To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

szuwar - 11-05-2012, 15:37

adaxo napisał/a:
Ja tez mam kombi i butle 70l, wchodzi 60


masz w kole czy cylinder za siedzeniami ?

kamil.ekonom - 11-05-2012, 17:34

Osprzęt do gazu mam zamontowany tak:
Reduktor - jest między ścianą grodziową a kolektorem ssącym
Widok z lewej

Widok z prawej

Następnie gaz leci z niego przewodem w lewo (patrząc od przodu auta) nad obudową rozrządu (gdzie jest filtr i zaraz za nim rozdzielacz na dwie listwy wtryskowe).
Wtryski zamontowane są tak

Natomiast komp jest między obudową filtra powietrza i obudową akumulatora (do której jest przykręcony). Bezpiecznik jest nad akumulatorem (czerwony).


Moje uwagi, spostrzeżenia itp.:
- przewody gazowe od reduktora do wtrysków + od wtrysków do kolektora ssącego są "maksymalnie" krótkie co myślę, że jest b. dobrze
- reduktor zamontowany w takim miejscu, że chyba "jest mu ciepło" - i bardzo dobrze
- komputer w miarę możliwości z dala od wilgoci
- bardzo dłuuuugie przewody od wtrysków do komputera (równie dobrze mógłby być w "bagażniku" i by starczyły...), ale myślę, że to w niczym nie przeszkadza
- ogólnie wszystko estetycznie zamontowane i mało widocznie, listwy z wtryskami i nadmiar przewodów mieści się pod plastikową osłoną silnika i nic nie widać

adaxo - 11-05-2012, 17:45

szuwar napisał/a:
adaxo napisał/a:
Ja tez mam kombi i butle 70l, wchodzi 60


masz w kole czy cylinder za siedzeniami ?


w kole

Owczar - 11-05-2012, 19:15

kamil.ekonom napisał/a:
- przewody gazowe od reduktora do wtrysków + od wtrysków do kolektora ssącego są "maksymalnie" krótkie co myślę, że jest b. dobrze


Da radę krócej, ale przede wszystkim są zamontowane po najmniejszej linii oporu. Najbardziej optymalnie jest tuż obok wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj odległość wbrew pozorom jest spora, co wydłuża drogę i czas dopływu gazu do cylindra. Nie jest to bardzo źle, ale jednak czas potrzebny do przebycia paliwa z wtryskiwacz do cylindra jest zaszyty w mapie ECU.

kamil.ekonom napisał/a:
- reduktor zamontowany w takim miejscu, że chyba "jest mu ciepło" - i bardzo dobrze


To jak najbardziej ok.

kamil.ekonom napisał/a:
- komputer w miarę możliwości z dala od wilgoci


Też ok.

kamil.ekonom napisał/a:
- bardzo dłuuuugie przewody od wtrysków do komputera (równie dobrze mógłby być w "bagażniku" i by starczyły...), ale myślę, że to w niczym nie przeszkadza


Nie przeszkadza, ale skrócenie nie wymagało dużo pracy i mógł się wysilić trochę.

kamil.ekonom napisał/a:
- ogólnie wszystko estetycznie zamontowane i mało widocznie, listwy z wtryskami i nadmiar przewodów mieści się pod plastikową osłoną silnika i nic nie widać


Estetycznie tak, ale zamontowanie listwy nieprawidłowe. Można powiedzieć błąd gruby, bo spięcie listwy z 6 wtryskiwaczami na ciśnieniu powyżej 1,5 ze znacznymi spadkami ciśnienia na tym reduktorze to już spory błąd. Będą duże różnice w zasilaniu pierwszego i ostatniego wtryskiwacza, co może skutkować tym, że pierwszy będzie na bogato, ostatni na ubogo, a sonda lamda będzie pokazywała mieszankę stechiometryczną, bo wypadkowo taka będzie.

KaWu - 11-05-2012, 23:20

kamil.ekonom napisał/a:
Widok z lewej

Masz zamieniony miejscami filtr z czujnikiem ciśnienia. Warto to poprawić.

kamil.ekonom napisał/a:
Widok z prawej

Elektrozawór powinien byc cewką do góry.

kamil.ekonom napisał/a:
Wtryski zamontowane są tak


Zrób im kompenację z końca listew.

kamil.ekonom napisał/a:
Da radę krócej, ale przede wszystkim są zamontowane po najmniejszej linii oporu.


Dokładnie. Chyba się spieszyli ...

kamil.ekonom - 12-05-2012, 10:30

Owczar, KaWu, dzięki za rady :thumbleft:

Owczar napisał/a:
...zamontowanie listwy nieprawidłowe. Można powiedzieć błąd gruby, bo spięcie listwy z 6 wtryskiwaczami...

Tylko u mnie są 2 listwy po 3 wtryski - to chyba co innego jak jedna listwa :?:

KaWu napisał/a:
Masz zamieniony miejscami filtr z czujnikiem ciśnienia. Warto to poprawić.

Czyli trzeba podjechać do gazownika i niech to zmieni - na co może wpłynąć odwrotne zamontowanie :?:

Cytat:
Elektrozawór powinien byc cewką do góry.

Przy tym będzie raczej więcej roboty, żeby to zmienić - bardzo to przeszkadza :?:

KaWu napisał/a:
Zrób im kompenację z końca listew.

O co to chodzi, bo nie wiem... :oops:

Wtryskiwaczy raczej już nie będę przekładał więc muszą zostać. Napisałem, że przewody według mnie są krótkie, bo porównałem w stosunku do poprzedniej instalki, którą miałem w Hondzie - tam przewody od wtryskiwaczy do kolektora były co najmniej 3x dłuższe...

wilukce - 12-05-2012, 12:55

kamil.ekonom napisał/a:
KaWu napisał/a:
Zrób im kompenację z końca listew.

O co to chodzi, bo nie wiem... :oops:

KaWu, miał na myśli kompensację

Chodzi o to, żebyś połączył koniec jednej listwy z końcem drugiej listwy. Wtedy nadmiar ciśnienia z jednej listwy wyrównuje się poprzez odpływ nadmiaru gazu do drugiej 8)

Owczar - 12-05-2012, 12:55

Odpisywałem z telefonu i nie zauważyłem, że sa osobno. Ale trzeba je spiąć ze sobą tak jak napisał KaWu.

Mapsensor przed filtrem rejestruje inne ciśnienia niż za filtrem. Na jednym filtrze fl01 spadki ciśnienia będą duże. Ja bym to zupełnie inaczej podłączył. Obawiam się, ze w takim układzie sterownik bieg jest w stanie właściwie korygować spadków ciśnienia.

No i pozostaje jeszcze jedna ważna kwestia. Czy jest podłączona sonda? Biorąc pod uwagę sposób montażu pozostałych elementów, raczej w to wątpię.

Elektrozawór cewką do dołu ulegnie uszkodzeniu. Też muszę u siebie przełożyć.

kamil.ekonom - 12-05-2012, 13:58

OK. Teraz wszystko jasne. Więc wizyta u gazownika w przyszłym tygodniu obowiązkowa. Jeszcze raz dzięki Panowie za cenne wskazówki - może przy okazji gazownik też się czegoś nauczy...
A tu jako ciekawostkę wrzucam fotę jak wyglądało to w moim poprzednim aucie.
Instalacja BRC Sequent24:



Nie pamiętam dokładnie ale filtr (którego nie widać), chyba był pod centralką...

Owczar - 12-05-2012, 14:03

kamil.ekonom, jeśli mogę jeszcze coś podpowiedzieć to dopłać do filtra FL02 i niech Ci to zepnie jak należy.

Zaraz wrzucę rysunek.

[ Dodano: 12-05-2012, 14:05 ]
Filtr taki:
http://nagaz24.pl/filtr-f...,1619,p,pl.html

Podstawa z jednym wejściem i dwoma wyjściami:


[ Dodano: 12-05-2012, 14:10 ]


Optymalnie byłoby dać mapsensor między listwami, ale nie ma tam miejsca, więc w tym miejscu też nie będzie źle, bo przez kompensację wyrównasz ciśnienia.

FL02 wygeneruje mniejsze spadki, a jednocześnie poprawi filtrowanie gazu, co nie jest bez znaczenia przy hanach.

kamil.ekonom - 12-05-2012, 15:28

Owczar, jeszcze raz dzięki :mrgreen: - szkoda, że nie mogę chociaż kliknąć "pomógł" bo Ci się należ jak najbardziej. Przekaże wszystko gazownikowi i zdam relację co i jak...
2pac - 12-05-2012, 23:43

szuwar napisał/a:
2pac napisał/a:
albo podgiąć pływak
rozszerzalność LPG w fazie ciekłej
tylko nie ryzykowałbym tankowania samochodu rano i pozostawienia go w dużym słońcu na cały dzień - butla atestowana jest na 30bar, na starcie gaz ma 8bar
z tego co pamiętam dla oleju hydraulicznego bodajże: przy ilości 1dm oleju zamkniętej w nieodkształcalnym naczyniu o pojemności 1dm, dodanie 1cm daje wzrost ciśnienia o 30bar  dla LPG skroplonego prawdopodobnie mniej


Ja mam Kombi, butla 59L.
wchodzi teraz 48L, wcześniej 33L - został podgięty pływak i jest ok :)


48l - to tyle ile powinno wchodzić
mnie chodziło o takie podgięcie, że weszło by do tej butli np. 54l

wyderka - 13-05-2012, 12:26

powiedzcie mi czy reduktor AC R01 obrobi galanta w 2.5 A\T ???, niby jest do 150 koni ale czytałem że powinien dać radę.
Owczar - 13-05-2012, 12:30

Według mnie nie. Zresztą gdzieś czytałem ze w galancie się nie sprawdza. Promują go na forum lpg warsztaty partnerskie AC. Jak się można domyślać, wiadomo dlaczego.
wyderka - 13-05-2012, 12:58

to co polecacie bo muszę zmienić ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group