieszanki i w spalinach będzie mniej O2 i mniej PB. Wtedy sondy powinny pracować jak pracują.


swinks_UK, liczę, że coś podpowiesz, bo w tym temacie jesteś zorientowany. :)

W wolnej chwili zrobię test i obserwując korekty wyjmę filtr powietrza i część obudowy.

Anonymous - 18-10-2011, 16:16

swinks_UK napisał/a:
MATTNATTS napisał/a:
Wie ktoś czy kolektor z vr-4 pasuje P&P do N/A v6?

Pasuje p&p. Brak EGR, który trzeba w v6 zaślepić.

W weekend przeprowadziliśmy lokalne testy na V6 z 2001 (drugi lift). Zastosowanie kolektora z vr4 "zabija" środek momentu obrotowego, dół i góra za to robią się bardzo agresywne. Cóż, ta zmiana powoduje że poświęcamy płynność silnika na rzecz agresywności.
Jeśli ktoś używa auta do jazdy miejskiej - nie polecam tego modu. Chyba, że zrobimy flash kompa i dobierzemy charakterystyki map paliwa, zapłonu itd.


Orientujesz się jak kwestia będzie wyglądała przy zastosowaniu kolektora z vr4 w przedliftowej V6? Identycznie czy może wystąpi jakaś różnica? Czy w przypadku zastosowaniu kolektora z vr4 jest różnica w wartościach mocy/momentu czy po prostu zmienił się wykres?

swinks_UK - 18-10-2011, 23:14

kuzi napisał/a:

Orientujesz się jak kwestia będzie wyglądała przy zastosowaniu kolektora z vr4 w przedliftowej V6? Identycznie czy może wystąpi jakaś różnica? Czy w przypadku zastosowaniu kolektora z vr4 jest różnica w wartościach mocy/momentu czy po prostu zmienił się wykres?


Nie sądzę by miało znaczenie czy przedlift czy polift V6. Niemal identyczny dolot (w vr4 jest różnica :wink: ), czego nie można powiedzieć o wydechu.

W niedzielę mieliśmy swój lokalny dzień warsztatowy z CVR4. Do południa na mój pomysł, podmieniliśmy kolektor w V6 (auto klubowicza ) i zrobiliśmy z godzinę jazd próbnych z próbnikiem lambda wpiętym w wydech (Paul ma taki jak na stacjach diagnostycznych i hamowniach), i tzw. time attackiem HKSu (taki bajer co mierzy czasy torowe, przyspieszenia, G w każdej płaszczyźnie, kalkuluje moment i moc). Ten gadżet HKS nie jest co prawda tak dobry jak hamownia, ale daje pojęcie o tym jak auto się zachowuje.
No i po pierwsze, odczucia z płynności auta - fatalnie. Auto wydaje się bardzo nieokiełznane.
Po drugie po naszych pomiarach mogę powiedzieć, że w dolnym zakresie obrotów do 2000 jest ostro w górę, potem dramatycznie płasko, i auto sie budzi koło 5200. Tak jakby miał turbo dziurę, albo podobnie do charakterystyki Hondowego V-Tec'a. Mocy praktycznie nie przybyło, moment urósł ale powyżej 5500 (trochę bezużyteczny), w dolnym zakresie lekko przelewa paliwem jak na n/a.
To wszystko można ogarnać i wystroić nawet uzyskując co nieco, ale do tego trzeba godzin na hamowni i umieć stroić mapy w ecu. Jak na mod p&p jednak nie polecam.

[ Dodano: 18-10-2011, 22:19 ]
Owczar napisał/a:


swinks_UK, liczę, że coś podpowiesz, bo w tym temacie jesteś zorientowany. :)

W wolnej chwili zrobię test i obserwując korekty wyjmę filtr powietrza i część obudowy.


Ty się nie patrz na koretkty, bo nie wiesz skąd się one biorą, tylko po kolei diagnozuj problem.
Niestety idealnie byłoby założyć szerokopasmówkę z kontrolerem i logowaniem. Zrobić jazdy na min. load (cruise) w całym zakresie, zrobić jazdy na high load. Potem zobaczyć jak wyglada afr w całym zakresie.
Idealnie powinieneś mieć na low load coś pod 14.7 do 15.2, a przy dociśnięciu gazu powinno spadać do 12.2.
Wtedy zobaczysz czy ci naprawdę przelewa paliwem i w którym momencie. Potem się bedziemy dalej zastanawiać.

Owczar - 18-10-2011, 23:48

Szerokopasmówkę wkręca się w miejsce oryginalne sondy?

Bo zastanawiam się jaki wtedy sygnał bierze ECU...

swinks_UK - 19-10-2011, 07:56

Owczar napisał/a:
Szerokopasmówkę wkręca się w miejsce oryginalne sondy?

Bo zastanawiam się jaki wtedy sygnał bierze ECU...


Tak.
Z kontrolera masz wyjście narrowband 0-1V które łaczysz z ECU.

danino88 - 19-10-2011, 11:43

swinks a czy mierzyłeś to z filtrem HKS czy był jakiś zwykły?
CIENIO1 - 19-10-2011, 19:13

a co do swap silnika.to czy wiązka elektr.pasuje z anglika? bo robiłem taki temat w audi a4 i różniły się stronami w europejczyku wchodziła z lewej strony a w angliku z prawej.i była ju8z za krotka .nie wiem jak to jest w galancie. a co z np.sondami z tego co wiem to w 2.5 są 2? czy 4? jak 2 to ok a jak 4? to problem.a jeszcze jedno a półosie przeguby, i piasty?są takie same? a może ktoś wie kto chce sprz4edac galancika z Niemiec,,lub Anglika.
Owczar - 19-10-2011, 19:21

Wiązka silnika pasuje bez problemu bo wchodzi przez srodek grodzi.

Kup gala przedliftowego w którym są 2 sondy. 4 były po drugim lifcie.

Półosie i przeguby pasują.

CIENIO1 - 19-10-2011, 19:26

dzięki.a mam pytanko ja mam galancika z 98/99 roku to od którego roku mogę kopić gala i do którego?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group