To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Mlimon - 07-05-2012, 23:31

Witam niedawno do mojej V6-ki założyłem używaną instalacje sekwencyjną STAG 200-6,wyniosło mnie wszystko 1150zł auto dobrze się spisuje a spalanie przy jeździe normalnej wynosi 12l a przy podłodze 14l. Czytając wasze opinie dziwi mnie jak to można wydać 3000-4500 za instalacje żeby dobrze się spisywał a te za mniej już nie będzie chodzić.bez dalszego komentarza Pozdrawiam posiadaczy Gala V6
Owczar - 07-05-2012, 23:44

wyderka napisał/a:
to w końcu jakie kolory hanek polecacie do 2.5 bo zgłupiałem


Zależy od ciśnienia i reduktora. A w zasadzie tylko od reduktora, bo on implikuje pewne zakresy ciśnień roboczych. Optymalne są reduktory, które pracują przy ciśnieniu ok 1bar. Wtedy polecam hanki zielone, bo mnożnik wychodzi coś koło 1. Jeśli ciśnienie będzie koło 1,3-1,4 to czerwone. Powyżej 1,5 hanki czarne. Ale reduktory pracujące na wysokim ciśnieniu są niestabilne i mają duże przyrosty po cut-offie.

major napisał/a:
Panowie mam taki problem ostatnio mimo ok 70% zapełnienia zbiornika Piszczy mi sygnalizator ze gaz się skończył i przełącza się na benze:/ Jak na drugi odpaliłem auto to po około 10 km powtórzyło się.
Moja instalaka to:


Tak jak napisał Bury, przyczyn może być kilka. Trzeba się podpiąć kompem i zobaczyć co się dzieje.

Mlimon napisał/a:
Czytając wasze opinie dziwi mnie jak to można wydać 3000-4500 za instalacje żeby dobrze się spisywał a te za mniej już nie będzie chodzić.bez dalszego komentarza Pozdrawiam posiadaczy Gala V6


Pewnie dlatego, że niektórzy lubią dobrze, a niektórzy tanio. Każdy chwali swoje rozwiązanie. Dobrze gdy poda jakieś konkretne argumenty, a nie wyrazi tylko swoje zdziwienie.

Mlimon napisał/a:
do mojej V6-ki założyłem używaną instalacje sekwencyjną STAG 200-6,wyniosło mnie wszystko 1150zł


Z tego co wiem, zgodnie z prawem nie można założyć używanej instalki. Chyba, że ma się dojścia... A instalacja to nie tylko sterownik, który jest akurat tym nie najważniejszym elementem.

Mlimon napisał/a:
auto dobrze się spisuje


Dobrze, to pojęcie względne i zależy od punktu widzenia. Są osoby, które twierdzą, że ich auta dobrze jeżdżą na instalacjach 2 generacji.

polaff - 08-05-2012, 00:00

Owczar napisał/a:
Z tego co wiem, zgodnie z prawem nie można założyć używanej instalki.

może się mylę, ale wydaję mi się, że najważniejszym elementem instalacji jest zbiornik i faktura wraz z homologacją i to właśnie zbiornika używanego założyć nie można. ( :?: )

Owczar - 08-05-2012, 00:02

Nie wiem dokładnie jak to jest, możesz mieć rację, ale z tego co pamiętam to papier mam na całą instalkę z wypisanymi komponentami. Tak czy inaczej to części eksploatacyjne i nie brałem tego pod uwagę, bo zakładałem gaz na dłużej.
polaff - 08-05-2012, 07:52

Właśnie dlatego no i biorąc pod uwagę perfekcję ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) polskiego ustawodawstwa uważam, że dla wtajemniczonych jest na pewno jakiś kuczek, albo nawet kruk (jak to w PL zwykle bywa :twisted: :mrgreen: :biggrin: ).
Tomek - 08-05-2012, 08:28

polaff napisał/a:
i to właśnie zbiornika używanego założyć nie można.


teoretycznie to jest jedyny element, który można założyć używany
homologacja jest na sam zbiornik i idzie "za zbiornikiem"
przejdzie przegląd

a używanej instalki teoretycznie nie idzie założyć
ale wystarczy mieć wpisany gaz w dowodzie, wtedy już można rzeźbić do woli

kamil.ekonom - 08-05-2012, 08:38

Póki co instalacja chodzi bez zarzutu (tj. nie odczułem jakiegoś dużego spadku mocy, nigdy nie poczułem jak się przełącza na gaz i odwrotnie, żadnych problemów z pociągnięciem do odcinki, nie szarpie, nie przerywa, nie pali wyjątkowo dużo).

Koleś zakładał gaz do nie jednego auta, ale przyznał, że to jego pierwszy Galant (wcześniej z "dużych silników" robił m. in. BMW 740 V8 '94, BMW 745 V8 '99, Nissan Terrano 3,0 V6 '94 i Honda Accord Coupe 3,0 V6 '04 - która jest jego) - nie bronię go ale nigdy nie słyszałem, żeby ktoś narzekał...

A co do używanej instalacji to tylko mogą się doczepić butli (a raczej jej homologacji, która jest wydawana na 10 lat - ale ponoć da się ją "odnowić"). Resztę możesz założyć używane, byle by było to robione w zakładzie (na fakturę), żeby można było wbić w dowód rej.

No chyba, że jest tak jak napisał tomek84,
Cytat:
wystarczy mieć wpisany gaz w dowodzie, wtedy już można rzeźbić do woli

Owczar - 08-05-2012, 09:23

kamil.ekonom, tylko dziwi fakt, że powiedział Ci, że na zielonych Hankach będzie palił więcej oraz to, że niby S-ka starcza do 200KM. To co deklaruje producent nijak ma się z rzeczywistością. N-ka idealnie pasuje do 2.0. Do 2,5 jest ciut za mała. Podejrzewam, że wszystko działa, ale tak na styk. Duże znaczenie ma jeszcze ustawienie i sposób montażu, bo jak się źle założy to i na mega wydajnym reduktorze będą spadki ciśnienia.

kamil.ekonom napisał/a:
No chyba, że jest tak jak napisał tomek84,


Ode mnie ostatnio na przeglądzie zażądali dokumentacji od LPG mimo, że był wbity w dowód.

fredfm - 08-05-2012, 09:24

major napisał/a:
Panowie mam taki problem ostatnio mimo ok 70% zapełnienia zbiornika Piszczy mi sygnalizator ze gaz się skończył i przełącza się na benze:/ Jak na drugi odpaliłem auto to po około 10 km powtórzyło się.
Moja instalaka to:
stag 300
wtryski magic jet
reduktor scorpion mini(myślę, że tu może być problem)

Nie wyrabia reduktor? Czy filtry mogą mieć jakiś wpływ na to? bo zbliża się ich wymiana


Kolego przerobiłem ten temat, dokładnie to samo mi się działo. Winowajcą okazał się elektrozawór (ten niebieski.. zazwyczaj:). Po wymianie wszystko wróciło do normy.. Mi się uszkodził od kapiącego na niego płynu do spryskiwaczy, miałem pęknięty wężyk i płyn podlewał mi zaworek..

kamil.ekonom - 08-05-2012, 11:10

Owczar, S-ka ponoć deklarowana jest przez producenta max. do 250 konnych silników, więc wydaje mi się, że jak powiedział "spokojnie wystarczy do 200KM" i go już wcześniej używał to chyba wie co mówi. N-ka jest deklarowana do 150KM więc jak najbardziej przy V6 nie wydoli.

Zgodzę się, że ustawienie i sposób montażu ma więcej niż duże znaczenie, dla działania instalki, ale tutaj nie mam się do czego przyczepić (jak znajdę chwilę w któryś dzień to porobię zdjęcia co, gdzie i jak mam rozmieszczone).

Co do przeglądów to co stacja diagnostyczna to inna filozofia :roll: A jakiej dokumentacji zażądali? Bo chyba się dostaje: fakturę, homologację na butlę, świadectwo (czy coś takiego) potwierdzające, że zakład może instalować gaz + ks. serwisowa (chyba, że coś jeszcze co nie pamiętam...)

A swoją drogą o jakiej max. pojemności butlę można włożyć w miejsce zapasu do Galanta, bo do mojej wchodzi max. 33l (fizycznie) i tego mogę się przyczepić do gazownika czemu taką małą włożył...

Tomek - 08-05-2012, 11:16

kamil.ekonom napisał/a:

A swoją drogą o jakiej max. pojemności butlę można włożyć w miejsce zapasu do Galanta, bo do mojej wchodzi max. 33l (fizycznie) i tego mogę się przyczepić do gazownika czemu taką małą włożył...


mała butla

do sedana wejdzie maks taka jak u mnie
pojemność wodna - 52 litry, wchodzi 40 litrów
podłoga podniesiona o jakieś 1-2 cm
w kombi zdaje się można coś więcej
ewentualnie kombinować z butlą pełną i wielozawór z boku

Owczar - 08-05-2012, 11:26

Ale S i N różnią się tylko sprężyną. Dzięki temu w Sce można ustawić wyższe ciśnienie. Ska Nka ma fi 6 na miedź. Gazownicy instalują wszystko na styk że względu na cenę. 90% klientów przychodzi i chce tanio i dobrze, a to się wzajemnie wyklucza. Pozostali chcą dobrze. Mało kogo interesuje co jest instalowane.
Biorąc pod uwagę powyższe, sceptycznie podchodzę do tego, że Ska się sprawdzi w galancie przy butowaniu.
Jeśli ten sterownik pozwala na rejestrację oscylogramów to chętnie bym zobaczył. Ja lubię swojego cisnąć, dlatego wrzuciłem 2 reduktory i jestem więcej niż zadowolony, ale ja mam małe inżynierskie zboczenia odnośnie stabilności :)

Chciał papieru na butlę i jeszcze coś. Nie pamiętam nazwy dokumentu, ale były tam wpisane wszystkie komponenty.

KaWu - 08-05-2012, 11:29

Owczar napisał/a:
podejrzewam ze rozpedzajac od zera do 200 z gazem w podłodze reduktor przymarznie.


Do 180 nie przymarzł :)

kamil.ekonom napisał/a:
koleś co się zna na rzeczy

kamil.ekonom napisał/a:
reduktor jest spokojne do 200 konnych aut

wg producenta do jazdy z przepisami w PL - to się zgadzam.

kamil.ekonom napisał/a:
powiedział, że to bez sensu bo auto będzie więcej palić

nie zgadzam się

Owczar - 08-05-2012, 11:29

U mnie też wchodzi 33l. Ale bez podniesienia podłogi nic większego nie wejdzie.
KaWu - 08-05-2012, 11:38

kamil.ekonom napisał/a:
bo do mojej wchodzi max. 33l (fizycznie) i tego mogę się przyczepić do gazownika czemu taką małą włożył...


Może włożył większą ale nie ustawił pływaka :?:
Wystarczy przeczytać na tabliczce jaka jest pojemnośc butli.
Jak będzie ~42 litry to wtedy jest ok.

kamil.ekonom napisał/a:
Resztę możesz założyć używane, byle by było to robione w zakładzie (na fakturę), żeby można było wbić w dowód rej.


Zakład lpg nie może ci (prawnie) wystawić FV na używane części wraz z montażem do twojej instalacji (info z ub. roku).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group