[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
dmi - 17-04-2016, 20:03
| Krzyzak napisał/a: | | strona prawa (zawsze szybciej pada) |
Dzięki za info To prawda, od 2,5 roku mam galanta i już drugi raz muszę z prawej strony wymieniać....z lewej cisza. Pewnie wina studzienek i ogólnie częstszych dziur z prawej strony.
Hugo - 17-04-2016, 20:12
Nigdy nie miałem do czynienia z większym śmieciem niż nty. Bałbym się na tym jeździć.
dmi - 17-04-2016, 20:15
| Hugo napisał/a: | | Nigdy nie miałem do czynienia z większym śmieciem niż nty. Bałbym się na tym jeździć |
No właśnie znalazłem twoją opinię na ten temat, ja jeżdżę dość intensywnie, staram się omijać dziury ale czasami się wpadnie. Tak samo trasa po polskich drogach, częste wyprzedzanie....chyba nie będę ryzykował. Choć musiałbym mieć w ręku ctr i nty/srl i bym ocenił te sworznie i gumki.
Krzyzak - 17-04-2016, 20:25
| dmi napisał/a: | | musiałbym mieć w ręku ctr i nty/srl i bym ocenił te sworznie i gumki. | mam NTY w kombi i CTR w sedanie - co dziwne w kombi jest OK a w sedanie (aluminiowe sanki) ten sam wahacz (bo zdemontowany ode mnie trafił do kombi żony) mimo, że był nowy, to wyczuwało się luz...
może to kwestia zmiany sanek na stalowe/aluminiowe
komarsnk - 17-04-2016, 21:48
Ja chińskiego sworznia bym się nie bał - da radę jak dostanie na wejściu dobrą gumkę. Na pół też nie pęknie. Najgorsze, że tuleje bardzo szybko się rozlatują, szczególnie te pod widelcem.
Owczar - 17-04-2016, 21:55
Chińskie sworznie poza gumą mają też trzpień z plasteliny, który jest niedoporny na udary. Ja bym szukał używany OEM bez luzów z w miarę sztywnym swrzniem, wstawił nową tuleję, gumkę i jeździł
Krzyzak - 18-04-2016, 06:53
| komarsnk napisał/a: | | tuleje bardzo szybko się rozlatują, szczególnie te pod widelcem | to właśnie mi pękło w SH a sworzeń był w stanie prawie fabrycznym - stąd wymiana na CTR
| Owczar napisał/a: | | Ja bym szukał używany OEM bez luzów z w miarę sztywnym swrzniem | to chyba niezbyt realne
kupiłem te NTY bo znajomy jeździ już 2 lata i sprawdzałem je po tym czasie i były OK - niestety regenerowane pomimo wstawienia mosiądzu w miejsce plastiku nie sprawdziły się u mnie - wolę nowe
komarsnk - 18-04-2016, 06:59
| Krzyzak napisał/a: | | komarsnk napisał/a: | | tuleje bardzo szybko się rozlatują, szczególnie te pod widelcem | to właśnie mi pękło w SH a sworzeń był w stanie prawie fabrycznym - stąd wymiana na CTR |
Ja wymieniłem tulejkę na ori Hyundai Szkoda tylko, że tej przy wózku nie ma identycznej z HGP A właśnie: muszę je wymienić. Jakieś opcje oprócz OEM i poliuretanu?
wojbud - 18-04-2016, 09:19
Te gumki na sworznie dolnego prostego od hyundaia to od jakiegoś konkretnego modelu bo jakoś nie mogę znaleźć na alledrogo. A jako smar pod tą gumę nadaje się grafitowy czy coś innego potrzeba?
Owczar - 18-04-2016, 09:21
U japaneze dostaniesz. Smar grafitowy będzie ok.
asec69 - 19-04-2016, 08:40
witam
Mam pytanie odnośnie wahacza prostego przedniego.
A mianowicie, czuję stuki wahacza, słabe, czasami głośniejsze, ale są. Przy skręcaniu na parking czuję, że kierownica stawia opór i jest delikatnie bezwładna. Wymontowałem wahacz marki 555 mający jakieś 5tkm przebiegu, zaniosłem do dobrego mechanika, który stwierdził, że wahacz jest okey, nie ma żadnych luzów w gnieździe kuli, itd, ale stuki i w/w objawy nadal są. Podniosłem auto i probowałem kołysać kołem trzymając sworzeń, i też nic. Wziąłem podłożyłem dwie deski, auto przód tył i też nic nie wyczuwam.
Zapytałem się mechanika, który sprawdzał, czy to możliwe, stwierdził, że może być delikatne wyrobie na stożku, prawie niewyczuwalne i poradził mi, abym jeździł, aż bardziej się wyrobi.
Czy to możliwe, że stuki są, a nie ma objawów zużycie tzn. są prawie niewyczuwalne?
Przypomniało mi się, że jakiś czas temu hamulec mi się zablokował i jechałem ileś km, i może stąd te minimalne wyrobienia, które wpływają na komfort jazdy. Nie wiem co robić?
Owczar - 19-04-2016, 08:44
Bardziej bym obstawiał sworzeń banana.
asec69 - 19-04-2016, 08:53
Z pewną nieśmiałością też pomyślałem o bananie, ale rok temu go wymieniałem na Febesta i przy okazji też sprawdzałem i niby okey.
Owczar - 19-04-2016, 09:58
Ja po prostu wybiłem oba sworznie i tak diagnozowałem który ma luz. Jeszcze jest górny wahacz.
Ewcia80 - 19-04-2016, 10:09
Czy luz na sworzniu prostym jest wtedy,gdy sie da wyczuc ze chodzi gora dol?jak sie chce go wyciagnac z gnizda i czuc ze troszke sie wysuwa to wtedy jest luz?
|
|
|