To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

adaxo - 25-11-2013, 14:18

tws napisał/a:
Są dostępne, bez paniki ;) Chwilowe braki.

Wkrótce będzie 2.5.8. Większych zmian nie będzie, ale jest dobra wiadomość dla starszych użytkowników. Będzie możliwy update z poziomu programu (przez USB) z dowolnej wersji 2.5 do 2.5.8 oraz ze starszych 2.0 do 2.0.6. Także każdy, komu się nie chciało wysyłać modułu, będzie mógł teraz sobie zaktualizować we własnym zakresie.



Czyli, jeśli dobrze rozumiem, to my tutaj (UK) posiadający ukp z pierwszego tłoczenia :lol: organizowanego przez swinksUK będziemy mogli zrobić update bez wysyłki do PL? jeśli tak to super

tws - 25-11-2013, 16:24

adaxo napisał/a:
tws napisał/a:
Są dostępne, bez paniki ;) Chwilowe braki.

Wkrótce będzie 2.5.8. Większych zmian nie będzie, ale jest dobra wiadomość dla starszych użytkowników. Będzie możliwy update z poziomu programu (przez USB) z dowolnej wersji 2.5 do 2.5.8 oraz ze starszych 2.0 do 2.0.6. Także każdy, komu się nie chciało wysyłać modułu, będzie mógł teraz sobie zaktualizować we własnym zakresie.



Czyli, jeśli dobrze rozumiem, to my tutaj (UK) posiadający ukp z pierwszego tłoczenia :lol: organizowanego przez swinksUK będziemy mogli zrobić update bez wysyłki do PL? jeśli tak to super


Pierwsze tłoczenie było 1.1.x . Z tego co się orientuje, to wy macie albo 1.1.3 (pierwsza wersja na zagranice) albo 2.0.x . Jeżeli 1.1 to niestety nie ma możliwości aktualizacji przez USB. Jeżeli 2.0 - to tak, będzie można zaktualizować samemu (do 2.0.6) - bez wyciągania modułu z auta.

adaxo - 25-11-2013, 16:56

Nie jestem pewien ale chyba mam wersje 2.0, jest opcja afr i boost, swinksUK będzie wiedział
swinks_UK - 25-11-2013, 17:15

W naszym group buy była chyba wersja 2.x.x
O ile pamiętam to ja miałem pierwszą testową betę 1.1.3 z afr i boost.

tws - 26-11-2013, 17:10

Mam mały prezent na mikołaja dla posiadaczy wersji 2.0

www.reveltronics.com/artur/UKP_v2-5-8_Setup-PL.exe

Z poziomu tego softu można zaktualizować 2.0.X do 2.0.6. Instrukcja aktualizacji jest dołączona do programu (przeczytać uważnie, bo trzeba instalować dodatkowe sterowniki). Po aktualizacji trzeba sobie ściągnąć 2.0.6.

Tak naprawdę to jest 2.5.8, ale prosiłbym aby jeszcze posiadacze 2.5.x nie aktualizowali do 2.5.8 póki na stronie nie będzie oficjalnie dostępnego tego softu.

swinks_UK - 26-11-2013, 17:44

Sprawdzone, testowane jak na laboratoryjnej myszce :mrgreen:
Działa jak malina :D
Uwaga na instalację sterowników do DFU, u mnie trzeba było ręcznie. :!:

WreX - 26-11-2013, 18:43

tws, to kiedy możemy się spodziewać updeatu na 2.5.6 systemy ? ;>
tws - 26-11-2013, 19:38

WreX napisał/a:
tws, to kiedy możemy się spodziewać updeatu na 2.5.6 systemy ? ;>


W tej samej paczce jest aktualizacja z 2.0.x do 2.0.6, jak również z 2.5.x do 2.5.8. (paczka w linku zaktualizowana dziś o 19:30). Wszystko na to wskazuje że jest to finalna wersja (trwają ostatnie testy) i oficjalnie dostępne będzie najprawdopodobniej 2 grudnia.

WreX - 26-11-2013, 19:55

tws, dobra to też zainstaluje, a co z tym changelogiem ? co się zmieniło od wersji 2.5.7 ?
tws - 26-11-2013, 20:39

Po instalacji softu jest plik "historia_zmian":

2.5.8
- dodano możliwość aktualizacji urządzenia z poziomu aplikacji UKP
uwaga: również starsze wersje (2.0.x do 2.0.6, 2.5.x do 2.5.8)
- dodano możliwość kalibracji wskazań zegarka,
- dodano obsługę impulsowego sygnału do pomiaru zużycia paliwa (dotychczas tylko PWM): w praktyce są to sygnały występujące np. niektórych silnikach dTi, dCi, TDDI... oraz w przepływomierzach impulsowych.
- dodano w aplikacji możliwość importu/eksportu ustawień UKP z/do zewnętrznego pliku.

Do tego zmiany, których na pierwszy rzut oka nie widać. Np. w 2.5.8 poprawiono obsługę czujników temperatury - bardziej odporne na zakłócenia. Wyłączono całkiem wejście od LPG jeżeli auto jest tylko na benzyne/rope (żeby się przypadkiem nie przełączał, kiedy przewód nie jest podłączony - dużo osób nie izoluje niepodłączonych przewodów i później sobie dotykają różnych rzeczy). Jest tego więcej, ale już nie pamiętam.

Poniżej wklejam jeszcze poprzednią wersje, żeby nie szukać:

2.5.7
- możliwość włączenia opcji autościemniania wyświetlacza po włączeniu świateł (tzw. "dimmer") - możliwe jest własne zdefiniowanie poziomów jasności dla obu trybów,
- możliwość całkowitego autowygaszania wyświetlacza po zadanym czasie bezczynności (opcja ustawienia tego czasu),
- dodano pomiar RPM (w ograniczonym zakresie - tylko dla niektórych silników - pomiar na podstawie sygnału z wtrysku),
- rozbudowano inspekcje - od teraz istnieje możliwość zdefiniowania maksymalnie 4 różnych inspekcji z opcją ustawienia indywidualnej nazwy dla każdej z nich oraz okresu występowania,
- rozbudowano alerty - od teraz jest możliwość ustawienia alertów dla temperatur oraz napięcia z pełną konfiguracją. Można ustawić własne progi załączania alarmu (dolny oraz górny), tryb występowania (na dolny próg, na górny próg, lub na oba progi), zakres histerezy oraz typ sygnalizacji (wizualna, dźwiękowa lub wizualno-dźwiękowa). Praktyczne przykłady zastosowania to m.in. ostrzeganie o gołoledzi, o wysokiej temperaturze silnika, zbyt niskim napięciu ładowania itd.
- dodano w programie silniki 1-, 2- i 12-cylindrowe,
- możliwość mierzenia poziomu paliwa PB/ON na podstawie sygnału 0-5V (zaimplementowana opcja skalowania czujnika, tj. ustawienia napięć dla pustego/pełnego zbiornika),
- dodano pomiar EGT na podstawie sygnału z przetwornika czujnika 0-5V (zaimplementowana opcja skalowania przetwornika),

WreX - 27-11-2013, 00:18

tws, jest pewien problem... podpiąłem UKP (siedział w aucie) komputer go wykrył, program też choć wyskoczył błąd że mam 2.5.7 a potrzeba 2.5.8, no to daje update ale nie chce się uruchomić, no to robię ręcznie tak jak w PDFie tam jest zamieszczone, zaktualizowałem sterownik poprawnie od UKP z tego folderu, odłączyłem podłączyłem z powrotem bo program nie widział, wykryło znowu (windows uznał UKP za niepoprawnie skonfigurowane urządzenie) program UKP wykrył, dałem w aktualizacje, przed ręczną aktualizacją nie otwierało się nic, teraz wykryło i otworzyło czarne okienko a tam było napisane "nie można wykryć podłączonego urzadzena nacisnij dowolny klawisz zeby zakonczyć" czy jakoś tak... i nie mogę zaktualizować ;/ coś źle zrobiłem ?
tws - 27-11-2013, 09:03

Nie potrzebnie zamknąłeś aplikacje - po przejściu w tryb DFU w niej pokaże "UKP odłączony", gdyż urządzenie przechodzi w tryb aktualizacji.

W skrócie:
1. przechodzisz w tryb aktualizacji (w aplikacji pokaże się "UKP odłączony")
2. czekasz, aż windows poprawnie wykryje urządzenie w trybie DFU (2-3 sekundy)
3. w momencie kiedy urządzenie jest juz widoczne (np. w menadżerze urządzeń, z poprawnie zainstalowanym sterownikiem - bez wykrzyknika) uruchamiasz program do aktualizacji (UKP Loader).
To tyle - musi działać.

Jeżeli przejdziesz w tryb aktualizacji i uruchomisz od razu UKP Loadera, a windows nie zdąży wykryć urządzenia, to będziesz miał właśnie opisany problem (UKP Loader nie znajdzie UKP w trybie DFU). Wtedy zamykasz UKP Loadera, i uruchamiasz go ponownie z poziomu aplikacji UKP. Samej aplikacji UKP przez cały ten czas nie wyłączasz.

Jeżeli nadal coś nie chce pójść, to wklej mi screen'a z menadżera urządzeń jak zainstalował się sterownik.

sveno - 27-11-2013, 09:15

tws, jak już jesteś to mam pytanie, a właściwie problem.
Jakieś pół roku temu mój ukp pojechał na aktualizacje do 2.0.6 do Ciebie. Jak wrócił to przerobiłem zasilanie tak, żeby nie pobierał prądu na postoju, czyli zmostkowałem we wtyczce ukop stały plus i plusem po stacyjce i to podpiąłem do plusa po stacyjce. Wg opisu powinienem tracić tylko date i godzine, a u mnie ginie wszystko: trip, spalanie średnie, ilość paliwa w baku, stała wtrysku itp. Ginie to znaczy wraca do wartości które miałem przed updatem: 5.4l LPG w zbiorniku, spalanie jakieś 11.4/100km itp.
Zmieniam stałą wtrysku z poziomu klawiatury i po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu mam stara stałą.
Tankuje, uzupełniam zbiornik na full, po resecie auta UKP pokazuje dawne 5.4l LPG
Czy ponowny update rozwiąże sprawę, czy problemem jest zasilanie?

tws - 27-11-2013, 09:21

sveno Traci, ponieważ nie zdąży sobie wykonać kopii ustawień. Powinno być podłączone stałe zasilanie. Kopie ustawień wykonuje w momencie przekręcenia kluczyka (+12V po stacyjce). Jeżeli oba masz zasilania +12V po stacyjce, to nie zdąży sobie wykonać tej kopii, gdyż wcześniej odłączy mu się zasilanie. Tak naprawdę powinno być podłączone zasilanie, ale da się to obejść w następujący sposób: w momencie wyłączenia stacyjki (pozycja z ON na OFF), zasilanie (pin 24) na module UKP powinno być jeszcze podtrzymane co najmniej 2-3 sekundy (np. przez przekaźnik zwłoczny) - wtedy zdąży sobie zrobić kopie ustawień. Przy włączeniu stacyjki (pozycja z OFF na ON) też się zaleca opóźnienie (najpierw zasilanie, za 2-3 sekundy sygnał ze stacyjki), ale w praktyce działa już bez tego. Jeżeli tego opóźnienia nie będzie, to przy jednoczesnym odłączeniu zasilania na pinach 12 (stacyjka) i 24(stałe zasilanie) nie zdąży zapisać ustawień i parametrów, a potem będzie ładował bzdury albo poprzednie wartości.

ps. kiedyś w starszych wersjach działało to bez tego opóźnienia - ale wtedy pamiętał tylko podstawowe parametry. Teraz zrzuca do pamięci zewnętrznej niemal wszystko (włącznie z powitaniem graficznym) i zwyczajnie potrzebuje na to więcej czasu.

WreX - 27-11-2013, 11:51

tws, udało się ale na windows 7 bo na 8 ciągle miałem wykrzyknik po aktualizacji sterownika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group