To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

JayChyl - 06-04-2016, 00:04

Loteria. CTR czy SH czy SRLine, taki sam szajs, który może wytrzymać 5 tyś km a może i z 30 tyś. km Na pewno wymiana osłon gumowych wydłuży żywotność wahacza, ale wahacz równie dobrze z uwagi na kiepską jakość może dostać luzów na sworzniu nawet mając jeszcze gumę w dobrym stanie (tak było np w przypadku Sakury - wahacza prostego, który wytrzymał u mnie 1,5 roku i 12 tyś km. aktualnie siedzi Nipparts.

Jednak w związku z tym, że sama ori guma hyundai kosztuje kilkanaście zł, to na pewno wydatek ten się opłaca i np w razie gdy trafi się wahacz z trwałym sworzniem, ale z kiepskiej jakości gumą, to ta guma hyundai może znacząco wydłużyć żywotność wahacza.

Co do rozpinania się wahaczy prostych, z tego co widzę, to te "markowe chińskie" i koreańskie czy nawet włosko-japońskie dostępne są z gwintami śruby na klucz 22, a nie 19, więc aby takie rozpięcie nastąpiło, to ktoś musi mocno zaniedbać objawy stukania/trzeszczenia/skrzypienia podczas skręcania kierownicą. Te nowe zamienniki aktualnie są w 95% pozbawione tej wady, że mogą się rozpiąć "tak po prostu" bez żadnych objawów. Moim zdaniem warto raz na 5-10 tyś km lub co roku (zależy co nastąpi szybciej) np podczas przeglądu technicznego sprawdzić stan gumy na sworzniach wahaczy. U mnie luz na wahaczu Sakury był tak duży, że można było go wyczuć łapiąc za koło jedną ręką od góry a drugą od dołu, a następnie poruszając w pionie. Guma na sworzniu była w dobrym stanie. Wtedy można było przystąpić do sprawdzania, który wahacz lub inny element powoduje taki luz (czyli odkręcanie wahacza i sprawdzanie na imadle).

Ewcia80 - 06-04-2016, 06:44

Hejka.Moze ktos ma pomysl co to moze byc?Po obserwcjach podczas jazdy zauwazylam,ze skrzeczenie podobne do zacierajacych sie sworznie wystepuje tylko w jednej okreslonej sytuacji.Otoz wystepueje to tylko wtedy,gdy skrecam bardzo powoli o 90 stopni,ale kiedy zakret jest pod delikatne wzniesie.na rownym tego nie ma.na postoju tez tego nie ma.
Krzyzak - 06-04-2016, 07:30

JayChyl napisał/a:
Loteria. CTR czy SH czy SRLine, taki sam szajs
nie mogę nie odpowiedzieć - na jakiej podstawie wrzucasz do tego samego worka koreańskie zamienniki (CRT i SH), które montowane są w wielu autach na pierwszy montaż i mają bardzo wysoką jakość, z SLR - które pakuje cokolwiek?
sam mam wahacze SH (banany) i CTR (proste) i SH mam już 7-y rok, przejechały min. 60 000km i są w stanie fabrycznym; CTR mam od roku, więc ciężko coś powiedzieć, ale mam też inne części CTR (łączniki, końcówki kierownicze) i od kilkudziesięciu tys. km nie mam z nimi żadnych problemów

JayChyl - 06-04-2016, 13:05

Krzyzak napisał/a:
JayChyl napisał/a:
Loteria. CTR czy SH czy SRLine, taki sam szajs
nie mogę nie odpowiedzieć - na jakiej podstawie wrzucasz do tego samego worka koreańskie zamienniki (CRT i SH), które montowane są w wielu autach na pierwszy montaż i mają bardzo wysoką jakość, z SLR - które pakuje cokolwiek?
sam mam wahacze SH (banany) i CTR (proste) i SH mam już 7-y rok, przejechały min. 60 000km i są w stanie fabrycznym; CTR mam od roku, więc ciężko coś powiedzieć, ale mam też inne części CTR (łączniki, końcówki kierownicze) i od kilkudziesięciu tys. km nie mam z nimi żadnych problemów


CRT czy CTR? SLR SRLine? Może masz na myśli zupełnie inne marki?

Z tego co mi wiadomo, w pudełkach Yamato są właśnie pakowane wahacze SH i wg opinii wytrzymują bardzo małe przebiegi (5-15 tyś km). Może trafiłeś na jakiś dobry model i/lub masz założone te gumy od hyundai na sworzniach?

O CTR i Ashika osobiście wypowiem się za 2 lata (a może wcześniej). Na pudełku wahacza Sakura było napisane Made in Japan (nie pamiętam, czy na wahaczu też) a "padł" po ok. 11 tyś km (z 1000km jeździłem z luzami, nie były wyczuwalne podczas prowadzenia pojazdu a nie sądziłem, że po 10k będę musiał kontrolować nowy wahacz... i do tego niby japoński)

Fragu - 06-04-2016, 13:29

Potwierdzam, w pudełku Yamato miałem wahacz SH, zdechł po około 12 tys km. Pada w nich gumka na sworzniu - nie wymieniłem na hyundaiowską i padł.

Na CTR przejechałem około 45 tys km i nadal był w bardzo dobrej kondycji.

Ewcia80 - 06-04-2016, 13:55

Hejka.w koncu udalo sie zlokalizowac skrzypienie.Podziele sie uwagami.Otoz winnym jest wahacz prosty od strony kierowcy.Dzisiaj w koncu mialam szczescie ze jak podjechalam do mechanika to on tez juz slyszal to skrzeczenie.Zapuscil olej do sworznia wahacza prostego i jak reka odjal juz nic nie skrzeczy.Wahacz zalozony w sierpniu ub.roku i przebieg na wahaczu 11 tys km.Gumka jest cala nie rozerwnana,luzu tez nie stwierdzono.Wahacz firmy JPN.Co dziwne taki wahacz býl zalozony w styczniu ub.roku i przypadkiem w sierpniu ub.roku zostal on wymieniony w ramach gwarancji,a powodem byla calkowicie rozpolowiona gumka.Co dziwne mimo tego nie skrzypial.Teraz mam 2 pytania.Pierwsze to czy wystarczy wymianic ten wadliwy wahacz,czy trzeba koniecznie tez ten od strony pasazera?A drugie pytanie co kupic?Co myslicie o SH z zalozona gumka od ori Hyundai w cenie 145 zl,czy lepiej CTR za 230 zl.Chodzi mi o o to czy ten CTR ma tak samo dobra gumke jak ori Hyundai?Co radzicie kupic?
Krzyzak - 06-04-2016, 14:16

JayChyl napisał/a:
CRT czy CTR? SLR SRLine?
przeliterowałem się - mam koreńskie CTR; w SH oczywiście gumki od Hyundai - takie było podstawowe założenie od samego początku
i jeszcze ostatni skrót: chodzi mi o SRL (selected replacement line)
teraz już bez pomyłki :)

Ewcia80 - 06-04-2016, 16:04

Czy ktos moze mi powiedziec czy w wahaczach prostych CTR gumki na sworzniach sa tak samo dobre jak te ori hyundai?Pytam,gdyz musze kupic wahacze proste i nie wiem jakie tam sa gumki
JayChyl - 06-04-2016, 16:06

Ewcia80 napisał/a:
Czy ktos moze mi powiedziec czy w wahaczach prostych CTR gumki na sworzniach sa tak samo dobre jak te ori hyundai?Pytam,gdyz musze kupic wahacze proste i nie wiem jakie tam sa gumki


Fragu napisał:

"Na CTR przejechałem około 45 tys km i nadal był w bardzo dobrej kondycji."

Fragu, z oryginalną gumą, czy zmieniałeś na tą od hyundai?

komarsnk - 06-04-2016, 19:41

Ewcia80 napisał/a:
Czy ktos moze mi powiedziec czy w wahaczach prostych CTR gumki na sworzniach sa tak samo dobre jak te ori hyundai?Pytam,gdyz musze kupic wahacze proste i nie wiem jakie tam sa gumki

Ja na SH z gumą HGP przejechałem ponad 40kkm - w piątek jadę na przegląd i potwierdzę czy jest luz czy nie (gumy całe bo w poniedziałek patrzyłem).

Hugo - 06-04-2016, 20:05

Mam pytanie. Jakie zadanie mają, oprócz tego, że mają powodować skrzypienie :mrgreen: te gumy po bokach tulei wahaczy wleczonych tylnych?



Jakie mają faktycznie zadanie? Czy mają chronić przed syfem, który i tak tam się dostaje i powoduje skrzypienie?

A gdyby usunąć tą gumę wewnętrzną i zostawić tylko zewnętrzny półksiężyc?



Albo usunąć obie gumy? Jakie mogą być negatywne skutki takiego zabiegu?

Fragu - 07-04-2016, 06:53

JayChyl napisał/a:
Fragu, z oryginalną gumą, czy zmieniałeś na tą od hyundai?


Guma oryginalna :wink:

Mushkin - 08-04-2016, 22:48

Witam, odnotowalem dziś po wymianie opon bardzo uporczywe skrzeczenie z prawej strony na przodzie, pojawia się ono przy ruchach góra dół karoserii (nie skrzypi bezpośrednio po wjechaniu w dziurę, tylko na każdej nierówności, jak np ziarno słonecznika :P ), co może być powodem tych dolegliwości? Pozdrawiam ;)
robertdg - 09-04-2016, 06:58

Kilka postów wyżej był dokladnie taki sam przypadek opisany
Mushkin - 09-04-2016, 07:14

Dolny wahacz mam nowy CTR, nawet 1000 km nie ma.. No i objaw dolnego jest inny, skrzeczy przy skrecaniu a nie podczas całej jazdy..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group