[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Owczar - 15-04-2016, 13:25
Ja jedną już jakiś czas temu zmieniłem na jakąś gumkę z końcówki. Ale w angliku z 2000 roku tył był w podobnym stanie. Tam całe wahacze wywaliłem na śmietnik przez korozję.
Ewcia80 - 15-04-2016, 18:59
Owczar a jest sens regularnie smarowac smarem silikonowym te gumki wahaczy tylnych co nazdjeciu pokazales?Czy to je niejako zmiekczy i zabezpieczy przed pekaniem?
Mandrake - 15-04-2016, 19:12
Zawsze to trochę opóźni proces pękania gumy.
Slaw - 15-04-2016, 19:32
U mnie w sigmie wytrzymały 23 lata,jestem w trakcie wymiany w aso po 35zł nok ale sworznie są jeszcze ok
Owczar - 15-04-2016, 20:17
Ja płaciłem koło 40 pln za sztukę. Nie wiem czy smarowanie pomoże. Koszt nieduży, a spokój na kolejne 10 lat.
Ewcia80 - 15-04-2016, 20:32
Czyli wychodzi na to ze te sworznie w tyknych wahaczach sa wieczne jesli dba sie o dobry stan gumek?A pomjakim przebiegu siadaja te tuleje w mimosrodach?
Owczar - 15-04-2016, 21:05
Nasjłabszym punktem oryginalnego sworznia jest gumka. Także te z przodu z reguły padają gdy dostanie się woda. Jeszcze nie widziałem sworznia mitsusbishi, który by stukał przez zwykłe zużycie. Albo udarowe uszkodzenie albo gumka i woda.
Tuleje z tyłu padają bardziej od czasu aniżeli od przebiegu. W moim były już 3 lata temu bardzo słabe i spękane.
dmi - 15-04-2016, 22:53
Olej w strzykawce bądź też jakiś smar na ile czasu Wam pomagał ? Zamierzam w sworzeń wahacza prostego dolnego przód trochę zapodać bo chrupie.
Owczar - 16-04-2016, 08:11
Jak chrupie to jest do wymiany.
dmi - 16-04-2016, 11:48
| Cytat: | | Jak chrupie to jest do wymiany. |
to jest takie dość specyficzne chrupnięcie, występuje rzadko tylko na niektórych nierównościach. Gumka od sworznia widzę, że jest ściśnięta, więc może brak smaru już.... . Ogólnie lipa bo to ctr i nie ma dużo nalatane.
Mushkin - 16-04-2016, 21:09
| dmi napisał/a: | | Olej w strzykawce bądź też jakiś smar na ile czasu Wam pomagał ? Zamierzam w sworzeń wahacza prostego dolnego przód trochę zapodać bo chrupie. |
olej w strzykawce nie pomoże na długo, jeśli nie wymienisz źródła problemu (gumy), po prostu olej szybko się wypłucze, u mnie już z górnego sworznia ten olej po prostu sobie spływa po wahaczu
ps. chrupanie to już ostateczny objaw, wahacz może Ci się wypiąć lada dzień, wymieniaj - nawet na SRL czy inne chinczyki (i zmień gumę, u mnie przy SRL pękła przy zakładaniu, a jak zmieniłem to jeździłem tak cały rok bez żadnego luzu, wymieniłem na CTR bo robię cały przód "na gotowo" by mieć trochę spokoju)
Krzyzak - 16-04-2016, 21:54
| Mushkin napisał/a: | | olej w strzykawce nie pomoże na długo | olej nie ma naprawić wahacza - ma pomóc w diagnostyce, który należy wymienić
Mushkin - 17-04-2016, 06:28
Pomóc nie pomoże, ale hamuje też progres uszkodzeń
dmi - 17-04-2016, 17:41
Dzięki za rady, tak jak pisałem, to dość specyficzne lekkie chrupnięcie słychać może na co 10 nierówności, takim jakby wgłębieniu na drodze, na normalnych dziurach nie.
[ Dodano: 17-04-2016, 20:26 ]
Tak czy siak wstrzyknę olej aby zdiagnozować, może się uda.....
Ps. Mogę w końcu kupić ten wahacz http://allegro.pl/wahacz-...4955802413.html i wymienić gumkę na hyundai ? Bo wcześniej była mowa o górnych. Choć z doświadczenia wiem, że lepiej sie pakować w ctr....
Krzyzak - 17-04-2016, 19:43
Moja żona od 2 miesięcy jeździ na takim - strona prawa (zawsze szybciej pada) i przez ten czas jest OK. Jak zwykle dam znać w swoim temacie gdy coś się zmieni.
|
|
|