To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Polarny ninja

rosomak1983 - 02-01-2012, 02:30

Na wstepie wielki dzieki Arku za pomoc przy ogarnieciu tego gazu, naprawde jest duzo lepiej po rozwierceniu tych dysz i twoich ustawieniach mapy. :D
Jestem pod wrazeniem...
Co do lancera to analizowalismy odczyty z sondy przez staga, zarówno na gazie jak i benzynie. Wyszlo ze na wolnych obrotach czy to na gazie czy benzynie mieszanka jest za uboga, ale tylko na wolnych bo po dodadniu gazu czy podczas jazdy było OK.
Po interwencji Arka na gazie jest juz normalnie tj nawet na wolnych wskazania sondy sa ok, natomiast wolne obroty na benzynie nadal za ubogo.
I mam mega zagadke. teraz...

KaWu - 02-01-2012, 07:51

rosomak1983 napisał/a:
Co do lancera to analizowalismy odczyty z sondy przez staga, zarówno na gazie jak i benzynie. Wyszlo ze na wolnych obrotach czy to na gazie czy benzynie mieszanka jest za uboga, ale tylko na wolnych bo po dodadniu gazu czy podczas jazdy było OK.
...
I mam mega zagadke. teraz...


rosomak1983, to wrzuć oscyloskopy.

Jaka średnica dysz wyszła ~2,8mm :?:

rosomak1983 - 02-01-2012, 11:11

KaWu napisał/a:
rosomak1983, to wrzuć oscyloskopy.

co to da ?
KaWu napisał/a:
Jaka średnica dysz wyszła ~2,8mm :?:

teraz jest 2.2mm ale bedziemy rozwiercac do 2.3, 2.4 W sylwestra szybko sklepy zamkneli i jedynie udało sie kupic wiertło 2.5... Tutaj obawialismy sie ze bedzie za duzo i obnizy sie cisnienie na reduktorze ponizej 1.

KaWu - 02-01-2012, 11:17

rosomak1983 napisał/a:
co to da ?


Podgląd pracy sondy :?: :P

rosomak1983 napisał/a:
teraz jest 2.2mm ale bedziemy rozwiercac do 2.3, 2.4 W sylwestra szybko sklepy zamkneli i jedynie udało sie kupic wiertło 2.5... Tutaj obawialismy sie ze bedzie za duzo i obnizy sie cisnienie na reduktorze ponizej 1.


Masz ~37 KM z cylindra :?: Jak tak to i średnica 2,5 mm będzie za mała :!:

areksz121 - 02-01-2012, 13:08

Właśnie tego się obawiałem, żeby za dużych dysz nie zrobić, ale na chwilę obecną tylko wtryski się zapętlały, a bogato było w miarę...troszkę głupi czas na takie działania był, ale jest dużo lepiej. Bardzo przydatny jest widok 3D przy zbieraniu mapy, a poniższe zrzuty są robione w trakcie kalibracji, więc na chwilę obecną mogło się 'coś tam' nieznacznie zmienić. Nic innego tylko małe dysze...

Kolejno: wolne na LPG, spokojna jazda, i 2x obciążenie...dziwne mi to bo ciężko było silnik z 3 osobami na pokładzie obciążyć powyżej 80 % :roll:



A na benzynie lambda na wolnych pokazuje w każdym wypadku tak:


To samo ECU, na LPG koryguje mieszankę niemalże książkowo, a na PB nic... z resztą na zimnym silniku (Pb) lambda powinna raczej pokazać bogato...czujnik temp powinien być ok, bo obroty na zimnym są wyższe itd...już zaczynałem się zastanawiać, co tam w zbiorniku jest... Ross?

rosomak1983 - 02-01-2012, 16:20

KaWu napisał/a:

Masz ~37 KM z cylindra :?: Jak tak to i średnica 2,5 mm będzie za mała :!:

a mysmy sie obawiali rozwiercic do tych 2.5mm ze cisnienie by trzeba bylo obnizyc w reduktorze...
areksz121 napisał/a:
co tam w zbiorniku jest... Ross?

była 95 z Shella... A gaz tez z Shella...

KaWu - 03-01-2012, 10:00

rosomak1983 napisał/a:
a mysmy sie obawiali rozwiercic do tych 2.5mm ze cisnienie by trzeba bylo obnizyc w reduktorze...
\

Trzeba było puścić bez dyszy i byście zobaczyli porównawczo jak zachowa się mnożnik.
Wkrętka ma chyba około 3 mm.

areksz121 napisał/a:
Kolejno: wolne na LPG


Jeżeli sonda podłączona i jest zagrzana ... to nie żyje. Na innych zdjęciach już działa.
Lepsze byłyby oscyloskopy.

areksz121 napisał/a:
A na benzynie lambda na wolnych pokazuje w każdym wypadku tak:

Też sonda nie działa.

Jaki tam jest reduktor :?:

rosomak1983 - 03-01-2012, 18:32

KaWu napisał/a:
Jeżeli sonda podłączona i jest zagrzana ... to nie żyje. Na innych zdjęciach już działa.
Lepsze byłyby oscyloskopy.

to jak to jest za raz działa a raz nie ??? Sonde niedawno wymieniałęm...
KaWu napisał/a:
Jaki tam jest reduktor

Zavoli ten mocniejszy. Ciesnienie było raczej stabilne.

KaWu - 03-01-2012, 22:28

Cytat:
to jak to jest za raz działa a raz nie ??? Sonde niedawno wymieniałęm...


Nie wiem, nie było mnie z Wami :D
A jak sonda reaguje podczas przelaczania paliw :?:
Macie oscyloskopy :?:

rosomak1983 - 05-01-2012, 18:42

KaWu napisał/a:
Macie oscyloskopy :?:

raczej nie podłaczylismy sygnał z sondy do fioletowego kabla STAGA, sonda przy przełaczeniu na gaz wstawała dajac napiecia takie jak na rysunku, wydawało sie nam ze prawidłowe. U Arka w galu na wolnych tez sa takie odczyty.

Co do złych wiesci, padł alternator. Juz wymieniłem bo miałem dodatkowy :mrgreen:
Z dobrych wiesci;
-okazało sie za mam wtryski 275 (wiekszosc eclipsów NA ma 240 )
-ECU z ecupromem
-chłodnica z protona LRS jest z miedzi :P

viader - 05-01-2012, 23:31

rosomak1983 napisał/a:
-okazało sie za mam wtryski 275 (wiekszosc eclipsów NA ma 240 )


Ostatnio każdy co ma eclipsa się z tego cieszy, więc to chyba raczej norma niż wyjątek :P

rosomak1983 - 06-01-2012, 00:03

moze i inni maja ale i tak wiekszosc ma 240, wiec jest sie z czego ,,cieszyc''
rosomak1983 - 18-01-2012, 23:05

Zregenerowałem alternator bo w sumie ten co załozyłem jakis niepewny mi sie wydawał.
Okazało sie ze w eclipse trzeba zmienic szczotki razem z regulatorem napiecia.
Łozysk nie rusząłem bo były w swietnej kondycji.
Regeneracja zakończona sukcesem altek ładuje ksiazkowo 14,3 :D

Krzyzak - 19-01-2012, 06:38

rosomak1983 napisał/a:
w eclipse trzeba zmienic szczotki razem z regulatorem napiecia

jednak... to nie wiedziałem - nigdy takiego nie robiłem

rosomak1983 - 19-01-2012, 14:55

Krzyzak napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
w eclipse trzeba zmienic szczotki razem z regulatorem napiecia

jednak... to nie wiedziałem - nigdy takiego nie robiłem

przynajmniej tak powiedziano mi przy zamawianiu czesci, chcialem same szczotki ale
w sumie za 60zł dostałem regulator ze szczotkami (produkcja niemiecka) wiec OK.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group