[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Czujnik ABS - komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED
sla - 09-07-2019, 17:16
W ramach oszczędności zawsze możesz kupić używkę sondy która jako nowa kosztuje ok 100 zł, Zapłacisz 20 zł i będzie super.
misiek962 - 10-07-2019, 11:55
Panowie szybkie pytanie padł mi czujnik w tylnym lewym kole, gdzie jest wtyczka od tego czujnika, co trzeba rozebrać siedzenie, boczek?
misiek962 - 13-07-2019, 16:31 Temat postu: Procedura kasowania błędu abs Chłopaki jaka jest procedura bo zdiagnozowano u mnie ze tylny czujnik jest walniety, wymieniłem ale abs dalej świeci, nie pomogło odpiecie aku ani jazda 30 km dystansu
mentolo84 - 16-07-2019, 22:37
pompa abs? prawa lewa strona? przekladales czujnik z jednej na druga strone ze wiesz ze na bank walniety?
diablovv - 27-08-2019, 17:22
(c2116 napiecie zasilania silniczka pompy ) zarówki bezpieczniki sprawdzone czyżby faktycznie pompa ??
apikus - 30-08-2019, 10:04
Ja mam ten sam błąd C2116 i dodatkowo C2101. Pojawiają się co jakiś czas. Podobno to może być wilgoć na kostce pompy
Golotheman - 11-01-2020, 20:39
Niestety 3 dni przed przeglądem rejestracyjnym mnie też dosięgnęła klątwa wrednego absa. Dziękuję za informacje kolegów, którzy przeszli proces - dużo ułatwiło mi to w spokojnym podejściu do pracy i rozwiązaniu tego problemu.
Błąd abs wywaliło na stałe kilka sekund po odpaleniu zapłonu i nie zgasł do końca. Nie znając przyczyny, podjechałem do sąsiada który dysponował czytnikiem błędów (nie fabryczny). Bo oczywiście na obd2 nic mi się nie świeciło. Błędów u niego też nie było, jedyne co - to po przejechaniu paru metrów, wykazał zerowe prędkości obrotowe na tylnim prawym kole.
Czujnik zamówiłem na alledrogo pasującego do numeru katalogowego 4670A580 - mam lancera CX3A sportback. Sąsiad skasował 20 zł, czujnik kosztował 40 zł.
stary czujnik:
https://naforum.zapodaj.net/7e35ca4e11fa.jpg.html
droga przewodu:
https://naforum.zapodaj.net/2370dfb12308.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/146fa8466107.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ea4255333fb9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/017e766b7455.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fc52189ddb58.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/24eefade65a2.jpg.html
kostka czujnika pod tapicerką bagażnika ( aby go rozpiąć, trzeba podważyć zieloną spinkę od spodu i całość przesunąć w dół. wtedy z drugiej strony pojawia się druga spinka, która po naciśnięciu uwalnia gniazdo)
https://naforum.zapodaj.net/a0cf0887064a.jpg.html
ujście przewodu w nadwozie
https://naforum.zapodaj.net/8a2bf463df51.jpg.html
Jak to ktoś napisał - "wystarczy" zdjąć tapicerkę. Gratuluję sarkazmu - jest troche rozbierania, jak robiłem to po raz pierwszy, to z 1,5h delikatnie szukałem zaczepów itp. Generalnie da się zdjąć tapicerkę bez beżowej maskowinicy poduszki pow tylnej w słupku. Warto przy całej operacji odkręcić śrubę, która jest pod siedziskiem pasażera zaraz przy drzwiach - wtedy wyjdzie nam cała tapicerka i można spokojnie działać.
https://naforum.zapodaj.net/93859502fee0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/03a95b97c06b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0dc1475a6918.jpg.html
nowy czujnik na miejscu:
https://naforum.zapodaj.net/0cccfd50442c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3b66349ab80d.jpg.html
niestety ukręciłem śrubę - tu złapane tymczasowo dwoma trytkami zanim dobiorę śrubę - ukręciła się w połowie i skończyło się rozwiercaniem. dostęp dosyć kiepski
https://naforum.zapodaj.net/7561a8d77c8d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7245f6ec67e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e791bbadeaa9.jpg.html
Całość zajęła mi 2,5h po uprzednim demontażu kilka dni temu w celu sprawdzenia połączeń, nauczenia rozbierania się całości oraz wyczyszczenia czujnika - co oczywiscie nic nie dało.
Uszkodzony czujnik nie dawał oporu - czyli przerwa. Nowy czujnik dawał 53kohm.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik.
Błąd zniknął od razu po przekręceniu zapłonu po uprzednim wpięciu nowego czujnika. Test drogowy dopiero przeprowadzę - ale jestem optymistą.
test drogowy przeszedł pomyślnie w dniu dzisiejszym.
tyku - 13-01-2020, 12:23
Golotheman, Dzięki za relację z wymiany czujnika
Jaki kupiłeś czujnik (marka, typ, oznaczenie)
Golotheman - 13-01-2020, 14:37
Czujnik firmy NTY LTD
numer katalogowy HCA-MS-022, odpowiednik oryginału 4670A580.
veego26 - 30-04-2020, 18:35 Temat postu: komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED Odświeżam temat. Przeczytałem go od deski do deski i widziałem kilka osób z podobnym problemem co ja, a mianowicie po podczepieniu komputera wyskakuje mi błąd o numerze:
C2116 Opis: Napięcie silnika el pompy niskie Status: Active.
I teraz moje pytanie brzmi - czy ktoś miał ten błąd i serio po wymianie żarówek on zniknął? Bo to dość dziwna sprawa (przynajmniej dla mnie , jestem człowiekiem opierającym się na logice, a to jest mało logiczne). Jak ktoś miał taki problem i bez wymiany lub naprawy pompy wyszedł z tej sytuacji, to proszę o podzielenie się wiedzą z takim laikiem jak ja Dziękuje wszystkim, którzy pochylą się nad moim postem. Pozdrawiam.
Asx_owner_quite - 08-06-2020, 17:41
mógłbyś przehostowac zdjęcia na inną stronę? Linki poumierały po 0.5 roku :/
jacekb7 - 16-07-2020, 12:00 Temat postu: wtyczka ABS Witam wszystkich posiadaczy i pasjonatów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z wtyczką ABS. Mianowicie pojawił się komunikat o uszkodzeniu ABS, podłączenie do złącza OBD wykazuje błąd C102B, czyli koło prawy tył. Pomiar rezystancji na wtyczce sterownika jest prawidłowy. Chciałem sprawdzić prawidłowość połączenia złącza, jednak po kilkukrotnym odłączaniu odłamał się przycisk na górze wtyczki, który odblokowywał hebel i go nie znalazłem. Teraz hebel pozostaje zablokowany. Próbowałem na wszystkie sposoby. Jak odblokować? Pozdrawiam.
tomalik - 17-08-2021, 08:16
Witam, podepnę się. Błąd tylne koło (ASX Mitsubishi) . Zdjąłem koło celem sprawdzenia , okazało się ,że czujnik jest wypięty. Bardzo kiepkie dojście tam jest ,ale " wymacałem " ,że on się mocuje w coś jakby pierścień , który po prostu przerdzewiał. I nie mogę nigdzie namierzyć czegoś takiego jako część wymienną. Chyba ,ze coś w ogóle źle popatrzyłem. Wie ktoś jak to jest ?
Wiem już : ten pierścień jest zintegrowany z piastą ,więc wymiana całej piasty .
W Mitsubishi 1200zł sama piasta, gdzieś indziej od 160zł + 100 wymiana
zuqu - 01-03-2022, 09:17
U mnie w trakcie jazdy wyskoczył komunikat o serwisie ASC i ABS.
Po sprawdzeniu wyszły błędy C100A i C1011. Czujnik prędkości obrotowej koła z przodu.
Do wymiany czujnik ABS. Wycena usługi w Gdańsku 380 złotych.
okta7 - 04-10-2022, 16:24
Golotheman napisał/a: | Niestety 3 dni przed przeglądem rejestracyjnym mnie też dosięgnęła klątwa wrednego absa. Dziękuję za informacje kolegów, którzy przeszli proces - dużo ułatwiło mi to w spokojnym podejściu do pracy i rozwiązaniu tego problemu.
Błąd abs wywaliło na stałe kilka sekund po odpaleniu zapłonu i nie zgasł do końca. Nie znając przyczyny, podjechałem do sąsiada który dysponował czytnikiem błędów (nie fabryczny). Bo oczywiście na obd2 nic mi się nie świeciło. Błędów u niego też nie było, jedyne co - to po przejechaniu paru metrów, wykazał zerowe prędkości obrotowe na tylnim prawym kole.
Czujnik zamówiłem na alledrogo pasującego do numeru katalogowego 4670A580 - mam lancera CX3A sportback. Sąsiad skasował 20 zł, czujnik kosztował 40 zł.
stary czujnik:
https://naforum.zapodaj.net/7e35ca4e11fa.jpg.html
droga przewodu:
https://naforum.zapodaj.net/2370dfb12308.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/146fa8466107.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ea4255333fb9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/017e766b7455.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fc52189ddb58.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/24eefade65a2.jpg.html
kostka czujnika pod tapicerką bagażnika ( aby go rozpiąć, trzeba podważyć zieloną spinkę od spodu i całość przesunąć w dół. wtedy z drugiej strony pojawia się druga spinka, która po naciśnięciu uwalnia gniazdo)
https://naforum.zapodaj.net/a0cf0887064a.jpg.html
ujście przewodu w nadwozie
https://naforum.zapodaj.net/8a2bf463df51.jpg.html
Jak to ktoś napisał - "wystarczy" zdjąć tapicerkę. Gratuluję sarkazmu - jest troche rozbierania, jak robiłem to po raz pierwszy, to z 1,5h delikatnie szukałem zaczepów itp. Generalnie da się zdjąć tapicerkę bez beżowej maskowinicy poduszki pow tylnej w słupku. Warto przy całej operacji odkręcić śrubę, która jest pod siedziskiem pasażera zaraz przy drzwiach - wtedy wyjdzie nam cała tapicerka i można spokojnie działać.
https://naforum.zapodaj.net/93859502fee0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/03a95b97c06b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0dc1475a6918.jpg.html
nowy czujnik na miejscu:
https://naforum.zapodaj.net/0cccfd50442c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3b66349ab80d.jpg.html
niestety ukręciłem śrubę - tu złapane tymczasowo dwoma trytkami zanim dobiorę śrubę - ukręciła się w połowie i skończyło się rozwiercaniem. dostęp dosyć kiepski
https://naforum.zapodaj.net/7561a8d77c8d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7245f6ec67e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e791bbadeaa9.jpg.html
Całość zajęła mi 2,5h po uprzednim demontażu kilka dni temu w celu sprawdzenia połączeń, nauczenia rozbierania się całości oraz wyczyszczenia czujnika - co oczywiscie nic nie dało.
Uszkodzony czujnik nie dawał oporu - czyli przerwa. Nowy czujnik dawał 53kohm.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik.
Błąd zniknął od razu po przekręceniu zapłonu po uprzednim wpięciu nowego czujnika. Test drogowy dopiero przeprowadzę - ale jestem optymistą.
test drogowy przeszedł pomyślnie w dniu dzisiejszym. |
Czy ma ktoś może te fotki pokazujące demontaż wewnatrz auta?
|
|
|