To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - SWAP hamulców z Outlandera II/Lancer X Ralliart do Lancera X

ravpraca - 03-08-2020, 14:30

Witam,

Koniec oryginalnego zestawu w końcu zmusił mnie do swapu.
Z pozytywów - rzeczywiście auto lepiej hamuje, choć spodziewałem się więcej. Założyłem tarcze i klocki jakie przyszły ze zwrotnicami.
Jak się zestaw zjeździ, to przy kolejnej wymianie dam klocki i tarcze ATE. Powinno być jeszcze lepiej.

Zamontowałem też przewody w oplocie.
I tu zastanawia mnie jeden temat: oryginalne gumowe przewody mają średnicę wew. 3mm, te w oplocie mają wyraźnie mniejszą.
Sprzedawca zapewnia, że "nie będzie problemów". Czy rzeczywiście nie wpływa to skuteczność hamowania?
Drugi raz bym pewnie przewodów w oplocie nie zamontował.

krzychu - 03-08-2020, 14:45

Przewody w oplocie utwardzają hamulec co moim zdaniem może jeszcze pogłębić dominacje przodu w hamowaniu... Ja bym raczej zastanawiał się czy przewody w oplocie zamontowane z tylu nie pomogą na zapiekanie się tylnych klocków...

[ Dodano: 03-08-2020, 14:57 ]
grzesiopol napisał/a:
Wiem tylko, że dwa tłoczki na pewno lepiej rozkładają siłe podczas hamowania na klocku niż jeden tłoczek, po to przecież stosuje sie w sportowych układach większą ilość tłoczków.


Zawsze myślałem, że jedynym problemem hamulców w Lancerze jest za mała pojemność cieplna... Oczywiście z tyłu zapiekający się tłoczek. Ale na skuteczność nie było co narzekać. Moim zdaniem większa tarcza to wystarczające udoskonalenie dla ~140KM

ravpraca - 04-08-2020, 22:15

krzychu napisał/a:


Zawsze myślałem, że jedynym problemem hamulców w Lancerze jest za mała pojemność cieplna... Oczywiście z tyłu zapiekający się tłoczek. Ale na skuteczność nie było co narzekać. Moim zdaniem większa tarcza to wystarczające udoskonalenie dla ~140KM


Pocztałem wcześniejsze wpisy i tak się zastanawiam, aby tę pojemność zwiększyć.

Czy ktoś z Was włożył tarczę 294 o grubości 26mm? Jak montowałem to był spory luz między klockami i tarczą 24mm, i tarcza o grubości 26mm powinna wejść bez problemu.

Kolega inzembl napisał, że takie tarcze "nie mają dziur w dzwonie". Jeśli chodziło mu o śruby ustalające, to 276 też tych dziur nie mają.

grzesiopol - 07-08-2020, 20:58

Chodzi o te dziury w dzwonie

Daniel Czajka - 20-04-2021, 09:00

A czy któryś z Kolegów może ma wiedzę, czy tarcze 320mm + zaciski od Outlandera 3 hybrydowego dadzą się zamontować w miejsce fabrycznych tarcz 276mm i zacisków jednotłoczkowych ???
grzesiopol - 20-04-2021, 10:15

Daniel Czajka a jaki rozstaw mają otwory mocowania jarzma w zwrotnicy O 3 ?
Daniel Czajka - 30-04-2021, 21:05

Tego jeszcze nie wiem. Zrobię wywiad i jak się czegoś dowiem, to dam znać.
P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem.

[ Dodano: 18-05-2021, 05:33 ]
Z informacji uzyskanych od sprzedającego rozstaw śrub mocujących zacisk wynosi około 16,8 cm.
A może pomysł zaczerpnięty z działu Outlander (i Ralliart) z zaciskami od BMW E38 warto rozważyć ???

HUGIO - 18-05-2021, 09:38

Daniel Czajka napisał/a:
A może pomysł zaczerpnięty z działu Outlander (i Ralliart) z zaciskami od BMW E38 warto rozważyć ???


Masz na myśli te bremusy? Nie wiem, czy to już nie będzie przesada dla 143KM :roll: .

grzesiopol - 19-05-2021, 16:49

Daniel Czajka napisał/a:
Z informacji uzyskanych od sprzedającego rozstaw śrub mocujących zacisk wynosi około 16,8 cm.
A może pomysł zaczerpnięty z działu Outlander (i Ralliart) z zaciskami od BMW E38 warto rozważyć ???
Lancer ma 13 cm.
Trzeba tylko adaptery robić no i felga do wymiany na podobną do EVO. Zacisk się nie zmieści i wejdzie w "szprychy".

HUGIO napisał/a:
Masz na myśli te bremusy? Nie wiem, czy to już nie będzie przesada dla 143KM :roll: .
I tak i nie. Hamulce zawsze się przydają.
Mazin89 - 24-05-2021, 13:02

Cytat:
felga do wymiany na podobną do EVO


Przy OEM feldze dystans 25 mm zrobi robotę. Tańsze rozwiązanie niż zakup felgi.

grzesiopol - 25-05-2021, 17:06

Mazin89 napisał/a:
Tańsze rozwiązanie niż zakup felgi.
Marcin ale pamiętaj, że dystanse też zrobią swoją robote w przyśpieszeniu uszkodzenia zawieszenia. :mrgreen:
Mazin89 - 05-06-2021, 12:20

grzesiopol napisał/a:
Marcin ale pamiętaj, że dystanse też zrobią swoją robote w przyśpieszeniu uszkodzenia zawieszenia.


Jasne, że tak. Chociaż aluminiowe dystanse są bardzo lekkie. No i wg. mnie mają jeszcze zalety wizualne.

Uwex - 06-06-2021, 08:46

Mazin89- nie tylko o wagę chodzi, wydłużasz też ramię na które działa siła.
krzychu - 06-06-2021, 13:15

Zakładając felgi o innym ET robi się dokładnie to samo a nikt się tym nie przejmuje. Tak samo felgi mają większa lub mniejsza wagę. Niższy profil na pewno szybciej wybija zawieszenie. Upraszczając wszystko z głową i nie przesadzać, a będzie dobrze. Warto pamiętać, że żadna część koła nie może wystawić poza obrys...
grzesiopol - 09-06-2021, 10:42

Mazin89 napisał/a:
Jasne, że tak. Chociaż aluminiowe dystanse są bardzo lekkie. No i wg. mnie mają jeszcze zalety wizualne.
Jako czasowe rozwiązanie pewnie bym założył ale wolałbym jednak felgi a nie dodatkowy dystans.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group