To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Pierwsze wrażenia

Siro - 27-08-2013, 15:05

Podepnę się pod temat.
O3 kupiony 3tyg temu (wrażenia opiszę później :twisted: ) - czas planować zimę.
Letnie mam na 18", ale na zimę chciałbym jednak właśnie założyć 16".
Nigdy jednak sam nie kupowałem felg, więc prośba o poradę. Z oponami już sobie poradzę :)

Karolewskiej - 30-08-2013, 17:01

Trzecie tankowanie i jest ciut lepiej: 10,65L/100km

[ Dodano: 24-09-2013, 14:47 ]
Jak u was z wyciszeniem elementów w kabinie, w sensie jakiś drgań i odgłosów?

To co od początku mnie dobiło to latanie obudowy tych malutkich głośniczków w przednich drzwiach - przy lusterkach. Zdjąłem ten czarne obudowy i przykleiłem pod nie podkładki filcowe (po 3szt) i teraz można powiedzieć, że one są dobrze zamontowane. Wcześniej latały jak.....

Mam teraz jeszcze jedne problem, który mnie strasznie wpienia. Na wybojach, na kostce jak drgań auto dostanie - słyszę jakieś terkotanie (jakby jakaś blaszka się ruszała od drgań) - gdzieś w okolicach lusterka środkowego. Musi to być gdzieś pod obiciem sufitu, przy szybie blisko. Mega wkur... dźwięk.

Myślicie, że to jakoś można zgłosić na gwarancji? Takie rzeczy na ogół ciężko pokazać w serwisie. Może zatem jest jakiś łatwy sposób zdjęcia/odchylenia przedniej części obicia sufitu. Zapewne wystarczy jakiś drobiazg odpowiednio unieruchomić.

Uwex - 26-09-2013, 08:41

Podbijam na prośbę ...
Mac_Man1 - 21-10-2013, 10:58

Karolewskiej napisał/a:
Trzecie tankowanie i jest ciut lepiej: 10,65L/100km

[ Dodano: 24-09-2013, 14:47 ]
Jak u was z wyciszeniem elementów w kabinie, w sensie jakiś drgań i odgłosów?

To co od początku mnie dobiło to latanie obudowy tych malutkich głośniczków w przednich drzwiach - przy lusterkach. Zdjąłem ten czarne obudowy i przykleiłem pod nie podkładki filcowe (po 3szt) i teraz można powiedzieć, że one są dobrze zamontowane. Wcześniej latały jak.....

Mam teraz jeszcze jedne problem, który mnie strasznie wpienia. Na wybojach, na kostce jak drgań auto dostanie - słyszę jakieś terkotanie (jakby jakaś blaszka się ruszała od drgań) - gdzieś w okolicach lusterka środkowego. Musi to być gdzieś pod obiciem sufitu, przy szybie blisko. Mega wkur... dźwięk.

Myślicie, że to jakoś można zgłosić na gwarancji? Takie rzeczy na ogół ciężko pokazać w serwisie. Może zatem jest jakiś łatwy sposób zdjęcia/odchylenia przedniej części obicia sufitu. Zapewne wystarczy jakiś drobiazg odpowiednio unieruchomić.


Witam
Mam podobne spostrzeżenie i też zastanawiałem się czy nie nękać serwisu. Wydaje mi się, że jest coś nie tak z mocowaniem lusterka wstecznego. Próbowałem go docisnąć podczas jazdy na nierównościach i nie "terkoce". Niestety nic tam się nie odkręca (lusterko chyba jest klejone?) i obawiam się, że nie wiele można zrobić .... choć mnie też wkurza :(

Muszę trochę skorygować swoją wcześniejszą wypowiedź. Dźwięki dochodzą nie z mocowania lusterka tylko znajdującego się obok czujnika (deszczu albo światła - nie wiem).

madox - 22-10-2013, 15:57

Naprawdę nikt nie wie ,co to za automat jest w tym dieslu,czy jakiś sprzed 15lat ,czy jak,że spowalnia to auto o 2sekundy od 0-100km/h (w testach automat ma 11.7 do setki)
Czy ktoś wie czemu moment jest obniżony do 360nM w dieslu z automatem?Nie wytrzymuje skrzynia więcej?
Tego nawet nie bardzo da się zawirusować ,żeby podnieść moc ,bo jest na pewno na sterowniku denso.44tuing ma boxa (do 177mivec,to pewnie do tego też),a box ,to jak mówią zło.Do tego 44 tuning (i nie tylko)pisze o fabrycznej wadzie tych silników (pulsacja wtrysków)-wie ktoś coś o tym?Skraca to ponoć żywotność wtrysków (mogą usunąć tą wadę)
Jakbyście coś wiedzieli dajcie znać

emil_d - 22-10-2013, 16:07

Mac_Man1 napisał/a:
Karolewskiej napisał/a:
Trzecie tankowanie i jest ciut lepiej: 10,65L/100km

[ Dodano: 24-09-2013, 14:47 ]
Jak u was z wyciszeniem elementów w kabinie, w sensie jakiś drgań i odgłosów?

To co od początku mnie dobiło to latanie obudowy tych malutkich głośniczków w przednich drzwiach - przy lusterkach. Zdjąłem ten czarne obudowy i przykleiłem pod nie podkładki filcowe (po 3szt) i teraz można powiedzieć, że one są dobrze zamontowane. Wcześniej latały jak.....

Mam teraz jeszcze jedne problem, który mnie strasznie wpienia. Na wybojach, na kostce jak drgań auto dostanie - słyszę jakieś terkotanie (jakby jakaś blaszka się ruszała od drgań) - gdzieś w okolicach lusterka środkowego. Musi to być gdzieś pod obiciem sufitu, przy szybie blisko. Mega wkur... dźwięk.

Myślicie, że to jakoś można zgłosić na gwarancji? Takie rzeczy na ogół ciężko pokazać w serwisie. Może zatem jest jakiś łatwy sposób zdjęcia/odchylenia przedniej części obicia sufitu. Zapewne wystarczy jakiś drobiazg odpowiednio unieruchomić.


Witam
Mam podobne spostrzeżenie i też zastanawiałem się czy nie nękać serwisu. Wydaje mi się, że jest coś nie tak z mocowaniem lusterka wstecznego. Próbowałem go docisnąć podczas jazdy na nierównościach i nie "terkoce". Niestety nic tam się nie odkręca (lusterko chyba jest klejone?) i obawiam się, że nie wiele można zrobić .... choć mnie też wkurza :(

Muszę trochę skorygować swoją wcześniejszą wypowiedź. Dźwięki dochodzą nie z mocowania lusterka tylko znajdującego się obok czujnika (deszczu albo światła - nie wiem).


Nie wiem czy to to :) Ale miałem podobny objaw w moim OII - rozwiązanie - wyjąć okulary przeciwsłoneczne ze schowka przy lusterku - jak ręką odjął :)
Niestety nie ma tam nawet kawałka filcu więc plastikowe ramki okularów bębnią o schowek.

bonito - 22-10-2013, 21:06

Czyli jednak w O3 podobnie jak w 02 kierowca musi być sprytny jak McGyver (lub Adam Słodowy) :lol:
bonito

madox - 22-10-2013, 22:50

Nikt mi nie pomoże?Litości bo nawet serwis nie wie ,co to za przedpotopowy automat tam włożyli do tego diesla.
Na stronie zdaje się 44tuning wyczytałem przy okazji przypadkiem taką ciekawostkę,że w zasadzie żadne Pajero nie ma deklarowanych 200KM (mają np 180) ani deklarowanego momentu
Ciekawe jak jest w Outlanderze

Trik - 23-10-2013, 01:31

http://www.jatco.co.jp/EN...cvt/jf011e.html
Masz tu producenta, są CVT i Step AT ale ze wskazaniem na jedną oś. Może te same sa do 4x4 i z tego powodu MMC obniżyło osiągi żeby skrzyń nie katować za szybko.

krzychu - 23-10-2013, 10:28

Z katalogu wynikają 2 rzeczy:
- na pewno nie jest to CVT ponieważ są podane przełożenia zresztą CVT to by zmieliło w dieslu tak jak w Audi multitronika. Nie sądzę, żeby to była jakaś 2 sprzęgłowa czy coś bo by się tym chwalili więc pewnie coś w rodzaju triptronika.
- silnik ma okrojony moment obrotowy do 360Nm w zakresie gdzie w menaualu to 360Nm zostaje przekroczone (max 380Nm więc w środkowym zakresie 1500-2750 wyparowało 20Nm). Z tego może wynikać dodatkowa strata na przyśpieszeniu.... (i od razu wskazówka, żeby nie tuningować bo zmieli skrzynie).

Pewnie skrzynia na pierwszych biegach przyśpiesza poniżej mocy maksymalnej (która jest taka sama) dla płynniejszej jazdy i minimalizacji nieprzyjemniej głośności przy niskiej prędkości. Zresztą w ogóle nie czaje tego porównywania przyspieszenia od 0 do 100. Automat nie strzela ze sprzęgła (bo taka skrzynia nawet nie da rady tak zrobić, nie mówiąc o przeciążeniach na całym układzie) więc to porównanie jeszcze w SUV-ie jest po prostu głupie (bo SUV-a się pewnie zestraja na komfortową jazdę, a nie tak jak 911 Turbo gdzie masz tryby pracy skrzyni do wyboru komfort vs szarpanie-osiągi). Trzeba porównać jakiś zakres elastyczności 80-120 czy coś...

http://www.magazynauto.pl...lan,nId,1040302

Np. tutaj wygląda, że automat całkiem żwawy. W Fiacie 34konie więcej 40Nm więcej i tak:
- sprint 0-100 fiat ma lepszy - ok
- sprint 60-100 już wgrywa Outek niespodzianka?
- sprint 80-120 tym razem znowu Fiat (w końcu jednak jest mocniejszy)

do tego zmierzone przyśpieszenie 10,8sec to już całkiem niezłe jest...

Swoją drogą w europie już dawno zauważono, że auto trzeba robić tak żeby dobrze wyglądało w katalogu i w sloganach reklamowych więc się picuje różne rzeczy pod to (np. mniej miejsca z tyłu - nie mierzalne to jest, za to więcej w bagażniku - mierzalne i podane w katalogu itd). Japończycy np. tak nie robią więc jest szansa, że automat pochodzi 300 tys, a nie tak jak niemieckie wynalazki dobrze wyglądające w katalogu i precyzyjnie obliczonym okresem eksploatacji na 150 tys. km.

borsak1 - 23-10-2013, 13:40

@krzychu

i z opinią o japońcach pewnie już niewielu sie zgodzi tam też księgowi nauczyli się obsługiwac kalkulatory od Casio :) , takie życie liczy się $$.

krzychu - 23-10-2013, 13:50

Nie przesadzaj. Oczywiście kierunek jest wspólny ale jakoś rankingi, lektura forum itd wskazują, że:
- Japońcy kapną się za 5 lat i za 5 lat będą robić to co teraz europejscy producenci (co wcale nie jest wyssane z palca bo mogę wymieniać i wymieniać kiedy to japońskie rozwiązania w motoryzacji są ~5 lat za późno)
- mają inne parametry to obliczeń np. strzelam 250 zamiast 150 tys w europie... ~10 lat zamiast ~6lat...

Przykładów na to, że japońskie marki mają te same rozwiązania, ale specjalnie okrojone, żeby zwiększyć niezawodność czy żywotność też są np. (z głowy) silniki 1,6 w Mitsubishi i IX30? W Mitsubishi N/A, a w IX30 z bezpośrednim wtryskiem wyżyłowane turbo... Na skrzynie CVT też wszyscy narzekają (np. w Audi), a w Mitsubishi zero historii o awariach.

madox - 23-10-2013, 18:31

Kicha jednym słowem.To nie chodzi o strzelanie ze sprzęgła,ale auta o tej masie i podobnej mocy jakoś jeżdżą i mają po 2sek mniej do setki .A w paru testach mierzyli O3 z automatem to ma 11.7 .
Chodzi nie o wyścigi ,ale żwyczajnie,żeby to jakoś się zbierało ,bez jaj, Fabia jest szybsza.
Jak już jest brzydkie ,to niech chociaż jeżdzi ,jako tako ,a nie jak Polonez
Jakoś inni mogą

mitsu00 - 23-10-2013, 19:20

madox napisał/a:
Kicha jednym słowem.To nie chodzi o strzelanie ze sprzęgła,ale auta o tej masie i podobnej mocy jakoś jeżdżą i mają po 2sek mniej do setki .A w paru testach mierzyli O3 z automatem to ma 11.7 .
Chodzi nie o wyścigi ,ale żwyczajnie,żeby to jakoś się zbierało ,bez jaj, Fabia jest szybsza.
Jak już jest brzydkie ,to niech chociaż jeżdzi ,jako tako ,a nie jak Polonez
Jakoś inni mogą
Chlopie...., jesli tak bardzo ci zalezy na informacji nt tej skrzyni, a nie uzyskales takowej ani od ASO, ani tu na forum, to dlaczego nie skontaktujesz sie z MMC i zapytasz? Prosciej juz chyba nie mozna :wink:
krzychu - 23-10-2013, 20:16

madox napisał/a:

Chodzi nie o wyścigi ,ale żwyczajnie,żeby to jakoś się zbierało ,bez jaj, Fabia jest szybsza.


Jejciu jak chcesz szpanować od świateł to faktycznie nie dasz rady...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group