To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Fioletowa Śliweczka.

piotrkor1 - 06-02-2014, 13:52

Teraz przekładamy wiązkę spod deski rozdzielczej do wersji EU.
Operację rozpoczynamy od zdemontowania,wypięcia wtyczek i odkręcenia wszystkich wkrętów mocujących wiązkę do pulpitu.Wtyczki od zegarów umieszczone są na metalowym stelażu aby je uwolnić musimy rozwiercić nity.Zapamiętujemy położenie wtyczek!

Zdejmujemy poduszkę pasażera i dukty powietrzne.

Decha w wersji Japan.



Wiązkę staramy się przełożyć na drugą stronę odpowiednio ją układając.



piotrkor1 - 06-02-2014, 14:56

Następny element do przekładki to karty drzwi i tutaj pojawia się problem bo cały panel sterowania kierowcy idzie na lewą stronę.Trzeba zrobić sobie szablon np.z papieru śniadaniowego i odrysować ten element z drugiej strony.Z drugiej strony przełącznik są mniejsze a właściwie jest tylko jeden na plastikowym cokole.

Można tego nie robić jeżeli posiada się tapicerkę z wersji euro.Ja chciałem zachować czerwone obicia drzwi więc kosztowało to trochę pracy.
Plastik w drzwiach jest bardzo gruby i nie wytnie się go nożem, chyba że go podgrzejemy.
Wycinać trzeba dokładnie żeby panel miał się na czym oprzeć!
Tam gdzie jest większa dziura a mamy zamontować mniejszy przycisk to trzeba go jakoś wkleić.Używamy do tego wyciętej ,większej części z przeciwległej strony i wklejamy go na matę nasączoną żywicą.



Przyznam się że po kilkugodzinnej pracy w warsztacie nie jestem w pełni zadowolony.
Zresztą ocenę pozostawiam Wam.


Źle nie wyszło ale zawsze mogło być lepiej.

Efekt końcowy,wszystko działa :)


Tomek - 06-02-2014, 15:02

piotrkor1 napisał/a:

Źle nie wyszło ale zawsze mogło być lepiej.

Efekt końcowy,wszystko działa :)


nie lepiej było zostawić 2 panele 4-ro przyciskowe?
nawet gdyby w prawym miał działać tylko 1 przycisk

lepiej by to wyglądało, zdecydowanie lepiej

piotrkor1 - 06-02-2014, 15:08

tomek84 napisał/a:
lepiej by to wyglądało, zdecydowanie lepiej

Może masz rację.Podumam jeszcze nad tym w wolnej chwili.

piotrkor1 - 06-02-2014, 15:30

Lecimy dalej.Przekładając wiązki progowe napotykamy na kilka problemów z tym związanych.
Po pierwsze zamiana miejsc powoduje to że kable do pompy paliwa i pompy AYC są za krótkie.
Po drugie plastikowe korytka ,w których biegną przewody nie pasują po przekładce.
Po trzecie wiązka z VR-4 nie jest taka sama jak w wersji z V6.




Wiązka od pompy AYC po przekładce.Kable przedłużone i przeciągnięte w podszybiu na drugą stronę.

Jeden przewód masowy nie przenosiłem na drugą stronę reszta kabli pojedynczo poprzecinana(niektóre są podobnego koloru i można się pomylić) i przedłużona.
Lutownica,cyna ,koszulki termo i do dzieła.Wszystko robione na aucie.W bagażniku nie jest za wygodnie :)

W międzyczasie trzeba było zawiesić sufit.
Poleciało kilka przekleństw bo przydała by się druga osoba ale dałem radę.




Gotowe.Słoneczniki na razie pozostają Japan bo nie miałem innych.

piotrkor1 - 06-02-2014, 15:38

W naszych pracach wiertarka i szlifierka też się przyda.


piotrkor1 - 06-02-2014, 16:04

Wracamy do kabli w progach.
Prawa po przekładce.

Jak na razie najmniejszy problem to przełożenie hamulca ręcznego na euro.


Ten czerwony przewód to przedłużona wiązka od pompy paliwa.

Nareszcie można zamykać bagażnik.Chociaż mam tam jeszcze coś do poprawki.




Lewa strona kabli.






Bizi78 - 06-02-2014, 19:01

piotrkor1, chyba więcej czasu zabiera ci robienie fotek niż sama praca :mrgreen: .
Co do panelu otwierania szyb, to mnie też się nie podoba :wink: .
Nie lepiej dokupić używany boczek z taką samą tapicerką pod pojedynczy panel :D .
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk 8) .

Hugo - 06-02-2014, 19:47

Bizi78 napisał/a:
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk
No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU.
piotrkor1 - 06-02-2014, 20:02

Hugo napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk
No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU.

Takiej nie ma tylko w wersji JDM.

piotrkor1 - 06-02-2014, 20:04

Bizi78 napisał/a:
chyba więcej czasu zabiera ci robienie fotek niż sama praca

Sporo ale tak lepiej wszystko widać bez długich opisów.
Po wymontowaniu kasety skrzyni biegów okazuje się,że też można chociaż nie koniecznie zmienić cały ten element na wersję EU.

Linka główna do skrzyni zostaje ta sama resztę trzeba podmienić.


















Bizi78 - 06-02-2014, 20:20

Hugo napisał/a:
No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU.

To przynajmniej się czegoś dowiedziałem :D .

piotrkor1 napisał/a:
Sporo ale tak lepiej wszystko widać bez długich opisów.

To jak skończysz to zrób tutorial w PDF-ie.
Wstaw fotki w normalnej rozdzielczości, podziel na działy i będzie dla potomności :D .
Powodzenia :thumbright: .

piotrkor1 - 06-02-2014, 20:59

Bizi78 napisał/a:
To jak skończysz to zrób tutorial w PDF-ie.

Zobaczy się.
Bizi78 napisał/a:
Powodzenia :thumbright: .

Dzięki.
Trochę zdjęć z perspektywy podłogi.





Tutaj widać kawałki środkowej osłony napędu.




Jedna z dwóch turbin.





piotrkor1 - 06-02-2014, 21:37





Jedna z osłon drążka kierowniczego była pęknięta.




W tym miejscu jest zawieszona pompa AYC,


piotrkor1 - 06-02-2014, 21:49

Naszym głównym celem jest wstawienie tego elementu.

Widać różnice w umiejscowieniu poszczególnych otworów.

Otwory na ramiona wycieraczek też są w innym miejscu niż w VR-ce.







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group