To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Centralny zamek

komarsnk - 15-09-2011, 09:37

RAFIkSierra napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Koledzy,
kupiłem sobie nowy alarm i muszę podłączyć centralny...
(...)


1. Ale, że z czym konkretnie masz problem? ...bo nie wynika to z powyższego tekstu.
2. Masz jakieś papiery do tego swojego urządzenia? Daj skany lub fotki.
3. Masz jakąś nazwę swojego urządzenia? Producent? Zapodaj. Będzie łatwiej coś Ci odpowiedzieć.


ale po co skany itp :) najlepszą pomocą byłoby po prostu podpowiedzenie które dwa kable, w których drzwiach i czym sterowane :) to mi wystarczy :)
Centralka to STIG Bloker 43 http://www.stig.pl/produk...=108&id=126#dol
sterowany zarówno masą jak i plusem więc coś musi zadziałać...
Póki co znalazłem w drzwiach kierowcy kabel który zamyka - sterowny masą - ale za fixa nie mogę znaleźć zamykania :/ na razie projekt wisi z powodu braku czasu ale spróbuję jeszcze ponakłuwać drzwi pasażera - może tam będzie prościej.

RAFIkSierra - 15-09-2011, 09:49

komarsnk napisał/a:


ale po co skany


ale np. po to, że skoro nie napisałeś o co cho Ci dokładnie, to na podstawie rysunków / zdjęć / skanów można by było Ci podpowiedzieć coś ogólnie .... comprende? :) :)

wracając do tematu .... a patrzyłeś może? -> masz może na którymś z bębenków zamków zamykania drzwi kluczykiem, od ich tylnej strony (od środka drzwi, nie od zewnątrz) taką nakładkę, założoną na bębenek na zatrzaski? Od tej nakładki odchodzą trzy przewody. Nakładka będzie na którymś bębenku drzwi przednich, bądź na obu, ale przednich. Zdejmij tą nakładkę i zajrzyj do środka. Zobaczysz nacięcie, w które można włożyć wkrętak. Zamknij potem drzwi, i siedząc w środku, wsadź tam wkrętak i pokręć nim trochę w lewo od środkowej pozycji, a potem trochę w prawo, i zobaczysz co robi centralzamek wtedy :) :) Resztę już będziesz wiedział myślę. :) :) Podpowiadam ... środkowy przewód dochodzący do tej nakładki to masa (u mnie była koloru czarnego, ale rożnie to bywa) a dwa skrajne przewody są od ...... się domyślisz jak pokręcisz wkrętakiem :)

Owczar - 15-09-2011, 11:05

Te nakładki są w galu na drzwiach pasażera.
komarsnk - 15-09-2011, 11:23

no tak właśnie też mi się wydaje, że u pasażera będzie prościej ;)
Dzięki, dam znać co i jak ;)
pozdro

RAFIkSierra - 15-09-2011, 12:44

Owczar napisał/a:
Te nakładki są w galu na drzwiach pasażera.


Wiesz .... ja tam na pewno mam jeszcze taką jedną na bębenku drzwi bagażowych, tzn. kufra. :) :)

[ Dodano: 15-09-2011, 12:56 ]
komarsnk napisał/a:
no tak właśnie też mi się wydaje, że u pasażera będzie prościej ;)
Dzięki, dam znać co i jak ;)
pozdro


tak. u pasażera będzie prościej. ja na dniach robiłem u siebie. zabudowa modułu za schowkiem. stamtąd masz blisko do włącznika awaryjnych -> obsługa kierunkowskazów; blisko do zegarka -> (to tylko propozycja) tam umieściłem diodkę od alarmu; blisko do nakładki bębenka w drzwiach pasażera -> szybka i bezproblemowa obsługa centralnego :) ; blisko do progu pasażera -> tam można szybko i łatwo znaleźć przewód od wyłączników krańcowych drzwi i tam też można się fajnie podpiąć, bez wykonywania karkołomnych pozycji podczas próby wpięcia się w wiązki przechodzące pod kokpitem; dalej ... blisko masz do pedału np. hamulca -> jeśli Twój alarm wymaga tego do np. funkcji comfort, do np. ryglowania zamków po odpaleniu auta; no i za konsolą środkową, za radiem i tymi innymi pierdołami, masz różne dziwne kostki, gdzie na pewno znajdziesz sygnał 12V po stacyjce nie zanikający podczas rozruchu; nie będziesz musiał pruć osłony kolumny kierowniczej, a tu i tak masz konsolę otwartą podczas wcześniejszych prac. To tylko sugestie ... ale może Ci się do czegoś przydadzą. Włącznie z przeciąganiem kabli, na spokojnie, z piwem w ręku, zajęło mi to 3/4 dnia, z owijaniem taśmą izolacyjną wszystkich nowych wiązek, lutowaniem połączeń i zagrzewaniem koszulek termokurczliwych na łączeniach. Jeśli zamiast lutowania skręcasz na barana albo używasz szybkozłączy do przewodów, na pewno zrobisz to szybciej. Miłej zabawy życzę. :)

ALEX-77 - 15-09-2011, 13:13

A ja mam pytanie ,czy da radę podłaczyć siłownik klapy bagażnika (sedan) dokładnie taki
LINK pod fabryczny centralny zamek w Avance ? co by np.przy dłuzszym przytrzymaniu przycisku UNLOCK w pilocie otwierał klapę bagażnika ,w który miejscu wogóle znajduje się ta centralka ?

plecho1 - 15-09-2011, 13:56

Raczej wątpię by oryginalna centralka miała taką funkcję, zawsze można założyć nowy sterownik z taką funkcją a oryginalny sprzedać. A siłownik wcale nie musi być taki, spokojnie daje radę zwykły uniwersalny dwuprzewodowy od centralki.
ALEX-77 - 15-09-2011, 15:31

plecho1 napisał/a:
Raczej wątpię by oryginalna centralka miała taką funkcję, zawsze można założyć nowy sterownik z taką funkcją a oryginalny sprzedać. A siłownik wcale nie musi być taki, spokojnie daje radę zwykły uniwersalny dwuprzewodowy od centralki.

Acha ,no siłownik już mam więc ok,szkoda może ktos się jeszcze wypowie i potwierdzi na 100% czy się da pod oryginalną centralkę podłączyć ?

komarsnk - 15-09-2011, 15:41

RAFIkSierra napisał/a:
Owczar napisał/a:
Te nakładki są w galu na drzwiach pasażera.


Wiesz .... ja tam na pewno mam jeszcze taką jedną na bębenku drzwi bagażowych, tzn. kufra. :) :)

[ Dodano: 15-09-2011, 12:56 ]
komarsnk napisał/a:
no tak właśnie też mi się wydaje, że u pasażera będzie prościej ;)
Dzięki, dam znać co i jak ;)
pozdro


tak. u pasażera będzie prościej. ja na dniach robiłem u siebie. zabudowa modułu za schowkiem. stamtąd masz blisko do włącznika awaryjnych -> obsługa kierunkowskazów; blisko do zegarka -> (to tylko propozycja) tam umieściłem diodkę od alarmu; blisko do nakładki bębenka w drzwiach pasażera -> szybka i bezproblemowa obsługa centralnego :) ; blisko do progu pasażera -> tam można szybko i łatwo znaleźć przewód od wyłączników krańcowych drzwi i tam też można się fajnie podpiąć, bez wykonywania karkołomnych pozycji podczas próby wpięcia się w wiązki przechodzące pod kokpitem; dalej ... blisko masz do pedału np. hamulca -> jeśli Twój alarm wymaga tego do np. funkcji comfort, do np. ryglowania zamków po odpaleniu auta; no i za konsolą środkową, za radiem i tymi innymi pierdołami, masz różne dziwne kostki, gdzie na pewno znajdziesz sygnał 12V po stacyjce nie zanikający podczas rozruchu; nie będziesz musiał pruć osłony kolumny kierowniczej, a tu i tak masz konsolę otwartą podczas wcześniejszych prac. To tylko sugestie ... ale może Ci się do czegoś przydadzą. Włącznie z przeciąganiem kabli, na spokojnie, z piwem w ręku, zajęło mi to 3/4 dnia, z owijaniem taśmą izolacyjną wszystkich nowych wiązek, lutowaniem połączeń i zagrzewaniem koszulek termokurczliwych na łączeniach. Jeśli zamiast lutowania skręcasz na barana albo używasz szybkozłączy do przewodów, na pewno zrobisz to szybciej. Miłej zabawy życzę. :)


Super - dzięki wielkie za porady - na pewno zrobię z nich użytek ;)
Dwie sprawy: nie będę używał automatycznego ryglowania pedałem hamulca - dla mnie jest to bezużyteczna funkcja.
Bardziej użyteczną ale też problematyczną kwestią jest domykanie szyb... To, że daleko będzie do drzwi kierowcy to nie problem - się kable przedłuży i po temacie...
Gorzej bo będę musiał rozkminić jak to zorganizować pod względem zasilania ponieważ domyślnie napięcie w sterowniku zostaje przez ok. 30sek więc nie podepnę się "tak o" pod sygnał z tych pstryków do zamykania/otwierania. Co będzie jak będę chciał zamknąć auto po 5 minutach? Zobaczymy. Jedno wiem na pewno, że nie jest to tak pilne jak podpięcie centralnego do centralki a rozważania o szybach będą prowadzone w innym wątku ;)

Dzięki za odpowiedzi, pozdro

RAFIkSierra - 15-09-2011, 15:46

Nie zapomnij zapodać linka do rozważań nt. domykania szyb, bo chętnie poczytam, bo też będę z czasem pewnie męczył ten temat.

A co do tematu ... szyb oczywiście... to byłem dzisiaj tu :
http://stig.pl/produkty.p...u=91&id=206#dol

i patrzyłem właśnie na ten moduł. Jeśli faktycznie jest tak rozwiązany, że pozwala na to co jest napisane na różowo w opisie .... to nie widzę problemu z 30sek czasem w Misiubisi :) :) Skoro rozważasz domykanie szyb to polecam Ci ten materiał.

sipex - 19-09-2011, 21:33

witam
kupiłem taki sterownik
http://allegro.pl/ster-da...1780652834.html
czy może ktoś miał z Was z ta centralka doczynienia?widze że po zmianie centralki z orginału przestaje działac sterowanie centralnym poprzez kluczyk..dobrze to zrozumiałem?czy ja też będe musiał ciąc ten czarny kabelek?

plecho1 - 19-09-2011, 21:46

Nie trzeba wypinać oryginalnego sterownika podpinając nowy, obydwa nie będą ze sobą kolidowały. Można też kupić taki sterownik który daje możliwość sterowania z kluczyka lub zamontować uniwersalny sterownik centralnego do siłowników za około 20zł i do niego podpiąć sterownik z pilotami.
sipex - 19-09-2011, 22:37

plecho1, czyli ten nowy zrobić tak żeby obsługiwał tylko pilot z zestawu a stary zostawić do sterowania drzwiami z kluczyka?
plecho1 - 19-09-2011, 23:01

Właśnie tak. Nowy zasilić + i -, podpiąć pod 2 sterujące otwieraniem i zamykaniem skonfigurowany na sterowanie masą, pod kierunki i jeśli ma kanał dodatkowy to zrobić otwieranie bagażnika z pilota. Stary, jak pisałem wyżej, nie będzie w niczym przeszkadzał.
Ale zresztą jak to podłączyć to chyba wiesz :)

sipex - 20-09-2011, 13:02

plecho1, hehe no właśnie niedokońca pierwszy raz będe takie coś zakładał ale myśle że problemu większego nie będzie.. czyli plus i minus tylko wyciagnać z orginalnej kości?miejsce tam będzie na drugą centralke?otwieranie klapy też zrobie ,zasilanie do tego siłownika musi isc z modułu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group