To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigma 24v

polaff - 06-09-2013, 12:06

mazda10000 napisał/a:
trochę przyoszczędzili na nim
nie sądzę by oszczędzali na elemencie mającym tak znaczny wpływ na bezpieczeństwo na drodze.
mazda10000 - 15-09-2013, 21:17

Dzisiaj walczyłem z kołem pasowym - chciałem uszczelnić silnik od strony rozrządu, tata mi zespawał taki klucz do blokowania koła pasowego, ale śruba po chamsku siedzi i ruszyć się nie chce. Blokadę zaparłem o ziemię, a klucz obracałem za pomocą podnośnika-żaby, ale blokada się pogięła, próbowałem postukiwać klucz, ale zero reakcji. Pewnie Kosior jak je zakręcał to przypieprzył jakimś wielkim kluczem bez "pomyślunku ". Plan jest taki żeby pojechać do pobliskiego warsztatu i mocnym pneumatem zerwać i dokręcić stosunkowo niewielkim momentem, tak żeby dojechać tylko na działkę i wykonać resztę operacji...
wojtas - 16-09-2013, 00:47

Ta śruba powinna być mocno dokręcania, 155 Nm tak podane serwisówka. Dla przykładu przegub zewnętrzny 200 Nm
t0m3k - 16-09-2013, 06:17

no pneumat tylko Ci pomoże. jak próbowałem kluczem i opierałem o ziemie to samochód podnosiło xD
wojtas - 16-09-2013, 07:00

Najlepiej kanał lub podnośnik i kogoś do pomocy.
mazda10000 - 16-09-2013, 12:24

Dowodzi to tego, że ten koleś klucza niutonometrycznego używa do dokręcania kół i nic poza tym, bo przeguby które dokręcałem zgodnie z serwisówką odkręciły się bez problemu...

Powiedzcie mi czy to są sprężyny od ECSu czy od klasycznych amorów, zastanawiam się, bo z tyłu na 100% są ECSowe, a tych pewny nie jestem?



Uploaded with ImageShack.us

wojtas - 16-09-2013, 16:40

A zostało jeszcze coś z oznaczeń? w twojej sigmie sprężyny ECS miały oznaczenie 2x zielony. Przyjrzyj się dokładniej.
mazda10000 - 16-09-2013, 17:35

Niestety nic nie zostało...
wojtas - 16-09-2013, 23:43

To zamontuj je na auto i zmierz odległość od nadkola do środka koła. Jutro zmierzę swoje i będziesz wiedział co masz za sprężyny.
wojtas - 17-09-2013, 15:34

Tak dla porównania.


mazda10000 - 17-09-2013, 21:47

Dzisiaj przyszły osłony tarcz od Ziela, za które bardzo dziękuje - w stanie niemalże idealnym - poszły od razu do piaskowania i przy okazji odebrałem wahacze, teraz wyglądają jak nowe. Zapadła też decyzja o wstawieniu Sigmy na zimę do garażu i tam doprowadzam ją przez zimę do ładu - trzeba :
-uszczelnić silnik
- zrobić porządnie progi, bo jak do tej pory to co robili "blacharze" to była prowizorka
- założyć LPG
-ogarnąć tylne zawieszenie,
z drugorzędnych życzeń chciałbym:
-zrobić konwersję A/T na M/T
- podreperować wnętrze, bo materiał odkleja się od gąbki i nie wygląda to za ciekawie



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

t0m3k - 18-09-2013, 09:58

osłony tarcz... ja ich juz prawie nie mam :)
mazda10000 - 28-09-2013, 23:14

W ostatnim czasie dla poprawy sobie humoru kupiłem jeszcze tylne jednotłoczkowe zaciski od 3000gt VR4 pod tarczę 285mm, które pasują prawie p&p, trzeba dorobić tylko dystans, bo są trochę inaczej osadzone, w poniedziałek odbieram zwrotnice z piaskowania i składam zawieszenie na poliuretanach i odstawiam Sigmę do garażu, przynajmniej do listopada, może dam radę jeszcze uszczelnić silnik


No i doopa - okazało się że sworznie wahaczy nie pasują, także w piątek będę musiał wrócić do Szczecina, celem złożenia Sigmy do kupy...

mazda10000 - 05-10-2013, 22:10

Po przemyśleniu sytuacji dotyczącej mojego kielicha, dochodzę do wniosku że albo będę robił najlepiej jak się da, albo będę zbierał kasę, półśrodki nie zdają egzaminu ( w kielichu była dziura, blacharz przyspawał kawałek blachy od góry i tyle, od spodu korozja dalej postępuje ).
Jak widać na poprzednich zdjęciach zająłem się wahaczami- nie był to jedynie zabieg czysto kosmetyczny, dosyć mocno chrupała je rdza, w SzrotoSigmie rdza wyżarła dziury w wahaczach, tutaj jeszcze ze 2 lata i też byłyby durszlak.
Od pogiętych przednich tarcz padły łożyska przednich kół. Przy okazji demontażu zwrotnic do wymiany łożysk, zakwalifikowałem osłony tarcz do wyrzucenia na śmietnik, nie bardzo wiedziałem jak ugryźć temat - komu będzie się chciało rozebierać zwrotnice, żeby sprzedać same osłony, a nawet jeżeli to wątpiłem, w to, że będą w lepszym stanie niż moje, przez myśl przeszło mi ASO, ale ich ceny... sami wiecie, no ale jak to mówią " jeszcze tak nie było, żeby jakoś nie było" no i tym razem wielki fart, bo akurat Zielu miał komplet osłon na przód do sprzedania w idealnym stanie - jedno drobniutkie ognisko powierzchniowej korozji - poszły do piaskowania i malowania proszkowego, przy okazji ten sam los spotkał zwrotnice, na ich tle źle prezentowały się piasty i pierścienie ABSu, tak więc i one zostały wypiaskowane, a następnie ocynkowane, tak dla poprawy humoru - cały zabieg kosztował :
- łożyska NSK 115zł/szt.
- piaskowanie, malowanie i cynkowanie wszystkich elementów ( wahacze, osłony tarcz, zwrotnice i mocowań tylnych tulei wahacza i parę drobiazgów) 255zł
- tuleje poliuretanowe - 253zł
- sworznie wahaczy CTR -45 zł/szt.

Zdjęcia przed :


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

po:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Jutro montaż :D

Hugo - 05-10-2013, 22:52

mazda10000 napisał/a:
Jutro montaż
Chyba żartujesz, przecież to szkoda montować. Możnaby z nich jeść :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group