To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

szuwar - 08-05-2012, 11:49

Mlimon napisał/a:
założyłem używaną instalacje sekwencyjną STAG 200-6,wyniosło mnie wszystko 1150zł auto dobrze się spisuje


Póki nie będziesz miał cyrków jak koledzy napisali z przeglądem/butlą
i wtryski się nie zużyją, zapłacisz po 200 za sztukę i zobaczymy czy dalej będziesz miał banana na twarzy.

płacąc ok 3000, sam taka założyłem, masz dwa lata spokoju.

kamil.ekonom - 08-05-2012, 17:07

tomek84 napisał/a:
mała butla

do sedana wejdzie maks taka jak u mnie
pojemność wodna - 52 litry, wchodzi 40 litrów
podłoga podniesiona o jakieś 1-2 cm
w kombi zdaje się można coś więcej
ewentualnie kombinować z butlą pełną i wielozawór z boku

Wiem, że mała i dla tego się zdziwiłem bo w accordzie miałem taką jak Ty masz teraz u siebie. A o co chodzi z tym podniesieniem podłogi?

Owczar napisał/a:
Jeśli ten sterownik pozwala na rejestrację oscylogramów to chętnie bym zobaczył
...
Chciał papieru na butlę i jeszcze coś. Nie pamiętam nazwy dokumentu, ale były tam wpisane wszystkie komponenty.

Jak będę u gazownika to postaram się wycisnąć z niego max informacji 8)
Faktycznie jest jeszcze jakiś papier, na którym są wypisane wszystkie komponenty instalacji wraz z informacjami o homologacji dla każdego, ale z tego co pamiętam to nie pisze tam, że są to nowe części, tylko po prostu jakie zostały użyte w instalacji - poszukam go to zobaczę dokładnie.

KaWu napisał/a:
Jak będzie ~42 litry to wtedy jest ok.
Zakład lpg nie może ci (prawnie) wystawić FV na używane części wraz z montażem do twojej instalacji (info z ub. roku).

Taką właśnie mam 42l pojemność, ale wchodzi 33l.
Słowo "prawnie" jest tutaj kluczowe :wink:

Poza tym to mam zamiar sprawdzić maszynę na hamowni więc tam wyjdzie wszystko 8)

Tomek - 08-05-2012, 19:30

kamil.ekonom napisał/a:
A o co chodzi z tym podniesieniem podłogi?


deska, którą masz na podłodze jest podniesiona na środku o te 2 centymetry (względem oryginału) i się wygina, w niczym to nie przeszkadza, a te 7 litrów to jednak cenne, zwłaszcza jak się sporo jeździ
u Ciebie ta deska/osłona koła zapasowego pewnie leży równo na butli

się spotkamy następny, to porównasz sobie różnice

kamil.ekonom - 09-05-2012, 08:12

Że też gazownik na to nie wpadł - muszę z nim pogadać o wymianie... :roll: Te dodatkowe litry by się przydały. Teraz na pełnym zbiorniku robię jakieś 260-300 kilosów - zależy jak jeżdżę i gdzie. A tak to by spokojnie było 300-350km.
superson123 - 09-05-2012, 08:38

ja mam u siebie zamontowana butle 62litrową i wchodzi mi do niej +/- 50 litrów podłoga trochę odstaje ale nie aż tak żeby to w czymś przeszkadzało, oczywiście mam sedana :)
kamil.ekonom - 09-05-2012, 19:39

Właśnie sprawdziłem jakie to papiery dostaje się przy instalacji gazu i są to:
1. Faktura za montaż
2. Wyciąg z homologacji na butlę
3. Wyciąg z homologacji na sposób montażu instalacji
4. Książka serwisowa

Podany w pkt. 3 dokument, który (tak jak myślałem) zawiera zestawienie użytych części w całej instalacji wraz z nr homologacji. Z tego dowiedziałem się też, że moja instalka składa się dodatkowo z:
- zawór odcinający: Valtek
- zawór zespolony: Tomasetto
- wlew paliwa: Tomasetto
- czujnik ciśnienia (lub temp.): Bosch
- filtr: Czaja
- przewody: Fagumit
- zbiornik: GZWM (Grodzkie Zakłady Wyrobów Metalowych)

mar111cin - 09-05-2012, 20:41

pytanie czy dokument z pkt 3, jest potrzebny podczas każdego przeglądu?
czy tylko jak raz wbiją gaz w dokumenty, to na stacji już więcej tego nie wymagają ?

pytam, bo jak to jest jak kupi się auto z niemiec np. z już założonym gazem? gaz jest wbity w briefie, czyli w sumie powinien przejść do polskiego dowodu nieprawdaż? czy dalej są potrzebne takie dokumenty?


(PS ja miałem auto sprowadzone z gazem i faktycznie homologacje na butle gazową robiłem, ale nic więcej, coś zakręciłem w WK że to to wszystko i wbili mi gaz w dowód.)

Owczar - 09-05-2012, 22:18

kamil.ekonom, a wtryskiwacze?
Marcino - 10-05-2012, 00:47

Panowie,
Rejestrację samochodu do którego sam zakłądasz LPG robi się tak ze idziesz do zakładu co montuje , oni wystawiaja fakture na montaz i wpisują nr homologacji zbiornika ( u mnie za 200zł to sie da załatwić) i idziesz do urzadu z ważną homologacją butli i jest załątwione w papierach. Kolega tak zrobił jak kupił samochód a nie miał wbitego w dowód.
Ja zresztą rejestrowałem Peugota z Polski, LPG zakładane w Niemczech, nie wbite w dowód. W urzędzie wymagali tylko odemnie homologacji na zbiornik, tak samo facet na przegladzie. Zresztą tak samo chyba Spiryt załatwiała ze swoim samochodem u nas na forum było o tym.

kamil.ekonom - 10-05-2012, 08:35

Owczar, wtryskiwacze podawałem wcześniej -> Hana 2000 czarne
Marcino, jest dokładnie tak jak napisałeś
mar111cin, przy przeglądzie zawsze ode mnie wymagali tylko homologację na butlę, dlatego zdziwiłem się, że od Owczar'a chcieli coś jeszcze...

I teraz jeszcze chciałem się upewnić jakie info o instalce wyciągnąć od gazownika:
- ciśnienie pracy reduktora (i ew. spadki)
- mnożnik
- rejestracja oscylogramów (jak się da sprawdzić)
... i co jeszcze?

Owczar - 10-05-2012, 09:28

kamil.ekonom napisał/a:
Owczar, wtryskiwacze podawałem wcześniej -> Hana 2000 czarne


Rzeczywiście, zakręcony jestem. Z tego co patrzyłem w instrukcji, to ta instalacja chyba nie ma możliwości zapisu oscylogramu.

Najlepiej jak zrobi screen mnożnika, screen ustawień. Jeśli chodzi o spadki to trzeba go mocno przybootwać by obiektywnie je ocenić.
Wrzuć zdjęcia sposoby montażu wtryskiwaczy i reduktora.

kamil.ekonom napisał/a:
dlatego zdziwiłem się, że od Owczar'a chcieli coś jeszcze...

Ode mnie chcieli to:
kamil.ekonom napisał/a:
2. Wyciąg z homologacji na butlę
3. Wyciąg z homologacji na sposób montażu instalacji


[ Dodano: 10-05-2012, 11:07 ]
I zapytaj czy podłączył sonde lambda.

kamil.ekonom - 10-05-2012, 12:28

Jak tylko coś będę wiedział to napiszę, a fotki może dam radę dzisiaj zrobić to wrzucę.
2pac - 10-05-2012, 22:12

tomek84 napisał/a:
kamil.ekonom napisał/a:

A swoją drogą o jakiej max. pojemności butlę można włożyć w miejsce zapasu do Galanta, bo do mojej wchodzi max. 33l (fizycznie) i tego mogę się przyczepić do gazownika czemu taką małą włożył...


mała butla

do sedana wejdzie maks taka jak u mnie
pojemność wodna - 52 litry, wchodzi 40 litrów
podłoga podniesiona o jakieś 1-2 cm
w kombi zdaje się można coś więcej
ewentualnie kombinować z butlą pełną i wielozawór z boku


albo podgiąć pływak
rozszerzalność LPG w fazie ciekłej
tylko nie ryzykowałbym tankowania samochodu rano i pozostawienia go w dużym słońcu na cały dzień - butla atestowana jest na 30bar, na starcie gaz ma 8bar
z tego co pamiętam dla oleju hydraulicznego bodajże: przy ilości 1dm³ oleju zamkniętej w nieodkształcalnym naczyniu o pojemności 1dm³, dodanie 1cm³ daje wzrost ciśnienia o 30bar → dla LPG skroplonego prawdopodobnie mniej

szuwar - 11-05-2012, 07:55

2pac napisał/a:
albo podgiąć pływak
rozszerzalność LPG w fazie ciekłej
tylko nie ryzykowałbym tankowania samochodu rano i pozostawienia go w dużym słońcu na cały dzień - butla atestowana jest na 30bar, na starcie gaz ma 8bar
z tego co pamiętam dla oleju hydraulicznego bodajże: przy ilości 1dm³ oleju zamkniętej w nieodkształcalnym naczyniu o pojemności 1dm³, dodanie 1cm³ daje wzrost ciśnienia o 30bar → dla LPG skroplonego prawdopodobnie mniej


Ja mam Kombi, butla 59L.
wchodzi teraz 48L, wcześniej 33L - został podgięty pływak i jest ok :)

adaxo - 11-05-2012, 15:03

Ja tez mam kombi i butle 70l, wchodzi 60


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group