To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - LEGNUM Vr4

kochajj - 14-11-2012, 21:00

Graty spakowane i wyruszają do lublina na:

- tulejowanie na płytach symulacyjnych które odtworzą naprężenia przykręconej głowicy,przykręcając płytę symulacyjną do płąszczyzny bloku układa się on tak samo jak po przykręceniu głowicy, napręzenia które powstają podczas przykręcania głowicy powodują "zniekształcenia" cylindrów jak również naprężenia na gniazdach zaworowych, czyli jeżeli obrabiamy na płytach to po przykręceniu głowicy mamy idelany kształt cylindra i gniazd, jeżeli obrabiamy bez płyt to idelany kształt jest w stanie rozkręconego silnika
- sprawdzenie osiowości, honowanie podpór głównych

- wyważanie wału z kołem (również wyważenie tłoków i korbowodów)

- obróbka głowicy z nowymi prowadnicami, wymiana prowadnic, zaworów, gniazd zaworowych frezowanie gniazd na 3 kąty, szlifowanie zaworów, mycie głowicy, docieranie zaworów, szlif płaszczyzn, pełen porting obróbka na płytach symulacyjnych

macia - 14-11-2012, 22:24

Leszczo? :lol:
kochajj - 15-11-2012, 07:33

Tym razem leszczo nie składa motoru...
kochajj - 23-11-2012, 09:03

Porting



D1VenO - 23-11-2012, 14:59

a do czego ten portal jest ?



























:finga:

kochajj - 24-11-2012, 19:43

do teleportacji... :)

Skończone... 40rbh



Wszyc - 24-11-2012, 19:48

duuuże :3 me gusta :3
BeNeK - 24-11-2012, 21:45

Wszyc, Podobno Ty lubisz małe :roll:









:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na prawdę dbałość o każdy szczegół mnie powala ... Jest mega ! I mocowo też będzie grubooooooooooo !
Powodzenia !

kochajj - 24-11-2012, 21:52

dzięki... Zobaczymy co wypluje... dla mnie wynik powyżej 500km na kołach będzie mega sukcesem... ciekawe co na to dyfer tylny... szukam już pasywnego... albo dwa...
komora również w 100% na nowo będzie... kolorystyka silnika taka jak wnętrza...

























żart :mrgreen:

adaxo - 24-11-2012, 22:08

I w jakim celu ten zabieg?

Cytat:
It is popularly held that enlarging the ports to the maximum possible size and applying a mirror finish is what porting is. However that is not so. Some ports may be enlarged to their maximum possible size (in keeping with the highest level of aerodynamic efficiency) but those engines are highly developed very high speed units where the actual size of the ports has become a restriction. Larger ports flow more fuel/air at higher RPM's but sacrifice torque at lower RPM's due to lower fuel/air velocity. A mirror finish of the port does not provide the increase that intuition suggests. In fact, within intake systems, the surface is usually deliberately textured to a degree of uniform roughness to encourage fuel deposited on the port walls to evaporate quickly. A rough surface on selected areas of the port may also alter flow by energizing the boundary layer, which can alter the flow path noticeably, possibly increasing flow. This is similar to what the dimples on a golf ball do. Flow bench testing shows that the difference between a mirror finished intake port and a rough textured port is typically less than 1%. The difference between a smooth to the touch port and an optically mirrored surface is not measurable by ordinary means. Exhaust ports may be smooth finished because of the dry gas flow and in the interest of minimizing exhaust by-product build-up. A 300 - 400 Grit finish followed by a light buff is generally accepted to be representative of a near optimal finish for exhaust gas ports.
The reason that polished ports are not advantageous from a flow standpoint is that at the interface between the metal wall and the air, the air speed is ZERO (see boundary layer and laminar flow). This is due to the wetting action of the air and indeed all fluids. The first layer of molecules adheres to the wall and does not move significantly. The rest of the flow field must shear past, which develops a velocity profile (or gradient) across the duct. For surface roughness to impact flow appreciably, the high spots must be high enough to protrude into the faster moving air toward the center. Only a very rough surface does this.



Zawsze myślałem ze 'porting' polega na wyrównaniu ewentualnych progów występujących (czasem) na połączeniach miedzy głowicą a kolektorami, a nie polerka.

kochajj - 24-11-2012, 22:14

adaxo napisał/a:
I w jakim celu ten zabieg?

Cytat:
It is popularly held that enlarging the ports to the maximum possible size and applying a mirror finish is what porting is. However that is not so. Some ports may be enlarged to their maximum possible size (in keeping with the highest level of aerodynamic efficiency) but those engines are highly developed very high speed units where the actual size of the ports has become a restriction. Larger ports flow more fuel/air at higher RPM's but sacrifice torque at lower RPM's due to lower fuel/air velocity. A mirror finish of the port does not provide the increase that intuition suggests. In fact, within intake systems, the surface is usually deliberately textured to a degree of uniform roughness to encourage fuel deposited on the port walls to evaporate quickly. A rough surface on selected areas of the port may also alter flow by energizing the boundary layer, which can alter the flow path noticeably, possibly increasing flow. This is similar to what the dimples on a golf ball do. Flow bench testing shows that the difference between a mirror finished intake port and a rough textured port is typically less than 1%. The difference between a smooth to the touch port and an optically mirrored surface is not measurable by ordinary means. Exhaust ports may be smooth finished because of the dry gas flow and in the interest of minimizing exhaust by-product build-up. A 300 - 400 Grit finish followed by a light buff is generally accepted to be representative of a near optimal finish for exhaust gas ports.
The reason that polished ports are not advantageous from a flow standpoint is that at the interface between the metal wall and the air, the air speed is ZERO (see boundary layer and laminar flow). This is due to the wetting action of the air and indeed all fluids. The first layer of molecules adheres to the wall and does not move significantly. The rest of the flow field must shear past, which develops a velocity profile (or gradient) across the duct. For surface roughness to impact flow appreciably, the high spots must be high enough to protrude into the faster moving air toward the center. Only a very rough surface does this.



Zawsze myślałem ze 'porting' polega na wyrównaniu ewentualnych progów występujących (czasem) na połączeniach miedzy głowicą a kolektorami, a nie polerka.



Dobrze że myślałeś... przeczytaj to ze zrozumieniem... porting to nie tylko spasowanie kolektorów...
Faktycznie na zdjęciach z lampą wygląda na błyszczące, ale popatrz na foto nr dwa... tutaj foto z bliska




poszperaj w necie jak wyglądają prawidłowo obrobione głowice...
Ziarnistość papieru to 80 - rysy w kierunku prostopadłym... zgodnie z zaleceniami wszelkiej maści tunerów... Skąd przypuszczenie że kolektory nie zostały spasowane?


Czytaj dalej... może dowiesz się czegoś więcej o obróbce głowic... jak obrabiać jakimi papierami jaką część, gdzie powiększyć itd...

sveno - 28-11-2012, 02:12

kochajj, czy Legnum też będzie tak latał: http://www.cda.pl/video/3...z-piekla-rodem- ?? :)
Co z Twoim avatarem? Masz GTRa?

kochajj - 28-11-2012, 18:21

sveno napisał/a:
kochajj, czy Legnum też będzie tak latał: http://www.cda.pl/video/3...z-piekla-rodem- ?? :)
Co z Twoim avatarem? Masz GTRa?


Latać legnumem jak tą A3 to raczej nierealne...

anwi - 28-11-2012, 23:00

masz może foto tłoków i korbowodów?? +ewentualne porównanie do kucizny.
kochajj - 29-11-2012, 18:59

fiole1 napisał/a:
masz może foto tłoków i korbowodów?? +ewentualne porównanie do kucizny.





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group