To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.

WreX - 21-08-2017, 12:44

Czy jeżeli od wymiany do wymiany oleju dolewam (żeby oleju było pod górną kreskę) 1l to znaczy, że "bierze olej" czy jest to akceptowalne? dodam, że doszła instalacja LPG niektórzy twierdzą, że to ma wpływ no i nie ukrywam częściej obroty przekraczają 4k rpm
Owczar - 21-08-2017, 13:01

Pytanie czy ten litr idzie na wycieki czy go spala. Jeśli tylko na spalanie to w sumie sporo jak na ten silnik.
telewizoor - 21-08-2017, 13:07

WreX, u mnie jest to samo, pozbyłem się wycieków ale dalej tyle bierze... Chyba że kapie na kolektor wydechowy i od razu spala? Tego nie sprawdzałem
WreX - 21-08-2017, 13:07

Owczar, jedyne opary z wydechu jakie widzę to w chłodne deszczowe dni (ale to było wcześniej jak były temperatury poniżej 20 bo teraz się nie zdarza) ale wmawiam sobie, że to para wodna. Ale z drugiej strony wycieków nie widzę...
Owczar - 21-08-2017, 14:19

Myślę że nie ma się co przejmować. Posiadacze tsi i tak mogą o takiej dolewce pomarzyć :P mimo 4 cylindrów. Ja dolewalem koło litra, ale mi podciekalo że zaślepki w głowicy i przy chłodnicy oleju. Nie wiem jaki procent tej dolewki sciekal po silniku a jaki się się spala. Po uszczelnieniu jeżdżę dosyć mało.
Krzyzak - 21-08-2017, 15:18

Też myślę, że można zignorować ten litr na 15 tysi.
Owczar napisał/a:
Posiadacze tsi i tak mogą o takiej dolewce pomarzyć
znaczy że tam jest to norma? pytałem jednego forumowicza z 1.8 tsi i przebiegiem 170tkm i mówił coś o litrze na 30 tysi...
WreX - 21-08-2017, 15:42

Owczar, spoko, na razie się tym nie przejmuje, silnik po wymianie pasków osprzętu i rolek prowadzących i ceramizerze fajnie cichutko chodzi o popychaczach zapomniałem (pewnie zimą sobie przypomnę ale zaraz znów i tak olej muszę wymienić)

Bardziej mnie zastanawia czy mi się sprzęgło nie zaczyna ślizgać, "objaw" o ile to jest coś dziwnego jest taki: bieg 3 i 4 od około 2k rpm pedał w podłodze i w okolicy 3 tyś obrotów jest moment że rosną obroty i prędkość a później (przy 3,2-3,5k rpm) obroty spadają do 2,8-3k rpm i rosną dalej a auto ciągle przyspiesza.

Bardzo podobny efekt jest w Hondzie Civiv ufo silnik tam jest 2.2 diesel tylko, że tam jest manual 6 biegów i na 4 5 i 6 biegów przy 3k rpm jest dokładnie taki sam efekt ale tam czuć różnice w przyspieszeniu gdy te obroty spadają u mnie nie ma różnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=KjYdaonwAR8

Ktoś kiedyś nagrał taki filmik mam dokładnie to samo ;>

Owczar - 21-08-2017, 18:34

Darku, warto zerknąć :

http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,v5y2j8

Największy problem był, silnikami z początków produkcji. Nie wiem jak te produkowane teraz.

Krzyzak - 22-08-2017, 11:04

Owczar napisał/a:
Największy problem był, silnikami z początków produkcji.
słyszałem, zobaczymy jak będzie - najwyżej sprzedam po gwarancji ;)
WreX - 30-08-2017, 13:49

Mały update, galant w przeciągu 2 dni przebył około 1500km po terenie górzystym w Bieszczadach, wszystko działało perfekcyjnie efekt o którym pisałem wyżej występuje nadal nie wiem czy się tym martwić czy nie na razie jeździ. Od montażu LPG przejechałem już ponad 13 tyś km. Także jest szansa że zdąży się zwrócić :D

Przód był ponownie malowany bo klar złaził po poprzednim malowaniu, wrzucę fotki może później.

Jedyny "problem" to pojawiające się "pulsacyjne" przyspieszanie na zimnym silniku, o ile dobrze pamiętam występował w zimne i wilgotne dni, a dziś czy wczoraj było ciepło i sucho a efekt był dość mocny i odczuwalny, zastanawiam się czy nie kończą się znowu kopułka palec i kable WN no i świece.

Owczar - 30-08-2017, 14:25

Jak odpale swojego i od razu ruszam to też sie coś takiego zdarza. Od początku i nadal jeździ. Nie wiem czy to kwestia TPS, MAF czy jeszcze coś innego, ale odpuściłem sobie diagnostykę bo problem występuje sporadycznie - nie zawsze i czas na diagnostykę jest krótki. Musiałbym kilka razy ruszać z kompem żeby na to trafić.
Hugo - 30-08-2017, 14:47

WreX, to ani kopułka aparatu, ani palec, ani kable WN czy świece. U mnie wymienione wszystko co możliwe i kilka razy w roku to się zdarzy. Czyściłem przepustnicę (kilka lat temu), zastanawiam się nad jej podmianą.
Owczar - 30-08-2017, 16:06

It's not a bug, it's a feature.
WreX - 26-09-2017, 19:10

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

No dobra niech mi ktoś powie, czy to objawy ślizgającego się sprzęgła? Gaz w podłodze a widać jak obroty się zatrzymują i nawet spadają na 3 biegu jest to samo.

jacek11 - 27-09-2017, 08:30

Jak by sprzęgło się ślizgało,to by było odwrotnie.Obroty by rosły,a prędkość nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group