To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

tws - 27-11-2013, 11:53

WreX napisał/a:
tws, udało się ale na windows 7 bo na 8 ciągle miałem wykrzyknik po aktualizacji sterownika.


32 czy 64 bit? Zdjęcia z instrukcji są z w8 x64 ;)

WreX - 27-11-2013, 12:04

tws, 64bit, uwierz próbowałem 3 razy aktualizować sterownik, niby wszystko pomyślnie ale po aktualizacji mi wyskakiwało, że niepoprawnie skonfigurowane urządzenie no ale udało się, fakt, że musiałem konfigurować od nowa, bo w tej wersji programu nie można przed aktualizacją zrobić zrzutu pamięci ;p

Tak jeszcze swoją drogą, było by możliwe, żeby przy następnej aktualizacji rozszerzyć okienko pomiarów ? powiedzmy np o jeden dodatkowy slot albo dwa do prędkości na zadanym przedziale ?

Jeszcze mam takie pytanie, jak dokładny może być pomiar od 0 do 100km/h ? powiedzmy przy skonfigurowaniu VSS do +/-1km przy 100 na godzine ? Jest możliwość, żeby zawyżał bądź zaniżał wyniki po przez tylko liczenie czasu w sensie programowym ?

tws - 27-11-2013, 13:24

WreX napisał/a:
tws, 64bit, uwierz próbowałem 3 razy aktualizować sterownik, niby wszystko pomyślnie ale po aktualizacji mi wyskakiwało, że niepoprawnie skonfigurowane urządzenie no ale udało się, fakt, że musiałem konfigurować od nowa, bo w tej wersji programu nie można przed aktualizacją zrobić zrzutu pamięci ;p


Przy instalacji sterownika trzeba mu wskazać scieżkę do UKP ręcznie, w przeciwnym razie może zainstalować jakiś inny - niekompatybilny.

WreX napisał/a:

Tak jeszcze swoją drogą, było by możliwe, żeby przy następnej aktualizacji rozszerzyć okienko pomiarów ? powiedzmy np o jeden dodatkowy slot albo dwa do prędkości na zadanym przedziale ?

Możesz rozwinąć myśl? O jakim przedziale mowa?

WreX napisał/a:

Jeszcze mam takie pytanie, jak dokładny może być pomiar od 0 do 100km/h ? powiedzmy przy skonfigurowaniu VSS do +/-1km przy 100 na godzine ? Jest możliwość, żeby zawyżał bądź zaniżał wyniki po przez tylko liczenie czasu w sensie programowym ?

Pomiary mają dokładność 0.1s, jednak dodatkowy błąd może wprowadzić niska rozdzielczość pomiaru, np. zbyt mała ilość impulsów na obrót koła. Tak jak kiedyś testowałem, to dla stałej drogi 0.200 m/imp pomiary były powtarzalne (z akcelerometrem) z dokładnością +/-0.1s. Oczywiście pod warunkiem, że na koniec przedziału pomiarowego (np. 100km/h dla 0-100) już nie buksują koła ;) Jak ktoś będzie miał stałą drogi rzędu 1imp/m, to ten błąd będzie dużo wyższy.

A w praktyce to wygląda tak, że ja (przynajmniej na początku) miałem rozrzuty po 0.3-0.5s na przyspieszeniu do 100km/h (na samym ruszeniu i zmianie biegów). Później wraz z doświadczeniem w podobnym warunkach były powtarzalne. Sama temperatura opon ma już duże znaczenie (np. rozgrzane dużo lepiej "lepiły" i pozwalało to ugrać nawet 0.2s - 0.3s na starcie).

WreX - 27-11-2013, 13:40

tws napisał/a:
Możesz rozwinąć myśl? O jakim przedziale mowa?


W ukp jet okno POMIARY czy jak to się tam zowie, 2 przedziały są do prędkości i jeden do odległości, ja po prostu pytam, czy dałoby radę jeszcze jeden przedział bądź też dwa dodać prędkości bądź odległości, żeby UKP mierzył czas, najlepiej jakby było do wyboru czy ma odliczać czas dla zadanej prędkości czy drogi.

Cytat:
Pomiary mają dokładność 0.1s, jednak dodatkowy błąd może wprowadzić niska rozdzielczość pomiaru, np. zbyt mała ilość impulsów na obrót koła. Tak jak kiedyś testowałem, to dla stałej drogi 0.200 m/imp pomiary były powtarzalne (z akcelerometrem) z dokładnością +/-0.1s. Oczywiście pod warunkiem, że na koniec przedziału pomiarowego (np. 100km/h dla 0-100) już nie buksują koła Jak ktoś będzie miał stałą drogi rzędu 1imp/m, to ten błąd będzie dużo wyższy.

A w praktyce to wygląda tak, że ja (przynajmniej na początku) miałem rozrzuty po 0.3-0.5s na przyspieszeniu do 100km/h (na samym ruszeniu i zmianie biegów). Później wraz z doświadczeniem w podobnym warunkach były powtarzalne. Sama temperatura opon ma już duże znaczenie (np. rozgrzane dużo lepiej "lepiły" i pozwalało to ugrać nawet 0.2s - 0.3s na starcie).


Tak też myślałem, my mamy u siebie VSS wynoszącą około 0.400 co przy tym co napisałeś daje dość dużą rozdzielczość?

Moje pomiary są akurat powtarzalne, tylko zastanawia mnie różnica... bo na alu 17 z oponami 215/45 przód i 225/45 tył miałem 8,9 do 100... teraz na zimówkach mam (przód 185 tył 195 prędkości się zgadzają z alusami sprawdzane z GPSem) 7,8s i się zastanawiam czy to możliwe i czy to nie jest błąd...

tws - 02-12-2013, 17:44

Nie wydaje mi się, żeby taka różnica wynikała tylko z masy i bezwładności kół. Muszą się różnić coś wskazania prędkości - może koła zimowe są trochę mniejsze i zawyża prędkość. Sprawdź jeszcze raz.

Co do przedziałów - nie wiem, może. Teraz jest 2+1 ale za to można sobie je ustawiać.

Co do aktualizacji, to mały komunikat.
Wersja 2.5.8 jest już do pobrania ze strony.

jAZZMAN - 09-12-2013, 20:47

Siedzę w pracy i z nudów czytam instrukcję obsługi przygotowując się do założenia UKP w Galancie.
W jednym już mam (jakaś stara wersja, jeszcze ze starym HW) i czytam o zmianach. Pozytywnie się rozwija projekt. Właśnie jestem na dziale z Alarmami i Ostrzeżeniami. Wpadłem na pomysł.

Może zrobić alarm, który będzie odłączał akumulator jeśli napięcie spadnie poniżej jakiegoś progu?

- Po co i dla kogo to?

Dla osób, które rzadko używają samochodów.

- Jak to zrealizować?
Tak zaprogramować UKP aby na wyłączonym zapłonie (i tylko na wyłączonym) badał napięcie akumulatora np. co godzinę i wysyłał impuls (ze zwłoką np. kwadransa) na jednym z wyjść dopiero jeśli napięcie spadnie poniżej jakiegoś progu.

Do tego wyjścia podłączamy jakieś sprytne urządzonko np rozłącznik z elektromagnesem.

Dla bezpieczeństwa funkcja ta działałaby TYLKO przy wyłączonym zapłonie.

WreX - 10-12-2013, 10:56

jAZZMAN, mówisz o takim zabezpieczeniu przed zakatowaniem akumulatora? czy żeby ogólnie rozłączał obwód?

Bo w tym drugim przypadku ECU by był restartowany za każdym razem...

jAZZMAN - 10-12-2013, 11:16

WreX napisał/a:

jAZZMAN, mówisz o takim zabezpieczeniu przed zakatowaniem akumulatora
Tak.

WreX napisał/a:
Bo w tym drugim przypadku ECU by był restartowany za każdym razem...
O tym nie pomyślałem.

Ale jeśli akumulator i tak miał by się "wychechłać" to komp się nie zresetuje?

Owczar - 10-12-2013, 11:26

Ale do tego musisz dać osobny obwód do zasilania UKP i dodatkowo potężny przekaźnik do odłączania aku- który też zużywałby energię. Tak więc wychodzi skórka za wyprawkę bo na wysterowanie odłączenia też zużywany byłby prąd z aku....
jAZZMAN - 10-12-2013, 11:37

Rozumiem. Dzięki za wyjaśnienia :)
adacomp - 10-12-2013, 13:35

Czy ten UKP http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp
będzie działał z silnikiem 2.0 TDI silnik 4D68 z 97 roku ?

Podłącza się go do złącza ODB po lewej stronie z przodu na dole ?

Mam problem bo od kilku miesięcy pali się lampka SRS , byłem u mechanika i wszystkie czujniki poduszek są OK , ale nie wiem ja błąd skasować :(

Owczar - 10-12-2013, 13:36

Z tym silnikiem nie zadziała żadne UKP.
adacomp - 10-12-2013, 13:41

Owczar napisał/a:
Z tym silnikiem nie zadziała żadne UKP.

Czyli wszystko jasne , że te komputery są tylko do benzyniaków

Owczar - 10-12-2013, 13:47

Są też do diesli, ale nie do tego. Tutaj nie ma sygnału proporcjonalnego do zużycia paliwa więc nie da się go skalibrować.
adacomp - 10-12-2013, 13:51

Owczar napisał/a:
Są też do diesli, ale nie do tego. Tutaj nie ma sygnału proporcjonalnego do zużycia paliwa więc nie da się go skalibrować.

a pozostałe parametry działają czy lepiej w ogóle go odpuścić ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group